Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 21. aug 2019, 14:34

jonas386 skrev:
21. aug 2019, 14:32
Spanky skrev:
21. aug 2019, 14:30
baresi skrev:
21. aug 2019, 14:27
jonas386 skrev:
21. aug 2019, 14:24
Fik Fossum ikke lov til at ophæve sin kontrakt for at forhandle med os?
Tredje person kunne vel være Ahlmann, som der blev snakket om? Så skal vi dog minimum have 1 mere ind, såfremt tre mand smutter.
Ahlman hmm jo ik umuligt - håber ikke det sker.
Syns det er nok hvis okore og abild ryger
Så kan vi se frem til Blåbjerg på VB indtil Klitten er klar igen :|
Hvorfor skulle det ikke fortsat være Patrick?
Jeg håber dog, at vi henter en ny back, såfremt Ahlmann ryger. Jeg er stadig lidt lun på ham Adam Andersson.
Er selvfølgelig også en mulighed. Vil dog gerne have Paddy over på HB (også selvom Pallesen har løftet sit niveau marginalt)

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 342
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af bonanza » 21. aug 2019, 14:35

BoT skrev:
21. aug 2019, 14:01
Alt i alt må vi formode, at både Safranko og Lesniak belaster vores budget i form af enten afskrivninger på Safrankos transfer og/eller lønomkostninger. Okore har fyldt RIGTIG meget på vores budget i form af både afskrivninger og kæmpe-løn, mens Abildgaard ikke frigiver meget løn, men til gengæld skæpper kontant i kassen. Disse penge må vel forventes af blive brugt rent regnskabsmæssigt til at afbøde det store driftsunderskud.
Hvorfor skal et driftsunderskud afbødes? Det er et forventet underskud, som er på baggrund af sportslige investeringer og investeringer udenfor banen. Det forventede underskud er på 15-20 millioner for regnskabsåret, og det er meget passende. Det skal ses i lyset af en egenkapital som er 3,5 gange så stort som underskuddet. Der er reelt ingen fare for at det er et problem i forhold til regnskabsåret. Fremtiden skal jo helst byde på overskudsår, det tror jeg alle i og omkring klubben er interesserede i. Personligt står jeg 100% bagved den ageren der har været på transfermarkedet. Det er intet mindre end godt arbejde, og kloge investeringer der er foretaget rent sportsligt. Med andre ord, klubben gør præcis det jeg gerne vil se dem gøre, endelig.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Rams » 21. aug 2019, 14:36

En 3. transfer kunne vel også være:

1) Almindelig oprydning i truppen, Wessam, Blåbjerg eller Thellufsen. Vendsyssel er kommet skidt fra land, og kunne måske godt bruge én af de tre.

2) Skal det være med transfer, er der jo også mulighed for salg af en af de helt unge udviklingsspillere til en udenlandsk klub, her er Ross og Kaufmann nok mest oplagte.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 21. aug 2019, 14:37

BoT skrev:
21. aug 2019, 14:01
Lad os ANTAGE, at Okore og Abildgaard forlader os, og Thelander kommer retur. Hvordan efterlader det AaBs spillerbudget for resten af sæsonen?
Du har glemt Lucas Andersen :) Han er altså også købt i sommervinduet for rygtet 5-7 mio. kr.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af BoT » 21. aug 2019, 14:42

Yankee skrev:
21. aug 2019, 14:37
BoT skrev:
21. aug 2019, 14:01
Lad os ANTAGE, at Okore og Abildgaard forlader os, og Thelander kommer retur. Hvordan efterlader det AaBs spillerbudget for resten af sæsonen?
Du har glemt Lucas Andersen :) Han er altså også købt i sommervinduet for rygtet 5-7 mio. kr.
I know - til gengæld glemte jeg også frigivelse af lønkroner for Risgård og Würtz..

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Maglau » 21. aug 2019, 14:48

BoT skrev:
21. aug 2019, 14:34
Forza skrev:
21. aug 2019, 14:07
Jeg er ikke enig i dine antagelser. Vi har allerede fået et bud på 8-10 mio for Abildgaard, så hvor får du 5-7 mio fra? Okore slipper vi kun mod en transfer. Jeg vil skyde på 4-8 mio. Safranko har vi fået et beløb for. Spørgsmålet er dog hvor meget vi har modtaget.

Det var dog allerede nævnt at vi skulle sælge og hente penge, så jeg tror heller ikke vi køber yderligere uanset om de sælges eller ej.
Jeg tror desværre, du har lidt for optimistiske briller på. Med Sparta Prag ude af europæisk fodbold, har de næppe råd til fastholde deres oprindelige prisforslag. Jeg har svært ved at se ham blive solgt for mere end 1 mio. euro. Desværre.

Jeg antog, at vi kunne gå i nul i forhold til ren transfer for Okore. Det er måske lidt pessimistisk, men taget hans præstationer og enorme lønudgift i betragtning, får du næppe en dansk klub til at slippe meget mere end 5 mio. for ham.

Safranko er (mit gæt) enten afhændet gratis mod, at vi slap helt for lønudgiften, eller også har man fået en mindre transfer til at opveje den resterende afskrivning, mens vi så har skullet afholde noget af lønnen kontraktperioden ud.

Igen - det er mine - noget pessimistiske - gæt.
Tror du er for pessimistisk - men ved ikke en skid om det, rent gæt
Abild - tvivler på at man lader en spiller i hans alder med så lang tid tilbage af kontrakten gå på en så reduceret pris ift det man afviste. Tror minimum det ligger i samme leje. Med mindre at Friis vurderer at han bag i køen til midtbanen med LA, PO, MC, Fossum og Børsting foran og han ikke kommer til at spille meget og øge sin værdi.
Okore - om han koster 5 eller 10 mio er umuligt at sige alt efter hvor han skal hen.
Safranko - ja jeg tror også han er sluppet til nedskrevet værdi - men uden at vi betaler lønnen. Han ude og væk.
Lesniak - SIF dækker det meste hvis ikke hele lønnen ellers tvivler jeg på han var røget afsted midt juli.

Jeg tror vi med ovenstående spillere har en samlet transfer på 16-18 mio.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 21. aug 2019, 14:52

Yankee skrev:
21. aug 2019, 14:37
BoT skrev:
21. aug 2019, 14:01
Lad os ANTAGE, at Okore og Abildgaard forlader os, og Thelander kommer retur. Hvordan efterlader det AaBs spillerbudget for resten af sæsonen?
Du har glemt Lucas Andersen :) Han er altså også købt i sommervinduet for rygtet 5-7 mio. kr.
Mener det var fremme at prisen var 5-6 mio hvor Gaarde udtalte at prisen var under det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 21. aug 2019, 14:52

Lige for at få noget på det rene... AaB afholdte ikke alene Lucas' store løn i Grasshoppers under lejeperioden. Det ville have gjort ham til den bedst betalte spiller udenfor Kbh. Glem det. Såvidt jeg ved, så tjente han omkring det dobbelte årligt i Grasshoppers. Alt taler for at vi betalte en mindre del, mod at Grasshoppers slap for en spiller de ikke brugte og ikke havde råd til at spille med.

Sparta Prag har tidligere købt både Vindheim og Moberg Karlsson i Sverige for mere end 1 mio. euro, og har et markant transferoverskud fra sidste år. Når nu man i tabloidavisen Blesk var så klare omkring prisen på Abildgaard, så er det nok fordi Blesk er ejet af Spartas formand - den foragtede rigmand Daniel Kretinsky. Mon ikke vi får mindst 1,5 mio. euro for ham. Det er mindre end hvad vi ville have, men nok der hvor enderne mødes. Fin pris for en spiller, der stadig skal slibes meget til.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 21. aug 2019, 14:56

Forza skrev:
21. aug 2019, 14:52
Mener det var fremme at prisen var 5-6 mio hvor Gaarde udtalte at prisen var under det.
Ekstra Bladet skrev 5 mio. kr.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 21. aug 2019, 15:05

Jeg er helt oppe at køre!!! :) Men at få Okore ud, spare i løn, tjene nogle penge - og så få Thelander på en fri transfer, en løn til langt under det Okore får - så er det bedste deal ever. Okore kan se god ud, når han lige henter en mand, som han pga. en defensiv forkert positionering, lige misser i første omgang - og så kan alle sidde og sige - WOW! Men han gør holdet dårligt, og de gange han bruger hans fysisk er næsten altid hvor han skal "feje op" foran egen dør. Thelander husker jeg, som en der gør holdet bedre, stabilitet og 2 mål i parken!!!! Og så får vi en ind der er så meget bedre på låget end Okore. Et fantastisk bytte! Så fremt han kan holde sig skadesfri selvfølgelig :)

Sikke et projekt vi har startet op nu - sikke et vindue - vildt at man kan gå fra at være helt nede i kulkælderen i Juni mdr. til være helt oppe at køre over vores trupsammensætning. Der er stadigvæk ting: Backup på angriber positionen - og en højre back. Men det er jo småting iforhold til det vi har været igennem :)

Gaarde - du har lige reddet dit job!!! Det kan ende med at blive lige så "legendary" som dit 2016 - bare med modsat fortegn.

TizzeLeif
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21. aug 2019, 13:47
Favoritspiller: Trond Andersen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af TizzeLeif » 21. aug 2019, 15:09

Rolig nu et salg af Okore kunne være fantastisk men intet er vel helt sikkert før skødet er skrevet og gælden er overdraget..
Men sæt igang Gaarde det ville sådan set klæ dig....

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 21. aug 2019, 15:18

BoT skrev:
21. aug 2019, 14:29
Brent skrev:
21. aug 2019, 14:18
Du skal vil have wurtz og risgaards løn med i din beregning ift. at holde udgifterne på samme niveau
Korrekt - jeg glemte at regne dem med. Omvendt skal vi jo så også have Lucas transfer-omkostninger med. Så vidt jeg har hørt, gav vi omkring 7,5 mio for Lucas. Vi har sikkert betalt hele hans løn i lejeperioden, så den ekstra omkostning på spillerbudgettet er 7,5/5 år (længden på hans kontrakt) = 1,5 mio. pr. år. Det svarer vel til den ene af de to legender, og derfor kan vi antage, at Gaarde inden sommertransfervinduet har haft 1,5 mio. mere at bruge pr. år. Spørgsmålet er så også, om Kasper P. bare har fået en kontrakt a la sin eksisterende. Det er der ikke sluppet med ud om..
Mon ikke at KP har indkasseret en pæn lønforhøjelse da han nu er at betragte som stamspiller

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 21. aug 2019, 15:19

raekkeettre skrev:
21. aug 2019, 15:05
Jeg er helt oppe at køre!!! :)
Det var dét der med at huske at komme lidt ud...

Nu kommer Thelander næppe til langt under det Okore fik. Men man har nok vurderet at det er et langt bedre bytte. Hans løn i Pao og Vitesse in mente, så er han relativt dyr at få hjem. Særligt hvis han har afvist Brøndby, som mangler en forsvarsstyrmand.

Men ja, det har da pyntet! Særligt at man er begyndt at købe, hvis talenterne på pladsen ikke slår til. Man reagerede prompte da Ross lagde ud med en katastrofekamp i Lyngby, man har reageret på at talent-midtbanen med Sidelæns og Abildgaard har været ringe og derfor hentet to mand ind som gør vores offensiv-spillere langt bedre, og passer til vores spillestil. Man har reageret på at der har været behov for at rense ud i spillere, som ikke har det niveau man hentede dem for at vise, eller gerne vil videre fra AaB (Lesniak,Okore og Safranko)

Dét skal Gaarde have ros for, men man kan jo så proppe Safranko og Lesniak i den store pulje af (ofte dyrt) indkøbte spillere som har kostet AaB penge at sende videre. Så han retter egentligt bare op på egne markante bommerter. Dyrt indkøbt midtbanegeneral og topscorertype viste sig hhv. at være ringere end vores egne talenter og alt andet end en målscorer. Og dét udelukkende fordi han valgte ikke at gøre arbejdet selv, men stolede på en scout som var blevet sparket ud af AGF da Wieghorst sad der. Man ligger lidt som man har redt, og der skal nu nok noget mere til før der lige frem bør falde en hyldest.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 21. aug 2019, 16:07

baresi skrev:
21. aug 2019, 14:23
Det går lidt stærkt lige nu. Men abild på vej ud og stor mulighed for okore.
MEN får et rygte om en 3. Mulig afgang jeg kan satme bare ik få at vide hvem. Men at der kan være noget undervejs. Nogen bud? Og har tyskeren hørt noget om denne mulige 3. Person?
Frygter Rinne - og så har Ahlmann været nævnt. Theluffsenser ud til at være i overskud pt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 21. aug 2019, 16:10

Pastorius skrev:
21. aug 2019, 16:07
Theluffsenser ud til at være i overskud pt.
Thellufsen har været på vej væk længe.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gaarde6 » 21. aug 2019, 16:13

Gamen skrev:
21. aug 2019, 15:19
raekkeettre skrev:
21. aug 2019, 15:05
Jeg er helt oppe at køre!!! :)
Det var dét der med at huske at komme lidt ud...

Nu kommer Thelander næppe til langt under det Okore fik. Men man har nok vurderet at det er et langt bedre bytte. Hans løn i Pao og Vitesse in mente, så er han relativt dyr at få hjem. Særligt hvis han har afvist Brøndby, som mangler en forsvarsstyrmand.

Men ja, det har da pyntet! Særligt at man er begyndt at købe, hvis talenterne på pladsen ikke slår til. Man reagerede prompte da Ross lagde ud med en katastrofekamp i Lyngby, man har reageret på at talent-midtbanen med Sidelæns og Abildgaard har været ringe og derfor hentet to mand ind som gør vores offensiv-spillere langt bedre, og passer til vores spillestil. Man har reageret på at der har været behov for at rense ud i spillere, som ikke har det niveau man hentede dem for at vise, eller gerne vil videre fra AaB (Lesniak,Okore og Safranko)

Dét skal Gaarde have ros for, men man kan jo så proppe Safranko og Lesniak i den store pulje af (ofte dyrt) indkøbte spillere som har kostet AaB penge at sende videre. Så han retter egentligt bare op på egne markante bommerter. Dyrt indkøbt midtbanegeneral og topscorertype viste sig hhv. at være ringere end vores egne talenter og alt andet end en målscorer. Og dét udelukkende fordi han valgte ikke at gøre arbejdet selv, men stolede på en scout som var blevet sparket ud af AGF da Wieghorst sad der. Man ligger lidt som man har redt, og der skal nu nok noget mere til før der lige frem bør falde en hyldest.
Præcis!
Nu har jeg læst et par steder i tråden at man mener, at han kun får ovrt middel løn??
Er 100 på han kommer til at få boksen (I AaB forhold)

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 21. aug 2019, 16:43

Gamen skrev:
21. aug 2019, 15:19
raekkeettre skrev:
21. aug 2019, 15:05
Jeg er helt oppe at køre!!! :)
Det var dét der med at huske at komme lidt ud...

Nu kommer Thelander næppe til langt under det Okore fik. Men man har nok vurderet at det er et langt bedre bytte. Hans løn i Pao og Vitesse in mente, så er han relativt dyr at få hjem. Særligt hvis han har afvist Brøndby, som mangler en forsvarsstyrmand.

Men ja, det har da pyntet! Særligt at man er begyndt at købe, hvis talenterne på pladsen ikke slår til. Man reagerede prompte da Ross lagde ud med en katastrofekamp i Lyngby, man har reageret på at talent-midtbanen med Sidelæns og Abildgaard har været ringe og derfor hentet to mand ind som gør vores offensiv-spillere langt bedre, og passer til vores spillestil. Man har reageret på at der har været behov for at rense ud i spillere, som ikke har det niveau man hentede dem for at vise, eller gerne vil videre fra AaB (Lesniak,Okore og Safranko)

Dét skal Gaarde have ros for, men man kan jo så proppe Safranko og Lesniak i den store pulje af (ofte dyrt) indkøbte spillere som har kostet AaB penge at sende videre. Så han retter egentligt bare op på egne markante bommerter. Dyrt indkøbt midtbanegeneral og topscorertype viste sig hhv. at være ringere end vores egne talenter og alt andet end en målscorer. Og dét udelukkende fordi han valgte ikke at gøre arbejdet selv, men stolede på en scout som var blevet sparket ud af AGF da Wieghorst sad der. Man ligger lidt som man har redt, og der skal nu nok noget mere til før der lige frem bør falde en hyldest.
Nå ja, profilen på en der ikke kommer ud, er nemlig positivitet, en søgen efter guldet i stedet for lorten. Hvorimod en der ikke kan se lyset for bare støv han selv sparker op, er jo prototypen på det modsatte :)

Han har lavet lorte signings Gaarde, men som alle andre sportschefer - så at holde ham op imod en overlægger der ikke kan ses, synes jeg ikke klæder nogen eller debatten for den sags skyld.

Det han har gang i nu er fandme godt og det skal han have ros for, samtidig skal han have ris for 2016, men der er vi vist videre fra, eller måske er det kun dem der ikke kommer ud :)

Et godt spørgsmål er hvor meget Thelander kommer til at få. Han kommer helt klart til at ligge i toppen, men det er stadigvæk langt under Okore, hvor AaB satsede på et salg - dvs så det som en investering. Det bliver Thelander ikke og derfor kommer han slet ikke der op. Og for vores hold bliver det en markant forbedring med tiden - han skal nok liiige helt i form. Og hvis holdet bliver bedre får vores talenter ogaå meget bedre muligheder for at slå igennem.

Som sagt, de 2 måneder hvor jeg åbenbart har siddet i et skummelt, skimmelramt værelse i østbyen, har der dælme sket mirakler i forhold til mit syn på AaB fremtiden!

Hylst til den lange!!! (Hvis Thelander bliver købt og Okore og Abildgaard bliver solgt) :danmarkfan:

Bongo12345
Junior
Junior
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. nov 2018, 09:53
Geografisk sted: Nibe

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Bongo12345 » 21. aug 2019, 17:11

Tyskeren skrev:
21. aug 2019, 11:39
Thelander kommer til AaB - den er sikker! Dog er der også noget på vej ud.. Det er næsten på plads!
Og det er en der, så godt som sikkert forsætter i udlandet :|

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 21. aug 2019, 17:14

Ja så er Blåbjerg, Alhmann, Theluffen udelukket. Med mindre det er Norge, Sverige eller Island.

Bongo12345
Junior
Junior
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. nov 2018, 09:53
Geografisk sted: Nibe

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Bongo12345 » 21. aug 2019, 17:18

raekkeettre skrev:
21. aug 2019, 17:14
Ja så er Blåbjerg, Alhmann, Theluffen udelukket. Med mindre det er Norge, Sverige eller Island.
Man skal ikke udelukke noget i AaB ;)

Låst