Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Økonomitråden

Indlæg af BassogogsVen » 8. mar 2019, 09:26

9520AaB skrev:
8. mar 2019, 06:23
BassogogsVen skrev:
Sønderhof skrev:
7. mar 2019, 22:50
Sønderhof skrev:
7. mar 2019, 21:51

Jeg håber at det der er markeret med stort er svar på dit udbrud :cool:
Jeg ved godt min vinkel på den strategi man har, er meget pessimistisk. Jeg kan godt forstå at man vil investere i de 3 store herhjemme. De har tårnhøje ambitioner, og bruger penge derefter. Derfor er deres eksponering også derefter.
Jeg har uendeligt svært ved at finde gode argumenter til at hvorfor Arla, Knauf eller Krifa skulle vælge at sponsorere AaB fremfor enhver anden Superligaklub.
BassogogsVen skrev:
7. mar 2019, 22:25
Jeg tænker, at AaB ville miste en ret stor indtægthvis de sagde ja til at lade sig sponsorere af de gule. Det ville også passe ret dårligt ind i fortællingen som arbejderklub.
Så du tror AaB vil takke nej tak, hvis Krifa vil ligge 1 mio for at få massiv eksponering i et år? Vil vi også takke nej til Gazprom og Nordea. Det tror jeg ikke, men hvad ved jeg.

Det var egentligt slet ikke det jeg var ude på at diskutere, for jeg tror slet ikke nogen af de omtalte ser nogen fidus i at blive markedsført gennem AaB. Hvis Jutlander Bank var intereseret i at blive trøjesponsor i Superliagen, hvorfor skulle de så vælge AaB fremfor AGF? Fordi de har hovedsæde i Aars?
Jeg ved godt, at det ikke var for at debattere det. Jeg ville også blot knytte en kommentar til, at også sponsorer kan konflikte med både andre sponsorer samt klubbens egen storytelling.

Jeg er i øvrigt enig med dig i, at AaB ikke er mere interessant end resten af den grå masse i ligaen.
Bassogogven, lige her har du 100% ret. Krifa kommer ikke til at sponsorere os. 3F ligger mange penge i sponsorat i AaB og har indskrevet i kontrakten at de gule ikke må komme ind. Heldigvis.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Også lige her!

Og nej, lige præcis min pointe. Og godt for det; det ville være svært at glo på kampene, hvis trøjen var besudlet med det logo.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Økonomitråden

Indlæg af Halil » 8. mar 2019, 10:32

BassogogsVen skrev:
8. mar 2019, 09:26
9520AaB skrev:
8. mar 2019, 06:23
BassogogsVen skrev:
Sønderhof skrev:
7. mar 2019, 22:50
Sønderhof skrev:
7. mar 2019, 21:51

Jeg håber at det der er markeret med stort er svar på dit udbrud :cool:
Jeg ved godt min vinkel på den strategi man har, er meget pessimistisk. Jeg kan godt forstå at man vil investere i de 3 store herhjemme. De har tårnhøje ambitioner, og bruger penge derefter. Derfor er deres eksponering også derefter.
Jeg har uendeligt svært ved at finde gode argumenter til at hvorfor Arla, Knauf eller Krifa skulle vælge at sponsorere AaB fremfor enhver anden Superligaklub.
BassogogsVen skrev:
7. mar 2019, 22:25
Jeg tænker, at AaB ville miste en ret stor indtægthvis de sagde ja til at lade sig sponsorere af de gule. Det ville også passe ret dårligt ind i fortællingen som arbejderklub.
Så du tror AaB vil takke nej tak, hvis Krifa vil ligge 1 mio for at få massiv eksponering i et år? Vil vi også takke nej til Gazprom og Nordea. Det tror jeg ikke, men hvad ved jeg.

