Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af le Cid » 14. jul 2021, 10:21

Tid til kamptråd - og når nu ingen andre gør det...

Kampstart 16.00
Vises på Canal 9
Dommer ?
Odds fra Danske Spil: 1.70 - 3.90 - 4.90

Seneste opstillinger:

FCK
Kamil Grabara
Peter Ankersen
David Khocholava
Marios Oikonomou
Victor Kristiansen
Pep Biel
Lukas Lerager
Jens Stage
William Bøving
Kamil Wilczek
Mohamed Daramy

AaB
Jacob Rinne
Mathias Ross
Rasmus Thelander
Daniel Granli
Kristoffer Pallesen
Magnus Christensen
Iver Fossum
Malthe Højholt
Jakob Ahlmann
Louka Prip
Tim Prica
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af le Cid » 14. jul 2021, 10:42

Jeg ville ønske, at jeg kunne være rigtig optimistisk, men jeg har ikke rigtig noget at have det i. Alt andet end et rimeligt klart nederlag vil være spiseligt. Det vigtigste må være, at man ser tegn på, at tingene går i den rigtige retning...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jul 2021, 11:31

Det ligner mest af alt en 3-5-2. Der har i denne optakt været mere tydeligere signaler på, hvem som spiller og spilsystem. Så jeg tror på genvalg fra kampen mod AGF, som startellever.

En 3-5-2 er måske heller ikke skidt ift. FCK.

Jacob Rinne
Mathias Ross - Rasmus Thelander - Daniel Granli
Kristoffer Pallesen - Magnus Christensen - Iver Fossum - Malthe Højholt - Jakob Ahlmann
Louka Prip - Tim Prica
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Bong » 14. jul 2021, 11:54

Jeg tror faktisk det kan være et helt godt tidspunkt at møde FCK på. Vi har før slået dem på hjemmebane i første sæsonkamp - og nu fik vi i sidste sæson brudt forbandelsen og vandt i Parken.

FCK har alt andet lige haft en større udskiftning end vi har. De har hakket lidt i deres træningskampe. Tænker godt vi kan overraske positivt derovre.
A slightly more sophisticated hooligan...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af jonas386 » 14. jul 2021, 11:54

Af det jeg har set har vi haft 4 i bagkæden i alle træningskampe

Forestiller mig noget ala følger

Rinne
Pallesen-Ross-Thelander-Ahlmann
Fossum-Magnus-Pedro
Kusk-Prip
Prica

Kusk-prip som offensive midtbanespillere der kan bevæge sig mere eller mindre frit rundt

Det eneste jeg er usikker på, er Magnus og Pedro, og om Højholt eller Jeppe P kunne starte inde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Meelsen » 14. jul 2021, 12:12

jonas386 skrev:
14. jul 2021, 11:54
Af det jeg har set har vi haft 4 i bagkæden i alle træningskampe

Forestiller mig noget ala følger

Rinne
Pallesen-Ross-Thelander-Ahlmann
Fossum-Magnus-Pedro
Kusk-Prip
Prica

Kusk-prip som offensive midtbanespillere der kan bevæge sig mere eller mindre frit rundt

Det eneste jeg er usikker på, er Magnus og Pedro, og om Højholt eller Jeppe P kunne starte inde.
Ift. den sidste træningskamp mod 'GF på Hornevej, mener jeg at vi startede således:

Rinne
Pallesen-Ross-Thelander-Granli-Ahlmann
Højholt-Magnus
Fossum-Prip
Prica

..hvilket jeg også tolker som den opstilling man går med til første kamp.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af R Rosenberg » 14. jul 2021, 12:32

Meelsen skrev:
14. jul 2021, 12:12
jonas386 skrev:
14. jul 2021, 11:54
Af det jeg har set har vi haft 4 i bagkæden i alle træningskampe

Forestiller mig noget ala følger

Rinne
Pallesen-Ross-Thelander-Ahlmann
Fossum-Magnus-Pedro
Kusk-Prip
Prica

Kusk-prip som offensive midtbanespillere der kan bevæge sig mere eller mindre frit rundt

Det eneste jeg er usikker på, er Magnus og Pedro, og om Højholt eller Jeppe P kunne starte inde.
Ift. den sidste træningskamp mod 'GF på Hornevej, mener jeg at vi startede således:

Rinne
Pallesen-Ross-Thelander-Granli-Ahlmann
Højholt-Magnus
Fossum-Prip
Prica

..hvilket jeg også tolker som den opstilling man går med til første kamp.
Det er godt nok vildt, at/hvis Ferreira også står bag Højholt nu.
Hvad fanden er der sket? Han var en bragende succes i starten.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Meelsen » 14. jul 2021, 13:02

R Rosenberg skrev:
14. jul 2021, 12:32
Meelsen skrev:
14. jul 2021, 12:12
jonas386 skrev:
14. jul 2021, 11:54
Af det jeg har set har vi haft 4 i bagkæden i alle træningskampe

Forestiller mig noget ala følger

Rinne
Pallesen-Ross-Thelander-Ahlmann
Fossum-Magnus-Pedro
Kusk-Prip
Prica

Kusk-prip som offensive midtbanespillere der kan bevæge sig mere eller mindre frit rundt

Det eneste jeg er usikker på, er Magnus og Pedro, og om Højholt eller Jeppe P kunne starte inde.
Ift. den sidste træningskamp mod 'GF på Hornevej, mener jeg at vi startede således:

Rinne
Pallesen-Ross-Thelander-Granli-Ahlmann
Højholt-Magnus
Fossum-Prip
Prica

..hvilket jeg også tolker som den opstilling man går med til første kamp.
Det er godt nok vildt, at/hvis Ferreira også står bag Højholt nu.
Hvad fanden er der sket? Han var en bragende succes i starten.
Det er vildt underligt. Vi stod med en af de bedste holdene midtbanespillere i ligaen, i Pedro's første halvsæson. Hans kamp mod Brøndby da vi vandt 3-2 er vitterligt en af de bedste enkeltstående præstationer jeg har set fra en AaB'er.

Hvis jeg skal komme med et bud på hvorfor at Højholt har overhalet ham, så må det være at Pedro bruger lidt for lang tid på bolden og ikke pt. er stærk nok i pasningerne til at indgå på et boldkontrollerende hold.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Julgranen » 14. jul 2021, 13:15

Meelsen skrev:
14. jul 2021, 13:02
Hvis jeg skal komme med et bud på hvorfor at Højholt har overhalet ham, så må det være at Pedro bruger lidt for lang tid på bolden og ikke pt. er stærk nok i pasningerne til at indgå på et boldkontrollerende hold.
Den sandhed gælder også for Sideways. I det hele taget så er det rystende lave boldtempo lidt af en hæmsko. Godt vi har wingbacks der ikke er bange for at tage initiativ med klatten.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Meelsen » 14. jul 2021, 13:26

Julgranen skrev:
14. jul 2021, 13:15
Meelsen skrev:
14. jul 2021, 13:02
Hvis jeg skal komme med et bud på hvorfor at Højholt har overhalet ham, så må det være at Pedro bruger lidt for lang tid på bolden og ikke pt. er stærk nok i pasningerne til at indgå på et boldkontrollerende hold.
Den sandhed gælder også for Sideways. I det hele taget så er det rystende lave boldtempo lidt af en hæmsko. Godt vi har wingbacks der ikke er bange for at tage initiativ med klatten.
Syntes både Pallesen og Ahlmann har set rigtig stærke ud siden Marti kom til. Pallesen har taget kæmpe skridt i min optik.

Ift. lavt boldtempo, så spillede vi faktisk i et fornuftigt tempo, det jeg så af sidste træningskamp. Vi skulle have været foran 4-0 ved pausen - en flyvende Jesper Hansen og træværket holdte os fra fadet.

Jeg er egentlig rimelig positiv med hensyn til den nye sæson. Men det er jeg nu hvert år, efter den sædvanlige sommer-sjælerenselse af de værste AaB-traumer :D
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af jonas386 » 14. jul 2021, 14:13

Meelsen skrev:
14. jul 2021, 12:12
jonas386 skrev:
14. jul 2021, 11:54
Af det jeg har set har vi haft 4 i bagkæden i alle træningskampe

Forestiller mig noget ala følger

Rinne
Pallesen-Ross-Thelander-Ahlmann
Fossum-Magnus-Pedro
Kusk-Prip
Prica

Kusk-prip som offensive midtbanespillere der kan bevæge sig mere eller mindre frit rundt

Det eneste jeg er usikker på, er Magnus og Pedro, og om Højholt eller Jeppe P kunne starte inde.
Ift. den sidste træningskamp mod 'GF på Hornevej, mener jeg at vi startede således:

Rinne
Pallesen-Ross-Thelander-Granli-Ahlmann
Højholt-Magnus
Fossum-Prip
Prica

..hvilket jeg også tolker som den opstilling man går med til første kamp.
Så ikke GF kampen, men det er da fint hvis vi ikke er helt færdige med 3-5-2. Jeg er dog noget overrasket over den centrale midtbane. Det er desværre tættere på 2. Division end gode superligaspillere.

Men det bekræfter vel om ikke andet at den den centrale midtbane er mindst lige så vigtig at få fixet som angrebet
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Fromthecradle » 15. jul 2021, 09:54

Spændende at se om vi er konkurrencedygtige. Fck uden Falk, Nelsson, med en tonsermidtbane ala Stage og Lerager og et ikke sammenspillet forsvar burde være til at tale med. De ligner ikke noget, der kommer med et tryk, der ikke kan modstås.
You pay for this?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af FlæskeFrank » 15. jul 2021, 14:26

Fandt dette på Sideliniens tråd omkring kampen på søndag:
Som opvarmning til kampen har jeg set kampen mod Wien og kommer med mine betragtninger fra den kamp.

Helt generelt så vi ret sløje ud. Wien kunne godt lide at presse os højt og lukrere på fejl – og dem var der mange af. Defensiven så ikke forbedret ud sammenlignet med sidste sæson og det første indtryk af et centralt forsvar med Marios og Khocholava var ikke positivt. De startede skidt med mange fejl – både i opspillet og i dueller. Midtbanen fik aldrig sat sig på kampen og bidrog ikke med det store. Den der bidrog mest var Biel, men det var primært med boldtab. Offensivt duede vi ikke til ret meget. Løbemønstrende var stort set ikke-eksisterende og det var vel kun Biel og Daramy der tog nogle løb (og Ankersen der ind i mellem kom frem på kanten). Højrekanten var fuldstændig død når Daramy ikke var derovre. Når vi endelig kom frem til indlæg havde vi en enkelt eller ingen spillere med i feltet. Derudover har vi en tendens til at sparke langt selv når vi trækker mange spillere med tilbage for at bygge op nedefra. Måske det var en konsekvens af de mange boldtab, men det satte midtbanen ud af kampen, at bolden hele tiden blev spillet hen over hovedet på dem.

Grabara reddede det han skulle. Overbeviste ikke helt i feltet og var chanceløs på scoringen, hvor opdækning fejlede totalt.
Altså med lidt navneudskiftning, så kunne det nøjagtig samme været skrevet op til forårssæsonen for os.

Så måske man skal tippe 3-2 sejr til os efter en 2-0 FCK-føring :cool:
- FlæskeFrank

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Stegosaurus » 15. jul 2021, 15:28

Fromthecradle skrev:
15. jul 2021, 09:54
Spændende at se om vi er konkurrencedygtige. Fck uden Falk, Nelsson, med en tonsermidtbane ala Stage og Lerager og et ikke sammenspillet forsvar burde være til at tale med. De ligner ikke noget, der kommer med et tryk, der ikke kan modstås.
Joker du? FCK har på 11 pladser markant bedre spillere end os. Men ja bliver da spændende ……

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af baresi » 15. jul 2021, 16:15

i forhold til træningskampe er jeg 100% på følgende:
Rinne
Ross - thelander - Granli
palle - højholt - mc - fossum - ahlmann
prip
prica

jeg gad godt:
Rinne
Ross - thelander - hagelskjær
palle - pedro - fossum - ahlmann
kusk - prip
prica
MEN det er nok for offensivt. :-)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af jonas386 » 15. jul 2021, 16:25

Den nederste opstilling ville jeg også foretrække. Om det er Hagelskjær eller Granli der starter som 3. Mand har jeg dog ikke nogen holdning til
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Legum Magister » 15. jul 2021, 19:52

En brandkamp af Rinne, et par røde kort til FCK indenfor de første 20 minutter, og så burde FCK være til at tale med. :D

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Fromthecradle » 15. jul 2021, 22:31

Stegosaurus skrev:
15. jul 2021, 15:28
Fromthecradle skrev:
15. jul 2021, 09:54
Spændende at se om vi er konkurrencedygtige. Fck uden Falk, Nelsson, med en tonsermidtbane ala Stage og Lerager og et ikke sammenspillet forsvar burde være til at tale med. De ligner ikke noget, der kommer med et tryk, der ikke kan modstås.
Joker du? FCK har på 11 pladser markant bedre spillere end os. Men ja bliver da spændende ……
Jeg syntes faktisk ikke at fck er bedre på alle pladser end os. Er Grabara bedre end Rinne? Er omi..greek guy bedre end Thelander? Er Biel bedre end Prip? Er deres unge VB bedre end Ahlmann? Er Stage bedre end Fossum? I know - sammenligningerne kunne være lavet mellem andre spillere, men vi er måske immervæk ikke så langt fra her i starten af sæsonen.
Og AaB burde være mere sammenspillede nu end fck, vi har haft mere kontinuitet over sommeren.
You pay for this?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Hovedet » 15. jul 2021, 23:38

R Rosenberg skrev:
14. jul 2021, 12:32
Meelsen skrev:
14. jul 2021, 12:12
jonas386 skrev:
14. jul 2021, 11:54
Af det jeg har set har vi haft 4 i bagkæden i alle træningskampe

Forestiller mig noget ala følger

Rinne
Pallesen-Ross-Thelander-Ahlmann
Fossum-Magnus-Pedro
Kusk-Prip
Prica

Kusk-prip som offensive midtbanespillere der kan bevæge sig mere eller mindre frit rundt

Det eneste jeg er usikker på, er Magnus og Pedro, og om Højholt eller Jeppe P kunne starte inde.
Ift. den sidste træningskamp mod 'GF på Hornevej, mener jeg at vi startede således:

Rinne
Pallesen-Ross-Thelander-Granli-Ahlmann
Højholt-Magnus
Fossum-Prip
Prica

..hvilket jeg også tolker som den opstilling man går med til første kamp.
Det er godt nok vildt, at/hvis Ferreira også står bag Højholt nu.
Hvad fanden er der sket? Han var en bragende succes i starten.
Ja, hvor vi i tilfældet Mæhle kan ærgre os over det hurtige salg til 11-12 millioner kr. (dog sidenhen en del mere), kan vi i tilfældet Pedro ærgre os over, at vi ikke takkede ja til et tilsvarende beløb sidste sommer. Det er komplet forrykt, at han end ikke er i betragtning til en startplads på en central midtbane, der vel er den tyndeste i AaBs Superligatid. På et tidspunkt optrådte han som selvskrevet på en midtbane, der talte Lucas Andersen og Oscar Hiljemark...

Det viser bare, at transfermarkedet er en kunstart. Mæhle kunne ligeså godt være endt som noget halvtyndt sprøjt i Belgien; og tilfældet Pedro er så det stik modsatte. Er du gal, vi kunne have brugt de penge, vi kunne have fået for ham i fjor!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Julgranen » 16. jul 2021, 00:39

Hovedet skrev:
15. jul 2021, 23:38
Pedro ærgre os over, at vi ikke takkede ja til et tilsvarende beløb sidste sommer.
Hvor har du fra at vi sagde nej?
Bordeaux gik med en anden løsning, som var billigere for dem. De var såvidt jeg husker allerede da klemt grundet den kollapsede franske TV-aftale, og en problematisk ejer der allokerede for få penge til forstærkninger.

Franskmændene ville desuden have ham på lån med købsoption - hvilket vi næppe havde fået noget ud af da bunden røg ud af deres økonomi.

Besvar