Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 25. okt 2020, 18:26

BoT skrev:
25. okt 2020, 17:06
Pastorius skrev:
25. okt 2020, 15:56
BoT skrev:
25. okt 2020, 00:56
Pastorius skrev:
24. okt 2020, 19:44
Buzz Killington skrev:
24. okt 2020, 19:25
Ja, det er jo egentlig dejligt at diskussionen kun drejer sig om én skide plads i startopstillingen og ikke så meget andet. Børsting eller Kusk. Jeg syntes det afhænger af hvor langt Lucas er. Han er vores stjerne og skal spilles i gang. Hans plads er ikke til diskussion. Men hvis det kniber med kondi og boldsikkerhed, så syntes jeg ikke vi har plads til både ham og Kusk i vores presspil når vi møder fornuftige superligahold.
For mig er det ikke så meget et par pladser i opstilling, men en indstilling til det at spille fodbold. Jeg håber vi spænder livrem og seler en smule op, og giver den gas.
Synes du, vi har spillet med livrem og seler indtil nu??
Jeg det synes jeg bestemt. Vi har i lange perioder spillet helt uden angribere. Vi spiller mod gode hold mere 5-4-1 end 3-4-3. Vi bruger 3 midterforsvarere - uanset om vi har dem eller ej. Vi falder tilbage når vi har scoret, fremfor at blive mere aggressive som vi burde, og der tages masser af beslutninger undervejs, som mere sigter på at undlade at få mål imod end på at vi selv skal score flere.
Det synes jeg er en helt forkert analyse. Om man spiller defensivt eller offensivt handler ikke om, hvilke talsystemer, man stiller op med. Vores 3-4-3 er i sit udgangspunkt meget offensiv, og vi har i de fleste kampe kørt med en utroligt høj preslinje. Vores tre centerforsvarere har meget ofte brudt linjen og er gået endda meget langt med frem. Vi har masser af afleveringer ind i feltet, og vi ligger højt på expected goals.

Kampen i Parken blev selvfølgelig grebet an på en anden måde med klart størst fokus på defensiven, men det er du vel ikke kritisk over.

Jeg er ret begejstret for vores meget aggressive måde at spille på, hvilket er langt mere underholdende end pasningsbaseret possession-bold.
Jeg snakker heller ikke om talopstillinger som sådan. JEg taler om altid at tage de forsigtige valg eller at lade være med at vælge om i kampene, selvom det åbenlyst ikke fungerer.

...og jo, jeg synes også vi skal spille anderledes end vi gjorde, når vi spiller i Parken. Den kamp vandt vi kun fordi FCK var umanerligt ringe. Et stærkt FCK-hold havde slået os alligevel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Nitten » 25. okt 2020, 20:24

Vejle har en førsteplads at spille for så deres motivation er da helt sikkert i top

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af FlemmingG » 25. okt 2020, 20:28

En sejr imorgen og vi spiller os indenfor 2 point af førstepladsen - i næste runde venter en hjemmekamp mod Brøndby som vi generelt har haft det godt med de sidste mange sæsoner.
Jeg håber virkelig drengene er klar imorgen. Samme opstilling som mod FCK, med den undtagelse at Børsting skiftes med Kusk. Forventer at Vejle kommer herop og står forholdvis dybt på banen og forsøge at fange os på omstillinger, så vi skal have evnerne til at spille hurtigt og i små rum. Det kræver vores bedste tekniske spillere, så jeg tænker Kusk er selvskreven

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Kristian » 25. okt 2020, 20:45

Nitten skrev:
25. okt 2020, 20:24
Vejle har en førsteplads at spille for så deres motivation er da helt sikkert i top
Hvem havde troet at AaB mod Vejle er blevet til rundes topkamp:-)
------------------
mvh Kristian

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Hovedet » 25. okt 2020, 22:39

Maglau skrev:
25. okt 2020, 16:35
Pastorius skrev:
25. okt 2020, 16:02
Vi står igen overfor en kamp, hvor vi enten kan være udenfor top 6 eller etablere os som et af topholdene, med maks 3 point til førerholdet.

Det er en lignende situation vi har befundet os i mange gange de senere år, uden rigtig for alvor at kunne udnytte det positivt. I dag skal det være. Vi kan enten være 5 el 2 point efter Vejle eller 1 point foran. Der er ingen tvivl om hvor vi bør være, hvis det skal være sjovt i år.

Det kan godt være at én kamp ikke afgør sæsonen, men hvis det skal være godt omkring hype, sponsorer og tilskuere (når de ellers må komme ind igen) så skal vi altså være med i den ende hvor det er sjovt i en langt større del af sæsonen.

Det er virkelig vigtigt vi vinder den kamp.
Ja helt enig
Vi har typisk de seneste mange sæsoner haft 1-2 af de her kampe hvor vi har vundet og efterfølgende haft en hjemmekamp mod hold vi skal slå for at etablere os i toppen. Hver gang har vi nosset i den.
Jeg håber selvfølgelig men har ingen forventninger til at de skal være anderledes i denne sæson.
Tja, altså i forrige sæson havde vi en aldeles forrygende statistik mod de 5-6 nederst placerede hold i grundspillet - faktisk den bedste af alle holdene i grundspillet minus FCM, der marginalt overgik den. Det er en sandhed, der ofte fremføres her på debatsiden, at vi skulle have problemer mod "mindre" hold, men den er altså ikke en naturlov, hvad sidste sæson viser. Her var det tværtimod de øverste hold, vi bøvlede gevaldigt med - altså i grundspillet vel at mærke. Jeg mener faktisk, at vi endte som nr. 2 alene vurderet på slutspillet, men omvendt er det nok begrænset, hvor meget man skal lægge i de resultater, når man påtænker flodbølgen af ligegyldige kampe, som slutspillet har medvirket til at skabe. I samme lys skal Esbjergs halvmystiske bronzemedalje for to år siden nok ses.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 25. okt 2020, 22:49

Hovedet skrev:
25. okt 2020, 22:39
Maglau skrev:
25. okt 2020, 16:35
Pastorius skrev:
25. okt 2020, 16:02
Vi står igen overfor en kamp, hvor vi enten kan være udenfor top 6 eller etablere os som et af topholdene, med maks 3 point til førerholdet.

Det er en lignende situation vi har befundet os i mange gange de senere år, uden rigtig for alvor at kunne udnytte det positivt. I dag skal det være. Vi kan enten være 5 el 2 point efter Vejle eller 1 point foran. Der er ingen tvivl om hvor vi bør være, hvis det skal være sjovt i år.

Det kan godt være at én kamp ikke afgør sæsonen, men hvis det skal være godt omkring hype, sponsorer og tilskuere (når de ellers må komme ind igen) så skal vi altså være med i den ende hvor det er sjovt i en langt større del af sæsonen.

Det er virkelig vigtigt vi vinder den kamp.
Ja helt enig
Vi har typisk de seneste mange sæsoner haft 1-2 af de her kampe hvor vi har vundet og efterfølgende haft en hjemmekamp mod hold vi skal slå for at etablere os i toppen. Hver gang har vi nosset i den.
Jeg håber selvfølgelig men har ingen forventninger til at de skal være anderledes i denne sæson.
Tja, altså i forrige sæson havde vi en aldeles forrygende statistik mod de 5-6 nederst placerede hold i grundspillet - faktisk den bedste af alle holdene i grundspillet minus FCM, der marginalt overgik den. Det er en sandhed, der ofte fremføres her på debatsiden, at vi skulle have problemer mod "mindre" hold, men den er altså ikke en naturlov, hvad sidste sæson viser. Her var det tværtimod de øverste hold, vi bøvlede gevaldigt med - altså i grundspillet vel at mærke. Jeg mener faktisk, at vi endte som nr. 2 alene vurderet på slutspillet, men omvendt er det nok begrænset, hvor meget man skal lægge i de resultater, når man påtænker flodbølgen af ligegyldige kampe, som slutspillet har medvirket til at skabe. I samme lys skal Esbjergs halvmystiske bronzemedalje for to år siden nok ses.
Hvorfor skulle de kampe være mere ligegyldige end under den gamle struktur?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Hovedet » 25. okt 2020, 23:03

FlemmingG skrev:
25. okt 2020, 20:28
En sejr imorgen og vi spiller os indenfor 2 point af førstepladsen - i næste runde venter en hjemmekamp mod Brøndby som vi generelt har haft det godt med de sidste mange sæsoner.
Jeg håber virkelig drengene er klar imorgen. Samme opstilling som mod FCK, med den undtagelse at Børsting skiftes med Kusk. Forventer at Vejle kommer herop og står forholdvis dybt på banen og forsøge at fange os på omstillinger, så vi skal have evnerne til at spille hurtigt og i små rum. Det kræver vores bedste tekniske spillere, så jeg tænker Kusk er selvskreven
Det er vist en tilsnigelse, at vi har haft det "godt med Brøndby de sidste mange sæsoner", med mindre du med "sæsoner" mener de sidste 3 kampe i forrige sæson, som vi ganske rigtigt alle vandt. Før det havde vi en periode fra 2016 - 2020 med i alt 10 kampe, hvor vi ikke vandt én eneste...

Pudsigt nok fulgte den periode efter en stribe på netop 10 kampe i træk, hvor AaB ikke tabte til netop Brøndby, så det er måske dét, du tænker på.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Hovedet » 25. okt 2020, 23:07

Buzz Killington skrev:
25. okt 2020, 22:49
Hovedet skrev:
25. okt 2020, 22:39
Maglau skrev:
25. okt 2020, 16:35
Pastorius skrev:
25. okt 2020, 16:02
Vi står igen overfor en kamp, hvor vi enten kan være udenfor top 6 eller etablere os som et af topholdene, med maks 3 point til førerholdet.

Det er en lignende situation vi har befundet os i mange gange de senere år, uden rigtig for alvor at kunne udnytte det positivt. I dag skal det være. Vi kan enten være 5 el 2 point efter Vejle eller 1 point foran. Der er ingen tvivl om hvor vi bør være, hvis det skal være sjovt i år.

Det kan godt være at én kamp ikke afgør sæsonen, men hvis det skal være godt omkring hype, sponsorer og tilskuere (når de ellers må komme ind igen) så skal vi altså være med i den ende hvor det er sjovt i en langt større del af sæsonen.

Det er virkelig vigtigt vi vinder den kamp.
Ja helt enig
Vi har typisk de seneste mange sæsoner haft 1-2 af de her kampe hvor vi har vundet og efterfølgende haft en hjemmekamp mod hold vi skal slå for at etablere os i toppen. Hver gang har vi nosset i den.
Jeg håber selvfølgelig men har ingen forventninger til at de skal være anderledes i denne sæson.
Tja, altså i forrige sæson havde vi en aldeles forrygende statistik mod de 5-6 nederst placerede hold i grundspillet - faktisk den bedste af alle holdene i grundspillet minus FCM, der marginalt overgik den. Det er en sandhed, der ofte fremføres her på debatsiden, at vi skulle have problemer mod "mindre" hold, men den er altså ikke en naturlov, hvad sidste sæson viser. Her var det tværtimod de øverste hold, vi bøvlede gevaldigt med - altså i grundspillet vel at mærke. Jeg mener faktisk, at vi endte som nr. 2 alene vurderet på slutspillet, men omvendt er det nok begrænset, hvor meget man skal lægge i de resultater, når man påtænker flodbølgen af ligegyldige kampe, som slutspillet har medvirket til at skabe. I samme lys skal Esbjergs halvmystiske bronzemedalje for to år siden nok ses.
Hvorfor skulle de kampe være mere ligegyldige end under den gamle struktur?
Fordi koncentratet af ligegyldighed bliver så meget større i slutspillene, hvad enten det nu drejer sig om mesterskabs- eller nedrykningsslutspil. Tag nu bare AaB, der har 2 nedrykningsslutspil og 2 mesterskabsslutspil bag sig og endnu har til gode at spille en kamp med reel betydning for nu at sige det lidt groft.

Esbjerg var på vej mod en 8. plads efter 26 runder i 2019 og takket være et bizart målmandsdrop i overtiden, snuppede de AaBs slutspilplads og formåede at navigere succesrigt i slutspillet, da stort set ingen af holdets modstandere havde noget at spille for i de indbyrdes opgør. Esbjerg ville jo aldrig have fået bronze under den gamle struktur,

Og hvert år år vil jeg vove den påstand, at i hvert fald halvdelen ikke laver andet i de slutspil end at spille træningskampe.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Hovedet » 25. okt 2020, 23:08

Kristian skrev:
25. okt 2020, 20:45
Nitten skrev:
25. okt 2020, 20:24
Vejle har en førsteplads at spille for så deres motivation er da helt sikkert i top
Hvem havde troet at AaB mod Vejle er blevet til rundes topkamp:-)
Det er den heller ikke. AaB ligger nr. 7 ...

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Brodernumsi » 26. okt 2020, 00:31

Hovedet skrev:
25. okt 2020, 22:39
Maglau skrev:
25. okt 2020, 16:35
Pastorius skrev:
25. okt 2020, 16:02
Vi står igen overfor en kamp, hvor vi enten kan være udenfor top 6 eller etablere os som et af topholdene, med maks 3 point til førerholdet.

Det er en lignende situation vi har befundet os i mange gange de senere år, uden rigtig for alvor at kunne udnytte det positivt. I dag skal det være. Vi kan enten være 5 el 2 point efter Vejle eller 1 point foran. Der er ingen tvivl om hvor vi bør være, hvis det skal være sjovt i år.

Det kan godt være at én kamp ikke afgør sæsonen, men hvis det skal være godt omkring hype, sponsorer og tilskuere (når de ellers må komme ind igen) så skal vi altså være med i den ende hvor det er sjovt i en langt større del af sæsonen.

Det er virkelig vigtigt vi vinder den kamp.
Ja helt enig
Vi har typisk de seneste mange sæsoner haft 1-2 af de her kampe hvor vi har vundet og efterfølgende haft en hjemmekamp mod hold vi skal slå for at etablere os i toppen. Hver gang har vi nosset i den.
Jeg håber selvfølgelig men har ingen forventninger til at de skal være anderledes i denne sæson.
Jeg mener faktisk, at vi endte som nr. 2 alene vurderet på slutspillet, men omvendt er det nok begrænset, hvor meget man skal lægge i de resultater, når man påtænker flodbølgen af ligegyldige kampe, som slutspillet har medvirket til at skabe. I samme lys skal Esbjergs halvmystiske bronzemedalje for to år siden nok ses.
Det er muligt, du ikke kan lide strukturen, men at der skulle være 'en flodbølge af ligegyldige kampe' er jo faktuelt forkert.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Spanky » 26. okt 2020, 06:46

NORDJYSKE forventer, at AaB stiller således op i mandagens hjemmekamp mod Vejle Boldklub:

(3-4-3): Jacob Rinne - Jores Okore, Rasmus Thelander, Mathias Ross - Kristoffer Pallesen, Pedro Ferreira, Oscar Hiljemark, Jakob Ahlmann - Frederik Børsting, Lucas Andersen, Iver Fossum

:S

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af FlæskeFrank » 26. okt 2020, 07:12

Altså uændret. Spændende om den kan være dominerende på hjemmebane
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 26. okt 2020, 07:16

Spanky skrev:
26. okt 2020, 06:46
NORDJYSKE forventer, at AaB stiller således op i mandagens hjemmekamp mod Vejle Boldklub:

(3-4-3): Jacob Rinne - Jores Okore, Rasmus Thelander, Mathias Ross - Kristoffer Pallesen, Pedro Ferreira, Oscar Hiljemark, Jakob Ahlmann - Frederik Børsting Friis, Lucas Andersen, Iver Fossum

:S
Skuffende. Særligt nu hvor Lucas får pladsen centralt og skal operere i mellemrummet. Det er da rart Friis er enig med mig i, at det er dér vi skal operere fra mod Vejle, men knap så fedt at hans uægte søn igen skal spille på bekostning af betydeligt bedre spillere som Tom og Kusk. Prica må også føle der er langt til startopstillingen.

Det giver meget lidt mening, at vi ikke giver pladsen til højre til enten Tom eller Kusk i så fald. Børsting er ikke fem potter pis værd i kombination- og småspil, og har som nævnt ringeste afleveringsrate af alle offensivspillere.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af FlemmingG » 26. okt 2020, 07:21

Never change a winning team siger man jo. Men jeg havde også håbet på Kusk el van Weert som spidsangriber i aften. Tror ikke Børsting er den rette at bruge i den her type kamp... selvfølgelig hvis han er den af de øvrige angribere der har trænet bedst i løbet af ugen... men det må være svært at være Kusk indimellem - han spiller nogle kanonkampe i starten af sæsonen, dygtig på bolden og kreerer chancer på samlebånd. Det til trods bliver han konsekvent bænket, til fordel for en spiller som godt nok er god i presspillet, men som rent fodboldmæssigt er Kusk klart underlegen

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 26. okt 2020, 07:25

FlemmingG skrev:
26. okt 2020, 07:21
Never change a winning team siger man jo. Men jeg havde også håbet på Kusk el van Weert som spidsangriber i aften. Tror ikke Børsting er den rette at bruge i den her type kamp... selvfølgelig hvis han er den af de øvrige angribere der har trænet bedst i løbet af ugen... men det må være svært at være Kusk indimellem - han spiller nogle kanonkampe i starten af sæsonen, dygtig på bolden og kreerer chancer på samlebånd. Det til trods bliver han konsekvent bænket, til fordel for en spiller som godt nok er god i presspillet, men som rent fodboldmæssigt er Kusk klart underlegen
Tom Van Weert er ligeledes mere end kompetent, og har været den der har haft klart flest chancer i de første 5 kampe.
Tim Prica må se sig nede som nummer 3 ell. 4 - hvilket umuligt kan være tilfredsstillende.
I en kamp hvor vi skal spille os igennem Vejle, der begriber jeg ikke den her angrebsopstilling.

Og så er det her jo en helt anden type kamp! I København havde vi knap nok bolden. Her skal vi brodere os igennem. Og så vælger man den af de forreste 7 der er mest ringe til den disciplin.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Frygah » 26. okt 2020, 07:33

Jeg synes også det er ærgerligt.

For jeg synes virkelig det er lækkert vi rent faktisk har en trup med en god bredde, der gør vi kan spille på forskellige måder. Ikke nødvendigvis kun for at stille hold afhængig af modstanderen, men mere i forhold til hvad vi vil den respektive kamp. Og der havde jeg godt nok også håbet på at Kusk fik lov til at vise hvorfor han vil være rigtig god mod et hold som Vejle, hvor vi kan komme til at have bolden og skulle lave hurtige kombinationer.

Skuffende hvis vores eneste spilsystem virker til at være "Løb meget, pres højt". For så er vores trup lige pludselig ganske smal igen (hvis Friis vitterligt tænker at hverken Prica, Tom eller Kusk kan indgå i en startopstilling), og de 11 startere kommer til at have en meget lang og hård sæson.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af gravballe » 26. okt 2020, 07:55

Børsting permanente plads i start 11erne er lige så uforståelig som rommedahl ved Morten Olsen. Hvis man ikke kan få plads til klart bedre spillere som Tom eller kusk så er det altså træneren den er gal med. Hvis vores eneste game plan er at løbe og presse højt så er vores trup lige så tynd som sidste år.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 26. okt 2020, 08:25

gravballe skrev:
26. okt 2020, 07:55
Børsting permanente plads i start 11erne er lige så uforståelig som rommedahl ved Morten Olsen. Hvis man ikke kan få plads til klart bedre spillere som Tom eller kusk så er det altså træneren den er gal med. Hvis vores eneste game plan er at løbe og presse højt så er vores trup lige så tynd som sidste år.
Jeg har ikke opfattelsen af at det er den eneste gameplan, men det da en solid grundpille i vores spil. Og for at det kan fungere har man vel vurderet at når Lucas ikke er i omdrejninger så går det bare ikke med for mange spillere der ikke tager de der lorteløb så der kommer huller i vores pres som modstanderen så kan spille sig igennem.

Noget andet, hvis Kusk skal erstatte Børsting, hvem skal Weert så erstatte? Fossum eller Lucas?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af doukas » 26. okt 2020, 08:26

Spanky skrev:
26. okt 2020, 06:46
NORDJYSKE forventer, at AaB stiller således op i mandagens hjemmekamp mod Vejle Boldklub:

(3-4-3): Jacob Rinne - Jores Okore, Rasmus Thelander, Mathias Ross - Kristoffer Pallesen, Pedro Ferreira, Oscar Hiljemark, Jakob Ahlmann - Frederik Børsting, Lucas Andersen, Iver Fossum

:S
Er en lille smule skuffet over Prica ikke starter denne kamp. Kan ikke forestille mig, at Børstings store arbejdsradius kommer så meget til sin ret i den her type kamp.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Mogens » 26. okt 2020, 08:30

Julgranen skrev:
24. okt 2020, 13:24
Uldahl skrev:
24. okt 2020, 12:47
I kampen mod Vejle håber jeg på samme start opstilling som mod FCK. Første presset bliver vigtig mod dem, de skal ikke have ro til at bygge spillet op nede fra, der for skal vi starte med superpøleren. Det tror jeg nu også vi gør og det kaster en ny sejr af sig, :aabfan:
Det er lidt som om folk herinde kun kan messe presspil, og glemmer at vi på hjemmebane normalt har bolden noget mere end modstanderne. Det betyder også at kravene i opspilsfasen er større, end en udekamp mod FCK hvor vi ikke har bolden. Eller, i hvert fald hvor Frederik Børsting ikke har bolden. Lucas og Fossum var jo meget på bolden.
Hvis vi skal spille på egne styrker, og det tillader jeg mig at forvente af en hjemmekamp mod Vejle, så skal vi spille med de spille der fungerer bedst på bolden, og i mellemrumsspillet.
Det skal udnyttes af Milosevic halter formmæssigt og at Mads Greve er en stor kolos, der ikke er så glad for at flytte sig. Det her Vejle-hold skal spilles og flyttes i stykker.
Det er ikke en Børsting-kamp.
Kan man ane, at du faktisk synes, at Børsting har sin berettigelse i nogle af kampene :P ? Du behøver ikke at svare.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Besvar