Det var egentligt slet ikke det jeg var ude på at diskutere, for jeg tror slet ikke nogen af de omtalte ser nogen fidus i at blive markedsført gennem AaB. Hvis Jutlander Bank var intereseret i at blive trøjesponsor i Superliagen, hvorfor skulle de så vælge AaB fremfor AGF? Fordi de har hovedsæde i Aars?
Jeg ved godt, at det ikke var for at debattere det. Jeg ville også blot knytte en kommentar til, at også sponsorer kan konflikte med både andre sponsorer samt klubbens egen storytelling.

Jeg er i øvrigt enig med dig i, at AaB ikke er mere interessant end resten af den grå masse i ligaen.
Bassogogven, lige her har du 100% ret. Krifa kommer ikke til at sponsorere os. 3F ligger mange penge i sponsorat i AaB og har indskrevet i kontrakten at de gule ikke må komme ind. Heldigvis.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Også lige her!

Og nej, lige præcis min pointe. Og godt for det; det ville være svært at glo på kampene, hvis trøjen var besudlet med det logo.
Tænker det vil være meget uheldigt for AaB og ville betyde mistet støtte fra de danske borgere.
Uden Synd Ingen Frelse

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. aug 2019, 15:32

Halvårsregnskabet for 1. halvår '19 er offentliggjort, det blev til et underskud på 13,4 mill.
Der budgetteres fortsat med et underskud på 15-20 mill. i indeværende regnskabsår inkl. transferindtægter

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gaarde6 » 20. aug 2019, 16:04

Aalborg frederikshavner skrev:
20. aug 2019, 15:32
Halvårsregnskabet for 1. halvår '19 er offentliggjort, det blev til et underskud på 13,4 mill.
Der budgetteres fortsat med et underskud på 15-20 mill. i indeværende regnskabsår inkl. transferindtægter
Fra pressemeddelelsen da Schoors blev myrdet.

“Stephan Schors har ydet en stor indsats for AaB A/S siden sin ansættelse i 2012, og har haft en væsentlig rolle i genrejsningen af AaB som en økonomisk troværdig virksomhed, der de seneste fire år har opnået overskud. Der er foretaget store investeringer i den sportslige sektor i de senere år – investeringer som bestyrelsen har store forventninger til.

Tiden er derfor kommet til et øget fokus på udvikling af de kommercielle indtægter i AaB A/S, og vi søger derfor en ny administrerende direktør med sådanne kompetencer,” udtaler bestyrelsesformand Finn V. Nielsen.

Stopper aldrig med at ryste på hovedet over den beslutning!
Hold kæft en flok inkompetente mennesker, som tog den beslutning!
De burde tvinges på knæ foran Schoors og bede ham komme tilbage!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Økonomitråden

Indlæg af raekkeettre » 20. aug 2019, 18:01

Gaarde6 skrev:
20. aug 2019, 16:04
Aalborg frederikshavner skrev:
20. aug 2019, 15:32
Halvårsregnskabet for 1. halvår '19 er offentliggjort, det blev til et underskud på 13,4 mill.
Der budgetteres fortsat med et underskud på 15-20 mill. i indeværende regnskabsår inkl. transferindtægter
Fra pressemeddelelsen da Schoors blev myrdet.

“Stephan Schors har ydet en stor indsats for AaB A/S siden sin ansættelse i 2012, og har haft en væsentlig rolle i genrejsningen af AaB som en økonomisk troværdig virksomhed, der de seneste fire år har opnået overskud. Der er foretaget store investeringer i den sportslige sektor i de senere år – investeringer som bestyrelsen har store forventninger til.

Tiden er derfor kommet til et øget fokus på udvikling af de kommercielle indtægter i AaB A/S, og vi søger derfor en ny administrerende direktør med sådanne kompetencer,” udtaler bestyrelsesformand Finn V. Nielsen.

Stopper aldrig med at ryste på hovedet over den beslutning!
Hold kæft en flok inkompetente mennesker, som tog den beslutning!
De burde tvinges på knæ foran Schoors og bede ham komme tilbage!
Okay - Jeg synes det var en ualmindelig god beslutning, men sådan er vi så forskellige.

Schors kunne skrue på udgifterne, men han kunne ikke skrue på indtægterne, det var ikke hans kompetencer. Han blev hentet ind til at reducere udgifter, så de passede med indtægterne, da det så var gjort - og var gjort til UG, så begyndte han (via bestyrelsens godkendelse) at give flere midler til den sportslige sektor, med den begrundelse, at han så også kunne hæve indtægterne udenfor hvordan det gik på banen.

Men som man nok allrede viste, så var og er det ikke hans kompetencer - så nu er hans position byttet ud med en, som forhåbentlig har lidt mere vision i måden at genere yderligere sponsor, entre, mad og drikkelse, etc. etc. indtægter på. Og det må man håbe Bælum kan, hvis IKKE er han så bare ikke den rigtige på posten med den profil. Men vi skal da ikke tilbage til den profil som Schor havde - Det er jo ikke strategisk klogt!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gaarde6 » 20. aug 2019, 19:32

raekkeettre skrev:
20. aug 2019, 18:01
Gaarde6 skrev:
20. aug 2019, 16:04
Aalborg frederikshavner skrev:
20. aug 2019, 15:32
Halvårsregnskabet for 1. halvår '19 er offentliggjort, det blev til et underskud på 13,4 mill.
Der budgetteres fortsat med et underskud på 15-20 mill. i indeværende regnskabsår inkl. transferindtægter
Fra pressemeddelelsen da Schoors blev myrdet.

“Stephan Schors har ydet en stor indsats for AaB A/S siden sin ansættelse i 2012, og har haft en væsentlig rolle i genrejsningen af AaB som en økonomisk troværdig virksomhed, der de seneste fire år har opnået overskud. Der er foretaget store investeringer i den sportslige sektor i de senere år – investeringer som bestyrelsen har store forventninger til.

Tiden er derfor kommet til et øget fokus på udvikling af de kommercielle indtægter i AaB A/S, og vi søger derfor en ny administrerende direktør med sådanne kompetencer,” udtaler bestyrelsesformand Finn V. Nielsen.

Stopper aldrig med at ryste på hovedet over den beslutning!
Hold kæft en flok inkompetente mennesker, som tog den beslutning!
De burde tvinges på knæ foran Schoors og bede ham komme tilbage!
Okay - Jeg synes det var en ualmindelig god beslutning, men sådan er vi så forskellige.

Schors kunne skrue på udgifterne, men han kunne ikke skrue på indtægterne, det var ikke hans kompetencer. Han blev hentet ind til at reducere udgifter, så de passede med indtægterne, da det så var gjort - og var gjort til UG, så begyndte han (via bestyrelsens godkendelse) at give flere midler til den sportslige sektor, med den begrundelse, at han så også kunne hæve indtægterne udenfor hvordan det gik på banen.

Men som man nok allrede viste, så var og er det ikke hans kompetencer - så nu er hans position byttet ud med en, som forhåbentlig har lidt mere vision i måden at genere yderligere sponsor, entre, mad og drikkelse, etc. etc. indtægter på. Og det må man håbe Bælum kan, hvis IKKE er han så bare ikke den rigtige på posten med den profil. Men vi skal da ikke tilbage til den profil som Schor havde - Det er jo ikke strategisk klogt!
Vi havde underskud på underskud før Schoors.
Så ansættes han og tingene vender. Vi skaber pludselig overskud på overskud.
Så fyrer man ham og nu er vi så tilbage ved underskud på underskud.
Resultaterner er ikke blevet bedre på banen.

Hvordan kan det være en ualmindelig god beslutning?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 20. aug 2019, 19:51

Gaarde6 skrev:
20. aug 2019, 19:32
raekkeettre skrev:
20. aug 2019, 18:01
Gaarde6 skrev:
20. aug 2019, 16:04
Aalborg frederikshavner skrev:
20. aug 2019, 15:32
Halvårsregnskabet for 1. halvår '19 er offentliggjort, det blev til et underskud på 13,4 mill.
Der budgetteres fortsat med et underskud på 15-20 mill. i indeværende regnskabsår inkl. transferindtægter
Fra pressemeddelelsen da Schoors blev myrdet.

“Stephan Schors har ydet en stor indsats for AaB A/S siden sin ansættelse i 2012, og har haft en væsentlig rolle i genrejsningen af AaB som en økonomisk troværdig virksomhed, der de seneste fire år har opnået overskud. Der er foretaget store investeringer i den sportslige sektor i de senere år – investeringer som bestyrelsen har store forventninger til.

Tiden er derfor kommet til et øget fokus på udvikling af de kommercielle indtægter i AaB A/S, og vi søger derfor en ny administrerende direktør med sådanne kompetencer,” udtaler bestyrelsesformand Finn V. Nielsen.

Stopper aldrig med at ryste på hovedet over den beslutning!
Hold kæft en flok inkompetente mennesker, som tog den beslutning!
De burde tvinges på knæ foran Schoors og bede ham komme tilbage!
Okay - Jeg synes det var en ualmindelig god beslutning, men sådan er vi så forskellige.

Schors kunne skrue på udgifterne, men han kunne ikke skrue på indtægterne, det var ikke hans kompetencer. Han blev hentet ind til at reducere udgifter, så de passede med indtægterne, da det så var gjort - og var gjort til UG, så begyndte han (via bestyrelsens godkendelse) at give flere midler til den sportslige sektor, med den begrundelse, at han så også kunne hæve indtægterne udenfor hvordan det gik på banen.

Men som man nok allrede viste, så var og er det ikke hans kompetencer - så nu er hans position byttet ud med en, som forhåbentlig har lidt mere vision i måden at genere yderligere sponsor, entre, mad og drikkelse, etc. etc. indtægter på. Og det må man håbe Bælum kan, hvis IKKE er han så bare ikke den rigtige på posten med den profil. Men vi skal da ikke tilbage til den profil som Schor havde - Det er jo ikke strategisk klogt!
Vi havde underskud på underskud før Schoors.
Så ansættes han og tingene vender. Vi skaber pludselig overskud på overskud.
Så fyrer man ham og nu er vi så tilbage ved underskud på underskud.
Resultaterner er ikke blevet bedre på banen.

Hvordan kan det være en ualmindelig god beslutning?
Mig bekendt, er de underskud kalkuleret, og de kommer på baggrund af investeringer i truppen som er affødt af bl.a. Bassogogsalget. I så fald har de intet at gøre med om Schoors er her eller ej.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Økonomitråden

Indlæg af raekkeettre » 20. aug 2019, 20:01

Gaarde6 skrev:
20. aug 2019, 19:32
raekkeettre skrev:
20. aug 2019, 18:01
Gaarde6 skrev:
20. aug 2019, 16:04
Aalborg frederikshavner skrev:
20. aug 2019, 15:32
Halvårsregnskabet for 1. halvår '19 er offentliggjort, det blev til et underskud på 13,4 mill.
Der budgetteres fortsat med et underskud på 15-20 mill. i indeværende regnskabsår inkl. transferindtægter
Fra pressemeddelelsen da Schoors blev myrdet.

“Stephan Schors har ydet en stor indsats for AaB A/S siden sin ansættelse i 2012, og har haft en væsentlig rolle i genrejsningen af AaB som en økonomisk troværdig virksomhed, der de seneste fire år har opnået overskud. Der er foretaget store investeringer i den sportslige sektor i de senere år – investeringer som bestyrelsen har store forventninger til.

Tiden er derfor kommet til et øget fokus på udvikling af de kommercielle indtægter i AaB A/S, og vi søger derfor en ny administrerende direktør med sådanne kompetencer,” udtaler bestyrelsesformand Finn V. Nielsen.

Stopper aldrig med at ryste på hovedet over den beslutning!
Hold kæft en flok inkompetente mennesker, som tog den beslutning!
De burde tvinges på knæ foran Schoors og bede ham komme tilbage!
Okay - Jeg synes det var en ualmindelig god beslutning, men sådan er vi så forskellige.

Schors kunne skrue på udgifterne, men han kunne ikke skrue på indtægterne, det var ikke hans kompetencer. Han blev hentet ind til at reducere udgifter, så de passede med indtægterne, da det så var gjort - og var gjort til UG, så begyndte han (via bestyrelsens godkendelse) at give flere midler til den sportslige sektor, med den begrundelse, at han så også kunne hæve indtægterne udenfor hvordan det gik på banen.

Men som man nok allrede viste, så var og er det ikke hans kompetencer - så nu er hans position byttet ud med en, som forhåbentlig har lidt mere vision i måden at genere yderligere sponsor, entre, mad og drikkelse, etc. etc. indtægter på. Og det må man håbe Bælum kan, hvis IKKE er han så bare ikke den rigtige på posten med den profil. Men vi skal da ikke tilbage til den profil som Schor havde - Det er jo ikke strategisk klogt!
Vi havde underskud på underskud før Schoors.
Så ansættes han og tingene vender. Vi skaber pludselig overskud på overskud.
Så fyrer man ham og nu er vi så tilbage ved underskud på underskud.
Resultaterner er ikke blevet bedre på banen.

Hvordan kan det være en ualmindelig god beslutning?
Fordi vi vinder mesterskabet, og sælger nogle spillere til høje priser - så er det lidt nemmere, men profilmæssigt passer han ind som en kanon dygtig revisor til at sikre en stabilitet, men hvis du ikke udvikler, så afvikler du - og de underskud vi ser nu, og har set før er jo grundet aktiviteter der er sat i søen under ham. Jeg siger ikke han var dårlig, jeg siger han passede perfedt til det der skete i AaB, da man troede i 2012/2013 at man næsten var ved at dreje nøglen om, at der skulle en ind, der kunne skære igennem og lige meget hvad sikre at udgifterne fulgte indtægterne - da man pludselig fik penge, og alt gik fantastisk, så begyndte han også at skulle agere i et andet miljø end det han var hentet ind til - og ja, så valgte bestyrelsen fornuftigt nok, at skifte profil. Spørgsmålet er jo så om Bælum kan udfylde den profil. Det må tiden vise.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamling » 20. aug 2019, 20:08

Bælum har nu siddet på posten i mere end 1 år og ham og hans kumpaner salgschefen og oplevelseschefen mv. har ikke gennemført noget nævneværdigt positivt. Sponsorindtægterne er fortsat faldende, tilskuertallet permanent lavt og løsningen er angiveligt den lokale træskodans strategi kaldet Nordkraften.
Guderne skal vide at holdets præstationer heller ikke har gjort det nemt, men løsningen er ikke Bælum og hans sjak, der nok er bedre tjent med at sælge cykler i T. Hansen.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 20. aug 2019, 20:34

Gamling skrev:
20. aug 2019, 20:08
Bælum har nu siddet på posten i mere end 1 år og ham og hans kumpaner salgschefen og oplevelseschefen mv. har ikke gennemført noget nævneværdigt positivt. Sponsorindtægterne er fortsat faldende, tilskuertallet permanent lavt og løsningen er angiveligt den lokale træskodans strategi kaldet Nordkraften.
Guderne skal vide at holdets præstationer heller ikke har gjort det nemt, men løsningen er ikke Bælum og hans sjak, der nok er bedre tjent med at sælge cykler i T. Hansen.
Jeg forstår slet ikke hvordan vi skal kunne give et kvalificeret bud på om Bælum gør et godt eller dårligt job når præstationerne har været nedadgående, og når vi må formode at præstationerne er = ca 70-90% af udviklingen i sponsorater og seere/tilskuere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. aug 2019, 20:45

Buzz Killington skrev:
20. aug 2019, 20:34
Jeg forstår slet ikke hvordan vi skal kunne give et kvalificeret bud på om Bælum gør et godt eller dårligt job når præstationerne har været nedadgående, og når vi må formode at præstationerne er = ca 70-90% af udviklingen i sponsorater og seere/tilskuere.
Synlighed? Profilering?

Schors var ekstremt tydelig på øverste klubniveau, hvor han var en dygtig og respekteret AaB-stemme, og repræsenteret i alle vigtige fora på turneringsniveau.
Det tvivler jeg på at Bælum er. I hvert fald hører vi intet om det.

Schors var, og er, en markant type som gav ekstremt meget af sig selv i arbejdet. En mand med noget på hjerte, og vidtrækkende ambitioner. Man kan ikke lade være med at tænke, at det blev hans endeligt.
Jungletrommerne gik på netop det.
Jeg synes personligt han var en fornøjelse at være i dialog med på fanmøderne - meget sådan stringent, men også en mand der virkelig havde talegaverne i orden.

Og så er det vel ikke sådan at man bliver ved med at kalkulere med underskud. Bassogog-pengene ER brugt - det er derfor man jagter et salg i dette vindue. Enten må man skrue lidt ned for blusset igen, eller også skal deres sælges en eller flere spillere.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 20. aug 2019, 21:05

Gamen skrev:
20. aug 2019, 20:45
Synlighed? Profilering?
Er de to ting ikke det samme? Og hvordan vil du måle de en/to ting på et år, når vi har været i en negativ spille- og underholdsningsmæssig spiral?
Gamen skrev:
20. aug 2019, 20:45
Schors var ekstremt tydelig på øverste klubniveau, hvor han var en dygtig og respekteret AaB-stemme, og repræsenteret i alle vigtige fora på turneringsniveau.
Det tvivler jeg på at Bælum er. I hvert fald hører vi intet om det.
Jeg misforstår sikkert, men hvad har de ting med sponsorindtægter og tilskuere at gøre?
Gamen skrev:
20. aug 2019, 20:45
Schors var, og er, en markant type som gav ekstremt meget af sig selv i arbejdet. En mand med noget på hjerte, og vidtrækkende ambitioner. Man kan ikke lade være med at tænke, at det blev hans endeligt.
Hvilken grund har vi til at tro Bælum ikke er en markant type som giver ekstremt meget af sig selv i arbejdet etc?
Gamen skrev:
20. aug 2019, 20:45
Jungletrommerne gik på netop det.
Jeg har ikke hørt andet om det end dine spekulationer herinde, som du vist bragte frem allerede ved hans oprindelige afskedigelse.
Gamen skrev:
20. aug 2019, 20:45
Jeg synes personligt han var en fornøjelse at være i dialog med på fanmøderne - meget sådan stringent, men også en mand der virkelig havde talegaverne i orden.
Og det er meget fint for fanmøderne. Men igen, har jeg svært ved at se nogen direkte kobling i forhold til sponsorindtægter og tilskuere.

Gamen skrev:
20. aug 2019, 20:45
Og så er det vel ikke sådan at man bliver ved med at kalkulere med underskud. Bassogog-pengene ER brugt - det er derfor man jagter et salg i dette vindue. Enten må man skrue lidt ned for blusset igen, eller også skal deres sælges en eller flere spillere.
Det har jeg ikke overblik over. Men det var netop det Schoors meddelte før han røg ud, at man ville køre med kalkulerede underskud. Det kan jo være tilfældet selv hvis Bassogogmillionerne er opbrugt. Forskellen fra dengang Schoors var i ledelsen, er at man ikke brugte, jf. bl.a. dig selv og andre, tilstrækkeligt med penge på truppen. De investeringer vil jo koste, selvom de så helst skal få os til mindst at gå i nul når nogle af de spillere så bliver solgt (selvom Gaardes fejlinvesteringer betyder at det nok bliver svært). Men løsningen var jo ikke at afholde os fra indkøb.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Økonomitråden

Indlæg af Freddie » 20. aug 2019, 21:21

Stefan Schorrs er talknuser. Han kunne finde fejlene og mulighederne, og det var han fantastisk til.
Men hans arbejde var gjort, og der var brug for en anden profil i topledelsen.
Der var simpelthen ingen mening i at beholde Stefan Schorrs, altså med mindre man mener, at man skulle beholde ham fordi han var og er en flink imødekommende mand, og så til h...... med med den millionløn han kostede.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. aug 2019, 21:34

Buzz Killington skrev:
20. aug 2019, 21:05
Det har jeg ikke overblik over. Men det var netop det Schoors meddelte før han røg ud, at man ville køre med kalkulerede underskud. Det kan jo være tilfældet selv hvis Bassogogmillionerne er opbrugt. Forskellen fra dengang Schoors var i ledelsen, er at man ikke brugte, jf. bl.a. dig selv og andre, tilstrækkeligt med penge på truppen. De investeringer vil jo koste, selvom de så helst skal få os til mindst at gå i nul når nogle af de spillere så bliver solgt (selvom Gaardes fejlinvesteringer betyder at det nok bliver svært). Men løsningen var jo ikke at afholde os fra indkøb.
Jeg orker ikke klippe sådan i dit indlæg.

Schors var eminent til at profilere AaB i Divisionsforeningen bl.a. og i medierne generelt, selv da det gik skidt. Fik stor credit for reformen af Superligaen osv.

Jeg har ikke set noget til Bælum, har du? Jeg aner intet om ham, udover at han engang imellem render rundt og smiler. Hvem er han? Hvad er hans meritter? Hvad kan han?

Sponsorerne vil forhåbentlig gerne have en mand, der formår at italesætte AaB's holdninger på allerøverste niveau. Det havde de i Schors.

Ja, kalkulerede underskud, så længe man havde skabt midlerne til at kunne holde den gående via spillersalg. Men AaB kan da ikke holde til 2-3 gange minus igen, når vi ikke sælger spillere. Gaarde har jo selv været ude at sige, at kursen er ændret igen - det er jo derfor Nordkraften er introduceret.

Man brugte ikke tilstrækkeligt med penge på truppen, nej - men det var jo så heller ikke til at vide, at man tog et skandaløst valg om ikke at bruge penge på et scouting-setup. Lur mig om ikke Gaarde sagtens kunne have fundet de småpenge, hvis han virkelig ville. Han stolede på Wyscout og scouts som Erik Larsen, og det har kostet AaB mange, mange penge.
Set i det lys er det jo fornuftigt nok, hvis bestyrelsen gav ordre til at man skulle ramme langt mere plet før der blev allokeret midler. Gaardes første "store" vindue endte jo som en total misære, som det tog 2 år og mange penge at få nulstillet.

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hajen » 20. aug 2019, 22:24

Buzz Killington skrev:
20. aug 2019, 20:34
Gamling skrev:
20. aug 2019, 20:08
Bælum har nu siddet på posten i mere end 1 år og ham og hans kumpaner salgschefen og oplevelseschefen mv. har ikke gennemført noget nævneværdigt positivt. Sponsorindtægterne er fortsat faldende, tilskuertallet permanent lavt og løsningen er angiveligt den lokale træskodans strategi kaldet Nordkraften.
Guderne skal vide at holdets præstationer heller ikke har gjort det nemt, men løsningen er ikke Bælum og hans sjak, der nok er bedre tjent med at sælge cykler i T. Hansen.
Jeg forstår slet ikke hvordan vi skal kunne give et kvalificeret bud på om Bælum gør et godt eller dårligt job når præstationerne har været nedadgående, og når vi må formode at præstationerne er = ca 70-90% af udviklingen i sponsorater og seere/tilskuere.
Ergo skal han heller ikke krediteres derfor, når/hvis det på et tidspunkt bliver opgangstider igen..........

Eller med andre ord: Hvad skal vi egentlig bruge ham til ??
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 20. aug 2019, 22:41

Hajen skrev:
20. aug 2019, 22:24
Buzz Killington skrev:
20. aug 2019, 20:34
Gamling skrev:
20. aug 2019, 20:08
Bælum har nu siddet på posten i mere end 1 år og ham og hans kumpaner salgschefen og oplevelseschefen mv. har ikke gennemført noget nævneværdigt positivt. Sponsorindtægterne er fortsat faldende, tilskuertallet permanent lavt og løsningen er angiveligt den lokale træskodans strategi kaldet Nordkraften.
Guderne skal vide at holdets præstationer heller ikke har gjort det nemt, men løsningen er ikke Bælum og hans sjak, der nok er bedre tjent med at sælge cykler i T. Hansen.
Jeg forstår slet ikke hvordan vi skal kunne give et kvalificeret bud på om Bælum gør et godt eller dårligt job når præstationerne har været nedadgående, og når vi må formode at præstationerne er = ca 70-90% af udviklingen i sponsorater og seere/tilskuere.
Ergo skal han heller ikke krediteres derfor, når/hvis det på et tidspunkt bliver opgangstider igen..........

Eller med andre ord: Hvad skal vi egentlig bruge ham til ??
Såvidt jeg kan se er der stadig 10-30% af værdi tilbage. Så, jeg forstår ikke hvorfor du spørger. Og du har fuldstændig ret. Hvis vi havde haft et år med medgang, og samtidig stigende tilskuertal og sponsorater, så ville det heller ikke være det mindste tydeligt om Bælum havde haft en positiv effekt. Det er da så indlysende at det ikke burde være ".........." ti-punktummer-kontroversielt. Det kan næsten kun vurderes internt, hvilket er røvtræls, hvis man absolut vil have en holdning til alt i klubben.

Jeg kunne også ha' gjort det ekstremt kort. Det er ren og skær fordomsfuldhed når folk dømmer Bælum, hvad enten det er positivt eller negativt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 20. aug 2019, 22:44

Gamen skrev:
20. aug 2019, 21:34

Schors var eminent til at profilere AaB i Divisionsforeningen bl.a. og i medierne generelt, selv da det gik skidt. Fik stor credit for reformen af Superligaen osv.
Det alene burde være fyringsgrund.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 20. aug 2019, 23:40

Pastorius skrev:
20. aug 2019, 22:44
Gamen skrev:
20. aug 2019, 21:34

Schors var eminent til at profilere AaB i Divisionsforeningen bl.a. og i medierne generelt, selv da det gik skidt. Fik stor credit for reformen af Superligaen osv.
Det alene burde være fyringsgrund.
Hehe, enig :thumbsup:

Men det at have en direktør der generelt havde tillid og indflydelse i dansk fodbold er absolut ikke en dårlig ting. Man skal heller ikke glemme at Schors, sammen med Curth, var særdeles afgørende da der skulle indgås ny overenskomst.

Schors var afgjort mere end blot en talknuser!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 20. aug 2019, 23:42

Freddie skrev:
20. aug 2019, 21:21
Stefan Schorrs er talknuser. Han kunne finde fejlene og mulighederne, og det var han fantastisk til.
Men hans arbejde var gjort, og der var brug for en anden profil i topledelsen.
Der var simpelthen ingen mening i at beholde Stefan Schorrs, altså med mindre man mener, at man skulle beholde ham fordi han var og er en flink imødekommende mand, og så til h...... med med den millionløn han kostede.
Jeg er ikke nødvendigvis uenig i at vi skulle bruge en anden profil end Schors - men hvad er det så vi har fået? Hvor er det, at Bælum har transformeret AaB og leveret det bestyrelsen efterlyste?

De positive effekter lader i hver fald vente på sig... mildt sagt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. aug 2019, 23:58

Vores beholdning af aktier og obligationer er faldet med knap 15 mio.

Mon ikke vi har vekslet nogle af dem til rede penge?

Besvar