Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Fabbe » 2. jul 2020, 15:09

Jeg vil så nødig diskutere covid-19, for der findes så mange eksperter på området i Danmark (cirka 1,9 millioner), der er uenige om risikobilleder, at jeg ikke vil bidrage til forvirringen.

Jeg henholder mig bare til, at myndigheder naturligvis ikke kan tillade et arrangement med et bestemt antal deltagere, uden at den sundhedsfaglige vurdering indregner en usikkerhedsmargin.

Det vil sige, at man først estimerer, hvad man betragter som farligt.

Så definerer man det mest lempelige scenarium, man regner som ufarligt.

Og til sidst strammer man så retningslinjerne for at tage højde for udsving og afvigelser i det faktisk gennemførte arrangement.

Hvis man mener, at 30 tilskuere i en flok bringer menneskeliv i fare, så skal arrangementet ikke afvikles, som det blev afviklet, og hvis man ikke mener, at 30 mennesker i en flok er noget større problem med det aktuelle smittetryk - ja, så var myndighedernes reaktion noget pjat?

Jeg skal ikke dømme. Det skal autoriteterne. Jeg finder bare, at der ingen konsistens var.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af jonas386 » 2. jul 2020, 15:20

Jeg er sgu lidt skuffet over klubben i det her tilfælde. Men okay, hvis man kaster egne fans under bussen, så kan det jo være der er mindre fokus på den rædderlige præstation på banen.

Selvfølgelig har fansene også et ansvar, men det var godt nok også elendigt håndteret i øjeblikket. Det er nok ikke utænkeligt, at det har haft betydning, at Joy Mogensen sad på stadion, og at arrangørerne ville udvise handlekraft.

Nå. Tillykke til Sønderjyske og AK med en fortjent sejr. Det er måske meget sundt at holde ferie fra resten af sæsonen. Gider i hvert fald ikke se mere på Friis og hans uinspirerende skod fodbold, og millionærer der åbenbart ikke rigtigt gider passe deres arbejde
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Halil » 2. jul 2020, 15:37

Fabbe skrev:
2. jul 2020, 15:09
Jeg vil så nødig diskutere covid-19, for der findes så mange eksperter på området i Danmark (cirka 1,9 millioner), der er uenige om risikobilleder, at jeg ikke vil bidrage til forvirringen.

Jeg henholder mig bare til, at myndigheder naturligvis ikke kan tillade et arrangement med et bestemt antal deltagere, uden at den sundhedsfaglige vurdering indregner en usikkerhedsmargin.

Det vil sige, at man først estimerer, hvad man betragter som farligt.

Så definerer man det mest lempelige scenarium, man regner som ufarligt.

Og til sidst strammer man så retningslinjerne for at tage højde for udsving og afvigelser i det faktisk gennemførte arrangement.

Hvis man mener, at 30 tilskuere i en flok bringer menneskeliv i fare, så skal arrangementet ikke afvikles, som det blev afviklet, og hvis man ikke mener, at 30 mennesker i en flok er noget større problem med det aktuelle smittetryk - ja, så var myndighedernes reaktion noget pjat?

Jeg skal ikke dømme. Det skal autoriteterne. Jeg finder bare, at der ingen konsistens var.
Generelt, så er det sundhedsmyndighedernes anbefalinger meget lidt konsistente.

Formentlig også derfor, at borgere i Danmark er begyndt at “løsne” lidt op på nogle af anbefalingerne fordi der ikke er konsekvens.
Uden Synd Ingen Frelse

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Eagledrop » 2. jul 2020, 15:55

sulakvelidze skrev:
2. jul 2020, 13:17
Hanga skrev:
2. jul 2020, 12:55
BoT skrev:
2. jul 2020, 11:15
Laaangt men godt indlæg på side 2... :P
Rigtig gode betragtninger og jeg er enig i det meste. Jeg har fuld forståelse for at stemningsfolkene samlede sig for det har de haft lov til i de forrige kampe, og det virkede som om at der var accept til det i går også. Dels ved tilsyneladende unummererede pladser i afsnittet og dels ved manglende indgriben i timen op til kampen, hvor det var tydeligt at det var sådan folk kom til at stå.

Der er mange der skriver at det blev meldt over højtalerne i starten af kampen, og jeg kan også se at Klaus hørte det flere gange, og vi stod i nærheden af hinanden på tribunen. Jeg må bare sige igen, at jeg på ingen måde hørte de opfordringer over højtalerne. Kontrollørerne stod da også bare og kiggede indtil det gik løs.

Jeg kan dog stadig ikke forstå hvorfor det skulle være SÅ svært at acceptere beslutningen og tage et kvarter om at få sig fordelt på tribunen. Den opførsel og attitude der var hos nogle kan jeg i hvert fald ikke bakke op om. Dog skal skal de have ros for selv at gå ud i sidste ende, og så er det selvfølgelig uheldigt, hvis belønningen var en unødvendig hård anholdelse.

Det er super træls at vi bliver 100% gjort til syndebukkene i medierne når fakta er at der var flere parter om at fejle, men det er desværre sådan det bliver, når kameraet zoomer ind på en gruppe af mennesker klædt i sort ultras gear med aggressive attituder.


Kanon stemning hele vejen op til episoden, og ærgerligt at folk ikke bare fik sig fordelt så vi kunne fortsætte det.
¨
Jeg er også meget enig i det både du og BoT skriver. Og det markerede er hovedet på sømmet for mig. Uanset hvor amatøragtigt arrangørerne har båret sig ad, og hvor urimeligt det er at man må stå tæt sammen andre dage og andre steder, så ER det altså ikke forbudt at rette ind uden at eksplodere i raseri.

Hele samfundet har i snart fire måneder ikke bestilt andet end at øve sig at holde afstand for at dæmme op for en sygdom, der truede med at omdanne Danmark til noget af det, der er set i Norditalien og andre steder. Det har været en stor succes. Så er det fandeme ærgerligt, at hele samfundet nu fik at se, at fodboldtilhængere ikke er med på den solidariske kamp mod pandemien. At de tværtimod reagerer som forkælede teenagere, når de bliver bedt om at holde afstand. Og at det så er AaB-tilhængere, gør det bare ekstra ærgerligt.

Jeg har rigtig meget sympati for det stemningsskabende miljø, men når man rammer så meget forbi skiven og skaber sig barnagtigt for åbent tv, så kan jeg bare ikke forstå det.

Tænk om den modsatte reaktion var sket: Tænk om de rasende sorte t-shirts i stedet for havde reageret med: "Hm, det er lidt noget pis, for der er jo ikke numre på billetterne. Men vi finder ud af det, flytter os og løser det på to minutter. Og så giver vi den bare max gas på afstand af hinanden."

Det havde været et pr-fremstød af dimensioner for den uofficielle fanscene. Man stod faktisk med muligheden for at vise, at man kan finde ud af tage ansvar, indordne sig og indgå i et fællesskab til alles bedste. Man stod med muligheden for at vise kulturministeren, pressen og hr. og fru. Danmark, at man var voksen nok til at blive taget alvorlig. Og det var endda pissenemt at opnå den gevinst. Man skulle bare se sig som omkring, flytte sig og feste videre.

I stedet valgte man det modsatte. Man hidsede sig op, skabte sig og skred i protest. Som et femårigt barn, der vælter sin stol og smækker med døren til sit værelse i hidsighed over ikke at få en småkage. Man valgte at bekræfte alle fordomme om fodboldtilhængere som utilpassede curlingbørn, der flejner ud over småting. Det var som at fyre et straffespark langt over mål helt bevidst.

Det ændrer IKKE på, at meget andet i den sag er uforståeligt. Det ændre IKKE på, at jeg sagtens kan forstå, at man blev sur. Men for fanden da...selv når man er sur, er man ikke nødvendigvis verdens centrum. Nogle ting er vigtigere. I går for eksempel udfaldet af en pokalfinale.
Hvor er det ufattelig godt skrevet. Tak for en god og præcis formulering.

Drenge/ultra gutter - er der nogen der er over klubben? Nej. Så er det ligegyldigt hvor fulde I var, eller hvor meget i synes reglerne er inkonsistente, eller retarderede. Det her handelde om at støtte klubben. Og I kunne have gjort som sulakvelidze skriver. Rettet ind og stadig støttet klubben. Det valgte I ikke at gøre, og nu er vi til grin i hele Danmark. Tak for det. Der skylder i AaB og resten af AaB's fanskare at anerkende at I kunne have reageret meget mere hensigtsmæssigt.

RufusTheDog

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af RufusTheDog » 2. jul 2020, 17:55

Der er åbenbart ikke langt fra helte til skurke. Efter FCN kampen hvor "dem i sorte trøjer" + venner stod og sang længe efter slutfløjt, var der ingen grænser for hvor fantastiske klacken er.
Er enig med Lucas Andersen i, at situtionen burde have været løst inden kampstart, lidt underligt man kommer i tanke om det, midt i kampen hvor stemningen ellers kogte. Synes godt nok tonen er skinger.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Forza » 2. jul 2020, 18:02

RufusTheDog skrev:
2. jul 2020, 17:55
Der er åbenbart ikke langt fra helte til skurke. Efter FCN kampen hvor "dem i sorte trøjer" + venner stod og sang længe efter slutfløjt, var der ingen grænser for hvor fantastiske klacken er.
Er enig med Lucas Andersen i, at situtionen burde have været løst inden kampstart, lidt underligt man kommer i tanke om det, midt i kampen hvor stemningen ellers kogte. Synes godt nok tonen er skinger.
Der er masser af ting der ikke er foregået optimalt.

Men i sidste ende er vi i en pandemi og hele fodbolddanmark afhænger af vores opførsel i forhold til yderligere tilskuere på stadions.
Så er det vores forbandede pligt at lytte til reglerne og følge dem. Når stadionspeakeren flere gange bliver ignoreret klinger kritikken bare ekstremt hult.

Kig nu indad folkens.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

RufusTheDog

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af RufusTheDog » 2. jul 2020, 18:08

Forza skrev:
2. jul 2020, 18:02
RufusTheDog skrev:
2. jul 2020, 17:55
Der er åbenbart ikke langt fra helte til skurke. Efter FCN kampen hvor "dem i sorte trøjer" + venner stod og sang længe efter slutfløjt, var der ingen grænser for hvor fantastiske klacken er.
Er enig med Lucas Andersen i, at situtionen burde have været løst inden kampstart, lidt underligt man kommer i tanke om det, midt i kampen hvor stemningen ellers kogte. Synes godt nok tonen er skinger.
Der er masser af ting der ikke er foregået optimalt.

Men i sidste ende er vi i en pandemi og hele fodbolddanmark afhænger af vores opførsel i forhold til yderligere tilskuere på stadions.
Så er det vores forbandede pligt at lytte til reglerne og følge dem. Når stadionspeakeren flere gange bliver ignoreret klinger kritikken bare ekstremt hult.

Kig nu indad folkens.
Kig indad? Jeg var ikke i Esbjerg.
Ellers, fornuftig og nuanceret pressemeddelse fra ASC. Dejligt at se lidt solidaritet, nu da klacken bliver hængt ud som frådende monstere der ødelægger dansk fodbold og AaB. Træk lige vejret engang folkens.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Forza » 2. jul 2020, 18:15

RufusTheDog skrev:
2. jul 2020, 18:08
Forza skrev:
2. jul 2020, 18:02
RufusTheDog skrev:
2. jul 2020, 17:55
Der er åbenbart ikke langt fra helte til skurke. Efter FCN kampen hvor "dem i sorte trøjer" + venner stod og sang længe efter slutfløjt, var der ingen grænser for hvor fantastiske klacken er.
Er enig med Lucas Andersen i, at situtionen burde have været løst inden kampstart, lidt underligt man kommer i tanke om det, midt i kampen hvor stemningen ellers kogte. Synes godt nok tonen er skinger.
Der er masser af ting der ikke er foregået optimalt.

Men i sidste ende er vi i en pandemi og hele fodbolddanmark afhænger af vores opførsel i forhold til yderligere tilskuere på stadions.
Så er det vores forbandede pligt at lytte til reglerne og følge dem. Når stadionspeakeren flere gange bliver ignoreret klinger kritikken bare ekstremt hult.

Kig nu indad folkens.
Kig indad? Jeg var ikke i Esbjerg.
Ellers, fornuftig og nuanceret pressemeddelse fra ASC. Dejligt at se lidt solidaritet, nu da klacken bliver hængt ud som frådende monstere der ødelægger dansk fodbold og AaB. Træk lige vejret engang folkens.
Sorry, det var ikke møntet på dig men mere generelt til AaB fans.

Jeg synes det er fint at ASC redegører for hvad der er foregået men samtidig synes jeg pressemeddelelsen mangler selvindsigt. Til trods for DBU’s elendige planlægning og politiets håndtering af vores fans er vi selv ansvarlige for det der er sket.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Legum Magister » 2. jul 2020, 18:22

Fabbe skrev:
2. jul 2020, 08:41
Du har ret i, at man sagtens kan have den holdning, at der er regler, og hvis de ikke følges til punkt og prikke, skal en ordenshåndhævelse gennemføre en komplet og effektiv fogedforretning på stedet, og ansvaret vil tilhøre ingen andre end dem, der ikke fulgte reglerne.
Fogedforretning???? Fordi der var et eksigibelt retsgrundlag i henhold til Rpl. § 478 eller et besiddelseskrav der kunne danne grundlag for en umiddelbar fogedforretning i henhold til Rpl. § 596???

Det er fair nok, at du gerne vil krydre dit partsindlæg med vidtløftige formuleringer; men lær dog hvad de betyder inden du kaster dem i grams.

Og ja, reglerne skal selvfølgelig overholdes. Det burde ikke være genstand for diskussion. Der var tale om et privatretligt arrangement, hvorfor arrangøren fastsætter reglerne. Formår man ikke at følge disse, uagtet hvilken søgt undskyldning man end måtte have, ja så må man forlade arrangementet.

At de "hædersmænd", der helt frivilligt valgte at forlade et arrangement, som de var i færd med at sabotere, efterfølgende ikke evnede at rette sig efter anvisninger fra politiet og derfor fik statens monopol på magtanvendelse at føle, ja det udstiller vel egentlig blot, hvad det var for typer, der kastede skam over den klub, som de påstår at holde med og af.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Hovedet » 2. jul 2020, 18:48

BoT skrev:
2. jul 2020, 11:15
Nu ser jeg folk bruger ord som "skamplet", "skandale", "chok" osv i beskrivelsen af hændelserne på tribunen i går. Men skal vi ikke lige få lidt perspektiv ind i diskussionen, inden automatreaktionerne fra avisernes kommentatorer finder herind? Alene ud fra nogle reaktioner kunne man jo tro, at AaBs fans havde slået folk ihjel eller smadret hele stadion.

Altså helt overordnet: Hvad er det EGENTLIG, folk kritiserer ultra-gutterne for? Er det at stå for tæt? Nja, det PRÆCIS samme gjorde AGF-fans og FCM-fans jo i deres seneste hjemmekampe, og det har der ikke været en eneste reaktion på i medierne. Så det kan vel ikke være en helt generel bekymring for, at de udgjorde en reel smitterisiko.

Er det for ikke at efterfølge stadionspeakerens ordrer om at sprede sig? Det må vel næsten være det. Så lad os kigge på den del: I 20-25 minutter står klacken tæt sammen og skaber en fantastisk stemning. Speakeren siger muligvis en enkelt gang, at man skal holde afstand - men det svarer vel lidt til, at speakere over alle stadions i DK siger, at der ikke må anvendes fyrværkeri, når der kommer gang i et blus. Det har vist heller aldrig for alvor fået hele Danmark til at kamme over i fordømmelse og chok.

Så bliver der netop tændt et par blus, og pludselig sætter kontrollører og myndigheder fut under kedlerne. NU skal der spredning på, og dommeren vælger simpelthen at afbryde kampen. Her kan man med rette kritisere, at gruppen ikke hurtigere accepterede at sprede sig, da det jo er fjollet, at kampen ikke kan fortsætte. Men jeg kan faktisk godt forstå, at man vælger at protestere mod en helt igennem hyklerisk insisteren på nogle regler, der åbenbart KUN gælder for denne kamp. Lidt ligesom vi tilbage på White Hart Lane op til flere gange blev beordret til at sidde ned, da det var et "all-seater-stadium", mens Tottenhams egne fans fik lov at stå op lige ved siden af.

Der har endda tilsyneladende været dårligt tyr på nummereringen af billetter, hvilket man jo fra myndighedernes side nemt kunne have dealet med, inden kampen startede. Hvorfor fløjtede dommeren overhovedet kampen op, når han kunne se, at der stod en gruppe tæt sammen?

Jeg synes også, at denne protest varede for lang tid - folk skulle have indset, at det var en kamp, der ikke kunne vindes, og derfor langt hurtigere sprede sig og forsøge at fortsætte den fremragende stemning, så godt som muligt. Men mit allerbedste bud er, at der var sket NØJAGTIG det samme, hvis det havde været FCK, Brøndby, AGF eller OB, der havde været den ene part i denne finale.

Hvad der skete, da ultra-gruppen så valgte at forlade stadion, ved jeg ikke. Men jeg synes egentlig, det var en fin løsning, omend det lagde en kraftig dæmper på stemningen. Og hvad der skete under tribunen, ved jeg heller ikke, men de videoer, jeg har set, giver bestemt ikke et flatterende billede af politiet.

Nu sidder rigtig mange bag deres tastaturer og proklamerer, at det er en skamplet på AaB, og at de her fans skal udelukkes for evigt. Synes vi virkelig, at den reelle handling rimeligvist retfærdiggør sådan en dom? Kan vi måske endda blive enige om, at hvis ikke dommeren havde afbrudt kampen, villle INGEN overhovedet beklage sig over AaB-fansenes opførsel på tribunen?

Blot lidt perspektiv herfra. Selve kampen har jeg ikke samme reflekterede overvejelser om.
Helt enig. Der var jo ingen vold, slagsmål, dødsfald eller lignende. Da jeg gad sætte mig en smule ind i det, er der jo tale om en fis i et badekar. Men vi får sateme omtale, og pokalfinalen 2020 går over i historien som den mærkeligste kultfinale i turneringens historie. Og AaB har i dén grad behov for at dreje fokus så langt væk fra det sportslige som overhovedet muligt - om end det selvfølgelig er lidt synd for SønderjyskE, som jeg fatter grundlæggende sympati for.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Fabbe » 2. jul 2020, 21:22

Legum Magister skrev:
2. jul 2020, 18:22
Fogedforretning???? Fordi der var et eksigibelt retsgrundlag i henhold til Rpl. § 478 eller et besiddelseskrav der kunne danne grundlag for en umiddelbar fogedforretning i henhold til Rpl. § 596???
Det er fair nok, at du gerne vil krydre dit partsindlæg med vidtløftige formuleringer; men lær dog hvad de betyder inden du kaster dem i grams.
Det er måske dig, der udelukkende kender til nutidens rest i lovgivningen af fogedbegrebet. I gamle dage var fogeden den, som til enhver tid rendte omkring i sogne og herreder og effektuerede magthaverens magt og fangede løsgængere og tyveknægte.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Legum Magister » 2. jul 2020, 22:40

Hovedet skrev:
2. jul 2020, 18:48
Og AaB har i dén grad behov for at dreje fokus så langt væk fra det sportslige som overhovedet muligt.
En positiv vinkel med et bittersødt twist. :thumbsup:

Fabbe skrev:
2. jul 2020, 21:22
Legum Magister skrev:
2. jul 2020, 18:22
Fogedforretning???? Fordi der var et eksigibelt retsgrundlag i henhold til Rpl. § 478 eller et besiddelseskrav der kunne danne grundlag for en umiddelbar fogedforretning i henhold til Rpl. § 596???
Det er fair nok, at du gerne vil krydre dit partsindlæg med vidtløftige formuleringer; men lær dog hvad de betyder inden du kaster dem i grams.
Det er måske dig, der udelukkende kender til nutidens rest i lovgivningen af fogedbegrebet. I gamle dage var fogeden den, som til enhver tid rendte omkring i sogne og herreder og effektuerede magthaverens magt og fangede løsgængere og tyveknægte.
Jo, jo, jeg havde skam i sin tid retshistorie på 1. semester, om end det er mange Herrens år siden. Og ved derfor, at begrebet "fogedforretning" først blev introduceret med oprettelsen af Overlandsretterne i København og Viborg i 1805, og aldrig har været anvendt i forbindelse med andet end eksigible krav og besiddelseskrav. Så igen, fair nok, at du gerne vil krydre dit partsindlæg med vidtløftige formuleringer; men lær dog hvad de betyder inden du kaster dem i grams.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Fabbe » 2. jul 2020, 23:34

Legum Magister skrev:
2. jul 2020, 22:40
Jo, jo, jeg havde skam i sin tid retshistorie på 1. semester, om end det er mange Herrens år siden. Og ved derfor, at begrebet "fogedforretning" først blev introduceret med oprettelsen af Overlandsretterne i København og Viborg i 1805, og aldrig har været anvendt i forbindelse med andet end eksigible krav og besiddelseskrav. Så igen, fair nok, at du gerne vil krydre dit partsindlæg med vidtløftige formuleringer; men lær dog hvad de betyder inden du kaster dem i grams.
Det pedantiske nummer, du gør ud af en metaforanvendelse er jo bare en måde at delegitimere mit synspunkt, fordi du misbilliger det.

Så nok om det. Men du kan tro, misbilligelsen er gengældt.

Hvordan i alverden kan du sige, at 40 personer hver især, individuelt, ikke evnede at rette sig efter politiets henvisninger? De blev taget til fange som det første, der hændte, da de kom ud, og en af deltagerne blev indlagt på sygehus med kraftig hjernerystelse efter 4 knippelslag, der blev udført, mens han var holdt fast.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af BoT » 3. jul 2020, 10:12

Jeg synes, det er rigtig fint, at der er kommet en række nuanceringer af begivenhederne, og mine konklusioner er nu:

1: Hvis ikke dommeren havde afbrudt kampen, ville der ikke være blevet skrevet en eneste avis-linje eller øffet et eneste ord om de aktive fans.
2: Det var ikke selve det, at nogle fans stod tæt, der var et alvorligt sundhedsmæssigt problem - ellers ville dommeren jo aldrig have sat kampen i gang. Der har siddet nogle og besluttet sig for at lave et statement.
3: At det her betegnes som en skandale og en skamplet af visse andre fans, er vel den største mangel på proportionssans i historien.

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Bech » 3. jul 2020, 10:52

BoT skrev:
3. jul 2020, 10:12
1: Hvis ikke dommeren havde afbrudt kampen, ville der ikke være blevet skrevet en eneste avis-linje eller øffet et eneste ord om de aktive fans.
Jo da. Så havde man rost vores fans på samme måde som efter de foregående kampe.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af jonas386 » 3. jul 2020, 11:18

Det er også ganske sigende, at ikke en eneste journalist (af hvad jeg har set) har forsøgt at kortlægge handlingsforløbet. Hvem der tog beslutningen, og hvorfor det var anderledes end de foregående superliga kampe
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Buzz Killington » 3. jul 2020, 11:30

jonas386 skrev:
3. jul 2020, 11:18
Det er også ganske sigende, at ikke en eneste journalist (af hvad jeg har set) har forsøgt at kortlægge handlingsforløbet. Hvem der tog beslutningen, og hvorfor det var anderledes end de foregående superliga kampe
Hvad er det relevant for?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af jonas386 » 3. jul 2020, 11:38

Buzz Killington skrev:
3. jul 2020, 11:30
jonas386 skrev:
3. jul 2020, 11:18
Det er også ganske sigende, at ikke en eneste journalist (af hvad jeg har set) har forsøgt at kortlægge handlingsforløbet. Hvem der tog beslutningen, og hvorfor det var anderledes end de foregående superliga kampe
Hvad er det relevant for?
De to indlæg lige oven over

De fleste sportsjournalister har haft travlt med at være 'sjove' på sociale medier, og komme med en eller anden automatreaktion. Men der er jo tydeligt mere i spil end 'bare' dumme AaB fans
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

RufusTheDog

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af RufusTheDog » 3. jul 2020, 11:42

Hele forløbet er absurd, og den efterfølgende udskamning er hysterisk. Det er guf for Nationen!.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kort hvidbog over finaleskandalen på tribunen

Indlæg af Buzz Killington » 3. jul 2020, 12:03

jonas386 skrev:
3. jul 2020, 11:38
Buzz Killington skrev:
3. jul 2020, 11:30
jonas386 skrev:
3. jul 2020, 11:18
Det er også ganske sigende, at ikke en eneste journalist (af hvad jeg har set) har forsøgt at kortlægge handlingsforløbet. Hvem der tog beslutningen, og hvorfor det var anderledes end de foregående superliga kampe
Hvad er det relevant for?
De to indlæg lige oven over

De fleste sportsjournalister har haft travlt med at være 'sjove' på sociale medier, og komme med en eller anden automatreaktion. Men der er jo tydeligt mere i spil end 'bare' dumme AaB fans
Jeg kan virkelig ikke se det relevante må jeg indrømme. Der er en stor historie i det her, og det er at nogle AaB-fans ikke kunne finde ud af at opføre sig ordenligt i forhold til de rimelige retningslinjer der er blevet givet så kampen blev afbrudt i 15 minutter.

Så kan det da godt være man var ekstra opmærksomme på det fordi det var en pokalfinale, men det er da ikke noget der ude i den brede offentlighed vil undskylde folks adfærd. Det er sådan noget man som AaB-sympatisør kan navlepille omkring.

Nå ja, og så er der måske noget omkring hvordan politiet håndterede situationen, som sagtens kan være åndsvag.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar