Kampene i reserveholdsligaen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af RicoBR02 » 10. okt 2019, 14:35

Gamen skrev:
10. okt 2019, 14:10
RicoBR02 skrev:
10. okt 2019, 13:37
Hvad fanden siger gamen lige til det?
Selvom NORDJYSKE skriver noget andet, så går rygterne på at det var en sidelæns pasning som han ramte forkert...
;) :thumbsup:

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Danni » 11. okt 2019, 07:58

Fedt navn han har, ham der scorede for Hobro. I øvrigt bliver Magnus altså bedre og bedre frem ad banen. Ikke at mål efter hjørnespark overhovedet viser noget om det. Han lavede også en fin bold i dybden til Kaufmann i Hobro, der var med til at give os 0-2 målet.
Længe leve arbejderklassen!

Gamen

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Gamen » 11. okt 2019, 09:06

Danni skrev:
11. okt 2019, 07:58
Fedt navn han har, ham der scorede for Hobro. I øvrigt bliver Magnus altså bedre og bedre frem ad banen. Ikke at mål efter hjørnespark overhovedet viser noget om det. Han lavede også en fin bold i dybden til Kaufmann i Hobro, der var med til at give os 0-2 målet.
John Faxe scorede også engang et fantastisk langskudsmål mod tyskerne.

Når man køber 2 spillere til at spille 8'er, så er det jo altså også fordi man har set hvor forfærdeligt ringe han er fremad banen, både i '17 og '18.
Hvis han skal have en plads på holdet, så skal det være fordi han udmærker sig defensivt. Hans boldomgang er så ekstremt langsom, og jo altså ikke specielt fordrende for at sætte vores bedste spillere i scene.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Danni » 11. okt 2019, 13:21

Gamen skrev:
11. okt 2019, 09:06
Danni skrev:
11. okt 2019, 07:58
Fedt navn han har, ham der scorede for Hobro. I øvrigt bliver Magnus altså bedre og bedre frem ad banen. Ikke at mål efter hjørnespark overhovedet viser noget om det. Han lavede også en fin bold i dybden til Kaufmann i Hobro, der var med til at give os 0-2 målet.
John Faxe scorede også engang et fantastisk langskudsmål mod tyskerne.

Når man køber 2 spillere til at spille 8'er, så er det jo altså også fordi man har set hvor forfærdeligt ringe han er fremad banen, både i '17 og '18.
Hvis han skal have en plads på holdet, så skal det være fordi han udmærker sig defensivt. Hans boldomgang er så ekstremt langsom, og jo altså ikke specielt fordrende for at sætte vores bedste spillere i scene.
Der kan da ikke være to meninger om, at Magnus' kvaliteter ligger i det defensive spil. At man skriver kontrakt med to 8'ere tror jeg til gengæld ikke er sket på bagrund af, man synes Magnus har været forfærdelig ringe fremad banen i to år.
Længe leve arbejderklassen!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Martino » 11. okt 2019, 14:12

Danni skrev:
11. okt 2019, 13:21
Gamen skrev:
11. okt 2019, 09:06
Danni skrev:
11. okt 2019, 07:58
Fedt navn han har, ham der scorede for Hobro. I øvrigt bliver Magnus altså bedre og bedre frem ad banen. Ikke at mål efter hjørnespark overhovedet viser noget om det. Han lavede også en fin bold i dybden til Kaufmann i Hobro, der var med til at give os 0-2 målet.
John Faxe scorede også engang et fantastisk langskudsmål mod tyskerne.

Når man køber 2 spillere til at spille 8'er, så er det jo altså også fordi man har set hvor forfærdeligt ringe han er fremad banen, både i '17 og '18.
Hvis han skal have en plads på holdet, så skal det være fordi han udmærker sig defensivt. Hans boldomgang er så ekstremt langsom, og jo altså ikke specielt fordrende for at sætte vores bedste spillere i scene.
Der kan da ikke være to meninger om, at Magnus' kvaliteter ligger i det defensive spil. At man skriver kontrakt med to 8'ere tror jeg til gengæld ikke er sket på bagrund af, man synes Magnus har været forfærdelig ringe fremad banen i to år.
Magnus er en langt bedre boldspiller end han får kredit for.
Jeg savner Winsnes

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Sanchez94 » 11. okt 2019, 15:08

Martino skrev:
11. okt 2019, 14:12

Magnus er en langt bedre boldspiller end han får kredit for.
Enig, han har taget en gevaldig udvikling de seneste 12 måneder. Set med fan briller kan de engang i mellem se kedeligt ud, men det ofte de rigtige løsninger han vælger

Gamen

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Gamen » 11. okt 2019, 15:50

Martino skrev:
11. okt 2019, 14:12
Magnus er en langt bedre boldspiller end han får kredit for.
Det kommer da an på, hvad man mener med boldspiller. Hvis det er at flytte bolden, ikke-konstruktivt, over få meter i et lavt tempo, så ja. Men han er jo altså ikke i nærheden af f.eks. at have Patrick Olsens teknik, boldsikkerhed og evne til at se de gode, konstruktive pasninger. Og lur mig om ikke Olsen er lønnet nogenlunde på samme niveau.

Det er i øvrigt heller ikke bydende nødvendigt med en udpræget 6'er. Der er andre klubber der sagtens kan få det til at fungere uden.
Tidligere har argumentet været defensiv soliditet, men både AGF og FCK pissede lige igennem, mens han løb og halsede efter - særligt mod FCN.

Han er ved at nå Würtz' kortfrekvens, men sjældent for at bremse et vigtigt angreb - som regel fordi han er for dårlig i sin spilopfattelse, og dermed ender med at måtte kompensere for sin egen svaghed ved at trække frispark.

Jeg må stadig indrømme, at det er mig ret uforståeligt at vi partout SKAL gøre brug af en spillertype som har en meget ringe betydning for holdet og nul salgspotentiale. Og med over 80 Superliga-kampe på bagen, så er vi ovre "talent"-dagene. Vi har haft spillere som før har bestridt den position uden at være de store boldspillere, men så havde de til gengæld en række andre spidskompetencer som gjorde dem ret betydningsfulde for holdsammensætningen.
Nævn 3 forcer, som gør Magnus uundværlig i start-11'eren?
Og det må gerne være mere konstruktivt, end at han er høj og derfor (måske) kan være god på dødbolde.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Brodernumsi » 11. okt 2019, 16:20

Gamen skrev:
11. okt 2019, 15:50
Martino skrev:
11. okt 2019, 14:12
Magnus er en langt bedre boldspiller end han får kredit for.
men både AGF og FCK pissede lige igennem, mens han løb og halsede efter - særligt mod FCN.

Det var vores højreside, der i den kamp var en ren motorvej for FCN-spillerne. Hvem er det nu, der spiller der....Nå ja, det må vi ikke snakke om, så hellere bashe MC, PK, Børsting osv.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Buzz Killington » 11. okt 2019, 16:23

Gamen skrev:
11. okt 2019, 15:50
Martino skrev:
11. okt 2019, 14:12
Magnus er en langt bedre boldspiller end han får kredit for.
Det kommer da an på, hvad man mener med boldspiller. Hvis det er at flytte bolden, ikke-konstruktivt, over få meter i et lavt tempo, så ja. Men han er jo altså ikke i nærheden af f.eks. at have Patrick Olsens teknik, boldsikkerhed og evne til at se de gode, konstruktive pasninger. Og lur mig om ikke Olsen er lønnet nogenlunde på samme niveau.

Det er i øvrigt heller ikke bydende nødvendigt med en udpræget 6'er. Der er andre klubber der sagtens kan få det til at fungere uden.
Tidligere har argumentet været defensiv soliditet, men både AGF og FCK pissede lige igennem, mens han løb og halsede efter - særligt mod FCN.

Han er ved at nå Würtz' kortfrekvens, men sjældent for at bremse et vigtigt angreb - som regel fordi han er for dårlig i sin spilopfattelse, og dermed ender med at måtte kompensere for sin egen svaghed ved at trække frispark.

Jeg må stadig indrømme, at det er mig ret uforståeligt at vi partout SKAL gøre brug af en spillertype som har en meget ringe betydning for holdet og nul salgspotentiale. Og med over 80 Superliga-kampe på bagen, så er vi ovre "talent"-dagene. Vi har haft spillere som før har bestridt den position uden at være de store boldspillere, men så havde de til gengæld en række andre spidskompetencer som gjorde dem ret betydningsfulde for holdsammensætningen.
Nævn 3 forcer, som gør Magnus uundværlig i start-11'eren?
Og det må gerne være mere konstruktivt, end at han er høj og derfor (måske) kan være god på dødbolde.
Jeg kan godt nok ikke se hvad antallet af kampe har at gøre med om man er talent. Han blev 22 i august, og har stadig en alder hvor der er potentiale til en relativt stejl udviklingkurve.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Gamen » 11. okt 2019, 16:46

Buzz Killington skrev:
11. okt 2019, 16:23
Jeg kan godt nok ikke se hvad antallet af kampe har at gøre med om man er talent. Han blev 22 i august, og har stadig en alder hvor der er potentiale til en relativt stejl udviklingkurve.
Hans fremadrettede spil har ifølge ham selv og trænerne været et udviklingspunkt siden han blev rykket op, men der er ikke sket en dyt. Klubben ser et stort potentiale i hans evner i det fremadrettede spil, og det er da meget fint, men hvornår har han sidst slået en god diagonalbold, en bold henover forsvarsspillerne eller åbnet spillet med en god pasning. Det sker snart sagt aldrig. Mod Hobro var det vel første gang længe, at man har set ham slå en bold på førsteberøringen og udelukkende fordi han var upresset. Han minder meget om Martin Ørnskov - ligeså langsom og ligeså anonym.

Hvis vi ser på langt de fleste andre AaB-talenter der er blevet til noget, så er der snart sagt ingen af dem der har spillet mere end 80 kampe uden at vokse ind i en vigtig rolle. Og ja, det er da fint nok med endnu en gennemsnitlig Superliga-spiller... men noget kæmpestort udviklingspotentiale er der altså ikke.

Gamen

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Gamen » 11. okt 2019, 17:06

Brodernumsi skrev:
11. okt 2019, 16:20
Det var vores højreside, der i den kamp var en ren motorvej for FCN-spillerne. Hvem er det nu, der spiller der....Nå ja, det må vi ikke snakke om, så hellere bashe MC, PK, Børsting osv.
For det var selvfølgelig Pallesen og Kusk der koster 2-0 målet ved at sove ved straffesparkspletten, i stedet for at dække sin modspiller op og lunter tilbage mod målet, selvom man har en indløbende kant bag sig? Det er rigtigt :thumbsup:
Det var kollektivt dårligt forsvarsspil, dårlige clearinger og vi evnede ikke at holde på bolden i 1. halvleg. Det falder tilbage på hele holdet, og ikke vores højreside. Men det er elendig opdækning, der koster 2-0 målet.

https://aabsport.dk/kampprogram/?kamp=27677&type=video - Her kan man tydeligt se, hvordan han orienterer sig 2 gange, ser Francis, rykker lidt bagud i feltet, hvorefter han kigger fodbold de næste 5-7 sekunder og tillader Francis at score. Han er 4-5 m. fra sin mand, da han sparker bolden ind. Den kan du vist ikke klandre hverken Pallesen eller Kusk for.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Jakobsen » 11. okt 2019, 20:19

Gamen skrev:
11. okt 2019, 15:50
Martino skrev:
11. okt 2019, 14:12
Magnus er en langt bedre boldspiller end han får kredit for.
Det kommer da an på, hvad man mener med boldspiller. Hvis det er at flytte bolden, ikke-konstruktivt, over få meter i et lavt tempo, så ja. Men han er jo altså ikke i nærheden af f.eks. at have Patrick Olsens teknik, boldsikkerhed og evne til at se de gode, konstruktive pasninger. Og lur mig om ikke Olsen er lønnet nogenlunde på samme niveau.

Det er i øvrigt heller ikke bydende nødvendigt med en udpræget 6'er. Der er andre klubber der sagtens kan få det til at fungere uden.
Tidligere har argumentet været defensiv soliditet, men både AGF og FCK pissede lige igennem, mens han løb og halsede efter - særligt mod FCN.

Han er ved at nå Würtz' kortfrekvens, men sjældent for at bremse et vigtigt angreb - som regel fordi han er for dårlig i sin spilopfattelse, og dermed ender med at måtte kompensere for sin egen svaghed ved at trække frispark.

Jeg må stadig indrømme, at det er mig ret uforståeligt at vi partout SKAL gøre brug af en spillertype som har en meget ringe betydning for holdet og nul salgspotentiale. Og med over 80 Superliga-kampe på bagen, så er vi ovre "talent"-dagene. Vi har haft spillere som før har bestridt den position uden at være de store boldspillere, men så havde de til gengæld en række andre spidskompetencer som gjorde dem ret betydningsfulde for holdsammensætningen.
Nævn 3 forcer, som gør Magnus uundværlig i start-11'eren?
Og det må gerne være mere konstruktivt, end at han er høj og derfor (måske) kan være god på dødbolde.
Synes nu en Magnus type har sin bertiggelse på holdet. Især hvis vi på sigt skal have mega offensive backs igen og de to 8'ere skal have stor frihed. Jeg er tilgengæld ikke sikker på Magnus er dygtig nok. Han er en ret ordinær leverpostejsspiller og han sætter ikke det store tempo i spillet. En moderne 6'er skal for mig at se også have noget fremadrettet i sit spil og kunne aflevere hurtigt og have en hvis spilintelligens. For mig at se er både Magnus og Abildgaard gammeldags arbejdsspillere.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af FIDEL » 11. okt 2019, 21:32

Jakobsen skrev:
11. okt 2019, 20:19
Gamen skrev:
11. okt 2019, 15:50
Martino skrev:
11. okt 2019, 14:12
Magnus er en langt bedre boldspiller end han får kredit for.
Det kommer da an på, hvad man mener med boldspiller. Hvis det er at flytte bolden, ikke-konstruktivt, over få meter i et lavt tempo, så ja. Men han er jo altså ikke i nærheden af f.eks. at have Patrick Olsens teknik, boldsikkerhed og evne til at se de gode, konstruktive pasninger. Og lur mig om ikke Olsen er lønnet nogenlunde på samme niveau.

Det er i øvrigt heller ikke bydende nødvendigt med en udpræget 6'er. Der er andre klubber der sagtens kan få det til at fungere uden.
Tidligere har argumentet været defensiv soliditet, men både AGF og FCK pissede lige igennem, mens han løb og halsede efter - særligt mod FCN.

Han er ved at nå Würtz' kortfrekvens, men sjældent for at bremse et vigtigt angreb - som regel fordi han er for dårlig i sin spilopfattelse, og dermed ender med at måtte kompensere for sin egen svaghed ved at trække frispark.

Jeg må stadig indrømme, at det er mig ret uforståeligt at vi partout SKAL gøre brug af en spillertype som har en meget ringe betydning for holdet og nul salgspotentiale. Og med over 80 Superliga-kampe på bagen, så er vi ovre "talent"-dagene. Vi har haft spillere som før har bestridt den position uden at være de store boldspillere, men så havde de til gengæld en række andre spidskompetencer som gjorde dem ret betydningsfulde for holdsammensætningen.
Nævn 3 forcer, som gør Magnus uundværlig i start-11'eren?
Og det må gerne være mere konstruktivt, end at han er høj og derfor (måske) kan være god på dødbolde.
Synes nu en Magnus type har sin bertiggelse på holdet. Især hvis vi på sigt skal have mega offensive backs igen og de to 8'ere skal have stor frihed. Jeg er tilgengæld ikke sikker på Magnus er dygtig nok. Han er en ret ordinær leverpostejsspiller og han sætter ikke det store tempo i spillet. En moderne 6'er skal for mig at se også have noget fremadrettet i sit spil og kunne aflevere hurtigt og have en hvis spilintelligens. For mig at se er både Magnus og Abildgaard gammeldags arbejdsspillere.
Det kunne være fedt, hvis Abildgaard kunne udvikle sit defensive spil, og spille 6'eren. Der er bare noget lækkert over at have et stort fysisk bæst som ham på banen. Det savner jeg sgu.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Brodernumsi » 11. okt 2019, 21:36

Gamen skrev:
11. okt 2019, 17:06
Brodernumsi skrev:
11. okt 2019, 16:20
Det var vores højreside, der i den kamp var en ren motorvej for FCN-spillerne. Hvem er det nu, der spiller der....Nå ja, det må vi ikke snakke om, så hellere bashe MC, PK, Børsting osv.
For det var selvfølgelig Pallesen og Kusk der koster 2-0 målet ved at sove ved straffesparkspletten, i stedet for at dække sin modspiller op og lunter tilbage mod målet, selvom man har en indløbende kant bag sig? Det er rigtigt :thumbsup:
Det var kollektivt dårligt forsvarsspil, dårlige clearinger og vi evnede ikke at holde på bolden i 1. halvleg. Det falder tilbage på hele holdet, og ikke vores højreside. Men det er elendig opdækning, der koster 2-0 målet.

https://aabsport.dk/kampprogram/?kamp=27677&type=video - Her kan man tydeligt se, hvordan han orienterer sig 2 gange, ser Francis, rykker lidt bagud i feltet, hvorefter han kigger fodbold de næste 5-7 sekunder og tillader Francis at score. Han er 4-5 m. fra sin mand, da han sparker bolden ind. Den kan du vist ikke klandre hverken Pallesen eller Kusk for.
Vi er helt enige om, at 2-0-målet, hverken var Pallesens eller Kusks skyld, men det generelle billede i 1. halvleg var, at vores højreside var en motorvej.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af KongGulerod » 26. feb 2020, 20:43

Nogen der så kampen i dag?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af FIDEL » 9. mar 2020, 14:24

Står kampen ikke 1-0 til AaB?

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af FlemmingG » 10. mar 2020, 10:03

Jeg så første halvleg af reserveholdskampen igår.
AaB var - naturligt nok - det bedste hold af det jeg så. En rimelig stærk start 11’er og de burde ha fået mere ud af deres overtag.
MC styrede fuldstændig midtbanen og Anders Bærtelsen var rigtig godt spillende i bagkæden. Stærk i sine markeringer og meget dygtig i det opbyggende spil. Ved godt at det måske var en taknemmelig modstander, men dog positivt.
Andreas Hansen, meget sikker i sine indgreb og med en flot assist til Børsting
Tengstedt var meget anonym, forsøgte en del, men det gik ofte i vasken
Så heller ikke meget til vores nye angriber. Gik ok med i opspillet et par gange, men ellers usynlig
Så plusser til Hansen, Bærtelsen og MC - resten meget jævnt

Hohenhaus Tenne
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. sep 2020, 15:15

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 14. sep 2020, 15:48

Er der nogen der ved, hvordan det gik i dag?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af jonas386 » 14. sep 2020, 15:50

Hohenhaus Tenne skrev:
14. sep 2020, 15:48
Er der nogen der ved, hvordan det gik i dag?
https://aabsport.dk/nyheder/2020/septem ... holdskamp/

Lige minuttet efter :D

Prica involveret i et mål, og med eg brændt straffespark
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Brodernumsi » 14. sep 2020, 15:59

Puha, rødt kort og brændt straffe på to dage. Ikke en god start for en ung spiller.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar