Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gamen » 7. nov 2019, 14:06

Ligesom Ahmedhodzic og Pavle Vagic er udlånt denne sæson, kan det samme ske for Malmös store talenter næste år. Truppen er så fyldt af kvalitetsspillere at de unge talenter sjældent får plads i truppen.
Det kunne være lidt frækt med et lejemål af Tim Prica.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5167
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 7. nov 2019, 18:57

Gamen skrev:Ligesom Ahmedhodzic og Pavle Vagic er udlånt denne sæson, kan det samme ske for Malmös store talenter næste år. Truppen er så fyldt af kvalitetsspillere at de unge talenter sjældent får plads i truppen.
Det kunne være lidt frækt med et lejemål af Tim Prica.
Da vi vandt bronze var Pricas børn på banen efter kampen i ført AaB trøje med teksten Pappa 10. Kunne være klasse.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9603
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Buzz Killington » 7. nov 2019, 19:06

Jakobsen skrev:
7. nov 2019, 18:57
Gamen skrev:Ligesom Ahmedhodzic og Pavle Vagic er udlånt denne sæson, kan det samme ske for Malmös store talenter næste år. Truppen er så fyldt af kvalitetsspillere at de unge talenter sjældent får plads i truppen.
Det kunne være lidt frækt med et lejemål af Tim Prica.
Da vi vandt bronze var Pricas børn på banen efter kampen i ført AaB trøje med teksten Pappa 10. Kunne være klasse.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er da kult, men en 17-årig spiller der ikke har spillet mere end et par voksenkampe... arh. Med mindre det er med frikøbsklausul. Men hvorfor skulle Malmø nogensinde gå med til det.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Mephisto2 » 7. nov 2019, 19:45

Buzz Killington skrev:
7. nov 2019, 19:06
Jakobsen skrev:
7. nov 2019, 18:57
Gamen skrev:Ligesom Ahmedhodzic og Pavle Vagic er udlånt denne sæson, kan det samme ske for Malmös store talenter næste år. Truppen er så fyldt af kvalitetsspillere at de unge talenter sjældent får plads i truppen.
Det kunne være lidt frækt med et lejemål af Tim Prica.
Da vi vandt bronze var Pricas børn på banen efter kampen i ført AaB trøje med teksten Pappa 10. Kunne være klasse.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er da kult, men en 17-årig spiller der ikke har spillet mere end et par voksenkampe... arh. Med mindre det er med frikøbsklausul. Men hvorfor skulle Malmø nogensinde gå med til det.
Det er bedøvende ligegyldigt. Prica i AaB = ja tak!!!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gamen » 7. nov 2019, 22:27

Joao Klauss, som Martino bragte på banen i tidernes morgen efter hans flotte start på lejeophold i HJK, har garnet to gange for LASK Linz her til aften, og hidtil haft et flot år i Østrig. Stadig ejet af Hoffenheim, der nok skiber ham af til sommer.

1.90 høj, men fremragende som type. Kunne være et forsøg værd, hvis Van Weert ikke holder.

I øvrigt, så kunne det være rart om vi kunne låne finnernes netværk. De tiltrækker så mange lovende spillere.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gamen » 7. nov 2019, 22:37

I det hele taget er det nu vi skal begynde at røre på os ifht. de andre nordiske ligaer, hvor transferaktiviteter så småt går igang. Her kan man håbe at der ligger en køreplan for vintervinduet, så den ikke falder mellem to stole.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Mogens » 8. nov 2019, 09:05

Gamen skrev:
6. nov 2019, 20:38
Louka Prip scorede så tydeligvis lige sit 3-4 drømmemål i 10 kampe. Måske en spiller vi skulle kigge på igen. Afslutningskvalitet og dribleevner har han.
Sjovt som et navneskifte kan have betydning. Han scorede 0 mål da han hed Andreasen (og spillede vel egentlig ikke alverden), mens han efter navneskiftet har lavet flere (gode mål) i få kampe.

Måske vi skulle have sendt nogle af vores spillere til numerolog (som ganske vist ikke har været tilfældet med Prip - nu bruger han blot morens efternavn).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af white splash » 8. nov 2019, 09:19

Mogens skrev:
8. nov 2019, 09:05
Gamen skrev:
6. nov 2019, 20:38
Louka Prip scorede så tydeligvis lige sit 3-4 drømmemål i 10 kampe. Måske en spiller vi skulle kigge på igen. Afslutningskvalitet og dribleevner har han.
Sjovt som et navneskifte kan have betydning. Han scorede 0 mål da han hed Andreasen (og spillede vel egentlig ikke alverden), mens han efter navneskiftet har lavet flere (gode mål) i få kampe.

Måske vi skulle have sendt nogle af vores spillere til numerolog (som ganske vist ikke har været tilfældet med Prip - nu bruger han blot morens efternavn).
Alle vores spillere burde hedde Prica til efternavn. :danmarkfan:
1 2 3 Jimmy er en mur!

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af DonSilicone » 8. nov 2019, 10:33

white splash skrev:
Mogens skrev:
8. nov 2019, 09:05
Gamen skrev:
6. nov 2019, 20:38
Louka Prip scorede så tydeligvis lige sit 3-4 drømmemål i 10 kampe. Måske en spiller vi skulle kigge på igen. Afslutningskvalitet og dribleevner har han.
Sjovt som et navneskifte kan have betydning. Han scorede 0 mål da han hed Andreasen (og spillede vel egentlig ikke alverden), mens han efter navneskiftet har lavet flere (gode mål) i få kampe.

Måske vi skulle have sendt nogle af vores spillere til numerolog (som ganske vist ikke har været tilfældet med Prip - nu bruger han blot morens efternavn).
Alle vores spillere burde hedde Prica til efternavn. :danmarkfan:
Dét der er en god idé! Prøv at tænke på hvor let det bliver ved navneopråb: Jores... PRICA!, Patrick ... PRICA! og så videre Billede

Gamen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gamen » 8. nov 2019, 12:10

Krasnodar vil angiveligt af med Jon Gudni Fjoluson til vinter.

Fremragende forsvarsspiller, som kan blive en god afløser for Okore. Både i Sundsvall og Norrköping efterlod han solide aftryk, og en retur til Skandinavien ligger i kortene.

Havde ry som en af de bedste centrale forsvarsspillere i Allsvenskan, og er desuden venstre-fodet.

https://en.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3n_ ... C3%B3luson

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 768
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af bedstefar » 13. nov 2019, 11:16

FCN er klar til at slippe Donyoh til vinter. Jeg synes man skal give manden en 6 måneders kontrakt og se om det ikke kan hjælpe os tættere på top 6!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gamen » 13. nov 2019, 11:32

bedstefar skrev:
13. nov 2019, 11:16
FCN er klar til at slippe Donyoh til vinter. Jeg synes man skal give manden en 6 måneders kontrakt og se om det ikke kan hjælpe os tættere på top 6!
Perfekt afløser til venstre kant, så Lucas kan komme tilbage centralt.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 768
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af bedstefar » 13. nov 2019, 11:38

Han kan også spille helt fremme. Kaufmann har også af en pause engang i mellem og det hele ikke ligger 100 % på ham. Vi skal tænke på han stadig kun er 18 år.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Gamen » 13. nov 2019, 12:01

bedstefar skrev:
13. nov 2019, 11:38
Han kan også spille helt fremme. Kaufmann har også af en pause engang i mellem og det hele ikke ligger 100 % på ham. Vi skal tænke på han stadig kun er 18 år.
Mon ikke Brøndby går efter ham. Men ellers flot snit i Superligaen - 61 kampe, 24 mål og 9 assists.

David Batanero kan også hentes nu - GIF Sundsvall er rykket ned, og han er åben for andre skandinaviske klubber. Hvis vi får solgt Abildgaard så kan Magnus komme tilbage på bænken, og så kan vi få en spiller ind, der kan varetage både 6'er og 8'er rollen godt.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 13. nov 2019, 12:23

Brøndbytalentet Frederik Nørrestrand har ikke skrevet med en ny klub efter han ikke ville forlænge med dem i sommers. Er der nogen der ved, hvad der sker med ham? Umiddelbart er han et stort talent, og vi har ikke i truppen fremtidens mand til højre back.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10649
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 13. nov 2019, 13:07

Kokkefar skrev:
13. nov 2019, 12:23
Brøndbytalentet Frederik Nørrestrand har ikke skrevet med en ny klub efter han ikke ville forlænge med dem i sommers. Er der nogen der ved, hvad der sker med ham? Umiddelbart er han et stort talent, og vi har ikke i truppen fremtidens mand til højre back.
Med al respekt, så er der nok en grund til han ikke har fundet en ny klub. Det ses ofte at man hører om en eller anden BIF'er på U19 der skal blive det næste helt store, og næste gang du hører om ham, er i en bold.dk artikel der siger han er skiftet til Køge eller Hvidovre. Var det Nørrestrand der allerede trænede med føsteholdet som 14 årig? Og mig bekendt var han også ret eftertragtet i ungdomsårene med store bejlere i blandt. Jeg tænker først og fremmest at der er en grund til han ikke er slået igennem hos BIF. Dernæst tænker jeg at der også er en grund til, at hverken klubber herhjemme eller i Sverige/Norge eller sågar Island har haft fingrene i ham endnu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Kokkefar » 13. nov 2019, 13:35

jonas386 skrev:
13. nov 2019, 13:07
Kokkefar skrev:
13. nov 2019, 12:23
Brøndbytalentet Frederik Nørrestrand har ikke skrevet med en ny klub efter han ikke ville forlænge med dem i sommers. Er der nogen der ved, hvad der sker med ham? Umiddelbart er han et stort talent, og vi har ikke i truppen fremtidens mand til højre back.
Med al respekt, så er der nok en grund til han ikke har fundet en ny klub. Det ses ofte at man hører om en eller anden BIF'er på U19 der skal blive det næste helt store, og næste gang du hører om ham, er i en bold.dk artikel der siger han er skiftet til Køge eller Hvidovre. Var det Nørrestrand der allerede trænede med føsteholdet som 14 årig? Og mig bekendt var han også ret eftertragtet i ungdomsårene med store bejlere i blandt. Jeg tænker først og fremmest at der er en grund til han ikke er slået igennem hos BIF. Dernæst tænker jeg at der også er en grund til, at hverken klubber herhjemme eller i Sverige/Norge eller sågar Island har haft fingrene i ham endnu.
Der er da ikke noget galt i at spille i Køge eller Hvidovre. Det er da ikke alle de U19-spillere vi hiver op i førsteholdstruppen der kan spille sig på førsteholdet i en førstedivisionsklub. Der er ingen tvivl om, at Nørrestrand har et stort potentiale, og han er trods alt kun 17 år. Derfor undrer det mig også han ikke har fundet en ny klub. Det er derfor jeg spørger om der er nogen der ved noget. Han kunne jo være blevet træt af fodbold, holde sabatår eller, hvad ved jeg.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10649
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 13. nov 2019, 13:44

Er enig angående Donyoh, især hvis det betyder vi kan rykke Lucas tilbage centralt. Men jeg er ikke sikker på, at dette er en af Friis prioriteringer. Jeg er lidt ærgerlig over, at vi ikke var hurtigere over Thorsteinsson efter opholdet i Vensyssel. Han virker lige som den type direkte dybdeløber, som Lucas kunne få så meget ud af. Men Donyoh synes jeg også er spændende. Klare spidskompetencer, og er offentligt betydeligt bedre bevendt end ex Børsting, og falder ikke lige så meget ud af kampene som Klitten.
Jeg kan dog godt frygte, at Friis har så meget tiltro til spillere som Børsting og MC, at vi ikke køber spillere der bevidst skubber dem ud af startopstillingen. Og slet ikke begge to på en gang.

Det nager mig sådan, at Friis sagde det med Lucas' dybdeløb. Ja, det kan han OGSÅ finde ud af. Men det er tydeligt at det hæmmer resten af vores offensiv, når/hvis vores plan er at sende Lucas i dybden fra kanten. Han er så meget bedre, end at skulle degraderes til en dybdeløber. Få ham nu på bolden så meget som muligt, og giv ham muligheden for at sætte Kusk og Fossum op, istedet for han gemmes væk på kanten, eller smides op som enlig angriber. Jeg frygter dog, at Friis holder fast i Magnus som anker og Lucas på kanten året ud. Jeg tror ikke det andet er med i Friis overvejelser, hvilket ikke ligefrem er lovende.

Kokkefar: Nej, det er der da ikke. Men det siger også noget om de forventninger der er, og hvor ofte de bliver indfriet. Men ja, du har da også ret i den unge alder, og talentprædikatet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af gravballe » 13. nov 2019, 13:56

jonas386 skrev:
13. nov 2019, 13:44
Det nager mig sådan, at Friis sagde det med Lucas' dybdeløb. Ja, det kan han OGSÅ finde ud af. Men det er tydeligt at det hæmmer resten af vores offensiv, når/hvis vores plan er at sende Lucas i dybden fra kanten. Han er så meget bedre, end at skulle degraderes til en dybdeløber. Få ham nu på bolden så meget som muligt, og giv ham muligheden for at sætte Kusk og Fossum op, istedet for han gemmes væk på kanten, eller smides op som enlig angriber. Jeg frygter dog, at Friis holder fast i Magnus som anker og Lucas på kanten året ud. Jeg tror ikke det andet er med i Friis overvejelser, hvilket ikke ligefrem er lovende.

Det er klart mit største problem. Man bruger ikke Lucas der hvor han er bedst. De bedste kampe er fra hans side altså fra midtbanen. Selv hans kampe hvor han lå som winge på midtbanen, var han langt bedre i end, dem hvor han ligger i front. (som jeg lige husker det). Jeg syntes faktisk det er en skam vi har fået ham tilbage, når vi ikke tør bruge ham der hvor han er bedst. Det værste er fanme at Friis flere gange i div interviews har lagt op til at Lucas skulle være på midtbanen..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14699
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 28 (Vintervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 13. nov 2019, 14:38

gravballe skrev:
13. nov 2019, 13:56
jonas386 skrev:
13. nov 2019, 13:44
Det nager mig sådan, at Friis sagde det med Lucas' dybdeløb. Ja, det kan han OGSÅ finde ud af. Men det er tydeligt at det hæmmer resten af vores offensiv, når/hvis vores plan er at sende Lucas i dybden fra kanten. Han er så meget bedre, end at skulle degraderes til en dybdeløber. Få ham nu på bolden så meget som muligt, og giv ham muligheden for at sætte Kusk og Fossum op, istedet for han gemmes væk på kanten, eller smides op som enlig angriber. Jeg frygter dog, at Friis holder fast i Magnus som anker og Lucas på kanten året ud. Jeg tror ikke det andet er med i Friis overvejelser, hvilket ikke ligefrem er lovende.

Det er klart mit største problem. Man bruger ikke Lucas der hvor han er bedst. De bedste kampe er fra hans side altså fra midtbanen. Selv hans kampe hvor han lå som winge på midtbanen, var han langt bedre i end, dem hvor han ligger i front. (som jeg lige husker det). Jeg syntes faktisk det er en skam vi har fået ham tilbage, når vi ikke tør bruge ham der hvor han er bedst. Det værste er fanme at Friis flere gange i div interviews har lagt op til at Lucas skulle være på midtbanen..
Jeg er også helt enig. Dog skal det nævnes at hans nok bedste kamp var mod FCK som kant. Men generelt vil jeg gerne have ham mere på bolden tidligere i vores spil. Der er dog nok ingen tvivl om at skal vi stille med de stærkeste 11, er han pt. på kanten.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst