Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af McMark » 3. nov 2020, 00:02

Modstander: Randers FC
Kamptidspunkt: Fredag den 6. november kl. 19.00
Kampsted: Cepheus Park Randers
Dommer: Mikkel Redder
4. Dommer: Patrick Remon Gammelholm
VAR-dommer: Jørgen Daugbjerg Burchardt
Vises på: TV3 Sport

Stillingen inden 8. runde
Billede

Seneste 5 udekampe mod RFC
Billede

Randers FC (V-T-T-T-T)
Seneste startopstilling
(4-4-2): Carlgren - Kopplin, Marxen, Piesinger, Kallesøe - Greve, Rømer, Hammershøy-Mistrati, Kehinde - Kamara, Egho

Skader
-

Tvivlsomme
-

Karantæner
-

Karantænefare
Mikkel Kallesøe (uanset strafpoint)

AaB (V-U-T-V-U)
Seneste startopstilling
(3-4-3): Rinne - Granli, Thelander, Pallesen - Ahlmann, Hiljemark, Ferreira, Børsting - Fossum, Prica, Andersen

Skader
-

Tvivlsomme
Magnus Christensen
Robert Kakeeto

Karantæner
-

Karantænefare
Pedro Ferreira (uanset strafpoint)

Kilder: SuperStats - Stilling, HoldNyt - Skader, SuperStats - Indbyrdes, SuperStats - Karantænefare
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 844
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af hit666 » 3. nov 2020, 19:42

------------------------Rinne-------------

------------Granli-----Thelander-----Okore

-------Pallesen-- Hiljemark--Ferreira--Ahlmann

------------------Kusk------- Andersen

-----------------------van Weert


:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
AaB AaB AaB AaB

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af McMark » 3. nov 2020, 21:49

Dommerne er nu opdateret. Desværre har vi JDB som VAR-dommer :'(
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 4. nov 2020, 00:04

Vi er et bedre hold end Randers, og skal gerne fra stalden med tre point. Vi bør kunne spille os igennem Randers med vores boldsikre folk, og vi bør belønne Kusk og Van Weert for deres indhop imod BIF'erne.

Rinne
Okore-Thelander-Granli
Pallesen-Hiljemark-Pedro-Ahlmann
Kusk-Van Weert-Lucas

Fossum udgik imod Brøndby, og jeg ved ikke om han er klar. Hvis han er, så kan han evt komme ind senere i kampen. Hiljemark - Pedro samarbejdet fungerede i perioder rigtig godt i mod BIF, og jeg tror det kan blive rigtig spændende hvis de får mere tid sammen. På længere sigt håber jeg, at vi kan finde plads til Fossum dernede. Hans løbearbejde og offensive stil må komplimentere de to andre fremragende.

Jeg tror på en 2-0 sejr, og at Lucas endegyldigt stempler ind i sæsonen. Spillere som Børsting, Fossum eller Prica kan smides ind senere i kampen, men i første omgang må det handle om at kontrollere kampen tidligt og få en føring. Så kan den altid kriges hjem til sidst med nogle af de førnævnte.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af FIDEL » 4. nov 2020, 08:56

jonas386 skrev:
4. nov 2020, 00:04
Vi er et bedre hold end Randers, og skal gerne fra stalden med tre point. Vi bør kunne spille os igennem Randers med vores boldsikre folk, og vi bør belønne Kusk og Van Weert for deres indhop imod BIF'erne.

Rinne
Okore-Thelander-Granli
Pallesen-Hiljemark-Pedro-Ahlmann
Kusk-Van Weert-Lucas

Fossum udgik imod Brøndby, og jeg ved ikke om han er klar. Hvis han er, så kan han evt komme ind senere i kampen. Hiljemark - Pedro samarbejdet fungerede i perioder rigtig godt i mod BIF, og jeg tror det kan blive rigtig spændende hvis de får mere tid sammen. På længere sigt håber jeg, at vi kan finde plads til Fossum dernede. Hans løbearbejde og offensive stil må komplimentere de to andre fremragende.

Jeg tror på en 2-0 sejr, og at Lucas endegyldigt stempler ind i sæsonen. Spillere som Børsting, Fossum eller Prica kan smides ind senere i kampen, men i første omgang må det handle om at kontrollere kampen tidligt og få en føring. Så kan den altid kriges hjem til sidst med nogle af de førnævnte.
Pallesen og Kusk i samme side går sgu ikke! Det kommer til at koste. Jeg ser helst Fossum starte, og Kusk komme ind i 2. halvleg, hvor der er mere plads til hans kampafgørende finurligheder. Det er altså et farligt våben at have i baghånden. Så en offensiv med Lucas, Weert og Fossum, tak. Fossum er løbestærk, god defensivt, målfarlig og har fremragende løb i boksen.
:aabfan:

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 4. nov 2020, 09:14

Er det virkeligt nødvendigt med traditionel back som det yderste midtbanespiller i en 3-4-3. Kan Fossum ikke spille den plads med pedro og Hiljemark med siden af sig, Okore bag sig og kusk foran.
Der burde ikke være behov for en super stærk defensiv spiller på den plads med tre midterforsvarer bag sig.
På alt end det defensive duel spil anser jeg Fossum som bedre en Pallesen.
Taler vi back i et 4-3-3 system så tager jeg Pallesen
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af gravballe » 4. nov 2020, 09:18

jonas386 skrev:
4. nov 2020, 00:04
Vi er et bedre hold end Randers, og skal gerne fra stalden med tre point. Vi bør kunne spille os igennem Randers med vores boldsikre folk, og vi bør belønne Kusk og Van Weert for deres indhop imod BIF'erne.

Rinne
Okore-Thelander-Granli
Pallesen-Hiljemark-Pedro-Ahlmann
Kusk-Van Weert-Lucas

Fossum udgik imod Brøndby, og jeg ved ikke om han er klar. Hvis han er, så kan han evt komme ind senere i kampen. Hiljemark - Pedro samarbejdet fungerede i perioder rigtig godt i mod BIF, og jeg tror det kan blive rigtig spændende hvis de får mere tid sammen. På længere sigt håber jeg, at vi kan finde plads til Fossum dernede. Hans løbearbejde og offensive stil må komplimentere de to andre fremragende.

Jeg tror på en 2-0 sejr, og at Lucas endegyldigt stempler ind i sæsonen. Spillere som Børsting, Fossum eller Prica kan smides ind senere i kampen, men i første omgang må det handle om at kontrollere kampen tidligt og få en føring. Så kan den altid kriges hjem til sidst med nogle af de førnævnte.
skift pallesen med fosum,

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af Jakobsen » 4. nov 2020, 11:20

gravballe skrev:
4. nov 2020, 09:18
jonas386 skrev:
4. nov 2020, 00:04
Vi er et bedre hold end Randers, og skal gerne fra stalden med tre point. Vi bør kunne spille os igennem Randers med vores boldsikre folk, og vi bør belønne Kusk og Van Weert for deres indhop imod BIF'erne.

Rinne
Okore-Thelander-Granli
Pallesen-Hiljemark-Pedro-Ahlmann
Kusk-Van Weert-Lucas

Fossum udgik imod Brøndby, og jeg ved ikke om han er klar. Hvis han er, så kan han evt komme ind senere i kampen. Hiljemark - Pedro samarbejdet fungerede i perioder rigtig godt i mod BIF, og jeg tror det kan blive rigtig spændende hvis de får mere tid sammen. På længere sigt håber jeg, at vi kan finde plads til Fossum dernede. Hans løbearbejde og offensive stil må komplimentere de to andre fremragende.

Jeg tror på en 2-0 sejr, og at Lucas endegyldigt stempler ind i sæsonen. Spillere som Børsting, Fossum eller Prica kan smides ind senere i kampen, men i første omgang må det handle om at kontrollere kampen tidligt og få en føring. Så kan den altid kriges hjem til sidst med nogle af de førnævnte.
skift pallesen med fosum,
Fin opstilling, men ud med Okore og ind med Ross. Okore er alt for ufokuseret i hans spil og det koster. Både straffe mod GF og mareridtskampen mod Vejle.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 4. nov 2020, 14:27

Maglau skrev:
4. nov 2020, 09:14
Er det virkeligt nødvendigt med traditionel back som det yderste midtbanespiller i en 3-4-3. Kan Fossum ikke spille den plads med pedro og Hiljemark med siden af sig, Okore bag sig og kusk foran.
Der burde ikke være behov for en super stærk defensiv spiller på den plads med tre midterforsvarer bag sig.
På alt end det defensive duel spil anser jeg Fossum som bedre en Pallesen.
Taler vi back i et 4-3-3 system så tager jeg Pallesen
Eller den fleksible
Pallesen - okore- Thelander
Fossum- pedro - Hiljemark - Ahlmann
Kusk - van wert - Lucas

Den kan lynhurtigt laves om til en 4-3-3
Palle-okore-thelander-ahlmann
Fossum-pedro-Hiljemark
Kusk-van wert-Lukas.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 4. nov 2020, 18:42

Er det julgran der har skrevet til Peter Bruchmann i denne rundes superliga optakt?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 4. nov 2020, 19:31

Jaw jaw, de to bedste hold ud fra xG møder hinanden. Ud fra nedestående har vi et marginalt bedre forsvar og et marginalt bedre angreb, men det er meget lige. Vores forsvarsresultat er dog uden Thelander i de fleste kampe, så måske forsvaret reelt set er lidt bedre en nedestående antyder. På samme måde er Randers xG også i nogen grad et resultat af at de havde Emil Riis på holde i de første tre kampe, så måske de er lidt dårligere offensivt end deres xG antyder nu hvor han er væk.
Hvorom alting er, er det to hold der har meget svært ved at udnytte deres chancer, så det er måske sådan en kampe hvor det giver mening at starter med en del træfsikre spillere - hvilket Feher nok også gør da omkostningen defensivt er ret lav. Så mon ikke vi starter med to ud af de tre følgende på banen (Weert, Lucas, Kusk).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 4. nov 2020, 19:52

jonas386 skrev:
4. nov 2020, 18:42
Er det julgran der har skrevet til Peter Bruchmann i denne rundes superliga optakt?
Hvad tænker du på? Ikke mig bekendt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 4. nov 2020, 19:56

Julgranen skrev:
4. nov 2020, 19:52
jonas386 skrev:
4. nov 2020, 18:42
Er det julgran der har skrevet til Peter Bruchmann i denne rundes superliga optakt?
Hvad tænker du på? Ikke mig bekendt.
De tog udgangspunkt i et modtaget tweet der bemærkede en masse af Kusks imponerende offensive stats. Jeg tænkte det samme som jonas, men det kan jo også bare være en fast læser herinde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 5. nov 2020, 00:13

Buzz Killington skrev:
4. nov 2020, 19:56
De tog udgangspunkt i et modtaget tweet der bemærkede en masse af Kusks imponerende offensive stats. Jeg tænkte det samme som jonas, men det kan jo også bare være en fast læser herinde.
Nå, det er nok Leander der har en finger med i spillet her så :-)

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af Legum Magister » 5. nov 2020, 00:52

Vi ved lidt, hvad der venter AaB. Randers har et par spændende profiler; men holdet og fighterindsatsen er det, der præger deres spillestil.

Jeg håber på endnu en stor indsats fra Pedros side, nu hvor han med 99% sandsynlighed kommer til at sidde over mod FCN. ;)

Og så ville det være rart med en kamp, hvor AaB prøver Lucas og Kusk sammmen fra start, gerne med Tom liggende i front.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 5. nov 2020, 11:24

Julgranen skrev:
5. nov 2020, 00:13
Buzz Killington skrev:
4. nov 2020, 19:56
De tog udgangspunkt i et modtaget tweet der bemærkede en masse af Kusks imponerende offensive stats. Jeg tænkte det samme som jonas, men det kan jo også bare være en fast læser herinde.
Nå, det er nok Leander der har en finger med i spillet her så :-)
Det lød som en AaB-fan der havde adgang til mere end det almindelige data man kan se på superstats. Det var en fin tilføjelse til debatten herinde, som jeg godt kunne tænke mig, at de var gået mere ind i, selvom det er en svær øvelse at måle forskellen på presspil fra A og chancerne fra B. Man kan selvfølgelig se på noget med pointsnit, chancer skabt af holdet, chancer skabt i mod, løb på sidste tredjedel fra hver spiller, erobringer osv. Men der er selvfølgelig mange faktorer der spiller ind (modstander, øvrig taktik, opstilling, kampbillede osv.)

Leander var selv i studiet, så tror ikke, at det var ham.

(Der blev ikke nævnt navne eller andet, så det er ikke et forsøg på doxxing).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 5. nov 2020, 12:36

jonas386 skrev:
5. nov 2020, 11:24
Det lød som en AaB-fan der havde adgang til mere end det almindelige data man kan se på superstats. Det var en fin tilføjelse til debatten herinde, som jeg godt kunne tænke mig, at de var gået mere ind i, selvom det er en svær øvelse at måle forskellen på presspil fra A og chancerne fra B. Man kan selvfølgelig se på noget med pointsnit, chancer skabt af holdet, chancer skabt i mod, løb på sidste tredjedel fra hver spiller, erobringer osv. Men der er selvfølgelig mange faktorer der spiller ind (modstander, øvrig taktik, opstilling, kampbillede osv.)

Leander var selv i studiet, så tror ikke, at det var ham.

(Der blev ikke nævnt navne eller andet, så det er ikke et forsøg på doxxing).
Jo, det var Leander der tog mit indlæg op - han taler om at behandle det i en Leandertal-udsendelse, og det gad jeg nu godt høre.

For det er den evige diskussion - også herinde. Når vi nu, for første gang i 3 år, rent faktisk har god defensiv polstring i en 6'er der erobrer mange bolde og beskytter forsvaret godt, så er det underligt at vi ikke har plads til ham :-) Vi burde jo være endnu bedre garderet på defensiven, end vi var for 1 og 2 år siden hvor han var fast mand.
Men jeg kan forstå, at eksperterne heller ikke kan forstå at han ikke starter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 5. nov 2020, 12:39

Julgranen skrev:
5. nov 2020, 12:36
jonas386 skrev:
5. nov 2020, 11:24
Det lød som en AaB-fan der havde adgang til mere end det almindelige data man kan se på superstats. Det var en fin tilføjelse til debatten herinde, som jeg godt kunne tænke mig, at de var gået mere ind i, selvom det er en svær øvelse at måle forskellen på presspil fra A og chancerne fra B. Man kan selvfølgelig se på noget med pointsnit, chancer skabt af holdet, chancer skabt i mod, løb på sidste tredjedel fra hver spiller, erobringer osv. Men der er selvfølgelig mange faktorer der spiller ind (modstander, øvrig taktik, opstilling, kampbillede osv.)

Leander var selv i studiet, så tror ikke, at det var ham.

(Der blev ikke nævnt navne eller andet, så det er ikke et forsøg på doxxing).
Jo, det var Leander der tog mit indlæg op - han taler om at behandle det i en Leandertal-udsendelse, og det gad jeg nu godt høre.

For det er den evige diskussion - også herinde. Når vi nu, for første gang i 3 år, rent faktisk har god defensiv polstring i en 6'er der erobrer mange bolde og beskytter forsvaret godt, så er det underligt at vi ikke har plads til ham :-) Vi burde jo være endnu bedre garderet på defensiven, end vi var for 1 og 2 år siden hvor han var fast mand.
Men jeg kan forstå, at eksperterne heller ikke kan forstå at han ikke starter.
Jeg læste det som, at du mente, at det var ham der skulle være forfatteren. Jeg forstår hvad du mener.
Og jeg er da enig. Vores midtbane og forsvar virker kanonstærkt, så selvfølgelig skal der være plads til individuel kvalitet i offensiven.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af dyhrmaN » 5. nov 2020, 12:50

Mon denne kamp bliver aflyst den nyeste udvikling taget i betragtning? Jeg kan se, at Aalborg kommune ikke er på listen over kommuner, man helst ikke skal forlade, men jeg ved ikke, hvor spillerne bor.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 06/11/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 5. nov 2020, 12:51

jonas386 skrev:
5. nov 2020, 12:39
Jeg læste det som, at du mente, at det var ham der skulle være forfatteren.
Når jeg bad ham om at kigge på det, så er det fordi han nok har bedre forudsætning for at komme i dybden med det. Han har adgang til masser af kvalificeret materiale, og kan måske bidrage med den taktiske vinkel også.

Besvar