Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af BoT » 26. okt 2020, 21:24

Julgranen skrev:
26. okt 2020, 21:14
BoT skrev:
26. okt 2020, 21:10
Det er sjovt, som alle er enige om, denne kamp udelukkende bliver tabt på bænken. Det er altså dyre topspillere som Lucas, Okore, Thelander og Hiljemark der skuffer i dag (og Ferreira, der koster de to sidste mål, men han er trods alt ikke en topspiller).
Nu har du ævlet løs om det presspil... hvor var det i dag? Vi pressede ikke engang op, når vi vandt bolden. Ellers spillede den hurtigt frem. Selvfølgelig er det her trænerens nederlag. Taktisk overmatchet fra scoringen og frem.
Presspillet fungerede perfekt de første tyve minutter i første og de første ti i anden. I de resterende perioder er vores centrale midtbane og metode ikke stærk nok til at skubbe holdet op og sætte trykket, og så er Vejle dygtige til at spille udenom.

Jeg sagde allerede inden kampen, at jeg ville have haft Tom vW med fra start, og jeg forstår ikke, Friis sætter Prica ind i stedet.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 26. okt 2020, 21:25

Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 21:23
Undskyldninger for hvad? Hvad snakker du om?
For at være efter vores indskiftere.
Det er træneren der skifter forkert, og for sent ud. Og ikke hænger med taktisk.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 26. okt 2020, 21:25

Frygah skrev:
26. okt 2020, 21:20
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 21:15
baresi skrev:
26. okt 2020, 21:10
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 21:04
baresi skrev:
26. okt 2020, 21:03
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 20:57
Jamen det var da godt vi fik alle de udskiftninger folk skreg på. Det har slet ikke hængt sammen siden Børsting kom ud og det gik helt i kage efter Kusk kom ind... bare lige for at fortsætte den åndsvage diskussion.
Mener du det Seriøst
At man skal bedømme en mand på 9 miniutters optræden og som kommer ind til et hold der pisser det hele vlk i forvejen. Og mener du at Børsting er manden der skal ligge i et 3 manda angreb for AaB som har en målsætning om et top 4 hold? Så ser vi godt nok ik de samme kampe
Jeg mener at hvis vi skal have et sammenhængende pres, og hvis Lucas skal spilles i form, så er Børsting absolut nødvendig.
Jeg mener at Friis fejler Big time ved at fokusere på Pres. For det er blot en lille del af spillet.
For opgaven er først NÅR man har vundet bilden og skal spille sig frem til chancer på modstanderens banehalvdel .
Der duer Børsting ikke og han er ikke start 11 materiale.
Men formationen duer slet ikke for vi har 3 offensive kort på bænken der ikke bør sidde der alle sammen.
Det er elendig taktisk af friis
Jamen helt enig. Hvis vi skal gå på kompromis med presspillet så manger der tydeligvis et velfungerende alternativ.
Hvilket presspil? At Børsting aser og maser oppe foran, mens Lucas leger alibi-angriber? Efter målet til 1-0 skifter Vejle ud og laver taktiske ændringer, og vores presspil er ikke-eksisterende. Vi blomstrer op i 10 minutter efter pausen, og ellers er det igen det rene ingenting vores pres giver os. Især når man tænker på hvordan Vejle neutraliserer os fuldstændigt, og viser sig at spille vores eget spil bedre end vi selv gør.

Hvis vi vil det presspil åh så meget, så smid Kusk, Lucas og Prica permanent på bænken, og smid nogle flere Børsting-tonsere op foran. For det fungerer ikke med dem, og det er latterligt at forsøge at lave en halv løsning, som alt for ofte ender ud i ingenting, og sætter resten af holdet under konstant pres.
Jeg forstår ærligt talt ikke hvordan dit indlæg retter sig mod mit. Klubben - Friis inklusiv- har udstukket en strategi om at man skal spille med højt pres. Det er ikke mig (selvom jeg syntes det er fedt når det virker).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af mich1596 » 26. okt 2020, 21:26

Brodernumsi skrev:
26. okt 2020, 21:23
Bruno skrev:
26. okt 2020, 21:20
Stegosaurus skrev:
26. okt 2020, 21:17
Kunne vores trinde assistent, Peter Feher, være i spil som ny cheftræner?
Jeg takker nej. Ikke flere talenter eller "taktiske genier". Ja tak til en træner med attitude og mentalitet OG som har bevist sig på højeste niveau.
Folkeskolelærertyperne bør være fortid i AaB nu hvis man mener noget seriøst med de indkøb.
Så Bo Henriksen?
Ståle :cool:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 26. okt 2020, 21:27

Julgranen skrev:
26. okt 2020, 21:25
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 21:23
Undskyldninger for hvad? Hvad snakker du om?
For at være efter vores indskiftere.
Det er træneren der skifter forkert, og for sent ud. Og ikke hænger med taktisk.
Ok, folk bliver simpelthen nødt til at få lidt tælle til ti og få ilt til hjernen et øjeblik, for det er sgu da i den grad Friis ansvar at han sætter Kusk og Prica etc. ind og tager Børsting ud. Det er sgu da ikke spillernes skyld.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af BoT » 26. okt 2020, 21:27

Julgranen skrev:
26. okt 2020, 21:23
BoT skrev:
26. okt 2020, 21:20
Ferreira laver opspilsfejlen ved 1-2 og inkasserer en alt for nem tunnel ved 1-3. Havde det være Magnus, havde du jo svinet ham langt ned i Limfjorden.
1-2 - Den må aldrig blive farlig. Magnus plejer trods alt at forære boldene væk nede foran eget felt.
Ved 1-3 scoringen hopper Prica og en anden på Ezatollahis finte, og efterlader ham med front ned mod Ferreira - ret søgt at sige han koster 2 mål.
Den slags fejl havde du aldrig ALDRIG givet Magnus. Det er altså afgørende fejl.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Hanga » 26. okt 2020, 21:29

Der er i øvrigt nogle der i sidste kamptråd havde utrolig travlt med at håne og sige "se hvad vi sagde" til dem, der havde tilladt sig at stille spørgsmålstegn ved Friis' dispositioner forud for kampen.

Som jeg også skrev dengang, så husk at det går begge veje. Ligeledes håber jeg også at al snak om medaljer og sågar gulddrømme nu må være forstummet.

Vi er nød til at zoome ud og se på tingene over et længere perspektiv. Her tænker jeg konkret siden vi for alvor sadlede om forud for mesterskabsspillet. Friis har med sin nye "kaos tilgang" som jeg tillader mig at kalde det, fundet en måde hvor vi kan præstere når vi er underdog. Vi får gjort kampene til 50/50 billeder med masser af fight og dueller, og en kompakt bagkæde til at samle op. Vi har så til gengæld ofret meget af det, der fungerede for os mod de dårligere hold. Igen i dag går vi ud med denne intention, om at gøre kampen kaotisk og fysisk. Det er ikke fordi jeg er modstander af pres i sådan en kamp, men vi forsøger ikke at spille fodbold. Få nu bolden ned på på jorden, få lidt ro på, og få rigtige målfarlige og kreative spillere ind oppe foran. Få skabt tid til at få folk med frem. Ved at spille på dueller hjælper vi kun Vejle med at skabe det kampbillede de gerne vil have.

Jeg er langt fra overbevist om at Friis' er manden der kan få dette - på papiret - glimrende AaB hold til at sprudle. Men alt er heller ikke lort, selvom det kan virke sådan i dag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Frygah » 26. okt 2020, 21:29

Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 21:25
Frygah skrev:
26. okt 2020, 21:20
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 21:15
baresi skrev:
26. okt 2020, 21:10
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 21:04
baresi skrev:
26. okt 2020, 21:03


Mener du det Seriøst
At man skal bedømme en mand på 9 miniutters optræden og som kommer ind til et hold der pisser det hele vlk i forvejen. Og mener du at Børsting er manden der skal ligge i et 3 manda angreb for AaB som har en målsætning om et top 4 hold? Så ser vi godt nok ik de samme kampe
Jeg mener at hvis vi skal have et sammenhængende pres, og hvis Lucas skal spilles i form, så er Børsting absolut nødvendig.
Jeg mener at Friis fejler Big time ved at fokusere på Pres. For det er blot en lille del af spillet.
For opgaven er først NÅR man har vundet bilden og skal spille sig frem til chancer på modstanderens banehalvdel .
Der duer Børsting ikke og han er ikke start 11 materiale.
Men formationen duer slet ikke for vi har 3 offensive kort på bænken der ikke bør sidde der alle sammen.
Det er elendig taktisk af friis
Jamen helt enig. Hvis vi skal gå på kompromis med presspillet så manger der tydeligvis et velfungerende alternativ.
Hvilket presspil? At Børsting aser og maser oppe foran, mens Lucas leger alibi-angriber? Efter målet til 1-0 skifter Vejle ud og laver taktiske ændringer, og vores presspil er ikke-eksisterende. Vi blomstrer op i 10 minutter efter pausen, og ellers er det igen det rene ingenting vores pres giver os. Især når man tænker på hvordan Vejle neutraliserer os fuldstændigt, og viser sig at spille vores eget spil bedre end vi selv gør.

Hvis vi vil det presspil åh så meget, så smid Kusk, Lucas og Prica permanent på bænken, og smid nogle flere Børsting-tonsere op foran. For det fungerer ikke med dem, og det er latterligt at forsøge at lave en halv løsning, som alt for ofte ender ud i ingenting, og sætter resten af holdet under konstant pres.
Jeg forstår ærligt talt ikke hvordan dit indlæg retter sig mod mit. Klubben - Friis inklusiv- har udstukket en strategi om at man skal spille med højt pres. Det er ikke mig (selvom jeg syntes det er fedt når det virker).
Jeg tror jeg ligesom andre bare giver op. Du vil bare være polemisk for at være Rasmus Modsat.

God aften til dig.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Forza » 26. okt 2020, 21:29

BoT skrev:
26. okt 2020, 21:27
Julgranen skrev:
26. okt 2020, 21:23
BoT skrev:
26. okt 2020, 21:20
Ferreira laver opspilsfejlen ved 1-2 og inkasserer en alt for nem tunnel ved 1-3. Havde det være Magnus, havde du jo svinet ham langt ned i Limfjorden.
1-2 - Den må aldrig blive farlig. Magnus plejer trods alt at forære boldene væk nede foran eget felt.
Ved 1-3 scoringen hopper Prica og en anden på Ezatollahis finte, og efterlader ham med front ned mod Ferreira - ret søgt at sige han koster 2 mål.
Den slags fejl havde du aldrig ALDRIG givet Magnus. Det er altså afgørende fejl.
Nu var Ferreira en af de bedste for AaB det meste af kampen. Det kan vel tælles på en hånd hvor mange gange man har kunne sige det om MC i sine 100+ kampe for AaB.

Så er fejl måske lettere at tilgive.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Klaus » 26. okt 2020, 21:30

Jeg tænker altså også det er bærende kræfter der svigter i dag... Hele centerforsvaret var rystende usikkert, men især Okore virkede ligeglad og umotiveret. Vores nye svensker var ikke eksisterende. Og vores største stjerne, Lucas Andersen, har endnu ikke scoret i denne sæson og havde vel kun 5 gode minutter i dag. Rinne kan måske ikke lastes for målene, men han var også usikker. Fossum, der trods alt er på det norske landshold havde også få gode aktioner i dag. Vi har ikke scoret på hjørnespark i nyere tid, og i dag hang vores presspil heller ikke sammen. På den baggrund er det sgu for sølle at være efter Børsting. Han var ikke god i dag, men han scorede og var ikke specielt meget dårligere end vores dyre stjerner. Jeg tænker det må være megatræls at være Kusk og Van Wert, der begge har spillet bedre end alle tre i dagens angreb...

Og så er det jo skæbnens ironi, at hvis vi havde fået det straffe vi blev snydt for havde vi sikkert vundet, selvom det havde været hamrende ufortjent.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 26. okt 2020, 21:32

BoT skrev:
26. okt 2020, 21:24
Presspillet fungerede perfekt de første tyve minutter i første og de første ti i anden. I de resterende perioder er vores centrale midtbane og metode ikke stærk nok til at skubbe holdet op og sætte trykket, og så er Vejle dygtige til at spille udenom.

Jeg sagde allerede inden kampen, at jeg ville have haft Tom vW med fra start, og jeg forstår ikke, Friis sætter Prica ind i stedet.
Vejle spiller også anderledes end de fleste med to meget defensive midtbanespillere som de bruger meget i opspillet. Derfor startede vi forkert. Vi fik meget lidt ud af presset, og får slet ikke reageret på Vejles formationsændring. Og så er jeg helt uenig i at presset sad - der var ingen opbakning på når Lucas og Fossum fik bolden. Ingen erobringer højt. Trænerfejl.

Prica har haft så lidt luft de seneste par kampe - enten er der noget galt med ham, eller også hænger han bare efter. Men kæmpe fejl af Friis at sætte ham ind.
Han har haft en meget skidt start.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Martino » 26. okt 2020, 21:34

Det helt store problem som jeg ser det, er at vores to backs ikke er gode nok til at spille wingbacks i denne formation. Det hæmmer os i en kamp som denne, hvor Vejle er gode til at lukke dem ned.
Jeg kan egentlig godt li’ Friis, men jeg tror snart det er tid til at ryste posen - evt en udenlandsk træner. Jeg forstår ikke helt Friis’ dispositioner.
Vejle kom for at spille fodbold og fik som fortjent.
Jeg savner Winsnes

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Salle17 » 26. okt 2020, 21:35

Vi spiller uden en decideret angriber i kampen (igen). Vi har formået at score 6 mål i 6 kampe, herunder mod hold som Lyngby, Horsens, Sønderjyske og Vejle. Det skriger jo til himlen at den her gameplan ikke fungerer i de kampe, hvor modstanderen står lavt på banen. Derudover er Friis alt for lang tid om at reagere på spillet på banen. Det var tydeligt at spillet ikke fungerede efter 1.halvleg, at han så ikke skifter ud på det tidspunkt er for mig ubegribeligt. Modsat ser vi Vejle-træneren, der med det samme skifter ud, når det ikke fungerer. Vejle vandt kampen på trænerbænken.

Ibiza Polar

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Ibiza Polar » 26. okt 2020, 21:35

Du har helt ret, Klaus. Man bør ikke være efter Børsting, for han gør vitterligt alt hvad han kan. Altid. Og i dag er han ikke tæt på at være den ringeste på banen.

Men de fleste er heller ikke efter Børsting. De er efter dispositionen, der gør at Børsting skal starte inde foran Van Weert og Kusk. Det skal han simpelthen ikke hjemme mod Vejle.

Men det er ikke (kun) det, det går galt i dag.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Forza » 26. okt 2020, 21:35

Klaus skrev:
26. okt 2020, 21:30
Jeg tænker altså også det er bærende kræfter der svigter i dag... Hele centerforsvaret var rystende usikkert, men især Okore virkede ligeglad og umotiveret. Vores nye svensker var ikke eksisterende. Og vores største stjerne, Lucas Andersen, har endnu ikke scoret i denne sæson og havde vel kun 5 gode minutter i dag. Rinne kan måske ikke lastes for målene, men han var også usikker. Fossum, der trods alt er på det norske landshold havde også få gode aktioner i dag. Vi har ikke scoret på hjørnespark i nyere tid, og i dag hang vores presspil heller ikke sammen. På den baggrund er det sgu for sølle at være efter Børsting. Han var ikke god i dag, men han scorede og var ikke specielt meget dårligere end vores dyre stjerner. Jeg tænker det må være megatræls at være Kusk og Van Wert, der begge har spillet bedre end alle tre i dagens angreb...

Og så er det jo skæbnens ironi, at hvis vi havde fået det straffe vi blev snydt for havde vi sikkert vundet, selvom det havde været hamrende ufortjent.

Hvem er efter Børsting? Han bidrager ikke til noget spillemæssigt udover presspillet. Og det sad ikke i skabet i dag. Men han knokler trods alt.

Hiljemark og Lucas får 80 min på banen. Begge har på det tidspunkt været udkørte LÆNGE. Sammenholdt med at ingen af dem spiller en god kamp.

Okore har en decideret offday. Man kunne har skiftet ham ud i pausen til fordel for Granli. I stedet spiller han hele kampen færdig. Jeg mindes i øvrigt ikke Friis nogensinde har skiftet ud i pausen medmindre vi har en skade.Det er åbenbart en principsag.

Offensivt har vi ikke andre værktøjer end at håbe på at modstanderne laver fejl som et resultat af vores pres. Lucas er komplet alene som kreatør. VB starter dårligt, omstiller sig efter 15 min. Friis gør intet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 26. okt 2020, 21:36

Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 21:27
Ok, folk bliver simpelthen nødt til at få lidt tælle til ti og få ilt til hjernen et øjeblik, for det er sgu da i den grad Friis ansvar at han sætter Kusk og Prica etc. ind og tager Børsting ud. Det er sgu da ikke spillernes skyld.
Børsting havde været blind passager siden det 20. minut, så det var forståeligt. Men alt for sent, og for dårlige udskiftninger. Kusk skulle have været inde mens Lucas stadig havde luft, og Tom skulle have spillet fremfor Prica.
Der var ingen plan med den udskiftning, og vi fik det mærkbart sværere da han kom ind.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 26. okt 2020, 21:38

Friis magter ikke engang sin egen taktik. Vi er endt med 3-4-3 igennem tilfældigheder, og fordi Friis havde fin succes i slutspillet. Nu kommer han ikke væk fra den opstilling igen. Der er ingen der skal bilde mig ind, at det har været hans plan før han blev nærmest tvunget - materialet taget i betragtning. Taktikken gik bedre bedre end med 4-3-3, og så er der åbenbart ingen vej tilbage.
Da Lucas blev skadet og Thelander kom tilbage virkede det oplagt med 3-4-3. Vi var på papiret stærkest i midterforsvaret, og manglede defensiv kvalitet på den centrale midtbane. Med spillere som Olsen og Børsting (i de første par kampe), og modstandere som FCK, BIF, FCM, AGF og FCN gav det mening med kaosfodbold og intensivt pres uden reelle angribere. Især når Kusk ikke var velspillende og Van Weert også døjede med skarpheden.

Nu er det så en ny sæson, og flere kampe imod hold som Lyngby, Horsens, Vejle osv osv osv. men det taktiske fyrtårn forstår det ikke. Horsens hjemme eller FCK ude? Samme kamp med samme forberedelser. Samme udskiftninger og samme handlingslammede attitude, hvis vi begynder at vakle.

Jeg synes ikke at der er stor forskel på Friis og Lars Søndergaard i ren kvalitet, men til gengæld kommer det ikke rigtigt bag på mig, at Friis og Wieghorst sammen, er noget af det ringeste trænerarbejde jeg kan mindes.

Jeg synes det er fair, hvis Inge venter til vinter. Han er selv ankommet for kort tid siden, og har indtil nu haft fokus på truppens mangler. Det er vi lykkedes med langt hen af vejen, nu mangler vi bare at han også adresserer truppens med afstand svageste led, og sparker Friis' ud, eller giver ham en rolle som u-træner. Det er ikke holdbart med så stjernespækket en trup og lade dem ledes af en træner der hører til i ungdomsrækkerne eller divisionerne.

Har vi overhovedet haft Lucas og Kusk på banen samtidig i denne sæson? Synes altid den ene går ud når den anden kommer ind.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Bruno » 26. okt 2020, 21:38

Brodernumsi skrev:
26. okt 2020, 21:23
Bruno skrev:
26. okt 2020, 21:20
Stegosaurus skrev:
26. okt 2020, 21:17
Kunne vores trinde assistent, Peter Feher, være i spil som ny cheftræner?
Jeg takker nej. Ikke flere talenter eller "taktiske genier". Ja tak til en træner med attitude og mentalitet OG som har bevist sig på højeste niveau.
Folkeskolelærertyperne bør være fortid i AaB nu hvis man mener noget seriøst med de indkøb.
Så Bo Henriksen?
Tja som jeg ser det lever Bo Henriksen ikke just op til de parametre jeg beskriver som ønskelige.
Jeg lægger egentlig ikke op til en debat om navne men mere om type. Tiden er løbet fra de flinke, hyggelige AaB-trænere. Det gælder i hele organisationen hvilket man også viste med ansættelsen af Inge André Olsen.
Hvis AaB skal derop hvor det er sjovt og som man også ønsker og giver udtryk for så skal der professionaliseres hele vejen rundt. Det har man gjort med sportsdirektør. Og det har man gjort med spillertrup. Nu bør man også vælge samme kurs med træneren.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 26. okt 2020, 21:38

Frygah skrev:
26. okt 2020, 21:29
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 21:25
Frygah skrev:
26. okt 2020, 21:20
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 21:15
baresi skrev:
26. okt 2020, 21:10
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 21:04


Jeg mener at hvis vi skal have et sammenhængende pres, og hvis Lucas skal spilles i form, så er Børsting absolut nødvendig.
Jeg mener at Friis fejler Big time ved at fokusere på Pres. For det er blot en lille del af spillet.
For opgaven er først NÅR man har vundet bilden og skal spille sig frem til chancer på modstanderens banehalvdel .
Der duer Børsting ikke og han er ikke start 11 materiale.
Men formationen duer slet ikke for vi har 3 offensive kort på bænken der ikke bør sidde der alle sammen.
Det er elendig taktisk af friis
Jamen helt enig. Hvis vi skal gå på kompromis med presspillet så manger der tydeligvis et velfungerende alternativ.
Hvilket presspil? At Børsting aser og maser oppe foran, mens Lucas leger alibi-angriber? Efter målet til 1-0 skifter Vejle ud og laver taktiske ændringer, og vores presspil er ikke-eksisterende. Vi blomstrer op i 10 minutter efter pausen, og ellers er det igen det rene ingenting vores pres giver os. Især når man tænker på hvordan Vejle neutraliserer os fuldstændigt, og viser sig at spille vores eget spil bedre end vi selv gør.

Hvis vi vil det presspil åh så meget, så smid Kusk, Lucas og Prica permanent på bænken, og smid nogle flere Børsting-tonsere op foran. For det fungerer ikke med dem, og det er latterligt at forsøge at lave en halv løsning, som alt for ofte ender ud i ingenting, og sætter resten af holdet under konstant pres.
Jeg forstår ærligt talt ikke hvordan dit indlæg retter sig mod mit. Klubben - Friis inklusiv- har udstukket en strategi om at man skal spille med højt pres. Det er ikke mig (selvom jeg syntes det er fedt når det virker).
Jeg tror jeg ligesom andre bare giver op. Du vil bare være polemisk for at være Rasmus Modsat.

God aften til dig.
Hvad i himlens navn snakker du om? I det specifikke indlæg du svarer på skriver jeg tydeligt at vi mangler et alternativ til presspillet! Det er et kæmpe problem og den falder tilbage på Friis. Derfor fatter jeg ikke hvad tanken bag dit indlæg til mig er.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Stegosaurus » 26. okt 2020, 21:39

Julgranen skrev:
26. okt 2020, 21:36
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 21:27
Ok, folk bliver simpelthen nødt til at få lidt tælle til ti og få ilt til hjernen et øjeblik, for det er sgu da i den grad Friis ansvar at han sætter Kusk og Prica etc. ind og tager Børsting ud. Det er sgu da ikke spillernes skyld.
Børsting havde været blind passager siden det 20. minut, så det var forståeligt. Men alt for sent, og for dårlige udskiftninger. Kusk skulle have været inde mens Lucas stadig havde luft, og Tom skulle have spillet fremfor Prica.
Der var ingen plan med den udskiftning, og vi fik det mærkbart sværere da han kom ind.
Det er sindssygt at Friis ikke kan udtænke en opstilling med plads til to af de mest kreative og teknisk stærke spillere i ligaen. Det er sgu vanvid at Kusk ikke er fast starter.

Besvar