Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 9. sep 2020, 22:06

Fromthecradle skrev:
9. sep 2020, 21:58

Jeg tænker, for professionelle fodboldspillere, noget i stil med
18-24 = Ung
25-31 = Midaldrende
31- = Gammel

Og så var Granli jo reserve i et dårligt AIK forsvar. Men det går måske nok, Pallesen har jo ikke mange skade- eller karantænepauser. Det virker blot som et noget besynderligt skift af transfermål fra Ochampos til Granli.
Normalt plejer man at sige en prof fodboldspiller er i sin "prime" som 27-28 årig. Jeg - som er i 50'erne - er da en smule smigret over at du bruger midaldrende som en så positiv betegnelse.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Fromthecradle » 9. sep 2020, 22:23

Pastorius skrev:
9. sep 2020, 22:06
Fromthecradle skrev:
9. sep 2020, 21:58

Jeg tænker, for professionelle fodboldspillere, noget i stil med
18-24 = Ung
25-31 = Midaldrende
31- = Gammel

Og så var Granli jo reserve i et dårligt AIK forsvar. Men det går måske nok, Pallesen har jo ikke mange skade- eller karantænepauser. Det virker blot som et noget besynderligt skift af transfermål fra Ochampos til Granli.
Normalt plejer man at sige en prof fodboldspiller er i sin "prime" som 27-28 årig. Jeg - som er i 50'erne - er da en smule smigret over at du bruger midaldrende som en så positiv betegnelse.
Hov, hov - du er jo ikke prof fodboldspiller (antager jeg). Så den gælder ikke for dig - og hvis den gjorde ville du jo så være i kategorien Gammel.

Ja, ja da, måske jeg kunne have brugt en bedre betegnelse - ville blot karakterisere ham som noget andet end et ungt talent.
You pay for this?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 9. sep 2020, 22:34

Fromthecradle skrev:
9. sep 2020, 22:23
Pastorius skrev:
9. sep 2020, 22:06
Fromthecradle skrev:
9. sep 2020, 21:58

Jeg tænker, for professionelle fodboldspillere, noget i stil med
18-24 = Ung
25-31 = Midaldrende
31- = Gammel

Og så var Granli jo reserve i et dårligt AIK forsvar. Men det går måske nok, Pallesen har jo ikke mange skade- eller karantænepauser. Det virker blot som et noget besynderligt skift af transfermål fra Ochampos til Granli.
Normalt plejer man at sige en prof fodboldspiller er i sin "prime" som 27-28 årig. Jeg - som er i 50'erne - er da en smule smigret over at du bruger midaldrende som en så positiv betegnelse.
Hov, hov - du er jo ikke prof fodboldspiller (antager jeg). Så den gælder ikke for dig - og hvis den gjorde ville du jo så være i kategorien Gammel.

Ja, ja da, måske jeg kunne have brugt en bedre betegnelse - ville blot karakterisere ham som noget andet end et ungt talent.
Hæ, som amatørbasketballspiller har jeg da trods alt spillet 3. division (og scoret) så sent som sidste sæson :)
EDIT: men dér ville gammel /fed og færdig) så være en nogenlunde præcis betegnelse.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. sep 2020, 07:40

En af de ting, som gjorde at AGF løb fra de andre hold, os inklusiv, var bredden på bænken. Den del har vi udlignet.

Så må vi se, hvad der kommer ind istedet for Patrick O. Pt er det vel Lucas... Og så er byttet helt ok
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 10. sep 2020, 09:04

FlæskeFrank skrev:
10. sep 2020, 07:40
En af de ting, som gjorde at AGF løb fra de andre hold, os inklusiv, var bredden på bænken. Den del har vi udlignet.

Så må vi se, hvad der kommer ind istedet for Patrick O. Pt er det vel Lucas... Og så er byttet helt ok
Nok i højere grad en stringent spillestil, toppræstationer fra op til mange spillere og en utrolig opportunisme.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Patmand » 10. sep 2020, 09:08

FlæskeFrank skrev:
10. sep 2020, 07:40
En af de ting, som gjorde at AGF løb fra de andre hold, os inklusiv, var bredden på bænken. Den del har vi udlignet.

Så må vi se, hvad der kommer ind istedet for Patrick O. Pt er det vel Lucas... Og så er byttet helt ok
Så Lucas kan simpelthen betragtes som en tilgang i dette transfervindue?

Det er en logik jeg ikke forstår.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 10. sep 2020, 09:49

Patmand skrev:
10. sep 2020, 09:08
FlæskeFrank skrev:
10. sep 2020, 07:40
En af de ting, som gjorde at AGF løb fra de andre hold, os inklusiv, var bredden på bænken. Den del har vi udlignet.

Så må vi se, hvad der kommer ind istedet for Patrick O. Pt er det vel Lucas... Og så er byttet helt ok
Så Lucas kan simpelthen betragtes som en tilgang i dette transfervindue?

Det er en logik jeg ikke forstår.
Det er nu brugt masser af gange det med, at en langtidsskadet spiller der kommer tilbage kan ses som en forstærkning. Isssuet er så bare at med Lucas's skadeshistorik bliver han også et usikkerhedsmoment. Men spørger du mig om jeg helst vil have Lucas eller PO som 10/falsk 9'er hælder jeg til Lucas. Jeg tror umiddelbart at den hængende rolle bag de to forreste er noget nær den optimale plads til ham.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2433
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Moen » 10. sep 2020, 13:12

https://aabsport.dk/nyheder/2020/septem ... fk-vigoer/

Det her kan gå hen og blive rigtig godt, hvis vi kan konkurrere med norske klubber, om de stortalenter som render rundt i småklubber!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 10. sep 2020, 13:31

Det er lidt ligegyldigt, hvis ikke vi får de bedste.
Kan se at Erasmus Montanus i en tråd tilbage i 2015 har nævnt Tobias Christensen som værende en af de Vigør-spillere der har trænet med ungdomshold i AaB - han spiller nu i Molde med succes og er også på U-landshold.
Et sådant samarbejde skal gerne give os sådan en spiller.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Erasmus Montanus » 10. sep 2020, 15:28

Julgranen skrev:
10. sep 2020, 13:31
Det er lidt ligegyldigt, hvis ikke vi får de bedste.
Kan se at Erasmus Montanus i en tråd tilbage i 2015 har nævnt Tobias Christensen som værende en af de Vigør-spillere der har trænet med ungdomshold i AaB - han spiller nu i Molde med succes og er også på U-landshold.
Et sådant samarbejde skal gerne give os sådan en spiller.
Tobias Christensen (20, Molde, Norge u21) var klart det største talent, som vi blev sat i forbindelse med, og han spillede da også en ungdomsturnering for os, før han blev rygtet til Fulham. David Nielsen har kaldt ham årgang 2000's største talent i Norge. Men spillere som Jesper Daland (20, Start, Norge u21), Erlend Segberg (23, Start) og Lars-Jörgen Salvesen (24, Strømsgodset) kom også forbi dengang og fik træningskampe eller cup-kampe. Segberg spillede på u19 et halvt år, og ville dernæst gerne tilbage til Norge. Salvesen blev vurderet for let, men var med i en træningskamp for u19. Jesper Daland spillede den samme succesfulde turnering for AaB, som Tobias Christensen gjorde, men hvorfor der aldrig er sket mere i det spændende samarbejde med den lille norske klub, ved jeg ikke.
Lad os håbe, vi kan tilbyde et mere spændende og inkluderende træningsmiljø nu.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 844
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af hit666 » 10. sep 2020, 16:18

Jakobsen skrev:
10. sep 2020, 09:49
Patmand skrev:
10. sep 2020, 09:08
FlæskeFrank skrev:
10. sep 2020, 07:40
En af de ting, som gjorde at AGF løb fra de andre hold, os inklusiv, var bredden på bænken. Den del har vi udlignet.

Så må vi se, hvad der kommer ind istedet for Patrick O. Pt er det vel Lucas... Og så er byttet helt ok
Så Lucas kan simpelthen betragtes som en tilgang i dette transfervindue?

Det er en logik jeg ikke forstår.
Det er nu brugt masser af gange det med, at en langtidsskadet spiller der kommer tilbage kan ses som en forstærkning. Isssuet er så bare at med Lucas's skadeshistorik bliver han også et usikkerhedsmoment. Men spørger du mig om jeg helst vil have Lucas eller PO som 10/falsk 9'er hælder jeg til Lucas. Jeg tror umiddelbart at den hængende rolle bag de to forreste er noget nær den optimale plads til ham.
Jeg synes bestemt Lucas er best som falsk 9 men spørsmålet er om han skal spiller der det er val kusk plads nu
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 10. sep 2020, 16:21

hit666 skrev:
10. sep 2020, 16:18
Jakobsen skrev:
10. sep 2020, 09:49
Patmand skrev:
10. sep 2020, 09:08
FlæskeFrank skrev:
10. sep 2020, 07:40
En af de ting, som gjorde at AGF løb fra de andre hold, os inklusiv, var bredden på bænken. Den del har vi udlignet.

Så må vi se, hvad der kommer ind istedet for Patrick O. Pt er det vel Lucas... Og så er byttet helt ok
Så Lucas kan simpelthen betragtes som en tilgang i dette transfervindue?

Det er en logik jeg ikke forstår.
Det er nu brugt masser af gange det med, at en langtidsskadet spiller der kommer tilbage kan ses som en forstærkning. Isssuet er så bare at med Lucas's skadeshistorik bliver han også et usikkerhedsmoment. Men spørger du mig om jeg helst vil have Lucas eller PO som 10/falsk 9'er hælder jeg til Lucas. Jeg tror umiddelbart at den hængende rolle bag de to forreste er noget nær den optimale plads til ham.
Jeg synes bestemt Lucas er best som falsk 9 men spørsmålet er om han skal spiller der det er val kusk plads nu
Lucas skal meget længere tilbage på banen. Vi har brug for ham i det opbyggende spil - i hvert fald hvis vi bare en gang imellem vil holde på bolden, og kunne spille os ud af et pres. Han er også ok defensivt, og var sidste efterår blandt de spillere i ligaen (ikke bare AaB) med flest bolderobringer og flest løbede meter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 10. sep 2020, 16:28

Ja, det er en nødvendighed at Lucas er på bolden mere i opspillet. Jeg mener stadig han er bedst centralt.
Jeg hælder til en teknisk, kombinationsstærk og chanceskabende fronttrio. Uden Børsting.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 10. sep 2020, 17:23

Julgranen skrev:
10. sep 2020, 16:28
Ja, det er en nødvendighed at Lucas er på bolden mere i opspillet. Jeg mener stadig han er bedst centralt.
Jeg hælder til en teknisk, kombinationsstærk og chanceskabende fronttrio. Uden Børsting.
Helt enig med Lucas, især set i lyset af vores nuværende midtbanebesætning.
Vedr. Børsting vil jeg heller ikke have ham i en ideal opstilling, men han har været rigtig stærk i mesterskabsspillet og tilsyneladende videreført det i testkampene. Jeg tror på han starter og det mener jeg egentlig ikke man kan sige så meget til.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Lyfe » 10. sep 2020, 19:18

Prinsfeta skrev:
30. aug 2020, 15:27
Ved godt jeg er ny og det er en bombe, men AaB præsenterer snart Henrik Dalsgaard :aabfan:
Godt nok en fesen bombe du smed... din troværdighed herinde er vist snart slået fast :)
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 10. sep 2020, 19:30

Tobias Bech fra Viborg FF er en meget spændende spiller som vi virkelig bør holde øje med. Hurtig kantspiller med gode dribleevner og et fint spark

Hohenhaus Tenne
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. sep 2020, 15:15

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 10. sep 2020, 19:40

Aalborg frederikshavner skrev:
10. sep 2020, 19:30
Tobias Bech fra Viborg FF er en meget spændende spiller som vi virkelig bør holde øje med. Hurtig kantspiller med gode dribleevner og et fint spark
En spiller med tydelige spidskompetencer. Minder på ingen måde om dem vi selv udvikler. Han ser spændende ud.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 10. sep 2020, 19:58

Hohenhaus Tenne skrev:
10. sep 2020, 19:40
Aalborg frederikshavner skrev:
10. sep 2020, 19:30
Tobias Bech fra Viborg FF er en meget spændende spiller som vi virkelig bør holde øje med. Hurtig kantspiller med gode dribleevner og et fint spark
En spiller med tydelige spidskompetencer. Minder på ingen måde om dem vi selv udvikler. Han ser spændende ud.
Bech er den type spiller som vi skal se potentialet i og hente ham før han for alvor slår igennem hvilket snart skal være. Bech får en spiller som O. Klitten til at se total ordinær ud

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Jakobsen » 10. sep 2020, 20:17

Aalborg frederikshavner skrev:
Hohenhaus Tenne skrev:
10. sep 2020, 19:40
Aalborg frederikshavner skrev:
10. sep 2020, 19:30
Tobias Bech fra Viborg FF er en meget spændende spiller som vi virkelig bør holde øje med. Hurtig kantspiller med gode dribleevner og et fint spark
En spiller med tydelige spidskompetencer. Minder på ingen måde om dem vi selv udvikler. Han ser spændende ud.
Bech er den type spiller som vi skal se potentialet i og hente ham før han for alvor slår igennem hvilket snart skal være. Bech får en spiller som O. Klitten til at se total ordinær ud
Ham bør vi afgjort scoute. Minder lidt om Jacob Taz i statur, men meget bedre på bolden og lidt langsommere. Absolut værd at holde øje, men det sagde man omvendt også om Røjkær som er floppet i EfB. Derudover er det et plus at han er fra Møldrup og hurtig :aabfan:


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 10. sep 2020, 21:00

IAO siger i Superligahjørnet at Granli er hentet ind som dækning for et evt salg af Okore.

Man har aftalt at forlænge med Okore og aktive forsøge at sælge ham, så det kan både blive i dette transfervindue eller i Januar.

Han sagde også at AaB afviste de første 4-5 bud på PO fra AGF, indtil de til sidst nåede et niveau, hvor de gik til PO for, at høre hans ønsker. Yderligere sagde han, at lønnen klart har spillet ind for PO.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst