Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 19. okt 2020, 21:44

Dalbjerg skrev:
19. okt 2020, 20:55

Hvis jeg skulle vælge mellem Pallesen og Ahlmann "mellem felterne" (hvis det overhovedet giver mening, men forstå mig ret).. Ja så ville jeg vælge Pallesen!

Hvis det gælder forsvar ved eget felt.. Tjaaaa, der vil jeg mene, at det er hip som hap.. De virker begge til at tabe koncentrationen/være lidt paniske en gang imellem, men solid indsats.

Men når jeg skal vælge den offensive del (og det er jo det som jeg argumenterer for), så vælger jeg Ahlmann, også selvom han ikke er på hans tidligere topniveau..

Og så er vi tilbage ved: Hvis vi ikke får sat vores højre back op til indlæg igen og igen, ja så kan man godt forsvare at spille med Pallesen.. Men når tilfældet er, at Pallesen i snit har over fem gode muligheder for indlæg i hver kamp, ja så er det en katastrofe, at han max har ét godt indlæg pr. kamp.
Pallesen er (lige som Børsting) en fremragende mand at have i truppen! Men hvis vi vitterligt vil helt op og ringe, ja så må vi også bare konstatere, at højre back er med afstand vores største udfordring i forhold til alle andre pladser.
Ahlmann er mange klasser bedre defensivt. Han laver ikke så mange store og dyre fejl, og kan for det meste holde sin mand.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 19. okt 2020, 21:48

Pastorius skrev:
19. okt 2020, 21:44
Dalbjerg skrev:
19. okt 2020, 20:55

Hvis jeg skulle vælge mellem Pallesen og Ahlmann "mellem felterne" (hvis det overhovedet giver mening, men forstå mig ret).. Ja så ville jeg vælge Pallesen!

Hvis det gælder forsvar ved eget felt.. Tjaaaa, der vil jeg mene, at det er hip som hap.. De virker begge til at tabe koncentrationen/være lidt paniske en gang imellem, men solid indsats.

Men når jeg skal vælge den offensive del (og det er jo det som jeg argumenterer for), så vælger jeg Ahlmann, også selvom han ikke er på hans tidligere topniveau..

Og så er vi tilbage ved: Hvis vi ikke får sat vores højre back op til indlæg igen og igen, ja så kan man godt forsvare at spille med Pallesen.. Men når tilfældet er, at Pallesen i snit har over fem gode muligheder for indlæg i hver kamp, ja så er det en katastrofe, at han max har ét godt indlæg pr. kamp.
Pallesen er (lige som Børsting) en fremragende mand at have i truppen! Men hvis vi vitterligt vil helt op og ringe, ja så må vi også bare konstatere, at højre back er med afstand vores største udfordring i forhold til alle andre pladser.
Ahlmann er mange klasser bedre defensivt. Han laver ikke så mange store og dyre fejl, og kan for det meste holde sin mand.
Men det afhænger da i den grad af hvad du forstår ved "defensivt". Jovist, hvis vi står lavt, så er Ahlmann bedre, uden at være fantastisk. Men hans presspil er til gengæld en tynd kop te og han er ikke heller ikke ligefrem svær at komme forbi når han står højt. Her er Pallesen bedre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Dalbjerg » 19. okt 2020, 23:56

Men med et 3-mandsforsvar, så skal wing backs ikke ret gerne vælges ud fra deres defensiv, men deres evne på modstanderens halvdel..

Og der, ja der er mit forslag, at man skal fortælle Pallesen, at han skal prøve at ramme modstanderens første mand på hans indlæg.. Hvem ved, måske bliver han så en assistkonge :P

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 20. okt 2020, 00:07

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
19. okt 2020, 21:44
Dalbjerg skrev:
19. okt 2020, 20:55

Hvis jeg skulle vælge mellem Pallesen og Ahlmann "mellem felterne" (hvis det overhovedet giver mening, men forstå mig ret).. Ja så ville jeg vælge Pallesen!

Hvis det gælder forsvar ved eget felt.. Tjaaaa, der vil jeg mene, at det er hip som hap.. De virker begge til at tabe koncentrationen/være lidt paniske en gang imellem, men solid indsats.

Men når jeg skal vælge den offensive del (og det er jo det som jeg argumenterer for), så vælger jeg Ahlmann, også selvom han ikke er på hans tidligere topniveau..

Og så er vi tilbage ved: Hvis vi ikke får sat vores højre back op til indlæg igen og igen, ja så kan man godt forsvare at spille med Pallesen.. Men når tilfældet er, at Pallesen i snit har over fem gode muligheder for indlæg i hver kamp, ja så er det en katastrofe, at han max har ét godt indlæg pr. kamp.
Pallesen er (lige som Børsting) en fremragende mand at have i truppen! Men hvis vi vitterligt vil helt op og ringe, ja så må vi også bare konstatere, at højre back er med afstand vores største udfordring i forhold til alle andre pladser.
Ahlmann er mange klasser bedre defensivt. Han laver ikke så mange store og dyre fejl, og kan for det meste holde sin mand.
Men det afhænger da i den grad af hvad du forstår ved "defensivt". Jovist, hvis vi står lavt, så er Ahlmann bedre, uden at være fantastisk. Men hans presspil er til gengæld en tynd kop te og han er ikke heller ikke ligefrem svær at komme forbi når han står højt. Her er Pallesen bedre.
Vi kan starte med at kigge på hvem der koster færrest mål.


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 20. okt 2020, 08:12

Hvis ikke det er Børsting der skal tæskes igennem, er det Pallesen.

2 som aldrig slår op i banen. Kæmper så blodet springer for den rød hvide trøje. Er gode ambassadører for AaB og den indstilling vi gerne vil udvise.

Siger ikke de er verdens bedste teknikkere og kan tage 100 på foden, og de rammer bestemt heller ikke en medspiller hele tiden, men så er det godt de løber de ekstra meter og kæmper for dem der kan det, og skal have lov til det. Måske de gør holdet bedre - jeg ved det ikke. Men godt vi har Friis til at tage den beslutning :)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 20. okt 2020, 08:56

Pastorius skrev:
20. okt 2020, 00:07
Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
19. okt 2020, 21:44
Dalbjerg skrev:
19. okt 2020, 20:55

Hvis jeg skulle vælge mellem Pallesen og Ahlmann "mellem felterne" (hvis det overhovedet giver mening, men forstå mig ret).. Ja så ville jeg vælge Pallesen!

Hvis det gælder forsvar ved eget felt.. Tjaaaa, der vil jeg mene, at det er hip som hap.. De virker begge til at tabe koncentrationen/være lidt paniske en gang imellem, men solid indsats.

Men når jeg skal vælge den offensive del (og det er jo det som jeg argumenterer for), så vælger jeg Ahlmann, også selvom han ikke er på hans tidligere topniveau..

Og så er vi tilbage ved: Hvis vi ikke får sat vores højre back op til indlæg igen og igen, ja så kan man godt forsvare at spille med Pallesen.. Men når tilfældet er, at Pallesen i snit har over fem gode muligheder for indlæg i hver kamp, ja så er det en katastrofe, at han max har ét godt indlæg pr. kamp.
Pallesen er (lige som Børsting) en fremragende mand at have i truppen! Men hvis vi vitterligt vil helt op og ringe, ja så må vi også bare konstatere, at højre back er med afstand vores største udfordring i forhold til alle andre pladser.
Ahlmann er mange klasser bedre defensivt. Han laver ikke så mange store og dyre fejl, og kan for det meste holde sin mand.
Men det afhænger da i den grad af hvad du forstår ved "defensivt". Jovist, hvis vi står lavt, så er Ahlmann bedre, uden at være fantastisk. Men hans presspil er til gengæld en tynd kop te og han er ikke heller ikke ligefrem svær at komme forbi når han står højt. Her er Pallesen bedre.
Vi kan starte med at kigge på hvem der koster færrest mål.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvordan vil du vurdere om forsvarsaktioner længere fremme på banen forhindrer eller koster mål? Hvis modstanderen bare løber forbi Ahlmann koster det også, selvom målet falder 3-4 aktioner senere. Ellers er Weert nok vores bedste forsvarsspiller.

Vi spiller med tre bagude hvilket gør at backs forsvarer højere oppe på banen. Backs spiller risikobetonet fordi der er solid gardering på. Her er Palle fin. Hvis vi spillede med 4 bagi ville det være en helt anden præmis, og jeg ville foretrække Ahlmann.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af FlæskeFrank » 20. okt 2020, 09:16

raekkeettre skrev:
20. okt 2020, 08:12
Hvis ikke det er Børsting der skal tæskes igennem, er det Pallesen.

2 som aldrig slår op i banen. Kæmper så blodet springer for den rød hvide trøje. Er gode ambassadører for AaB og den indstilling vi gerne vil udvise.

Siger ikke de er verdens bedste teknikkere og kan tage 100 på foden, og de rammer bestemt heller ikke en medspiller hele tiden, men så er det godt de løber de ekstra meter og kæmper for dem der kan det, og skal have lov til det. Måske de gør holdet bedre - jeg ved det ikke. Men godt vi har Friis til at tage den beslutning :)
Fuldstændig enig. Der er en grund til, at de spiller. Og det er ikke en dårlig kvalitet at være med til at gøre andre bedre.

Holdforståelse er meget langt nede på listen her på debatsiden.

Det er tilbage i jeres konfirmandtid, hvor et spilsystem kun kunne spilles på en måde og i hele kampen. Jeg er selv fuldstændig tilhænger af 4-4-2(Tipslørdag I know), men kan godt se kvaliteterne i 3-4-3 selvom jeg i sensible soccer tiden synes det var noget popsmart.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 20. okt 2020, 10:25

Også ros til det taktiske oplæg i fodboldFM. Og de belyser lidt hvorfor man valgte at spille uden angribere i den kamp, forklarer vores mål netop som et udslag af taktikken.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 20. okt 2020, 10:45

Buzz Killington skrev:
20. okt 2020, 08:56
Hvordan vil du vurdere om forsvarsaktioner længere fremme på banen forhindrer eller koster mål?
Det går fint - som du er inde på er det knapt så slemt i højresiden når vi spiller med 3 midterforsvarere, men en bedre clearing i søndags ville have givet os et clean sheet. (og det var ikke Ahlmann der var aktuel i den situation). Du kan også kigge på i hvilke situationer de andre mål vi har lukket ind er opstået.

SJE
1-0 Straffespark
2-0 Okore laver en fejl - Palle er nærmeste mand til ham der scorer uden at presse ham
3-0 Palle er nærmeste mand til ham der scorer uden overhovedet at presse ham.

AGF-målet skal han ikke klandres for, men det er også svært at se Ahlmann skal, selvom det er et indlæg i venstre forsvarsside.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 20. okt 2020, 10:56

Pastorius skrev:
20. okt 2020, 10:45
Buzz Killington skrev:
20. okt 2020, 08:56
Hvordan vil du vurdere om forsvarsaktioner længere fremme på banen forhindrer eller koster mål?
Det går fint - som du er inde på er det knapt så slemt i højresiden når vi spiller med 3 midterforsvarere, men en bedre clearing i søndags ville have givet os et clean sheet. (og det var ikke Ahlmann der var aktuel i den situation). Du kan også kigge på i hvilke situationer de andre mål vi har lukket ind er opstået.

SJE
1-0 Straffespark
2-0 Okore laver en fejl - Palle er nærmeste mand til ham der scorer uden at presse ham
3-0 Palle er nærmeste mand til ham der scorer uden overhovedet at presse ham.

AGF-målet skal han ikke klandres for, men det er også svært at se Ahlmann skal, selvom det er et indlæg i venstre forsvarsside.
Det går da ikke fint hvis de aktioner du nævner ikke foregår længere fremme på banen. Vi er jo enige i at Palle ikke er en god forsvarer som fullback. (når det så er sagt er jeg ikke i nærheden af at tilskrive Pallesen mål 2 og 3 mod SE).

Jeg troede ærligt talt din meget tydelige aversion imod Pallesen var en smule humoristisk anlagt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 20. okt 2020, 11:08

Buzz Killington skrev:
20. okt 2020, 10:56
Pastorius skrev:
20. okt 2020, 10:45
Buzz Killington skrev:
20. okt 2020, 08:56
Hvordan vil du vurdere om forsvarsaktioner længere fremme på banen forhindrer eller koster mål?
Det går fint - som du er inde på er det knapt så slemt i højresiden når vi spiller med 3 midterforsvarere, men en bedre clearing i søndags ville have givet os et clean sheet. (og det var ikke Ahlmann der var aktuel i den situation). Du kan også kigge på i hvilke situationer de andre mål vi har lukket ind er opstået.

SJE
1-0 Straffespark
2-0 Okore laver en fejl - Palle er nærmeste mand til ham der scorer uden at presse ham
3-0 Palle er nærmeste mand til ham der scorer uden overhovedet at presse ham.

AGF-målet skal han ikke klandres for, men det er også svært at se Ahlmann skal, selvom det er et indlæg i venstre forsvarsside.
Det går da ikke fint hvis de aktioner du nævner ikke foregår længere fremme på banen. Vi er jo enige i at Palle ikke er en god forsvarer som fullback. (når det så er sagt er jeg ikke i nærheden af at tilskrive Pallesen mål 2 og 3 mod SE).

Jeg troede ærligt talt din meget tydelige aversion imod Pallesen, var en smule humoristisk anlagt.
Jeg har ingen aversion mod Pallesen, jeg synes bare ikke han er god nok. Jeg har flere gange beskrevet forholdsvis nøjagtigt og sagligt hvad jeg mener om hans kompetencer som fodboldspiller, og hvorfor jeg ikke synes han skal spille på AaB's hold. Jeg har også beskrevet at det er knapt så slemt med 3 mand bagved. I modsætning til så mange andre, kommer hans dårlige indlæg langt nede på listen.

Det er rigtigt at han ikke direkte kan tilskrives de to mål, særligt fordi han spiller midterforsvarer, som ikke er hans plads. Men en god midterforsvarer havde altså gjort mere for at forhindre de to mål, og havde opfattet situationerne hurtigere, så man kunne være tæt på dem.
Men den ænger mere på Friis end Pallesen, selvom der vist var brugere herinde, der mener Palle gjorde det fint som midterforsvarer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Jakobsen » 20. okt 2020, 14:19

raekkeettre skrev:Hvis ikke det er Børsting der skal tæskes igennem, er det Pallesen.

2 som aldrig slår op i banen. Kæmper så blodet springer for den rød hvide trøje. Er gode ambassadører for AaB og den indstilling vi gerne vil udvise.

Siger ikke de er verdens bedste teknikkere og kan tage 100 på foden, og de rammer bestemt heller ikke en medspiller hele tiden, men så er det godt de løber de ekstra meter og kæmper for dem der kan det, og skal have lov til det. Måske de gør holdet bedre - jeg ved det ikke. Men godt vi har Friis til at tage den beslutning :)
Der er hvis ingen som anfægter indsatsen hos Palle og SuperPøleren, men der skal også være noget fodboldmæssig dygtighed og der er kvaliteten altså et issue. Vi skal have dem som arbejder i det omfang, men vi har brug for der også er spillemæssig kvalitet.. Tag f.eks Børsting: han afslutter dårligt, har en dårlig førsteberøring og løber for mange chancer ud over baglinjen. Når man spiller i forreste linjer skal de evner altså bare være bedre end Børstings. Man kan ikke være på holdet bare fordi man løber mest og er en dejlig nordjysk dreng. At sige det er ingen tilsvining og det er jo det kritikken går på.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Maglau » 20. okt 2020, 14:31

Buzz Killington skrev:
20. okt 2020, 10:25
Også ros til det taktiske oplæg i fodboldFM. Og de belyser lidt hvorfor man valgte at spille uden angribere i den kamp, forklarer vores mål netop som et udslag af taktikken.
Ja der var vores træner team fandme heldige at de på en eller anden måde fik det til at se bevidst ud at stillede op som vi gjorde. Uden angribere og med Børsting - Det må jo være et bevis på at selv blind høne finder korn. Det kan selvfølglig også være at de derinde er lige taktisk handicappede som vores træner team.

Er spændt om Friis og co er ligeså heldige næste gang mod Vejle. Personligt håber jeg ikke vi laver noget men stiller med samme formation fra start.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af NIN » 20. okt 2020, 14:33

Pastorius skrev:
20. okt 2020, 11:08
Buzz Killington skrev:
20. okt 2020, 10:56
Pastorius skrev:
20. okt 2020, 10:45
Buzz Killington skrev:
20. okt 2020, 08:56
Hvordan vil du vurdere om forsvarsaktioner længere fremme på banen forhindrer eller koster mål?
Det går fint - som du er inde på er det knapt så slemt i højresiden når vi spiller med 3 midterforsvarere, men en bedre clearing i søndags ville have givet os et clean sheet. (og det var ikke Ahlmann der var aktuel i den situation). Du kan også kigge på i hvilke situationer de andre mål vi har lukket ind er opstået.

SJE
1-0 Straffespark
2-0 Okore laver en fejl - Palle er nærmeste mand til ham der scorer uden at presse ham
3-0 Palle er nærmeste mand til ham der scorer uden overhovedet at presse ham.

AGF-målet skal han ikke klandres for, men det er også svært at se Ahlmann skal, selvom det er et indlæg i venstre forsvarsside.
Det går da ikke fint hvis de aktioner du nævner ikke foregår længere fremme på banen. Vi er jo enige i at Palle ikke er en god forsvarer som fullback. (når det så er sagt er jeg ikke i nærheden af at tilskrive Pallesen mål 2 og 3 mod SE).

Jeg troede ærligt talt din meget tydelige aversion imod Pallesen, var en smule humoristisk anlagt.
Jeg har ingen aversion mod Pallesen, jeg synes bare ikke han er god nok. Jeg har flere gange beskrevet forholdsvis nøjagtigt og sagligt hvad jeg mener om hans kompetencer som fodboldspiller, og hvorfor jeg ikke synes han skal spille på AaB's hold. Jeg har også beskrevet at det er knapt så slemt med 3 mand bagved. I modsætning til så mange andre, kommer hans dårlige indlæg langt nede på listen.

Det er rigtigt at han ikke direkte kan tilskrives de to mål, særligt fordi han spiller midterforsvarer, som ikke er hans plads. Men en god midterforsvarer havde altså gjort mere for at forhindre de to mål, og havde opfattet situationerne hurtigere, så man kunne være tæt på dem.
Men den ænger mere på Friis end Pallesen, selvom der vist var brugere herinde, der mener Palle gjorde det fint som midterforsvarer.
Derudover er Pallesen ikke en opkomling fra egne rækker eller hentet ind på en madbillet. Han er en håndplukket og dyrt indkøbt forsvarsprofil. I det lys skal hans bidrag og kvalitet også vurderes.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 20. okt 2020, 14:39

NIN skrev:
20. okt 2020, 14:33
Derudover er Pallesen ikke en opkomling fra egne rækker eller hentet ind på en madbillet. Han er en håndplukket og dyrt indkøbt forsvarsprofil. I det lys skal hans bidrag og kvalitet også vurderes.
Set i det korte perspektiv er jeg sådan set ligeglad med hvad folk har kostet og hvad vi forventede. Vi skal stille hold efter maks to parametre.

- Kvalitet (vi skal stille med de bedste spillere - eller dem der giver bedste mening)
- Potentiale (selvom Lucas måske ikke er i topform, og isoleret set ikke er blandt de allerbedste lige nu, skal han selvfølgelig spilles igang igen)

I det lys giver det faktisk lidt mening at stille med Pallesen, men det er jo mest fordi han reelt er den eneste spiller i truppen til den plads. Så kan det jo være ligegyldigt hvad han får i løn og hvad vi forventer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 20. okt 2020, 14:54

Maglau skrev:
20. okt 2020, 14:31
Buzz Killington skrev:
20. okt 2020, 10:25
Også ros til det taktiske oplæg i fodboldFM. Og de belyser lidt hvorfor man valgte at spille uden angribere i den kamp, forklarer vores mål netop som et udslag af taktikken.
Ja der var vores træner team fandme heldige at de på en eller anden måde fik det til at se bevidst ud at stillede op som vi gjorde. Uden angribere og med Børsting - Det må jo være et bevis på at selv blind høne finder korn. Det kan selvfølglig også være at de derinde er lige taktisk handicappede som vores træner team.

Er spændt om Friis og co er ligeså heldige næste gang mod Vejle. Personligt håber jeg ikke vi laver noget men stiller med samme formation fra start.
Jeg spørger helt oprigtigt: Er det ironi? Efter et godt årti som aktiv internetbruger kan jeg simpelthen ikke vurdere den slags længere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 20. okt 2020, 15:01

Jakobsen skrev:
20. okt 2020, 14:19
raekkeettre skrev:Hvis ikke det er Børsting der skal tæskes igennem, er det Pallesen.

2 som aldrig slår op i banen. Kæmper så blodet springer for den rød hvide trøje. Er gode ambassadører for AaB og den indstilling vi gerne vil udvise.

Siger ikke de er verdens bedste teknikkere og kan tage 100 på foden, og de rammer bestemt heller ikke en medspiller hele tiden, men så er det godt de løber de ekstra meter og kæmper for dem der kan det, og skal have lov til det. Måske de gør holdet bedre - jeg ved det ikke. Men godt vi har Friis til at tage den beslutning :)
Der er hvis ingen som anfægter indsatsen hos Palle og SuperPøleren, men der skal også være noget fodboldmæssig dygtighed og der er kvaliteten altså et issue. Vi skal have dem som arbejder i det omfang, men vi har brug for der også er spillemæssig kvalitet.. Tag f.eks Børsting: han afslutter dårligt, har en dårlig førsteberøring og løber for mange chancer ud over baglinjen. Når man spiller i forreste linjer skal de evner altså bare være bedre end Børstings. Man kan ikke være på holdet bare fordi man løber mest og er en dejlig nordjysk dreng. At sige det er ingen tilsvining og det er jo det kritikken går på.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Men det er som om det ikke er en sindssyg kvalitet at have evner til at sætte et pres ind, komme i den rigtig vinkel, komme med den rigtige timing - derudover at forsøg konsekvent at løber i hullerne, skabe plads til andre og så er han jo heller ikke HELT uden nogen teknik. Det mener jeg også er en kanon fodboldmæssig kvalitet - MEN vi kan jo ikke have 3 af hans slags i angrebet, det giver ingen mening, vi kan heller ikke have 3 kusk i angrebet, da der heller ikke vil ske en skid så. Vi skal hylde kompetencerne og hylde forskelligheden på vores hold. Så indtil vi kan finde en der både kan lave det ultimative press, afdrible 2 spillere lige efter man har brugt 2 minuter i fuldt sprint for at presse modstanderen, og så sætte den op i krydset. Det vil jeg da elske - men vis mig lige en angriber i Superligaen som kan det?

Men kan jo sagtens forstå dig - men kan jo altid finde huller i osten, hvis man ikke tager højde for helheden, økonomi, hold sammensætning, taktiske forhold, træning, strategi etc. - Hvis vi sletter det - giver jeg da ret, han er slet ikke den bedste til at afslutte, og hans teknik kan dælme også blive bedre - HELT ENIG. Men den præmis som I alle diskutere udfra er bare ikke ens, og derfor bliver man aldrig enig - måske skal man heller ikke det ;) Men brug hellere tiden på at snakke om præmissen, så kommer det andet meget nemmere bagefter :)

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 20. okt 2020, 15:03

Buzz Killington skrev:
20. okt 2020, 14:54
Maglau skrev:
20. okt 2020, 14:31
Buzz Killington skrev:
20. okt 2020, 10:25
Også ros til det taktiske oplæg i fodboldFM. Og de belyser lidt hvorfor man valgte at spille uden angribere i den kamp, forklarer vores mål netop som et udslag af taktikken.
Ja der var vores træner team fandme heldige at de på en eller anden måde fik det til at se bevidst ud at stillede op som vi gjorde. Uden angribere og med Børsting - Det må jo være et bevis på at selv blind høne finder korn. Det kan selvfølglig også være at de derinde er lige taktisk handicappede som vores træner team.

Er spændt om Friis og co er ligeså heldige næste gang mod Vejle. Personligt håber jeg ikke vi laver noget men stiller med samme formation fra start.
Jeg spørger helt oprigtigt: Er det ironi? Efter et godt årti som aktiv internetbruger kan jeg simpelthen ikke vurdere den slags længere.
Det er ironi...rolig :cheers:

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Bruno » 20. okt 2020, 15:08

raekkeettre skrev:
20. okt 2020, 08:12
Hvis ikke det er Børsting der skal tæskes igennem, er det Pallesen.

2 som aldrig slår op i banen. Kæmper så blodet springer for den rød hvide trøje. Er gode ambassadører for AaB og den indstilling vi gerne vil udvise.

Siger ikke de er verdens bedste teknikkere og kan tage 100 på foden, og de rammer bestemt heller ikke en medspiller hele tiden, men så er det godt de løber de ekstra meter og kæmper for dem der kan det, og skal have lov til det. Måske de gør holdet bedre - jeg ved det ikke. Men godt vi har Friis til at tage den beslutning :)
Kom nu lige! Du gør forummet træt. Du bliver ved med at hive det der føle-føle ud af banditten hver eneste gang der er en smule FODBOLDMÆSSIG kritik af de ringeste spillere i truppen. Bliver du aldrig træt af alle dine overdrivelser og stråmænd?

Nej Frederik Børsting er ikke en god fodboldspiller og burde aldrig nærme sig en start-11'er på et hold der gerne vil lege permanente medaljekandidater.
Nej Kristoffer Pallesen er ikke en god fodboldspiller og burde aldrig nærme sig en start-11'er på et hold der gerne vil lege permanente medaljekandidater.
Nej Magnus Christensen er ikke en god fodboldspiller og burde aldrig nærme sig en start-11'er på et hold der gerne vil lege permanente medaljekandidater. Og som tillæg har han aldrig været en profil i superligaen. Tværtimod.

At man mener det (som mange gør) betyder ikke at nogen tæskes igennem eller får på puklen. Eller bliver voksenmobbet eller drillet. Eller lagt for had eller skammet ud. Eller hvad du ellers disker op med at følelses-floskler når nogen forholder sig til deres fodboldmæssige kunnen. Men er man professionel fodboldspiller og har valgt det som sin levevej er der naturligvis altid holdninger til ens arbejde fra andre end arbejdsgiveren og kollegaerne. Det skal man kunne leve med ellers skal man finde en anden levevej.

Du efterspørger selv tit at holde øjnene på bolden. Kunne du måske tænkes selv at leve efter dit eget princip en dag?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Brodernumsi » 20. okt 2020, 15:31

Bruno skrev:
20. okt 2020, 15:08
raekkeettre skrev:
20. okt 2020, 08:12
Hvis ikke det er Børsting der skal tæskes igennem, er det Pallesen.

2 som aldrig slår op i banen. Kæmper så blodet springer for den rød hvide trøje. Er gode ambassadører for AaB og den indstilling vi gerne vil udvise.

Siger ikke de er verdens bedste teknikkere og kan tage 100 på foden, og de rammer bestemt heller ikke en medspiller hele tiden, men så er det godt de løber de ekstra meter og kæmper for dem der kan det, og skal have lov til det. Måske de gør holdet bedre - jeg ved det ikke. Men godt vi har Friis til at tage den beslutning :)
Kom nu lige! Du gør forummet træt. Du bliver ved med at hive det der føle-føle ud af banditten hver eneste gang der er en smule FODBOLDMÆSSIG kritik af de ringeste spillere i truppen. Bliver du aldrig træt af alle dine overdrivelser og stråmænd?

Nej Frederik Børsting er ikke en god fodboldspiller og burde aldrig nærme sig en start-11'er på et hold der gerne vil lege permanente medaljekandidater.
Nej Kristoffer Pallesen er ikke en god fodboldspiller og burde aldrig nærme sig en start-11'er på et hold der gerne vil lege permanente medaljekandidater.
Nej Magnus Christensen er ikke en god fodboldspiller og burde aldrig nærme sig en start-11'er på et hold der gerne vil lege permanente medaljekandidater. Og som tillæg har han aldrig været en profil i superligaen. Tværtimod.

At man mener det (som mange gør) betyder ikke at nogen tæskes igennem eller får på puklen. Eller bliver voksenmobbet eller drillet. Eller lagt for had eller skammet ud. Eller hvad du ellers disker op med at følelses-floskler når nogen forholder sig til deres fodboldmæssige kunnen. Men er man professionel fodboldspiller og har valgt det som sin levevej er der naturligvis altid holdninger til ens arbejde fra andre end arbejdsgiveren og kollegaerne. Det skal man kunne leve med ellers skal man finde en anden levevej.

Du efterspørger selv tit at holde øjnene på bolden. Kunne du måske tænkes selv at leve efter dit eget princip en dag?
Hvis de er de dårligste spillere i truppen, er det jo absurd de spiller så mange kampe. Debattere Friis' beslutninger, i stedet for at hetze på spillere, der bare hjælper holdet, når de bliver bedt om det. Skulle de sige nej til at spille?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar