Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 5. nov 2019, 21:41

Kristian skrev:
5. nov 2019, 19:55
FIDEL skrev:
5. nov 2019, 18:38
Friis som fodboldchef. Måske Jimmy som sportschef, og Kuhn som træner... Boom!
Kuhn skal ikke være træner..duer han simpelthen ikke til.
Næ, han har jo aldrig rigtig vundet noget...

Jeg er med på at der er ting man skal tage hensyn til, men prøv at tjekke de perioder han har været i klubben og sammenlign med dem, hvor han ikke har været her, fra han startede til nu. Ikke at der er garanti for at det går godt når han er her, men det er altså tankevækkende at hvor gode vi har været når han har været med omkring holdet.

Det er muligt at han ikke dur til ene cheftræner, men det må kunne lade sig gøre at finde en rolle til ham, hans entusiasme og han humør, som både ham og AaB kan være glade for.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Elscorpio » 5. nov 2019, 22:15

FIDEL skrev:
5. nov 2019, 18:38
Friis som fodboldchef. Måske Jimmy som sportschef, og Kuhn som træner... Boom!
Årets største joke

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Patmand » 5. nov 2019, 22:29

FIDEL skrev:
5. nov 2019, 20:11
Patmand skrev:
5. nov 2019, 18:57
FIDEL skrev:
5. nov 2019, 18:38
Friis som fodboldchef. Måske Jimmy som sportschef, og Kuhn som træner... Boom!
Dine forslag består udelukkende af tidligere spillere/trænere.
Det kunne jo være man kunne finde en dygtig person, der ikke tidligere har været ansat i AaB.
Det var de realistiske bud.
Jeg vil naturligvis hellere have Hamren, Haysen, Bech eller Gaardsøe...
Jeg syntes ikke de er realistiske. Jeg tror ikke man skiller sig af med Allan Gaarde for at hente Jimmy Nielsen ind. Jeg tror helt klart man ønsker at finde en der er stærkere fodboldfagligt end Gaarde, og der kan jeg ikke se Jimmy passer på profilen.

Jeg kan heller ikke se hvorfor man skulle omplacere Jakob Friis, med mindre det er en manøvre for at gøre plads til din favorit, Allan Kuhn, endnu en gammel AaB bekendt.
Allan Kuhn er nu blevet vejet og fundet for let som cheftræner i tre klubber. Det tror jeg helt klart der er en god grund til.
Jeg håber og tror ikke AaB tør give Allan Kuhn en større rolle end assistenttræner.

Nogle af jer virker til at have lidt svært ved at 'komme videre'. Nu har man hentet Kusk og Thelander tilbage fra den fantastiske double sæson - lad det blive ved det. Succes for AaB står og falder ikke med Allan Kuhn.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 5. nov 2019, 22:59

Patmand skrev:
5. nov 2019, 22:29
FIDEL skrev:
5. nov 2019, 20:11
Patmand skrev:
5. nov 2019, 18:57
FIDEL skrev:
5. nov 2019, 18:38
Friis som fodboldchef. Måske Jimmy som sportschef, og Kuhn som træner... Boom!
Dine forslag består udelukkende af tidligere spillere/trænere.
Det kunne jo være man kunne finde en dygtig person, der ikke tidligere har været ansat i AaB.
Det var de realistiske bud.
Jeg vil naturligvis hellere have Hamren, Haysen, Bech eller Gaardsøe...
Jeg syntes ikke de er realistiske. Jeg tror ikke man skiller sig af med Allan Gaarde for at hente Jimmy Nielsen ind. Jeg tror helt klart man ønsker at finde en der er stærkere fodboldfagligt end Gaarde, og der kan jeg ikke se Jimmy passer på profilen.

Jeg kan heller ikke se hvorfor man skulle omplacere Jakob Friis, med mindre det er en manøvre for at gøre plads til din favorit, Allan Kuhn, endnu en gammel AaB bekendt.
Allan Kuhn er nu blevet vejet og fundet for let som cheftræner i tre klubber. Det tror jeg helt klart der er en god grund til.
Jeg håber og tror ikke AaB tør give Allan Kuhn en større rolle end assistenttræner.

Nogle af jer virker til at have lidt svært ved at 'komme videre'. Nu har man hentet Kusk og Thelander tilbage fra den fantastiske double sæson - lad det blive ved det. Succes for AaB står og falder ikke med Allan Kuhn.
Du behøver ikke generalisere udfra mit indlæg.
Jeg vil hellere end gerne have en god og erfaren sportschef med styr på netværk, scouting og købmandskab, men de hænger ikke på træerne, og de gode koster.
Måske bliver det den kedelige løsning, Jesper Hansen. Han har i det mindste erfaring.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af 9000AaB » 6. nov 2019, 06:48

Nogle drr kan fortælle hvem de 4 kandidater er iflg nordjyske?

https://nordjyske.dk/plus/sport/gaardes ... 6443f0e0a3

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Munken83 » 6. nov 2019, 07:27

9000AaB skrev:
6. nov 2019, 06:48
Nogle drr kan fortælle hvem de 4 kandidater er iflg nordjyske?

https://nordjyske.dk/plus/sport/gaardes ... 6443f0e0a3
Jimmy Nielsen
Ole Nielsen
Jacob Krüger
Thomas Gaardsøe

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af MrBangDK » 6. nov 2019, 07:27

9000AaB skrev:
6. nov 2019, 06:48
Nogle drr kan fortælle hvem de 4 kandidater er iflg nordjyske?

https://nordjyske.dk/plus/sport/gaardes ... 6443f0e0a3
Jimmy, Krüger, Gaardsøe, Ole Nielsen
Ska' vi hak'?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 6. nov 2019, 07:49

MrBangDK skrev:
6. nov 2019, 07:27
9000AaB skrev:
6. nov 2019, 06:48
Nogle drr kan fortælle hvem de 4 kandidater er iflg nordjyske?

https://nordjyske.dk/plus/sport/gaardes ... 6443f0e0a3
Jimmy, Krüger, Gaardsøe, Ole Nielsen
Hvem af dem er bedst ven med Bælum?

Godt nok nogle uambitiøse emner og de er selvfølgelig også venner af huset :(
Håber godt nok at Nordjyske er galt på den men det vil overhovedet ikke overraske mig hvis bestyrelsen igen igen vil ansætte en ven af huset

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2019, 07:52

Munken83 skrev:
6. nov 2019, 07:27
9000AaB skrev:
6. nov 2019, 06:48
Nogle drr kan fortælle hvem de 4 kandidater er iflg nordjyske?

https://nordjyske.dk/plus/sport/gaardes ... 6443f0e0a3
Jimmy Nielsen
Ole Nielsen
Jacob Krüger
Thomas Gaardsøe
Hvis Gaardsøe rent faktisk vil have jobbet, så er han min favorit. Hvis Ole Nielsen seriøst er inde i billedet... den havde jeg ikke set komme.
Jeg går ud fra at Nordjyske "mener at vide" og ikke bare spekulerer?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Fromthecradle » 6. nov 2019, 08:05

Pastorius skrev:
6. nov 2019, 07:52
Munken83 skrev:
6. nov 2019, 07:27
9000AaB skrev:
6. nov 2019, 06:48
Nogle drr kan fortælle hvem de 4 kandidater er iflg nordjyske?

https://nordjyske.dk/plus/sport/gaardes ... 6443f0e0a3
Jimmy Nielsen
Ole Nielsen
Jacob Krüger
Thomas Gaardsøe
Hvis Gaardsøe rent faktisk vil have jobbet, så er han min favorit. Hvis Ole Nielsen seriøst er inde i billedet... den havde jeg ikke set komme.
Jeg går ud fra at Nordjyske "mener at vide" og ikke bare spekulerer?
Det er ren spekulation - Nordjyske mener, at de er de mest oplagte kandidater på markedet, men intet om hvorvidt en eller flere af dem har kontakt med AaB.
You pay for this?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 6. nov 2019, 08:30

Pastorius skrev:
6. nov 2019, 07:52
Munken83 skrev:
6. nov 2019, 07:27
9000AaB skrev:
6. nov 2019, 06:48
Nogle drr kan fortælle hvem de 4 kandidater er iflg nordjyske?

https://nordjyske.dk/plus/sport/gaardes ... 6443f0e0a3
Jimmy Nielsen
Ole Nielsen
Jacob Krüger
Thomas Gaardsøe
Hvis Gaardsøe rent faktisk vil have jobbet, så er han min favorit. Hvis Ole Nielsen seriøst er inde i billedet... den havde jeg ikke set komme.
Jeg går ud fra at Nordjyske "mener at vide" og ikke bare spekulerer?
Gaardsøe er også min favorit,når vi taler en ven af huset. Hamren virker urealistisk.
Jeg bliver mega skuffet hvis det bliver kruger. Synes han har en udstråling som en tør brugt karklud...
Personligt tror jeg mest på Jimmy. Han har noget fodboldfaglighed med erfaring som træner, og kender det amerikanske marked, og har netværk derovre.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2019, 09:07

Fromthecradle skrev:
Pastorius skrev:
6. nov 2019, 07:52
Munken83 skrev:
6. nov 2019, 07:27
9000AaB skrev:
6. nov 2019, 06:48
Nogle drr kan fortælle hvem de 4 kandidater er iflg nordjyske?

https://nordjyske.dk/plus/sport/gaardes ... 6443f0e0a3
Jimmy Nielsen
Ole Nielsen
Jacob Krüger
Thomas Gaardsøe
Hvis Gaardsøe rent faktisk vil have jobbet, så er han min favorit. Hvis Ole Nielsen seriøst er inde i billedet... den havde jeg ikke set komme.
Jeg går ud fra at Nordjyske "mener at vide" og ikke bare spekulerer?
Det er ren spekulation - Nordjyske mener, at de er de mest oplagte kandidater på markedet, men intet om hvorvidt en eller flere af dem har kontakt med AaB.
Så er jeg rolig igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af sulakvelidze » 6. nov 2019, 09:09

Jeg er også på Gaardsøe-holdet, når det kommer til de fire nævnte. Mest pga. netværket, mens hans kontante stil måske også kan være noget af det, AaB mangler.

Hamrén bliver det med sikkerhed ikke i en så decimeret stilling, som den er blevet. Selv ikke, hvis han mod forventning skulle have været interesseret.

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 6. nov 2019, 09:35

NORDJYSKE har ligesom de fleste herinde absolut intet begreb om hvem emner fra andre steder kunne være. Så tager man 4 gamle spillere, og vupti så står man med en artikel.

Det er lidt tyndt.

Meget komisk med FIDEL’s indlæg. “Netværk på det amerikanske marked”. Hvad helvede skal vi bruge det til? Vi spiller i Europa. Jeg håber på en skandinavisk fodboldkøbmand, eller en med meritter. Og ikke som træner i en sekundaliga!

Det væsentligste er erfaring med at sælge dyrt og købe billigt - alternativt erfaring i at skabe en org. rundt om sig for små midler der kan kvalificere scouting-arbejdet væsentligt mere end det er sket under Gaarde.

Jeg håber ikke på nogen af de 4. Dertil er de næsten ligeså uprøvede som Gaarde, og det viste sig at være et kæmpe problem. Bestyrelsen fokuserer på at køb/salg skal være i fokus - det kræver en dreven herre.
Ole Nielsen tror jeg har brændt sine broer gevaldigt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2019, 09:52

Gamen skrev:NORDJYSKE har ligesom de fleste herinde absolut intet begreb om hvem emner fra andre steder kunne være. Så tager man 4 gamle spillere, og vupti så står man med en artikel.

Det er lidt tyndt.

Meget komisk med FIDEL’s indlæg. “Netværk på det amerikanske marked”. Hvad helvede skal vi bruge det til? Vi spiller i Europa. Jeg håber på en skandinavisk fodboldkøbmand, eller en med meritter. Og ikke som træner i en sekundaliga!

Det væsentligste er erfaring med at sælge dyrt og købe billigt - alternativt erfaring i at skabe en org. rundt om sig for små midler der kan kvalificere scouting-arbejdet væsentligt mere end det er sket under Gaarde.

Jeg håber ikke på nogen af de 4. Dertil er de næsten ligeså uprøvede som Gaarde, og det viste sig at være et kæmpe problem. Bestyrelsen fokuserer på at køb/salg skal være i fokus - det kræver en dreven herre.
Ole Nielsen tror jeg har brændt sine broer gevaldigt.
Hvis det amerikanske marked virkelig er interessant (jeg tror det ikke) så er det nok med henblik på salg.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FIDEL » 6. nov 2019, 09:55

Gamen skrev:
6. nov 2019, 09:35
NORDJYSKE har ligesom de fleste herinde absolut intet begreb om hvem emner fra andre steder kunne være. Så tager man 4 gamle spillere, og vupti så står man med en artikel.

Det er lidt tyndt.

Meget komisk med FIDEL’s indlæg. “Netværk på det amerikanske marked”. Hvad helvede skal vi bruge det til? Vi spiller i Europa. Jeg håber på en skandinavisk fodboldkøbmand, eller en med meritter. Og ikke som træner i en sekundaliga!

Det væsentligste er erfaring med at sælge dyrt og købe billigt - alternativt erfaring i at skabe en org. rundt om sig for små midler der kan kvalificere scouting-arbejdet væsentligt mere end det er sket under Gaarde.

Jeg håber ikke på nogen af de 4. Dertil er de næsten ligeså uprøvede som Gaarde, og det viste sig at være et kæmpe problem. Bestyrelsen fokuserer på at køb/salg skal være i fokus - det kræver en dreven herre.
Ole Nielsen tror jeg har brændt sine broer gevaldigt.
:thumbsup: Det med netværk er noget Nordjyske skriver, men selvfølgelig ser jeg hellere en sportschef med netværk i Europa. Jeg har bare ikke den store tillid til at Bælum & Co. kan finde en kompetent sportschef udefra. Dvs. én, som ikke har været i klubben før.

Jeg håber ikke på de 2 kedelige muligheder; Krüger eller Jesper Hansen. Så vil jeg faktisk hellere have, at Bo Henriksen eller Jimmy får chancen.
Jeg mener ikke, at en mand som Krüger har de fornødne evner til at tegne AaB udadtil, som Bælum nævner i artiklen. Så vi skal have én ind med noget pondus. Men der skal selvfølgelig være en balance.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Rams » 6. nov 2019, 09:56

Tænker Jacob Figo Larsen er ret oplagt som fodboldchef. Han stod skulder ved skulder med PEA, da vores talentsektor blev omkalfatret og professionaliseret. Han kender vores talentopland som sin egen bukselomme, og grunden til at han gik var vel egentligt, at han blev vejet og fundet for let, da Gaarde blev hevet ind.

Som sportschef ser jeg gerne en udefra, der kan give nye impulser og blæse frisk luft ind over kulturen i klubben. Samtidig skal det være en person med indgående kendskab til vores naturlige scoutingområde, Skandinavien , og med et netværk, der kan tiltrække spillere som kan løfte et hold baseret på spillere fra nærområdet. Ledige bud - hvis de kan leve med at være underordnet Bælum - kunne være Eyjolfur Sverrisson, Trond Sollied, Mats Gren eller Håkan Ericson. Hvis det skal være en økonomisk mere light-model kunne det også være en Kjetil Wæhler eller Kleber Saarenpää.

Personligt er jeg tryg ved Friis som træner. Man kan se holdet er i gang med en spillemæssig udvikling, hvor der er mere vægt på presspillet, samtidig med at vi bevare nogle af AaB-signaturene, som offensive backs og indadvendte wings.
In verbis simus faciles

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gnu » 6. nov 2019, 09:59

Jimmy Nielsen er forhåbentlig ikke et seriøst forslag eller en kandidat, som på nogen måde bliver overvejet. Jeg er med på, at han har været en hæderlig målmand for AaB i mange år, men han er jo en KÆMPE bonderøv og har brugt de sidste mange år i USA. Hans trænererfaring er tilmed fra et lavt niveau. Hvilken føling har han med Superligaen 2019? Hvad skulle på nogen som helst måde kvalificere ham til en stilling som sportschef i AaB?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af jonas386 » 6. nov 2019, 10:03

Jimmy kunne sikkert være fin som en eller anden form for deltidsscout, nu hvor han alligevel er i det amerikanske, og beskæftiger sig med bold. Men jeg tænker umiddelbart et løst ansættelsesforhold, så der også er mulighed for andet job ved siden af.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Gamen » 6. nov 2019, 10:36

Rams skrev:
6. nov 2019, 09:56
Tænker Jacob Figo Larsen er ret oplagt som fodboldchef. Han stod skulder ved skulder med PEA, da vores talentsektor blev omkalfatret og professionaliseret. Han kender vores talentopland som sin egen bukselomme, og grunden til at han gik var vel egentligt, at han blev vejet og fundet for let, da Gaarde blev hevet ind.

Som sportschef ser jeg gerne en udefra, der kan give nye impulser og blæse frisk luft ind over kulturen i klubben. Samtidig skal det være en person med indgående kendskab til vores naturlige scoutingområde, Skandinavien , og med et netværk, der kan tiltrække spillere som kan løfte et hold baseret på spillere fra nærområdet. Ledige bud - hvis de kan leve med at være underordnet Bælum - kunne være Eyjolfur Sverrisson, Trond Sollied, Mats Gren eller Håkan Ericson. Hvis det skal være en økonomisk mere light-model kunne det også være en Kjetil Wæhler eller Kleber Saarenpää.

Personligt er jeg tryg ved Friis som træner. Man kan se holdet er i gang med en spillemæssig udvikling, hvor der er mere vægt på presspillet, samtidig med at vi bevare nogle af AaB-signaturene, som offensive backs og indadvendte wings.
Jacob Figo vender næppe tilbage. Det var ikke så meget at han blev overset, mig bekendt havde han heller ikke lyst til at indtage så central en rolle. Som årene er gået er han jo også droslet ned til et andet niveau.
Mats Gren var en katastrofe både i Vejle og Göteborg, og bliver forhåbentlig aldrig et emne i AaB.
Sollied får du ikke til at forlade Belgien, hvor han også er bosat til daglig (i 9000 Gent). Har været meget ude af rampelyset, og kun haft ét trænerjob de sidste 7 år, og ellers helliget sig andre ting.
Han er nok en færdig mand i topfodbold.
Sverrisson har egen lille virksomhed i Reykjavik - færdiggjorde den højeste træneruddannelse i 2018, men har ellers ikke været udenfor Island i en del år.
Håkan Ericson vil helst være træner, og har også en fin civil karriere ved siden af.

Fine bud, men jeg ser ikke rigtig nogen af dem som realistiske.

Låst