Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af AK48hamas » 12. maj 2019, 20:37

Husk at Gaarde kun skal bedømmes når en spiller har forladt klubben.


Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim

-

Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Andersen

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlemmingG » 1. sep 2019, 19:39

Jeg har tidligere været meget kritisk overfor Gaarde og Friis. Men sommerens transfervindue, sammenholdt med en meget positiv udvikling i vores spil, har mildnet mit betydeligt.
Gaarde har leveret et rigtig stærkt transfervindue. Olsen, Fossum og Thelander er 3 rigtigt stærke signinger, som giver håb om en stærk sæson. Der er ramt plet med alle 3, og så er de endda indkøbt forholdsvis billigt - deres niveau taget i betragtning.
Friis har nu endeligt fået de spillere, der er nødvendige for at praktisere den spillestil han gerne vil. Han har fået en del på puklen for de hidtige resultater og til dels også for spillestil. Synes dog at man må anerkende, at siden han overtog tøjlerne, er vi blevet væsentlig chanceskabende og offensive i vores udtryk. Indtil i sommers har vi været hæmmet af, at spillertyperne til den centrale midt ikke har været fordrende for denne spillestil. Olsen og Fossum virker derimod til at passe perfekt ind og de har virkelig været med til at løfte holdet. De to har også gjort underværker for Lucas og Kusk, som nu endelig kan blive sat bedre i scene...
Ved godt 3-4 gode kampe ikke nødvendigvis sætter en ny standard for fremtiden, men synes at holdet ser utrolig spændende ud pt... og så tror jeg faktisk også at vi har den rigtige mand i front til at lede tropperne

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 16. sep 2019, 17:39

John Lammers med Kuhn som assistent. Ja tak!
Jeg tror ikke på Friis. Der er for mange taktiske brølere, og et hold, der ikke møder op til kampene efter pauser.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 16. sep 2019, 17:41

FIDEL skrev:
16. sep 2019, 17:39
John Lammers med Kuhn som assistent. Ja tak!
Jeg tror ikke på Friis. :aabfan:
Lammers der ikke kan få et to tre hold over nedrykningsstregen og Kuhn som ingen vil have. Jeg tror mere på Friis for at være ærlig (og hvorfor ikke være ærlig).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 16. sep 2019, 17:44

Buzz Killington skrev:
16. sep 2019, 17:41
FIDEL skrev:
16. sep 2019, 17:39
John Lammers med Kuhn som assistent. Ja tak!
Jeg tror ikke på Friis. :aabfan:
Lammers der ikke kan få et to tre hold over nedrykningsstregen og Kuhn som ingen vil have. Jeg tror mere på Friis for at være ærlig (og hvorfor ikke være ærlig).
Lammers, der bragte bronzen til Esbjerg, og helt sikkert havde vendt skuden,havde han fået tiden til det.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Uldahl » 16. sep 2019, 19:03

FIDEL skrev:
16. sep 2019, 17:44
Buzz Killington skrev:
16. sep 2019, 17:41
FIDEL skrev:
16. sep 2019, 17:39
John Lammers med Kuhn som assistent. Ja tak!
Jeg tror ikke på Friis. :aabfan:
Lammers der ikke kan få et to tre hold over nedrykningsstregen og Kuhn som ingen vil have. Jeg tror mere på Friis for at være ærlig (og hvorfor ikke være ærlig).
Lammers, der bragte bronzen til Esbjerg, og helt sikkert havde vendt skuden,havde han fået tiden til det.
Ja det var heldigt med den bronze som oprykker. Der er ingen garanti for at han ville vende den skude, overhovedet.
Giv nu Friis tid, og lad nu Iver og Olsen blive spillet ind på holdet før fanden bliver malet på væggen. Der er stor fremgang i spillet under Friis, men vi lider stadig under vi halter på backs og en skarp angriber, det kan Lammers ikke ændre, ej heller Kuhn. Selvom jeg gerne ser ham tilbage som assistent.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mephisto2 » 17. sep 2019, 09:24

Det virker til kun at blive til "lige-ved-og-næsten" for Friis. Lige nu ligger han med 1,27 i pointsnit.

Spillet er dog blevet væsentligt bedre end under Wieghorst m.fl., men der er rigtigt mange udfald i løbet af en sæson.

Personligt tror jeg, at en Kuhn tilbage som assistent kan være netop den sidste ting, der mangler i truppen. :cool:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 17. sep 2019, 10:50

Mephisto2 skrev:
17. sep 2019, 09:24
Det virker til kun at blive til "lige-ved-og-næsten" for Friis. Lige nu ligger han med 1,27 i pointsnit.

Spillet er dog blevet væsentligt bedre end under Wieghorst m.fl., men der er rigtigt mange udfald i løbet af en sæson.

Personligt tror jeg, at en Kuhn tilbage som assistent kan være netop den sidste ting, der mangler i truppen. :cool:
Så gerne Kunn tilbage og skal ærlig indrømme mine tanker om "AaB i starten af 00'erne generationen" (Gaarde, Bælum og i dette tilfælde Allan K.) ikke er de højeste. Spørgsmålet er bare om Kuhn er sulten på flere assistenttjanser i AaB eller om han kan indordne sig under Friis. Jeg tror egentlig Kuhn måske har givet AaB det han havde at give.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 17. sep 2019, 12:35

Jakobsen skrev:
17. sep 2019, 10:50
Mephisto2 skrev:
17. sep 2019, 09:24
Det virker til kun at blive til "lige-ved-og-næsten" for Friis. Lige nu ligger han med 1,27 i pointsnit.

Spillet er dog blevet væsentligt bedre end under Wieghorst m.fl., men der er rigtigt mange udfald i løbet af en sæson.

Personligt tror jeg, at en Kuhn tilbage som assistent kan være netop den sidste ting, der mangler i truppen. :cool:
Så gerne Kunn tilbage og skal ærlig indrømme mine tanker om "AaB i starten af 00'erne generationen" (Gaarde, Bælum og i dette tilfælde Allan K.) ikke er de højeste. Spørgsmålet er bare om Kuhn er sulten på flere assistenttjanser i AaB eller om han kan indordne sig under Friis. Jeg tror egentlig Kuhn måske har givet AaB det han havde at give.
Som assistent er Kuhn en direkte åbenbaring, og ser vi sort på hvidt på AaBs resultater, siden Kuhn smuttede, så er det gået meget ned ad bakke - også med at få talenterne til at præstere mere stabilt og på højt niveau. Samtidig tror jeg, at Kuhn kunne styrke selve holdet/holdånden.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 17. sep 2019, 12:37

Mephisto2 skrev:
17. sep 2019, 09:24
Det virker til kun at blive til "lige-ved-og-næsten" for Friis. Lige nu ligger han med 1,27 i pointsnit.

Spillet er dog blevet væsentligt bedre end under Wieghorst m.fl., men der er rigtigt mange udfald i løbet af en sæson.

Personligt tror jeg, at en Kuhn tilbage som assistent kan være netop den sidste ting, der mangler i truppen. :cool:
Friis skal selvfølgelig have mere tid, men kan han ikke få vores nuværende trup i top 6, så er han dumpet big time! Der er ingen undskyldninger længere i min verden - altså medmindre Gaarde til vinter sælger både Lucas, Okore, Rinne og Kusk, og samtidig ikke henter erstatninger ind. :thumbsup:

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af martinaalborg » 29. sep 2019, 15:50

Hvem skal vi have efter i morgen???

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mr. Larsen » 29. sep 2019, 16:22

martinaalborg skrev:
29. sep 2019, 15:50
Hvem skal vi have efter i morgen???
Jeg gad godt se Kuhn i en Cheftræner rolle, her i AaB, om det ville fungerer ved jeg ikke. Men det fungerer ihvertfald ikke med Friis, så meget kan vi da konkluderer !

Men sker naturligvis ikke før vi ligger til nedrykning, men det kan også hurtigt ske med de præstationer vi har set på det seneste af spillerne.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Brent » 30. sep 2019, 07:25

Vi skal på ingen måde have Kuhn ind i en cheftrænerrolle, måske som assistent. Vi skal have en træner ind der kan skabe noget struktur på holdet og gerne en med noget attitud!
AaB - the Nordic gateway to Europe

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 30. sep 2019, 08:38

Brent skrev:
30. sep 2019, 07:25
Vi skal på ingen måde have Kuhn ind i en cheftrænerrolle, måske som assistent. Vi skal have en træner ind der kan skabe noget struktur på holdet og gerne en med noget attitud!
Helt enig!
Kuhn måtte for min skyld gerne overtage som cheftræner midlertidigt, men han skal helst være assistent på sigt.
Iøvrigt, er det kun mig, som synes Gaarde har spillet højt spil ved ikke at hente en offensiv forstærkning? Vi kan jo se nu, at truppen er for smal offensivt.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af gravballe » 30. sep 2019, 11:36

Mr. Larsen skrev:
29. sep 2019, 16:22
martinaalborg skrev:
29. sep 2019, 15:50
Hvem skal vi have efter i morgen???
Jeg gad godt se Kuhn i en Cheftræner rolle, her i AaB, om det ville fungerer ved jeg ikke. Men det fungerer ihvertfald ikke med Friis, så meget kan vi da konkluderer !

Men sker naturligvis ikke før vi ligger til nedrykning, men det kan også hurtigt ske med de præstationer vi har set på det seneste af spillerne.
ALDRIG.. det bliver rent tivoli. Manden er super god som motivator, men mangler så meget andet. Det vil måske kort sigt kunne give gode resultater at han kan få noget humør og gejst ind i truppen, men på sigt går det dødt.

Jeg vil elske at se ham i klubben igen, men ikke som chef træner, for jeg tror ikke det ender godt for ham eller for AaB. Men når det er sagt, så har jeg godt nok svært ved at se hvem man ellers skulle få ind. Smukke Erik? Men han har jo ok succes med Island.

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Silver77 » 30. sep 2019, 13:23

AK48hamas skrev:
12. maj 2019, 20:37
Husk at Gaarde kun skal bedømmes når en spiller har forladt klubben.


Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim

-

Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Andersen
Er jeg den eneste der tænker at der er noget helt galt med træningsmiljøet i AaB ?? Flere af disse spiller er faktisk startet rigtig godt, for ligepludselig at falde i niveau og blive til utrolige middelmådige fodboldspillere. Det er næsten alle spillere som AaB har hentet ind i flere år som falder i niveau hvad er grunden til det ??

Hvad eller hvem er det der trækker hele læset nedad. ?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 30. sep 2019, 13:37

Silver77 skrev:
30. sep 2019, 13:23
AK48hamas skrev:
12. maj 2019, 20:37
Husk at Gaarde kun skal bedømmes når en spiller har forladt klubben.


Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim

-

Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Andersen
Er jeg den eneste der tænker at der er noget helt galt med træningsmiljøet i AaB ?? Flere af disse spiller er faktisk startet rigtig godt, for ligepludselig at falde i niveau og blive til utrolige middelmådige fodboldspillere. Det er næsten alle spillere som AaB har hentet ind i flere år som falder i niveau hvad er grunden til det ??

Hvad eller hvem er det der trækker hele læset nedad. ?
Jeg ser flere mulige forklaringer.
- Træneren/trænerstaben
Jeg ved ikke hvor hooked jeg egentlig er på Friis. Vi må dog give ham, at han har nøjagtig samme udvikling som to mere etablerede trænere fra 2016 og frem. En ok lovende start, hvorefter holdet går mister konceptet og nu ryger vi nok tilbage i samme rille som under LS og MW med at krige sejre hjem. Selvom Friis måske ikke er en mest færdige trænere tror jeg ikke på han er hele problemet.
- Casting af spillere vs. spillestil
Her har vi måske et delvist problem. Med Lucas's tilbagekomst er konceptet måske blevet for meget Lucas, men derudover er der jo også skiftet fra 2014 baseret 4-4-2 til noget 4-3-3. Jeg ser dog flere begrænsninger på holdet i forhold til denne spillestil. Backsene er ikke god nok og vi har for lidt kvalitatitv bredde offesnivt. Omvendt burde det ikke betyde, at holdet er så rådvildt.
- Trupsammensætning, kultur og mentalitet
Her tror jeg, at vi efterhånden har et rigtigt stort problem. Vi har et hold, som alt for let falder ud af kampene og bliver trumlet. Vi har et hold der umuligt kan komme tilbage efter at være bagud og vi har et hold. Der mangler nogle vindertyper på det her hold, som rusker op i tingene og dirigerer de andre fremad. Det her omklædningsrum kunne virkelig godt bruge en håndgranat eller to. Vi har jo hentet mange gode navne, men ikke nogen ledere. Det er også meget tankevækkende, hvor stille AaB er når man ser dem spille mod lavere rangerende hold. Vi mangler ham inde på banen der kan fortælle Kusk, at nu skal han sgu komme i gang eller give Okore en røffel når han igen oversatser. Vi mangler et par af dem der vil dø for at vinde bolden selv når vi fører 3-0 og er endnu mere indebrænte når vi er bagud. Det er et kæmpe problem, at Gaarde kun hyrer "pæne drenge" som ham selv. Der er ingen kant på det her hold og der er ingen rygrad og det skader i sidste ende vores talentuvdikling, at de unge kommer ind på et hold med så dårlig mentalitet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 30. sep 2019, 13:58

Silver77 skrev:
30. sep 2019, 13:23
AK48hamas skrev:
12. maj 2019, 20:37
Husk at Gaarde kun skal bedømmes når en spiller har forladt klubben.


Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim

-

Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Andersen
Er jeg den eneste der tænker at der er noget helt galt med træningsmiljøet i AaB ?? Flere af disse spiller er faktisk startet rigtig godt, for ligepludselig at falde i niveau og blive til utrolige middelmådige fodboldspillere. Det er næsten alle spillere som AaB har hentet ind i flere år som falder i niveau hvad er grunden til det ??

Hvad eller hvem er det der trækker hele læset nedad. ?
Nej, du er bestemt ikke den eneste.
Det hjalp i en kort periode med nye spillere i sommers. Det gav noget mere intensitet til træningen, og øget konkurrence, men det ser ud til, at man nu er tilbage i det gamle. Det er meget svært at forstå det her! Jeg vil ikke sammenligne Friis og Søndergaard, da Friis har en meget bedre trup til rådighed nu. Men hvordan kan 2 trænere, Wieghorst og Friis, ha SÅ store problemer med vores trup?!! Ingen balance på holdet, og ingen tænding i 1. halvleg af kampene. Der skete nøjagtig det samme, efter en landskampspause, så gik luften ud af ballonen, og holdet lider grimme nederlag, hvor de ikke kommer ud af omklædningsrummet.

Min drøm er, at AaB her til vinter, nulstiller sig. Dvs. ud med Gaarde og Friis samt assistenterne. Og så skal der nogle folk ind udefra, som vægter andre typer spillere højere.
Når nu det ganske tydeligt er mentaliteten og tændingen den er gal med i truppen, så er det DER man skal sætte ind. Publikum vil hellere se et hold med tænding fra første fløjt, end en flok teknisk dygtige, men skrøbelige spillere, der ikke arbejder som et hold.
Vi er simpelthen nødt til at komme tilbage til nogle gamle dyder, eksempelvis som under Hamrén, hvor det handler om at vise "Vinnarskalle" og stå godt defensivt. Så må det flotte spil komme når det kommer.

Spillere som Fossum, Okore, Olsen, Kusk, Thelander er naturligvis gode nok til AaB, men der skal mere tænding på, og kan man ikke finde ind til dette, må man ud at sidde på bænken! Ikke så meget pis.

Personligt vil jeg langt hellere se en flok knoklere, som har tændingen fra første fløjt end en flok humørspillere, som har et meget lavt bundniveau. Fodbold handler om at score mål - ikke om hvem der kan spille bolden hurtigst rundt i en trekant.

Gaarde har fejlet big time!!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Jakobsen » 30. sep 2019, 14:32

FIDEL skrev:
30. sep 2019, 13:58
Silver77 skrev:
30. sep 2019, 13:23
AK48hamas skrev:
12. maj 2019, 20:37
Husk at Gaarde kun skal bedømmes når en spiller har forladt klubben.


Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim

-

Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Andersen
Er jeg den eneste der tænker at der er noget helt galt med træningsmiljøet i AaB ?? Flere af disse spiller er faktisk startet rigtig godt, for ligepludselig at falde i niveau og blive til utrolige middelmådige fodboldspillere. Det er næsten alle spillere som AaB har hentet ind i flere år som falder i niveau hvad er grunden til det ??

Hvad eller hvem er det der trækker hele læset nedad. ?
Nej, du er bestemt ikke den eneste.
Det hjalp i en kort periode med nye spillere i sommers. Det gav noget mere intensitet til træningen, og øget konkurrence, men det ser ud til, at man nu er tilbage i det gamle. Det er meget svært at forstå det her! Jeg vil ikke sammenligne Friis og Søndergaard, da Friis har en meget bedre trup til rådighed nu. Men hvordan kan 2 trænere, Wieghorst og Friis, ha SÅ store problemer med vores trup?!! Ingen balance på holdet, og ingen tænding i 1. halvleg af kampene. Der skete nøjagtig det samme, efter en landskampspause, så gik luften ud af ballonen, og holdet lider grimme nederlag, hvor de ikke kommer ud af omklædningsrummet.

Min drøm er, at AaB her til vinter, nulstiller sig. Dvs. ud med Gaarde og Friis samt assistenterne. Og så skal der nogle folk ind udefra, som vægter andre typer spillere højere.
Når nu det ganske tydeligt er mentaliteten og tændingen den er gal med i truppen, så er det DER man skal sætte ind. Publikum vil hellere se et hold med tænding fra første fløjt, end en flok teknisk dygtige, men skrøbelige spillere, der ikke arbejder som et hold.
Vi er simpelthen nødt til at komme tilbage til nogle gamle dyder, eksempelvis som under Hamrén, hvor det handler om at vise "Vinnarskalle" og stå godt defensivt. Så må det flotte spil komme når det kommer.

Spillere som Fossum, Okore, Olsen, Kusk, Thelander er naturligvis gode nok til AaB, men der skal mere tænding på, og kan man ikke finde ind til dette, må man ud at sidde på bænken! Ikke så meget pis.

Personligt vil jeg langt hellere se en flok knoklere, som har tændingen fra første fløjt end en flok humørspillere, som har et meget lavt bundniveau. Fodbold handler om at score mål - ikke om hvem der kan spille bolden hurtigst rundt i en trekant.

Gaarde har fejlet big time!!
Meget enig. Hele det der narrativ med flot fodbold pisser mig altså lidt af efterhånden. Det man mener med det er jo 2014 fodbold og det spillede vi kun i foråret 2014 og i efteråret 2015. AaB skal selvsagt dominere og ville noget på hjemmebane og gå til kampene som den store klub, men at det skal være så tekniske og pænt hele tiden er altså ikke nødvendigt og når man så udvikller et væld af støttespillere som kan noget andet dur det slet ikke. Jeg synes egentlig det er vigtigere, at man kan mærke holdet er der og der er en plan end, at et nødvendigivis skal være teknisk og flot, hvilket der heller ikke er nogen evidens for holdet kan i længere tid. Så meget enig, ud med staben og ind med en ny ledelse der kan ruske op i kulturen. Det bør suppleres med at hente en forsvarsstyrmand udefra og sende Okore videre og en styrende 6'er til midten og en fanden-i-voldsk type til de tre forreste. Det er lige før jeg tror, at Bo Henriksen i en enkelt sæson ville være den rette træner for AaB.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 30. sep 2019, 15:14

Jakobsen skrev:
30. sep 2019, 14:32
FIDEL skrev:
30. sep 2019, 13:58
Silver77 skrev:
30. sep 2019, 13:23
AK48hamas skrev:
12. maj 2019, 20:37
Husk at Gaarde kun skal bedømmes når en spiller har forladt klubben.


Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim

-

Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Andersen
Er jeg den eneste der tænker at der er noget helt galt med træningsmiljøet i AaB ?? Flere af disse spiller er faktisk startet rigtig godt, for ligepludselig at falde i niveau og blive til utrolige middelmådige fodboldspillere. Det er næsten alle spillere som AaB har hentet ind i flere år som falder i niveau hvad er grunden til det ??

Hvad eller hvem er det der trækker hele læset nedad. ?
Nej, du er bestemt ikke den eneste.
Det hjalp i en kort periode med nye spillere i sommers. Det gav noget mere intensitet til træningen, og øget konkurrence, men det ser ud til, at man nu er tilbage i det gamle. Det er meget svært at forstå det her! Jeg vil ikke sammenligne Friis og Søndergaard, da Friis har en meget bedre trup til rådighed nu. Men hvordan kan 2 trænere, Wieghorst og Friis, ha SÅ store problemer med vores trup?!! Ingen balance på holdet, og ingen tænding i 1. halvleg af kampene. Der skete nøjagtig det samme, efter en landskampspause, så gik luften ud af ballonen, og holdet lider grimme nederlag, hvor de ikke kommer ud af omklædningsrummet.

Min drøm er, at AaB her til vinter, nulstiller sig. Dvs. ud med Gaarde og Friis samt assistenterne. Og så skal der nogle folk ind udefra, som vægter andre typer spillere højere.
Når nu det ganske tydeligt er mentaliteten og tændingen den er gal med i truppen, så er det DER man skal sætte ind. Publikum vil hellere se et hold med tænding fra første fløjt, end en flok teknisk dygtige, men skrøbelige spillere, der ikke arbejder som et hold.
Vi er simpelthen nødt til at komme tilbage til nogle gamle dyder, eksempelvis som under Hamrén, hvor det handler om at vise "Vinnarskalle" og stå godt defensivt. Så må det flotte spil komme når det kommer.

Spillere som Fossum, Okore, Olsen, Kusk, Thelander er naturligvis gode nok til AaB, men der skal mere tænding på, og kan man ikke finde ind til dette, må man ud at sidde på bænken! Ikke så meget pis.

Personligt vil jeg langt hellere se en flok knoklere, som har tændingen fra første fløjt end en flok humørspillere, som har et meget lavt bundniveau. Fodbold handler om at score mål - ikke om hvem der kan spille bolden hurtigst rundt i en trekant.

Gaarde har fejlet big time!!
Meget enig. Hele det der narrativ med flot fodbold pisser mig altså lidt af efterhånden. Det man mener med det er jo 2014 fodbold og det spillede vi kun i foråret 2014 og i efteråret 2015. AaB skal selvsagt dominere og ville noget på hjemmebane og gå til kampene som den store klub, men at det skal være så tekniske og pænt hele tiden er altså ikke nødvendigt og når man så udvikller et væld af støttespillere som kan noget andet dur det slet ikke. Jeg synes egentlig det er vigtigere, at man kan mærke holdet er der og der er en plan end, at et nødvendigivis skal være teknisk og flot, hvilket der heller ikke er nogen evidens for holdet kan i længere tid. Så meget enig, ud med staben og ind med en ny ledelse der kan ruske op i kulturen. Det bør suppleres med at hente en forsvarsstyrmand udefra og sende Okore videre og en styrende 6'er til midten og en fanden-i-voldsk type til de tre forreste. Det er lige før jeg tror, at Bo Henriksen i en enkelt sæson ville være den rette træner for AaB.
Helst ikke Bo H., men det kan godt være AaB kunne trænge til en type derhen af. Men det er nok ikke lige Gaardes kop the. Han ansætter helst introverte typer, som han måske selv kan styre.

Der er simpelthen nødt til at være en balance i de typer spillere vi har. Eksempelvis har Gaarde jo aldrig fundet den leder, som vi alle har sukket efter siden KEP forlod os. Man kan bare se mod Århus, hvor de endelig har fået gang i Backman i forsvaret, og det giver ro.

AaB trænger i sindssyg høj grad til en ny sportslig ledelse! Og det vil jeg også mene, selvom vi mirakuløst skulle vinde de næste 3-4 kampe. Der har været ubalance i truppen siden 2015, og Friis er den 3. træner i træk, som ikke kan få truppen op i det gear, der kræves for at spille superliga.
Spillere som Thelander, Olsen og Fossum er som sådan glimrende typer at få ind. De skal nok fighte og vise det niveau, der kræves, men på en eller anden måde trækkes de med ned af de andre.
Er det virkelig okay for Gaarde og Friis, at vores hold lever så højt på enkeltmandspræstationer af Lucas og Kusk!!? Det er jo altså holdet, der skal fungere som en enhed.

Det er selvfølgelig sur røv med Weert, men så skulle Gaarde jo have hentet den offensive forstærkning, som mange af os skreg på. Offensivt er vi pludselig super tynde. Så kan man finde en transferfri angriber, bør det gøres nu!

Låst