Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Fabbe » 2. jul 2020, 00:47

Hvidbog over aftenens pokalskandale, punktopstillet:

- AaB sælger billetter uden numre til sine fans.

- Esbjerg lukker tilskuerne ind. Ingen regler anvises bortset fra de gængse vejledninger om afstand.

- Kampen er i gang. En mindre gruppe, som har rejst sammen, er stimlet lidt sammen på tribunen. Det afveg ingenlunde fra adfærden, man så i andre kampe for nylig med fx. AGF, Brøndby eller AaB. I en hel halv time er der ingen, der gør bemærkninger.

- Et lille romerlysshow ca. 30 minutter inde i kampen, tiltrækker dommerens høgeblik.

- Der udgår nogle meget bastante højttalermeldinger om, at tilskuerne skal finde deres pladser og sidde på dem.

- Kontrollører trænger ind på tribunen og forlanger, at alle omgående finder deres nummererede siddepladser, mens tilskuerne forsøger at overbevise med råbesvar om, at ingen har numre på deres billetter. Går man op eller ned, til højre eller til venstre, så kommer man tæt på andre tilskuere.

- En Aalborg-hooligan (det stod der i hvert fald på hans t-shirt) skynder sig ned til AaB's trænerassistent Thomas Augustinussen med en megafon, så 'Augo' kan levere en meddelelse.

- Fordi kontrollørerne bliver ved med at skrige til tilskuerne, at de skal finde deres nummererede pladser og der ingen steder er at gå hen, så vælger den samlede gruppe helt frivilligt at udvandre fra tribunen og fra stadion.

- Uden for stadion bliver de de facto anholdt af politiet og tævet med knipler.

- Thomas Bælum mener, de skal straffes yderligere, og Peter Graulund giver dem skylden for Lucas Andersens skade. AaB-fans i hobevis raser på AaB Support Clubs Facebook-side.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Hanga » 2. jul 2020, 00:54

Se, sådan argumenterer man sin sag.

Jeg vil dog stille spørgsmålstegn ved det med "AaB sælger billetter uden numre"... Nu ved jeg ikke om billetsalget er fungeret anderledes for nogle, men da jeg skulle købe, skulle jeg selv vælge en plads og denne stod også tydeligt på billetten?

Enig i forløbet op til balladen - også at det øjensynlig var romerlysene der udløste det.

Til gengæld vil jeg sige, at du negligere balladen og modstanden da kontrollørerne og anmodningerne om at sprede sig melder sin ankomst. Indrømmet, jeg stod ikke lige op af det, men man fik ikke just indtryk af, at folk gjorde alt hvad de kunne for at rette ind.

Hvad der skete udenfor skal jeg af gode grunde ikke kommentere på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Fabbe » 2. jul 2020, 00:57

Der er pålidelige kilder, der siger, at de havde billetter med numre. Der er pålidelige kilder, der siger, at de havde billetter uden numre. Så jeg antager, at begge slags har været solgt. Der blev også frigivet billetter over flere tempi. Men det er interessant at få belyst grundigt. Jeg vil ikke være mere stædig, end at jeg også accepterer fakta, som de er.

Jeg blev da også sur og tænkte "hvor svært kan det være at sprede sig". Men det har ikke været enkelt.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Dalbjerg » 2. jul 2020, 01:34

Det virker godt nok som om at det var nødblusset som fik bægret til at flyde over..

Hvorledes stod den pågældende gruppe inden kampen blev skudt i gang?

Og det med billetterne, ja det virker lidt som. at nogle troede nogle forudsætninger var på plads, og at kommunikationen i ophedet samtale ikke just hjalp til at folk forstod, at forudsætningerne evt. ikke var på plads..

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Klaus » 2. jul 2020, 03:01

Fabbe skrev:
2. jul 2020, 00:47
Hvidbog over aftenens pokalskandale, punktopstillet:

- AaB sælger billetter uden numre til sine fans.

- Esbjerg lukker tilskuerne ind. Ingen regler anvises bortset fra de gængse vejledninger om afstand.

- Kampen er i gang. En mindre gruppe, som har rejst sammen, er stimlet lidt sammen på tribunen. Det afveg ingenlunde fra adfærden, man så i andre kampe for nylig med fx. AGF, Brøndby eller AaB. I en hel halv time er der ingen, der gør bemærkninger.

- Et lille romerlysshow ca. 30 minutter inde i kampen, tiltrækker dommerens høgeblik.

- Der udgår nogle meget bastante højttalermeldinger om, at tilskuerne skal finde deres pladser og sidde på dem.

- Kontrollører trænger ind på tribunen og forlanger, at alle omgående finder deres nummererede siddepladser, mens tilskuerne forsøger at overbevise med råbesvar om, at ingen har numre på deres billetter. Går man op eller ned, til højre eller til venstre, så kommer man tæt på andre tilskuere.

- En Aalborg-hooligan (det stod der i hvert fald på hans t-shirt) skynder sig ned til AaB's trænerassistent Thomas Augustinussen med en megafon, så 'Augo' kan levere en meddelelse.

- Fordi kontrollørerne bliver ved med at skrige til tilskuerne, at de skal finde deres nummererede pladser og der ingen steder er at gå hen, så vælger den samlede gruppe helt frivilligt at udvandre fra tribunen og fra stadion.

- Uden for stadion bliver de de facto anholdt af politiet og tævet med knipler.

- Thomas Bælum mener, de skal straffes yderligere, og Peter Graulund giver dem skylden for Lucas Andersens skade. AaB-fans i hobevis raser på AaB Support Clubs Facebook-side.
Min billet havde også nummer og det samme gælder alle dem jeg snakkede med i dag. Og når man så ud over stadion sad eller stod alle tilskuerne på deres plads ud over i det hjørne, hvor det senere gik galt. Der var endda sat rødt plastik over de sæder man ikke måtte bruge, så der var altså ikke noget at tage fejl af. Mit helt klare indtryk var, at folk var helt klar over reglerne, men da de syntes reglerne var tåbelige valgte de at bryde dem. Jeg tror man mente, man kunne gøre lidt ligesom man tidligere har gjort til corona kampene i Aalborg, hvor der har været mindre afstandskrav.

Det er rigtigt, at det var en mindre gruppe der stillede sig tæt sammen fra starten. Men gruppen voksede betydeligt i løbet af den første halve time. Og der blev sagt gentagne gange over højtaleren, at man skulle sprede sig og finde sin plads uden nogen effekt. Jeg stod cirka midtfor og kunne se, hvordan trafikken foregik. Det var ligesom før corona, dem der gerne ville være med i stemningen søgte hen på den anden side af trommerne, selvom det ikke var deres rigtige plads. I øvrigt mega synd for capoen der gjorde et kæmpe arbejde for at komme omkring hele tribunen.

Det er også rigtigt, at der var et sammenfald med romerlyset og afbrydelsen af kampen, men det ændrer altså ikke på, at skylden for hvad der gik galt ikke kan gives til andre end dem, der ikke ville sidde på deres plads. Og det med unummererede billetter tillader jeg mig at tvivle meget på. Tænker vi alle har fået billetter fra det samme system.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Kasper » 2. jul 2020, 03:50

længe leve covid 19 knippel.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af DenGamleMand » 2. jul 2020, 05:41

Fabbe skrev:
2. jul 2020, 00:47
Hvidbog over aftenens pokalskandale, punktopstillet:

- AaB sælger billetter uden numre til sine fans.

- Esbjerg lukker tilskuerne ind. Ingen regler anvises bortset fra de gængse vejledninger om afstand.

- Kampen er i gang. En mindre gruppe, som har rejst sammen, er stimlet lidt sammen på tribunen. Det afveg ingenlunde fra adfærden, man så i andre kampe for nylig med fx. AGF, Brøndby eller AaB. I en hel halv time er der ingen, der gør bemærkninger.

- Et lille romerlysshow ca. 30 minutter inde i kampen, tiltrækker dommerens høgeblik.

- Der udgår nogle meget bastante højttalermeldinger om, at tilskuerne skal finde deres pladser og sidde på dem.

- Kontrollører trænger ind på tribunen og forlanger, at alle omgående finder deres nummererede siddepladser, mens tilskuerne forsøger at overbevise med råbesvar om, at ingen har numre på deres billetter. Går man op eller ned, til højre eller til venstre, så kommer man tæt på andre tilskuere.

- En Aalborg-hooligan (det stod der i hvert fald på hans t-shirt) skynder sig ned til AaB's trænerassistent Thomas Augustinussen med en megafon, så 'Augo' kan levere en meddelelse.

- Fordi kontrollørerne bliver ved med at skrige til tilskuerne, at de skal finde deres nummererede pladser og der ingen steder er at gå hen, så vælger den samlede gruppe helt frivilligt at udvandre fra tribunen og fra stadion.

- Uden for stadion bliver de de facto anholdt af politiet og tævet med knipler.

- Thomas Bælum mener, de skal straffes yderligere, og Peter Graulund giver dem skylden for Lucas Andersens skade. AaB-fans i hobevis raser på AaB Support Clubs Facebook-side.
Hvor vil du helt præcist hen med det her? Er de her gutter bare helt uden skyld eller hvad? Det er voksne mennesker. Om de havde nummer på deres billet eller ej, så havde det næppe været svært at stille sig et passende sted. De må jo have haft adgang til ståpladstribunen under dem. Her hvor megafonen blev overrakt til Augu. Det der skete igår er skandaløst. Det er opførsel som man normalt forbinder med de to københavnerklubber. Jeg har altid været kæmpe fortaler for de stemningsskabende grupper - men det igår er bare gennemført dumt.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Ibiza Polar

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Ibiza Polar » 2. jul 2020, 07:05

Det er altså heller ikke rigtigt at højtaleranmodningen først kommer efter blus og 30 minutter. Efter 18 minutter er det allerede sagt minimum to gange, hvilket kunne høres via TV.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Forza » 2. jul 2020, 07:12

Ibiza Polar skrev:
2. jul 2020, 07:05
Det er altså heller ikke rigtigt at højtaleranmodningen først kommer efter blus og 30 minutter. Efter 18 minutter er det allerede sagt minimum to gange, hvilket kunne høres via TV.
Præcis.

Der er ingen undskyldninger. Følg reglerne ligesom alle andre, færdig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Fabbe » 2. jul 2020, 08:41

Klaus - du taler om alle, du talte med. Men en del af billetterne har været uden numre. Jeg har set en unummereret billet med mine egne øjne.

Du har ret i, at man sagtens kan have den holdning, at der er regler, og hvis de ikke følges til punkt og prikke, skal en ordenshåndhævelse gennemføre en komplet og effektiv fogedforretning på stedet, og ansvaret vil tilhøre ingen andre end dem, der ikke fulgte reglerne.

Jo, det kan man godt, men spørgsmålet er, om det sådan, man bør gøre.

Nu er en fodboldtribune et særligt dynamisk sted, og der var vel tale om intet andet end en nævenyttig prøve-kræfter-kamp med AaB's ultras.

På et foto fra i aftes, kunne man se, hvordan VIP's bag en glasfacade stod op med nul meters afstand til hinanden, og det har ikke påkaldt hverken Joy Morgensens, Ekstra Bladets eller Carsten Werges harme.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Brent » 2. jul 2020, 08:56

AaB skulle slet ikke have solgt billetter til de der "Aalborg hooligans", man ved sgu da hvordan det ender når man lukker dem ind på stadion.
AaB - the Nordic gateway to Europe

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af 9520AaB » 2. jul 2020, 08:58

Synes seriøst det siger meget om juntaen, at de sletter indlæg, hvor folk giver deres mening til kende om dem som ikke kunne opføre sig efter reglerne, men beholder en tråd, der hylder dem. Jesus Christ Junta.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Klaus » 2. jul 2020, 09:19

Fabbe skrev:
2. jul 2020, 08:41
Klaus - du taler om alle, du talte med. Men en del af billetterne har været uden numre. Jeg har set en unummereret billet med mine egne øjne.

Du har ret i, at man sagtens kan have den holdning, at der er regler, og hvis de ikke følges til punkt og prikke, skal en ordenshåndhævelse gennemføre en komplet og effektiv fogedforretning på stedet, og ansvaret vil tilhøre ingen andre end dem, der ikke fulgte reglerne.

Jo, det kan man godt, men spørgsmålet er, om det sådan, man bør gøre.
Såfremt der var billetter uden pladsangivelse i omløb er det klart problematisk, men så havde det jo været ualmindeligt nemt at hive sin billet frem og vise den til en kontrollør og spørge, hvor man skal sidde....

Jeg tænker det problematiske mest er reaktionen, da de bliver bedt om at finde deres rigtige plads. Det er lidt ligesom når man kører for stærkt, forholdene kan godt være til det, men man ved også godt man tager en chance, og bliver man taget betaler man bøden og sætter farten ned. Jeg tænker det vigtigste må være at bakke sin klub op. Når man sætter sig selv over klubben bliver det sjældent smukt. Med andre ord. Bliver man bedt om at følge regler, man godt ved findes, så bør man i min bog gøre det.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Fabbe » 2. jul 2020, 09:31

9520AaB skrev:
2. jul 2020, 08:58
Synes seriøst det siger meget om juntaen, at de sletter indlæg, hvor folk giver deres mening til kende om dem som ikke kunne opføre sig efter reglerne, men beholder en tråd, der hylder dem. Jesus Christ Junta.
Jeg hylder dem ikke. Men bemærk dog, at de udvandrede uden tvang, så kampen kunne starte. Der var billetholdere uden numre. Der var sædenumre, der ikke eksisterede, der var sædenumre, som var klistret over med sedler.

På et oversigtsbillede kan man se, at klumpen skulle flytte sig fra stedet og sprede sig langt ud til siderne for at danne en corona-formation.

Det er uhensigtsmæssigt, at arrangørerne lod det komme dertil.

Kontrollørerne gives også en helt urimelig opgave, når der midt i halvlegen kommer en bastant ordre om, at de skal bringe orden i forhold, de selv har været med til at skabe og som er umulige at rette op på på det tidspunkt og som begivenheden havde udviklet sig.

Politiet er vel dårligt briefet om en skid, men giver en voldelig modtagelse til tilskuere, som udvandrede frivilligt, fordi kampen ikke kunne komme i gang.

Skulle vi ikke tage og løfte os op over det evindelige, enerverende blame-game og henholde os til, om det var fornuftigt håndteret af dem, der burde have styr på tingene.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Buzz Killington » 2. jul 2020, 09:33

Fabbe skrev:
2. jul 2020, 08:41
Klaus - du taler om alle, du talte med. Men en del af billetterne har været uden numre. Jeg har set en unummereret billet med mine egne øjne.

Du har ret i, at man sagtens kan have den holdning, at der er regler, og hvis de ikke følges til punkt og prikke, skal en ordenshåndhævelse gennemføre en komplet og effektiv fogedforretning på stedet, og ansvaret vil tilhøre ingen andre end dem, der ikke fulgte reglerne.

Jo, det kan man godt, men spørgsmålet er, om det sådan, man bør gøre.

Nu er en fodboldtribune et særligt dynamisk sted, og der var vel tale om intet andet end en nævenyttig prøve-kræfter-kamp med AaB's ultras.

På et foto fra i aftes, kunne man se, hvordan VIP's bag en glasfacade stod op med nul meters afstand til hinanden, og det har ikke påkaldt hverken Joy Morgensens, Ekstra Bladets eller Carsten Werges harme.
Fint, lad os antage at der ikke var numre på billetterne. Jeg vil alligevel påstå at en manøvre som at finde et sæde og holde en smule afstand er så simpel, at jeg er overbevist om at børn, helt ned til 6 års alderen kan finde ud af at udføre den.

Hvis man vitterligt i ramme alvor fastholder at det er for store krav at stille og at folks evner at skulle efterleve simple restriktioner, så kan det stilles reelle spørgsmål ved om disse mennesker har noget at lave på et stadion, eller ude i samfundet for den sags skyld.


Jeg kan lidt hen ad vejen forstå hvis det var en del af en større protest mod staten og/eller regeringen, hvor man bare brugte begivenheden til at komme frem med sit syn på sagen. Men... den er der vist ingen der køber.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af alithebeast » 2. jul 2020, 09:48

Buzz Killington skrev:
2. jul 2020, 09:33
Fabbe skrev:
2. jul 2020, 08:41
Klaus - du taler om alle, du talte med. Men en del af billetterne har været uden numre. Jeg har set en unummereret billet med mine egne øjne.

Du har ret i, at man sagtens kan have den holdning, at der er regler, og hvis de ikke følges til punkt og prikke, skal en ordenshåndhævelse gennemføre en komplet og effektiv fogedforretning på stedet, og ansvaret vil tilhøre ingen andre end dem, der ikke fulgte reglerne.

Jo, det kan man godt, men spørgsmålet er, om det sådan, man bør gøre.

Nu er en fodboldtribune et særligt dynamisk sted, og der var vel tale om intet andet end en nævenyttig prøve-kræfter-kamp med AaB's ultras.

På et foto fra i aftes, kunne man se, hvordan VIP's bag en glasfacade stod op med nul meters afstand til hinanden, og det har ikke påkaldt hverken Joy Morgensens, Ekstra Bladets eller Carsten Werges harme.
Fint, lad os antage at der ikke var numre på billetterne. Jeg vil alligevel påstå at en manøvre som at finde et sæde og holde en smule afstand er så simpel, at jeg er overbevist om at børn, helt ned til 6 års alderen kan finde ud af at udføre den.

Hvis man vitterligt i ramme alvor fastholder at det er for store krav at stille og at folks evner at skulle efterleve simple restriktioner, så kan det stilles reelle spørgsmål ved om disse mennesker har noget at lave på et stadion, eller ude i samfundet for den sags skyld.


Jeg kan lidt hen ad vejen forstå hvis det var en del af en større protest mod staten og/eller regeringen, hvor man bare brugte begivenheden til at komme frem med sit syn på sagen. Men... den er der vist ingen der køber.
Så prøv du at sætte 200 6-årige til at fordele 200 sæder, der overholder reglerne i protokollen. Samtidig med det kører Disney sjov, uddelingen af fredagsslik og en overgearet håndboldspeaker råber af dem, at hvis ikke de sætter sig, så slukker tv’et og slikken bliver taget.
Hader København!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Buzz Killington » 2. jul 2020, 09:53

alithebeast skrev:
2. jul 2020, 09:48
Buzz Killington skrev:
2. jul 2020, 09:33
Fabbe skrev:
2. jul 2020, 08:41
Klaus - du taler om alle, du talte med. Men en del af billetterne har været uden numre. Jeg har set en unummereret billet med mine egne øjne.

Du har ret i, at man sagtens kan have den holdning, at der er regler, og hvis de ikke følges til punkt og prikke, skal en ordenshåndhævelse gennemføre en komplet og effektiv fogedforretning på stedet, og ansvaret vil tilhøre ingen andre end dem, der ikke fulgte reglerne.

Jo, det kan man godt, men spørgsmålet er, om det sådan, man bør gøre.

Nu er en fodboldtribune et særligt dynamisk sted, og der var vel tale om intet andet end en nævenyttig prøve-kræfter-kamp med AaB's ultras.

På et foto fra i aftes, kunne man se, hvordan VIP's bag en glasfacade stod op med nul meters afstand til hinanden, og det har ikke påkaldt hverken Joy Morgensens, Ekstra Bladets eller Carsten Werges harme.
Fint, lad os antage at der ikke var numre på billetterne. Jeg vil alligevel påstå at en manøvre som at finde et sæde og holde en smule afstand er så simpel, at jeg er overbevist om at børn, helt ned til 6 års alderen kan finde ud af at udføre den.

Hvis man vitterligt i ramme alvor fastholder at det er for store krav at stille og at folks evner at skulle efterleve simple restriktioner, så kan det stilles reelle spørgsmål ved om disse mennesker har noget at lave på et stadion, eller ude i samfundet for den sags skyld.


Jeg kan lidt hen ad vejen forstå hvis det var en del af en større protest mod staten og/eller regeringen, hvor man bare brugte begivenheden til at komme frem med sit syn på sagen. Men... den er der vist ingen der køber.
Så prøv du at sætte 200 6-årige til at fordele 200 sæder, der overholder reglerne i protokollen. Samtidig med det kører Disney sjov, uddelingen af fredagsslik og en overgearet håndboldspeaker råber af dem, at hvis ikke de sætter sig, så slukker tv’et og slikken bliver taget.
Fair nok. 10 årige så.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Hovedet » 2. jul 2020, 09:54

Skulle vi nu ikke fokusere på det positive? AaB har fået omtale i et omfang, vi ikke har set siden 2014, pokalfinalen 2020 går over i historien som kult - og hold da op, hvor vi trænger til et opgør med Allan Gaardes leverpostejregime. AaB er kommet tilbage på dagsordenen:

https://politiken.dk/sport/fodbold/art7 ... t-fingeren

Tænk sig. Vi kaldes regelresistente :aabfan:

Ibiza Polar

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Ibiza Polar » 2. jul 2020, 10:05

Jeg er helt enig i, at det kan diskuteres om det giver mening, at fodboldfans smitter mere end alle mulige andre, men faktum er, at genåbningen er sket med disse restriktioner.

Jeg er også helt enig i, at der tegner sig et billede af at arrangøren også fejler lidt. Og det er håbløst, at man har tilladt samme adfærd i Superliga-kampe, som man slår ned på nu.

Jeg er generelt også langt mere på stemningsskabernes side end ikke normalvis, og jeg forstår godt frustrationen over ikke kunne fejre en pokalfinale.

Men den totale ansvarsfralæggelse er simpelthen til grin. Det bliver kaldt tydeligt over anlægget flere gange, og så må man altså makke ret eller gå fredeligt. Der var masser af plads. Det kræver ikke en IQ på 150+ at finde et sæde.

Og nej. De gik ikke frivilligt før efter de havde skabt sig i 12 minutter.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Fabbe » 2. jul 2020, 10:09

De gik frivilligt efter stor forvirring over, hvad der blev krævet og hvad man kunne stille op. Det er muligt, at man kunne sige til syv ædru mennesker, at de skulle sprede sig og finde nogle sæder. Det er nemt at kloge sig, men det er en særlig dynamik, der finder sted med antal af mennesker og situation.

At det er en arrangørskandale udelukker ikke, at nogen kunne have tænkt smartere, og det, at folk ikke tænkte smart nok, udelukker ikke arrangørskandalen.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Besvar