DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Kristian » 27. nov 2019, 21:26

sulakvelidze skrev:
27. nov 2019, 21:12
Jo, forresten!!! Ny top 4 på listen over hadeklubber;

1) Brøndby
2) FCM
3) AGF
4) Køge

Ikke at det siger så meget. Top 3 er uanede kilometer foran resten, som er mere eller mindre lige. Men fedt at hade en ligegyldig klub. Som dog nok er glemt igen om en uge. Eller 20 minutter...
Hvem er Køge? :o
------------------
mvh Kristian

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Remark » 27. nov 2019, 22:11

Meget sikker sejr i regnvejret nede i Køge.

Særligt gode præstationer fra Thelander og Fossum.

Pænt nordjysk fremmøde, vel ca 100 personer.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Hovedet » 27. nov 2019, 22:15

Remark skrev:
27. nov 2019, 22:11
Meget sikker sejr i regnvejret nede i Køge.

Særligt gode præstationer fra Thelander og Fossum.

Pænt nordjysk fremmøde, vel ca 100 personer.
Imponerende mange i grunden. Undrede mig over manglende opdateringer herinde. Ingen aner jo, hvordan den kamp har været, udover at AaB selvfølgelig vandt 3-0. Hvor mange tilskuere var der i alt?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Hovedet » 27. nov 2019, 22:16

Hajen skrev:
27. nov 2019, 20:02
så må vi da håbe, at den skal spilles en dag, hvor det passer det norske Tudefjæs - han er da en ynk at høre på :'(
Ah, Fossum har nu spillet sig lidt op på det sidste og scorede jo i dag. Men han mangler lige for alvor at overbevise om det store potentiale, han burde besidde.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Hovedet » 27. nov 2019, 22:19

sulakvelidze skrev:
27. nov 2019, 21:18
Hovedet skrev:
27. nov 2019, 21:12
sulakvelidze skrev:
27. nov 2019, 21:07
Jaaaaaaaaaaa!!!!! FUCKING sKøge! Så kan i kraftsatanedderrasme lære det, sjællandske skravl! 3-0, tag den, Per Rud. (Men mest pga dit Kasper Kusk-stunt, som stadig pisser mig 1000000000 mere af end jeres intetsigende og harmløse fornærmelse over den lukkede bro.)

Jeg har desværre ikke bedre at byde ind med i tråden, der ikke fortjener at dø.
Du kan jo lige give den gas med TV-aftaler og Brøndby og anvende legendariske Per Rud som springbræt. Så kan vi snildt nå de 30 sider :-)
Haha, jeg tør sgu ikke nævne TV-aftalen mere. Uanset hvor meget Mr Know-it-all, jeg (og slet ingen andre på debatsiden) er.

Brøndby kommer jeg dog aldrig, hverken i dette liv eller i andre liv, om det så er i Hades, Himlen eller Valhalla, til at frede. Og Per Rud er og bliver en legendarisk klovn, så mon ikke 30 sider er til at nå. :-)
Ja, nu du siger det. Hvor er Gamen henne i aften? Per Rud var lige ved at komme ud på den anden side og blive stor kunst i sin tid - Brøndby har altid formået at realisere talent for klovneri og gøgl, siden Kasi-Jesper og derpå Oscar har styret slagets gang derude på Vestegnen :-)

Man må dog give den gode Per Rud reel kredit for to handler: Han hentede både Pukki og Vildtjek.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Remark » 27. nov 2019, 22:21

Hovedet skrev:
27. nov 2019, 22:15
Remark skrev:
27. nov 2019, 22:11
Meget sikker sejr i regnvejret nede i Køge.

Særligt gode præstationer fra Thelander og Fossum.

Pænt nordjysk fremmøde, vel ca 100 personer.
Imponerende mange i grunden. Undrede mig over manglende opdateringer herinde. Ingen aner jo, hvordan den kamp har været, udover at AaB selvfølgelig vandt 3-0. Hvor mange tilskuere var der i alt?
Der var 1600 et eller andet. De har en fin lille ny siddetribune, resten var skod.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Hovedet » 27. nov 2019, 22:23

Remark skrev:
27. nov 2019, 22:21
Hovedet skrev:
27. nov 2019, 22:15
Remark skrev:
27. nov 2019, 22:11
Meget sikker sejr i regnvejret nede i Køge.

Særligt gode præstationer fra Thelander og Fossum.

Pænt nordjysk fremmøde, vel ca 100 personer.
Imponerende mange i grunden. Undrede mig over manglende opdateringer herinde. Ingen aner jo, hvordan den kamp har været, udover at AaB selvfølgelig vandt 3-0. Hvor mange tilskuere var der i alt?
Der var 1600 et eller andet. De har en fin lille ny siddetribune, resten var skod.
Det var egentlig et rent pænt tilskuertal, årstid osv. taget i betragtning. Gad vide, om alt det gøgl op til kampen lokkede nogle husarer af huse?

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Anubit » 28. nov 2019, 07:03

Højdepunkter fra kampen er oppe: https://www.youtube.com/watch?v=sVb3RsVvyuc
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Gnu » 28. nov 2019, 09:10

Hovedet skrev:
27. nov 2019, 22:19
sulakvelidze skrev:
27. nov 2019, 21:18
Hovedet skrev:
27. nov 2019, 21:12
sulakvelidze skrev:
27. nov 2019, 21:07
Jaaaaaaaaaaa!!!!! FUCKING sKøge! Så kan i kraftsatanedderrasme lære det, sjællandske skravl! 3-0, tag den, Per Rud. (Men mest pga dit Kasper Kusk-stunt, som stadig pisser mig 1000000000 mere af end jeres intetsigende og harmløse fornærmelse over den lukkede bro.)

Jeg har desværre ikke bedre at byde ind med i tråden, der ikke fortjener at dø.
Du kan jo lige give den gas med TV-aftaler og Brøndby og anvende legendariske Per Rud som springbræt. Så kan vi snildt nå de 30 sider :-)
Haha, jeg tør sgu ikke nævne TV-aftalen mere. Uanset hvor meget Mr Know-it-all, jeg (og slet ingen andre på debatsiden) er.

Brøndby kommer jeg dog aldrig, hverken i dette liv eller i andre liv, om det så er i Hades, Himlen eller Valhalla, til at frede. Og Per Rud er og bliver en legendarisk klovn, så mon ikke 30 sider er til at nå. :-)
Ja, nu du siger det. Hvor er Gamen henne i aften? Per Rud var lige ved at komme ud på den anden side og blive stor kunst i sin tid - Brøndby har altid formået at realisere talent for klovneri og gøgl, siden Kasi-Jesper og derpå Oscar har styret slagets gang derude på Vestegnen :-)

Man må dog give den gode Per Rud reel kredit for to handler: Han hentede både Pukki og Vildtjek.
Gamen er skredet. Det bekendtgjorde han i en meget besynderlig PM til mig.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af andreasaab89 » 28. nov 2019, 09:17

1) Ligner en kamp vi skulle have vundet med tenniscifre baseret på højdepunkterne. Voldsomt ineffektive i et hav af kontrachancer. Både Lukas og Kusk ser ud til at pisse en del mulighederne væk !

2) Alle 3 mål er faktisk fint sparket ind.

3) Når AaB-TV er til stede og filmer hele kampen, hvorfor fanden må de så ikke lave live-stream via youtube kanal eller lignende?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Buzz Killington » 28. nov 2019, 09:32

God attityd fra Friis her:

"Jeg tror da, de sidder og tænker, om de nogensinde var med i den her kamp. Det var de vel ikke rigtigt"
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 28. nov 2019, 09:41

Gnu skrev:
28. nov 2019, 09:10
Hovedet skrev:
27. nov 2019, 22:19
sulakvelidze skrev:
27. nov 2019, 21:18
Hovedet skrev:
27. nov 2019, 21:12
sulakvelidze skrev:
27. nov 2019, 21:07
Jaaaaaaaaaaa!!!!! FUCKING sKøge! Så kan i kraftsatanedderrasme lære det, sjællandske skravl! 3-0, tag den, Per Rud. (Men mest pga dit Kasper Kusk-stunt, som stadig pisser mig 1000000000 mere af end jeres intetsigende og harmløse fornærmelse over den lukkede bro.)

Jeg har desværre ikke bedre at byde ind med i tråden, der ikke fortjener at dø.
Du kan jo lige give den gas med TV-aftaler og Brøndby og anvende legendariske Per Rud som springbræt. Så kan vi snildt nå de 30 sider :-)
Haha, jeg tør sgu ikke nævne TV-aftalen mere. Uanset hvor meget Mr Know-it-all, jeg (og slet ingen andre på debatsiden) er.

Brøndby kommer jeg dog aldrig, hverken i dette liv eller i andre liv, om det så er i Hades, Himlen eller Valhalla, til at frede. Og Per Rud er og bliver en legendarisk klovn, så mon ikke 30 sider er til at nå. :-)
Ja, nu du siger det. Hvor er Gamen henne i aften? Per Rud var lige ved at komme ud på den anden side og blive stor kunst i sin tid - Brøndby har altid formået at realisere talent for klovneri og gøgl, siden Kasi-Jesper og derpå Oscar har styret slagets gang derude på Vestegnen :-)

Man må dog give den gode Per Rud reel kredit for to handler: Han hentede både Pukki og Vildtjek.
Gamen er skredet. Det bekendtgjorde han i en meget besynderlig PM til mig.
Savner ham...det er lidt ligesom at spille mur...uden mur :)
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Yankee » 28. nov 2019, 09:42

andreasaab89 skrev:
28. nov 2019, 09:17

3) Når AaB-TV er til stede og filmer hele kampen, hvorfor fanden må de så ikke lave live-stream via youtube kanal eller lignende?
Fordi NENT og Discovery betaler over 300 mio. kr. årligt for tv-rettighederne til dansk fodbold. Når de så ikke har lov at vise kampen pga. maks-antal pr. runde, så har de selvfølgelig sikret sig at de ikke bliver vist gratis andre steder - især ikke hos en konkurrent som YouTube.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Halil » 28. nov 2019, 10:25

Hovedet skrev:
27. nov 2019, 22:15
Remark skrev:
27. nov 2019, 22:11
Meget sikker sejr i regnvejret nede i Køge.

Særligt gode præstationer fra Thelander og Fossum.

Pænt nordjysk fremmøde, vel ca 100 personer.
Imponerende mange i grunden. Undrede mig over manglende opdateringer herinde. Ingen aner jo, hvordan den kamp har været, udover at AaB selvfølgelig vandt 3-0. Hvor mange tilskuere var der i alt?
1659 tilskuere ialt. Den kinisiske pølsedame var ret imponeret over fremmødet. De fik iøvrigt udsolgt af furtere ca. efter 55 min, hvilket var noget utilfredsstillende for mange.

Fair priser må man sige. 30 kr. for furter + brød. 35 for fadøl(royal).
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Halil » 28. nov 2019, 10:33

Køge Stadion besøgt i helkampsregn, som kun var tiltagende.

Stadion var under voldsom opbygning, så det var sgu noget sølle. Tre mobile lokummer kunne det blive til, hvis folk død og helvede skulle skide eller pisse. Det var usselt.

Ros til Svanefanklubben(ca. 100 meget unge aktive fans) der holdt god stemning hele kampen igennem. I regn og nederlag er det nu maje fornuftigt at synge og lave larm hele kampen igennem.

Selve kampen var meget beroligende. AaB havde ganske godt styr på spillet og efter 1-0 målet var det blot et spørgsmål om sejrens størrelse. Voldsomt professionel indsats. Tom laver et ritti godt mål!

MoM: SuperPøleren!

Højdepunktet var selvfølgelig, da SuperPøleren efter sin udskiftning(Hvor han skal gå ud i den forkerte side) bliver klappet fra banen igennem afsnittet med AaB-folk. Fint moment fra SuperPøleren og glædestilkendegivene nik fra SuperPøleren over at blive råbt an med "Godt spillet SuperPøler!"

Meget kan man sige om SuperPøleren, men han er fandme svær ikke at holde af.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af MrBangDK » 28. nov 2019, 10:37

Halil skrev:
28. nov 2019, 10:25
Hovedet skrev:
27. nov 2019, 22:15
Remark skrev:
27. nov 2019, 22:11
Meget sikker sejr i regnvejret nede i Køge.

Særligt gode præstationer fra Thelander og Fossum.

Pænt nordjysk fremmøde, vel ca 100 personer.
Imponerende mange i grunden. Undrede mig over manglende opdateringer herinde. Ingen aner jo, hvordan den kamp har været, udover at AaB selvfølgelig vandt 3-0. Hvor mange tilskuere var der i alt?
1659 tilskuere ialt. Den kinisiske pølsedame var ret imponeret over fremmødet. De fik iøvrigt udsolgt af furtere ca. efter 55 min, hvilket var noget utilfredsstillende for mange.

Fair priser må man sige. 30 kr. for furter + brød. 35 for fadøl(royal).
Læste på Twitter, at det åbenbart er et tilbagevendende problem, at køen er for lang, og de ikke har nok pølser og øl. Og det var sagt af en HB Køge fan. Det er fandme dumt, når man har muligheden for at tjene en masse penge til klubkassen.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2019, 10:55

Yankee skrev:
28. nov 2019, 09:42
andreasaab89 skrev:
28. nov 2019, 09:17

3) Når AaB-TV er til stede og filmer hele kampen, hvorfor fanden må de så ikke lave live-stream via youtube kanal eller lignende?
Fordi NENT og Discovery betaler over 300 mio. kr. årligt for tv-rettighederne til dansk fodbold. Når de så ikke har lov at vise kampen pga. maks-antal pr. runde, så har de selvfølgelig sikret sig at de ikke bliver vist gratis andre steder - især ikke hos en konkurrent som YouTube.
Jeg forstår ikke idéen med et maks-antal pr. runde? Hvad skulle fidusen være i at begrænse antallet af kampe pr. runde, hvis ikke de ligger samtidigt?
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af jonas386 » 28. nov 2019, 12:39

Et par flotte mål. Køligt sat ind af Abildgaard. Lucas, Kusk og Børsting skylder vist. Det kan komme søndag. Glæder mig til vi får en højreback der tilbyder nogen form for offensiv trussel. Ud fra hightlights ser det ud til, at for meget går i vasken når Pallesen er på bolden. Hans indlæg og afleveringer er desværre af for dårlig kvalitet.
Kusk med et par forkølede afslutninger, og Børsting også med et par chancer hvor ikke han får ordentligt træf på bolden. God kamp af Fossum, der ser ud til at være flittigt deltagende både offensivt og defensivt. Jeg håber de første uger har været usikkerhed og mangel på kampform, det har heldigvis set noget bedre ud på det sidste.
Positivt at både Van Weert og Abildgaard får scoret igen, og at Klitten er tilbage og får minutter.

Jeg tror ikke vi ser ny angriber til vinter. Hvis Børsting kan være nødløsning, og både Van Weert og Kaufmann er tilbage, så tror/håber jeg midler til en ny højreback prioriteres højere - nu hvor både Pallesen og Patrick står til at forsvinde. Jeg så dog gerne et offensivt kort mere, men forstår også godt hvis man hellere vil vente.

Der kommer pludselig kamp om pladserne centralt også. Jeg er spændt på om Abildgaard banker på til start-11'eren, og hvad det i så fald betyder for de tre andre. Jeg kan godt frygte, at det er Olsen der ender med sorteper, selvom han vel har været vores bedste mand på positionen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2019, 12:49

jonas386 skrev:
28. nov 2019, 12:39
Et par flotte mål. Køligt sat ind af Abildgaard. Lucas, Kusk og Børsting skylder vist. Det kan komme søndag. Glæder mig til vi får en højreback der tilbyder nogen form for offensiv trussel. Ud fra hightlights ser det ud til, at for meget går i vasken når Pallesen er på bolden. Hans indlæg og afleveringer er desværre af for dårlig kvalitet.
Kusk med et par forkølede afslutninger, og Børsting også med et par chancer hvor ikke han får ordentligt træf på bolden. God kamp af Fossum, der ser ud til at være flittigt deltagende både offensivt og defensivt. Jeg håber de første uger har været usikkerhed og mangel på kampform, det har heldigvis set noget bedre ud på det sidste.
Positivt at både Van Weert og Abildgaard får scoret igen, og at Klitten er tilbage og får minutter.

Jeg tror ikke vi ser ny angriber til vinter. Hvis Børsting kan være nødløsning, og både Van Weert og Kaufmann er tilbage, så tror/håber jeg midler til en ny højreback prioriteres højere - nu hvor både Pallesen og Patrick står til at forsvinde. Jeg så dog gerne et offensivt kort mere, men forstår også godt hvis man hellere vil vente.

Der kommer pludselig kamp om pladserne centralt også. Jeg er spændt på om Abildgaard banker på til start-11'eren, og hvad det i så fald betyder for de tre andre. Jeg kan godt frygte, at det er Olsen der ender med sorteper, selvom han vel har været vores bedste mand på positionen.
Selvom det er svært, når man synes vi er nødt til at sætte gode spillere på bænken, så er det jo netop en ønskesituation. Uanset om det bliver Fossum, Olsen, Ablidgaard eller MC der får nitten, så er det jo ikke fordi nogen af dem har spillet sig af. Det er et valg på spillertyper mere end på kvalitet.
Abildgaard har den fordel fremfor de tre andre at han er sindsygt stærk i hovedspillet, og det er lidt en mangel på holdet generelt.

Hvis Van Weert er på toppen igen, og vedbliver at være målfarlig, og det samme gælder Kaufmann, så bliver der også rift om den plads. Man kan heller ikke sige at hverken Børsting eller Kusk har spillet sig af de sidste kampe.

Med Klitten tilbage i spil til VB kommer der også snart pres på Ahlmann.
I målet er det vist også længe siden vi har haft så stærk en reservekeeper.

Tilbage har vi så bare at se om Thelander kan blive så stærk for os som håbet, og med Ross, KP som reserver, så mener jeg faktisk kun et er højre back vi har et åbenlyst problem på.

Der kommer mange valg at tage for Friis de næste kampe, og efter vinter, hvis vi kan holde os nogenlunde skadesfrie og slippe for slag. Ryger Okore, så synes jeg igen vi er for tynde i midterforsvaret - i hvert fald indtil det modsatte er bevist over mere end et par kampe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af jonas386 » 28. nov 2019, 12:54

Jeg er helt enig. Hele vejen igennem. Synes også vi skal have en ny midterforsvarer, når Okore smutter. Mest fordi KP ikke er god nok og jeg er bekymret for Thelanders skader. Midterforsvaret er jeg dog ikke så bekymret for. Der findes mange dygtige i Skandinavien, og er vel umiddelbart den plads der er nemmest at finde folk til?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar