Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af Patmand » 5. jul 2020, 15:01

Aalborg frederikshavner skrev:
5. jul 2020, 11:25
Mephisto2 skrev:
5. jul 2020, 09:24
De sidste 6 kampe skal vel dybest set bruges til at afgøre, om Friis skal fortsætte.

Sådan lød det i hvert fald i Rishøjs interview med Inge.

Han giver dårlig organisation på banen - snarere end noget mentalt - skylden for nederlagene. Og så peget pilen kun én vej.
Godt med en sportsdirektør som er klar i mælet frem for Gaardes floskler og talen uden om
Enig, men hvem af dem har egentlig en kandidatuddannelse i Kommunikation?

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af Patmand » 5. jul 2020, 15:10

Funky skrev:
5. jul 2020, 13:12
Pastorius skrev:
5. jul 2020, 13:02
Funky skrev:
5. jul 2020, 12:59
Pastorius skrev:
5. jul 2020, 12:18
Aalborg frederikshavner skrev:
5. jul 2020, 11:25
Mephisto2 skrev:
5. jul 2020, 09:24
De sidste 6 kampe skal vel dybest set bruges til at afgøre, om Friis skal fortsætte.

Sådan lød det i hvert fald i Rishøjs interview med Inge.

Han giver dårlig organisation på banen - snarere end noget mentalt - skylden for nederlagene. Og så peget pilen kun én vej.
Godt med en sportsdirektør som er klar i mælet frem for Gaardes floskler og talen uden om
Jeg vil gerne lige ride min kæphest én gang til. Det er fuldstændig ligegyldigt hvor klar i mælet Inge er, hvis han ikke leverer. Den eneste forskel er debatsidens forventninger til hvordan det går fremover, og hvis Inge kan få dem til at være bare en lille smule positive på nuværende tidspunkt, så må man da give ham at han er en fremragende kommunikator :)
Han ER en fremragende kommunikator, og vi kan vel ikke andet end forvente, han faktisk også følger op på det, han siger. Hér siger han eksempelvis, at nej, det er ikke primært det mentale, eller spillernes kvalitet, som er problemet. Problemet er, at vi er for dårligt organiserede, og at teamet rundt omkring spillerne ikke får det bedste ud af dem. Det peger ret tydeligt i én retning. Jeg ved ikke, hvor glødende AaB-fan jeg er lige i disse dage, hvor man på allerskammeligste vis har foræret en pokalfinale væk, men jeg er ret stor Inge-fan. Jeg håber, han får lov at lave det aftryk, han vil derude, og at der ikke går forskrækkelse i den. Han vil noget, ham dér.
Bare fordi han siger det (og det passer ind i nogle kram) er jeg jo ikke nødvendigvis rigtigt. Selv hvis det er rigtigt er det heller ikke sikkert han kan gøre noget ved det.

Indtil videre siger Inge de rigtige ting, men efter han er startet er der fanme ikke kommet meget godt ud af AaB, udover to gode kampe mod GF. Det samme setup, uden Inge, inden coronapausen er vel noget af det bedste vi har set længe.

Jeg siger selvfølgelig ikke det er Inges fejl, men indtil videre har han ikke haft nogen positiv effekt på AaB.
For det første, så vil du vel ikke hellere have en komiske Ali?

For det andet, så nej, han har ikke på magisk vis formået at trylle AaB bedre siden sin tiltræden. Det har ingen vel heller forventet. Men vi leder efter nogle indikationer på, hvordan AaB vil komme ud af det dødvande, vi befinder os i, vi er vel enige om, at Inge har en helt central rolle at spille, og derfor er det ikke uinteressant, hvilke signaler han sender til offentligheden.
Nu forsøgte Allan Gaarde, efter bedste evne og med stor vedholdenhed, at smadre AaB indefra i hans ca. 6 år som øverste ansvarlige for det sportslige.
Så må man også forvente at det tager lidt tid at få AaB på rette kurs.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af Forza » 5. jul 2020, 15:42

Patmand skrev:
5. jul 2020, 15:10
Funky skrev:
5. jul 2020, 13:12
Pastorius skrev:
5. jul 2020, 13:02
Funky skrev:
5. jul 2020, 12:59
Pastorius skrev:
5. jul 2020, 12:18
Aalborg frederikshavner skrev:
5. jul 2020, 11:25


Godt med en sportsdirektør som er klar i mælet frem for Gaardes floskler og talen uden om
Jeg vil gerne lige ride min kæphest én gang til. Det er fuldstændig ligegyldigt hvor klar i mælet Inge er, hvis han ikke leverer. Den eneste forskel er debatsidens forventninger til hvordan det går fremover, og hvis Inge kan få dem til at være bare en lille smule positive på nuværende tidspunkt, så må man da give ham at han er en fremragende kommunikator :)
Han ER en fremragende kommunikator, og vi kan vel ikke andet end forvente, han faktisk også følger op på det, han siger. Hér siger han eksempelvis, at nej, det er ikke primært det mentale, eller spillernes kvalitet, som er problemet. Problemet er, at vi er for dårligt organiserede, og at teamet rundt omkring spillerne ikke får det bedste ud af dem. Det peger ret tydeligt i én retning. Jeg ved ikke, hvor glødende AaB-fan jeg er lige i disse dage, hvor man på allerskammeligste vis har foræret en pokalfinale væk, men jeg er ret stor Inge-fan. Jeg håber, han får lov at lave det aftryk, han vil derude, og at der ikke går forskrækkelse i den. Han vil noget, ham dér.
Bare fordi han siger det (og det passer ind i nogle kram) er jeg jo ikke nødvendigvis rigtigt. Selv hvis det er rigtigt er det heller ikke sikkert han kan gøre noget ved det.

Indtil videre siger Inge de rigtige ting, men efter han er startet er der fanme ikke kommet meget godt ud af AaB, udover to gode kampe mod GF. Det samme setup, uden Inge, inden coronapausen er vel noget af det bedste vi har set længe.

Jeg siger selvfølgelig ikke det er Inges fejl, men indtil videre har han ikke haft nogen positiv effekt på AaB.
For det første, så vil du vel ikke hellere have en komiske Ali?

For det andet, så nej, han har ikke på magisk vis formået at trylle AaB bedre siden sin tiltræden. Det har ingen vel heller forventet. Men vi leder efter nogle indikationer på, hvordan AaB vil komme ud af det dødvande, vi befinder os i, vi er vel enige om, at Inge har en helt central rolle at spille, og derfor er det ikke uinteressant, hvilke signaler han sender til offentligheden.
Nu forsøgte Allan Gaarde, efter bedste evne og med stor vedholdenhed, at smadre AaB indefra i hans ca. 6 år som øverste ansvarlige for det sportslige.
Så må man også forvente at det tager lidt tid at få AaB på rette kurs.
Gaarde gjorde en stor indsats i AaB og gjorde helt bestemt sit allerbedste. Desværre var han for mange mangler og fejlskud, men lad os lige respektere mandens AaB hjerte og indsats i jobbet.

Men du har helt ret, det er hovedrystende dumt at snakke om at Inge ikke har en positiv effekt på AaB. Manden har ikke en gang haft en transfervindue - hvad forventer man lige han skulle have gjort anderledes indtil nu?

Det eneste vi kan vurdere er hans kommunikationsevner i forhold til medierne og her er han allerede banelængder bedre end Gaarde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af Hovedet » 5. jul 2020, 16:57

Tillod mig lige at kaste et flygtigt kig på stillingerne i diverse mesterskabs- og nedrykningsslutspil:

I mesterskabsslutspillet - som end ikke er halvvejs - har siger og skriver 2 hold noget tilbage at spille for, og det endda kun med god vilje. 6 point skiller nr. 3 og nr. 4.

I de to nedrykningsslutspil har INGEN af holdene noget at spille for halvvejs igennem turneringen - end ikke matematisk! - og på forhånd havde halvdelen af deltagerne kun helt teoretiske chancer for det ene eller det andet.

Vi så fuldstændigt det samme billede i fjor.

Hold da kæft for en taberstruktur, det har udviklet sig til!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af Forza » 5. jul 2020, 17:03

Okore starter simpelthen inde. Hvad er formålet og perspektivet dog i det?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. jul 2020, 17:06

Startopstillingen:

Rinne
Pallesen
Okore
Thelander
Ross
Ahlmann
Olsen
Kakeeto
Fossum
Børsting
Tengstedt


Reserver:

Hansen
Paddy
KP
L. Klitten
MC
van Weeŕt
Kusk

:aabfan:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. jul 2020, 17:07

Forza skrev:
5. jul 2020, 17:03
Okore starter simpelthen inde. Hvad er formålet og perspektivet dog i det?
Ligner en startopstilling hvor der skal kriges og bussen parkeres, hvem er det lige der skal skabe chancer?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af jonas386 » 5. jul 2020, 17:10

Uden tvivl den svageste opstilling jeg kan huske i min tid som AaB fan. Men ja, underligt at både Okore og Rinne starter inde. Og nu tilbage ved de tre mand i bagkæden, og endnu engang uden en eneste der egentlig kan føre bolden frem. Heldigt at vi har Kakeeto foran der kan stå for det tekniske aspekt af opspillet.

3-0 til BIF'erne, og snak om endnu en trodsreaktion og mere mundgejl fra Friis der ikke aner hvad der foregår. Ved sgu ikke engang om jeg gider tænde for fjerneren, det lugter langt væk af noget man har set før.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af Forza » 5. jul 2020, 17:14

jonas386 skrev:
5. jul 2020, 17:10
Uden tvivl den svageste opstilling jeg kan huske i min tid som AaB fan. Men ja, underligt at både Okore og Rinne starter inde. Og nu tilbage ved de tre mand i bagkæden, og endnu engang uden en eneste der egentlig kan føre bolden frem. Heldigt at vi har Kakeeto foran der kan stå for det tekniske aspekt af opspillet.

3-0 til BIF'erne, og snak om endnu en trodsreaktion og mere mundgejl fra Friis der ikke aner hvad der foregår. Ved sgu ikke engang om jeg gider tænde for fjerneren, det lugter langt væk af noget man har set før.
Fair med Rinne. Han bliver næppe mere attraktiv på transfermarkedet hvis han ikke har fået spilletid den sidste måned.

Mærkelig opstilling uden kreativitet. Det bliver 90 lange minutter.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af jonas386 » 5. jul 2020, 17:20

Forza skrev:
5. jul 2020, 17:14
jonas386 skrev:
5. jul 2020, 17:10
Uden tvivl den svageste opstilling jeg kan huske i min tid som AaB fan. Men ja, underligt at både Okore og Rinne starter inde. Og nu tilbage ved de tre mand i bagkæden, og endnu engang uden en eneste der egentlig kan føre bolden frem. Heldigt at vi har Kakeeto foran der kan stå for det tekniske aspekt af opspillet.

3-0 til BIF'erne, og snak om endnu en trodsreaktion og mere mundgejl fra Friis der ikke aner hvad der foregår. Ved sgu ikke engang om jeg gider tænde for fjerneren, det lugter langt væk af noget man har set før.
Fair med Rinne. Han bliver næppe mere attraktiv på transfermarkedet hvis han ikke har fået spilletid den sidste måned.

Mærkelig opstilling uden kreativitet. Det bliver 90 lange minutter.
Ja, altså det er selvfølgelig rimeligt nok, jeg undrer mig bare når Inge giver udtryk for, at man aktivt vil sælge ham og Andreas Hansen er førstemålmand fra næste sæson (antager jeg). Jeg ville nok få ham testet mere frem mod næste sæson.

Men okay, måske der er mere fidus i at Kusk/Van Weert kommer ind på et tidspunkt hvor kampen er mindre taktisk. Oliver Klitten er helt udenfor truppen igen. Det er næppe et godt tegn.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FEDE
1. div
1. div
Indlæg: 253
Tilmeldt: 30. jul 2019, 09:59
Favoritspiller: Søren Dissing

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af FEDE » 5. jul 2020, 17:34

30 kampe.. efter nederlaget i aften 31. Kæmpe med som jeg husker det. 31 forskellige hold sammensætninger i 31 kampe..
Friis gå nu selv inden du bliver for pinlig. Du er satme ikke skarp i pressen eller i alle andre facetter.. selv Disco Glen havde luret dine primitive måder at stille op på.... please go go go

FEDE
1. div
1. div
Indlæg: 253
Tilmeldt: 30. jul 2019, 09:59
Favoritspiller: Søren Dissing

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af FEDE » 5. jul 2020, 17:39

Aalborg frederikshavner skrev:
5. jul 2020, 17:06
Startopstillingen:

Rinne
Pallesen
Okore
Thelander
Ross
Ahlmann
Olsen
Kakeeto
Fossum
Børsting
Tengstedt


Reserver:

Hansen
Paddy
KP
L. Klitten
MC
van Weeŕt
Kusk

:aabfan:
Ja, Friis prøver nok at begrænse nederlaget med den defensive opstilling..

For fanden.. der er jo ikke en rød tråd igennem det Fuckin Friis laver..
Jeg vender ihvertfald ikke tilbage på stadion før han er væk....

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af Nitten » 5. jul 2020, 17:42

jonas386 skrev:
5. jul 2020, 17:10
Uden tvivl den svageste opstilling jeg kan huske i min tid som AaB fan. Men ja, underligt at både Okore og Rinne starter inde. Og nu tilbage ved de tre mand i bagkæden, og endnu engang uden en eneste der egentlig kan føre bolden frem. Heldigt at vi har Kakeeto foran der kan stå for det tekniske aspekt af opspillet.

3-0 til BIF'erne, og snak om endnu en trodsreaktion og mere mundgejl fra Friis der ikke aner hvad der foregår. Ved sgu ikke engang om jeg gider tænde for fjerneren, det lugter langt væk af noget man har set før.
Tja men hvis nu det er dem der vil fighte mens dem der er bænket er umotiverede

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af Mephisto2 » 5. jul 2020, 17:57

Nitten skrev:
5. jul 2020, 17:42
jonas386 skrev:
5. jul 2020, 17:10
Uden tvivl den svageste opstilling jeg kan huske i min tid som AaB fan. Men ja, underligt at både Okore og Rinne starter inde. Og nu tilbage ved de tre mand i bagkæden, og endnu engang uden en eneste der egentlig kan føre bolden frem. Heldigt at vi har Kakeeto foran der kan stå for det tekniske aspekt af opspillet.

3-0 til BIF'erne, og snak om endnu en trodsreaktion og mere mundgejl fra Friis der ikke aner hvad der foregår. Ved sgu ikke engang om jeg gider tænde for fjerneren, det lugter langt væk af noget man har set før.
Tja men hvis nu det er dem der vil fighte mens dem der er bænket er umotiverede
Når man ikke stiller med de bedste skadesfri spillere, er der noget helt, helt galt.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af Nitten » 5. jul 2020, 17:57

Kun 2 faner med indlæg inden en kamp mod Brøndby må være ny bundrekord på debatsiden :thumbsdown: :thumbsdown:

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 82
Tilmeldt: 23. sep 2014, 22:46
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af donjuul84 » 5. jul 2020, 17:58

Ser ikke ud til at der er nogle stemningskabede fans på stadion i dag nogen der ved om der er en boycut eller at man bare ikke har kunne få billetter som så mange andre

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af Uldahl » 5. jul 2020, 18:00

Har smidt 200 på en BIF sejr. Penge i banken og lidt morivation til at se en ny ørkenvandring på TV. I det mindste til BIF får sit første mål. :cheers:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af jonas386 » 5. jul 2020, 18:00

Nitten skrev:
5. jul 2020, 17:42
jonas386 skrev:
5. jul 2020, 17:10
Uden tvivl den svageste opstilling jeg kan huske i min tid som AaB fan. Men ja, underligt at både Okore og Rinne starter inde. Og nu tilbage ved de tre mand i bagkæden, og endnu engang uden en eneste der egentlig kan føre bolden frem. Heldigt at vi har Kakeeto foran der kan stå for det tekniske aspekt af opspillet.

3-0 til BIF'erne, og snak om endnu en trodsreaktion og mere mundgejl fra Friis der ikke aner hvad der foregår. Ved sgu ikke engang om jeg gider tænde for fjerneren, det lugter langt væk af noget man har set før.
Tja men hvis nu det er dem der vil fighte mens dem der er bænket er umotiverede
Det er som udgangspunkt et dårligt udgangspunkt, hvis træneren har tabt omklædningsrummet. Vi er ikke SønderjyskE (selvom man måske misunder dem lidt i disse dage) eller Horsens. Jeg vil gerne se andet end fight, og mener også vi bør have truppen til mere.

Ift billetter/tilskuere, så har jeg hørt at AaB ikke kunne komme af med dem, hvilket er ret imponerende modstanderen taget i betragtning.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2020, 18:02

Synes det er en helt fin startopstilling. Noget skulle der jo ske. :aabfan:

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 05.07.2020

Indlæg af 9520AaB » 5. jul 2020, 18:03

Ringe opstilling ja. Kan nogen på trods af det, fortælle mig om Kusk og Van Wert har fortjent at starte inde, hvis vi ser siden Corona.
Jeg har sagt det før. Kusk skal ikke være lønførende i AaB. Han er bare ikke god nok.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Besvar