Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Julgranen » 19. jul 2021, 15:14

Funky skrev:
19. jul 2021, 15:05
Thorup er sølle. Men kender man hans udtalelser ret, så er det dér faktisk det tætteste, han kan komme på en ærlig erkendelse af, at et rødt kort til en af hans spillere nok var okay. Og så er han tydeligvis under pres. I love it.
Ja, han virker presset.

Og det er han også. FCK laver stort set flere personlige fejl end os, og jeg tvivler på at det er nok til at blive mestre.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Dennis Nielsen » 19. jul 2021, 15:26

Julgranen skrev:
19. jul 2021, 15:14
Funky skrev:
19. jul 2021, 15:05
Thorup er sølle. Men kender man hans udtalelser ret, så er det dér faktisk det tætteste, han kan komme på en ærlig erkendelse af, at et rødt kort til en af hans spillere nok var okay. Og så er han tydeligvis under pres. I love it.
Ja, han virker presset.

Og det er han også. FCK laver stort set flere personlige fejl end os, og jeg tvivler på at det er nok til at blive mestre.
Noget af det som slog mig, det var, at fck virkede ufatteligt uorganiserede. Den manglende organisation defensivt var ikke noget, som skete i Ståles tid. Afstanden mellem deres kæder i presset, så til tider pinlig amatøragtig ud. Der må vi rose Cifuentes - vores hold fremstod som en sammentømret enhed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af R Rosenberg » 19. jul 2021, 15:40

FlæskeFrank skrev:
19. jul 2021, 15:10
Hajen skrev:
19. jul 2021, 15:01
Har Thorup helt tabt sutten, eller forstår han bare ikke, at selv dommere også kommer til et punkt, hvor de bare ikke kan fortsætte sin hjælp.....

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/tho ... aa-bolden/
Må indrømme, at jeg ikke havde forventet den ville være til rødt. Det synes jeg faktisk var hårdt dømt.

Men
at hans forsvarsmakker ikke fik gult/rødt er et større under eller,
at Wilczeks scoring ikke blev annulleret for hans klare angreb på Ross er endnu mere absurd.

Jeg vil dog gerne rose, at VAR ikke fyldte noget i forhold til sidste sæson. Det var lidt gamle dage over det. Jeg mangler dog efter gårsdagens kamp at finde ud af, hvad må VAR blande sig i ?
Nu har jeg genset deres mål et par gange. Der er gigantisk fris. Han bakker helt bevidst ind i Ross, bolden er ikke i nærheden. Han har ét eneste mål: at screene Ross, hvilket så ikke er, hvad han gør.
Soen Kristoffer Kristoffer-Kristoffersen hader AaB, har altid hadet AaB. Han er en absurd dårlig dommer.
Ædruelighedens stemme


Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Forza » 19. jul 2021, 16:14

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... adig-meget

Sjældent at man hører en træner kommentere på den slags, men det er jo faktisk et luksus problem - og især med vores spillestil.

Jeg var imponeret over Prip i går. Han bringer noget vi har manglet offensivt og jeg tænker han nok skal blive god for os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Funky » 19. jul 2021, 16:16

R Rosenberg skrev:
19. jul 2021, 15:40
FlæskeFrank skrev:
19. jul 2021, 15:10
Hajen skrev:
19. jul 2021, 15:01
Har Thorup helt tabt sutten, eller forstår han bare ikke, at selv dommere også kommer til et punkt, hvor de bare ikke kan fortsætte sin hjælp.....

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/tho ... aa-bolden/
Må indrømme, at jeg ikke havde forventet den ville være til rødt. Det synes jeg faktisk var hårdt dømt.

Men
at hans forsvarsmakker ikke fik gult/rødt er et større under eller,
at Wilczeks scoring ikke blev annulleret for hans klare angreb på Ross er endnu mere absurd.

Jeg vil dog gerne rose, at VAR ikke fyldte noget i forhold til sidste sæson. Det var lidt gamle dage over det. Jeg mangler dog efter gårsdagens kamp at finde ud af, hvad må VAR blande sig i ?
Nu har jeg genset deres mål et par gange. Der er gigantisk fris. Han bakker helt bevidst ind i Ross, bolden er ikke i nærheden. Han har ét eneste mål: at screene Ross, hvilket så ikke er, hvad han gør.
Soen Kristoffer Kristoffer-Kristoffersen hader AaB, har altid hadet AaB. Han er en absurd dårlig dommer.
jeg mener også, den er åbenlys. Det er ikke noget tilfældigt sammenstød, han orienterer sig, ser Ross, og brager bevidst ind i ham. Det er hverken kamp om bolden eller noget som helst andet. Tillige ser det på billederne ud til, han også lige lægger lidt albue i mellemgulvet oveni, men okay, det har Ross så ikke selv fremhævet, så den må stå for min egen regning.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af BoT » 19. jul 2021, 16:54

Man kan altså godt BÅDE synes, Magnus har spillet glimrende på det seneste OG samtidig mene, at vi skal hente en ekstra central midt.
Jeg mener, at vi får bedre gevinst af Fossum i en rolle længere fremme, og at vi kunne bruge en stærk 8'er. Højholt skal nok blive god, men det er for tidligt for ham at spille en bærende rolle.

Udover det, synes jeg, vi ser komplette ud - altså i forhold til budget.

Men lad os nu også lige fælge denne kamp op med en lige så stærk præstation på lørdag.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Maglau » 19. jul 2021, 17:18

BoT skrev:
19. jul 2021, 16:54
Man kan altså godt BÅDE synes, Magnus har spillet glimrende på det seneste OG samtidig mene, at vi skal hente en ekstra central midt.
Jeg mener, at vi får bedre gevinst af Fossum i en rolle længere fremme, og at vi kunne bruge en stærk 8'er. Højholt skal nok blive god, men det er for tidligt for ham at spille en bærende rolle.

Udover det, synes jeg, vi ser komplette ud - altså i forhold til budget.

Men lad os nu også lige fælge denne kamp op med en lige så stærk præstation på lørdag.
Fuldstændig enig med midtbanen og det at hente en stærk 8’er. Jeg tror faktisk måden er at skippe Fossum afsted - han er eftersigende lønførende eller tæt derpå. Uanset at han er en ok spiller, er jeg overbevist om at vi for samme midler kan få en spiller har et større impact på holdet og tager mere ansvar.
6 rollen er ok med pedro og Magnus som kun bliver bedre med en stærk 8 ved sin side.
Nej de bliver ingen Zeca men mindre kan gøre det.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af R Rosenberg » 19. jul 2021, 17:22

BoT skrev:
19. jul 2021, 16:54
Man kan altså godt BÅDE synes, Magnus har spillet glimrende på det seneste OG samtidig mene, at vi skal hente en ekstra central midt.
Jeg mener, at vi får bedre gevinst af Fossum i en rolle længere fremme, og at vi kunne bruge en stærk 8'er. Højholt skal nok blive god, men det er for tidligt for ham at spille en bærende rolle.

Udover det, synes jeg, vi ser komplette ud - altså i forhold til budget.

Men lad os nu også lige fælge denne kamp op med en lige så stærk præstation på lørdag.
Jeg synes også, vi skal gå efter en 8er nu. Det er det vigtigste.
Er Ferreira stadig ringe til vinter, bør vi så forsøge at afsætte ham og så hente en komplet 6er til den tid.
Således kan vi få en central midtbane, der er stærk både offensivt og defensivt - det trænger vi i den grad til.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Funky » 19. jul 2021, 17:28

BoT skrev:
19. jul 2021, 16:54
Man kan altså godt BÅDE synes, Magnus har spillet glimrende på det seneste OG samtidig mene, at vi skal hente en ekstra central midt.
Selvfølgelig kan man det, og det lader da også til at være klubbens holdning.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Julgranen » 19. jul 2021, 17:48

Funky skrev:
19. jul 2021, 17:28
Selvfølgelig kan man det, og det lader da også til at være klubbens holdning.
Det lader til at være klubbens holdning at alle på den centrale midt får ros, men at der skal hentes en erstatning.
Jeg kan ikke se at meget har ændret sig siden i vinters.
Niveauet er stadig ikke højt nok hos de 2 6’ere.
Begge har lignende mangler, særligt på bolden.
Men man kan vende den om og sige - hvis holdet præsterer som mod FCK hver gang, så er vi langt. Uanset mangel på kvalitet.
Enig i at vi skal optimere, men der skal tages en række nøglebeslutninger det kommende år med udløb til MC og Børsten bl.a.
Jeg kan godt forstå hvis Inge har mange overvejelser.

Jeg tror ikke vi henter en stjerne til 8’eren medmindre Fossum ryger.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Julgranen » 19. jul 2021, 18:07

Med til historien hører desuden, at det virker som om NORDJYSKE dyrker konfliktvinklerne i vildskab.

Med MC bliver træneren spurgt til ham nærmest hver kamp.

Det samme har vi set med Kusk, som de spørger til et klubskifte hver evig eneste gang han sidder bænket. Håbløst, og han startede da også inde og var kraftigt involveret i begge mål.
Jublen viste hvor meget det betød for ham at garne.

Det er desværre blevet værre med den nye journalist efter Søren Olsson.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Hanga » 19. jul 2021, 18:27

Julgranen skrev:
19. jul 2021, 18:07
Med til historien hører desuden, at det virker som om NORDJYSKE dyrker konfliktvinklerne i vildskab.

Med MC bliver træneren spurgt til ham nærmest hver kamp.

Det samme har vi set med Kusk, som de spørger til et klubskifte hver evig eneste gang han sidder bænket. Håbløst, og han startede da også inde og var kraftigt involveret i begge mål.
Jublen viste hvor meget det betød for ham at garne.

Det er desværre blevet værre med den nye journalist efter Søren Olsson.
Hvad er det for nogle konfliktvinkler du tænker på? Det virker for mig helt almindeligt at spørge til de pladser der er konkurrence om, især når man har en spillere som MC, der mere eller mindre var dømt ude, ligesom at det var naturligt at spørge ind når en profil bliver bænket. Jeg kan kritisere Nordjyskes dækning for meget, men at de skulle dyrke ballade omkring AaB kan jeg på ingen måde genkende.

Generelt ser vi ret ens på MCs fodboldmæssige kvaliteter, men det kunne jo også være, at han det seneste halve års tid har gjort sig fortjent til en smule anerkendelse. Den anerkendelse behøver man ikke være enig i, men det betyder altså ikke at den kommer på baggrund af særlige motiver.

Hvis Nordjyske ville dyrke konflikt eller skabe ballede, ville det nok have været smartere at bore i, hvad der er sket med Pedro. Det er det store mysterie her og noget af en bét.

Til gengæld er det super fedt at få Kusk på tavlen. Jeg synes virkelig han har været god det seneste års tid, men netop målscoringen har haltet lidt, så man forstår godt at det betyder meget for ham.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Julgranen » 19. jul 2021, 18:44

Hanga skrev:
19. jul 2021, 18:27
Hvad er det for nogle konfliktvinkler du tænker på?
Jeg mener ikke der er noget odiøst i at en spiller spiller, når vi helt åbenlyst mangler en profil, der automatisk skubber en af dem ud på bænken.
Det er jo også er resultat af manglende konkurrence.

Jeg mener heller ikke der er noget odiøst at profiler ikke altid spiller.
De skal ligesom alle andre doseres - og en hel trup skal holdes til ilden.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Buzz Killington » 19. jul 2021, 19:33

Julgranen skrev:
19. jul 2021, 18:07
Med til historien hører desuden, at det virker som om NORDJYSKE dyrker konfliktvinklerne i vildskab.

Med MC bliver træneren spurgt til ham nærmest hver kamp.

Det samme har vi set med Kusk, som de spørger til et klubskifte hver evig eneste gang han sidder bænket. Håbløst, og han startede da også inde og var kraftigt involveret i begge mål.
Jublen viste hvor meget det betød for ham at garne.

Det er desværre blevet værre med den nye journalist efter Søren Olsson.
Hvad dælen er der konfliktsøgende i at spørge til MC?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Julgranen » 19. jul 2021, 19:54

Buzz Killington skrev:
19. jul 2021, 19:33
Hvad dælen er der konfliktsøgende i at spørge til MC?
Det giver sig selv, at når vi har sagt farvel til Hiljemark, og Pedro har haft et formdyk, så er konkurrencesituationen en helt anden på central midt.
Det er der intet odiøst i.
Trænerens opgave er at vinde fodboldkampe, og nu kan spillere sagtens være dømt ude og komme tilbage i varmen fordi omstændighederne ændrer sig - f.eks. skader på nøglepositioner eller formdyk.

Men det er desværre den nye journalists stil - kunne bedre lide Søren Olsson.

Ville hellere at de beskæftigede sig med f.eks. hvordan man har arbejdet med spilopbygningen så man nu spiller udenom, i stedet for via Magnus. Det var et kæmpe problem da han spillede under Friis, og det er ændret markant under Cifuentes, hvor vi meget sjældent bygger op via bagerste midtbaneled. Heldigvis.
Det er jo noget af det positive ved hans rolle under Martí - at han er meget mindre på bolden i opspillet, og kan koncentrere sig om det han rent faktisk magter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Buzz Killington » 19. jul 2021, 19:59

Julgranen skrev:
19. jul 2021, 19:54
Buzz Killington skrev:
19. jul 2021, 19:33
Hvad dælen er der konfliktsøgende i at spørge til MC?
Det giver sig selv, at når vi har sagt farvel til Hiljemark, og Pedro har haft et formdyk, så er konkurrencesituationen en helt anden på central midt.
Det er der intet odiøst i.
Trænerens opgave er at vinde fodboldkampe, og nu kan spillere sagtens være dømt ude og komme tilbage i varmen fordi omstændighederne ændrer sig - f.eks. skader på nøglepositioner eller formdyk.

Men det er desværre den nye journalists stil - kunne bedre lide Søren Olsson.

Ville hellere at de beskæftigede sig med f.eks. hvordan man har arbejdet med spilopbygningen så man nu spiller udenom, i stedet for via Magnus. Det var et kæmpe problem da han spillede under Friis, og det er ændret markant under Cifuentes, hvor vi meget sjældent bygger op via bagerste midtbaneled. Heldigvis.
Det er jo noget af det positive ved hans rolle under Martí - at han er meget mindre på bolden i opspillet, og kan koncentrere sig om det han rent faktisk magter.
Er det mig der er helt væk eller hvad? Jeg kan ikke se du har forklaret hvad der er konfliktsøgende i at spørge til MC. Ikke at du ligefrem skylder mig et svar.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af doukas » 19. jul 2021, 20:37

Buzz Killington skrev:
19. jul 2021, 19:59
Julgranen skrev:
19. jul 2021, 19:54
Buzz Killington skrev:
19. jul 2021, 19:33
Hvad dælen er der konfliktsøgende i at spørge til MC?
Det giver sig selv, at når vi har sagt farvel til Hiljemark, og Pedro har haft et formdyk, så er konkurrencesituationen en helt anden på central midt.
Det er der intet odiøst i.
Trænerens opgave er at vinde fodboldkampe, og nu kan spillere sagtens være dømt ude og komme tilbage i varmen fordi omstændighederne ændrer sig - f.eks. skader på nøglepositioner eller formdyk.

Men det er desværre den nye journalists stil - kunne bedre lide Søren Olsson.

Ville hellere at de beskæftigede sig med f.eks. hvordan man har arbejdet med spilopbygningen så man nu spiller udenom, i stedet for via Magnus. Det var et kæmpe problem da han spillede under Friis, og det er ændret markant under Cifuentes, hvor vi meget sjældent bygger op via bagerste midtbaneled. Heldigvis.
Det er jo noget af det positive ved hans rolle under Martí - at han er meget mindre på bolden i opspillet, og kan koncentrere sig om det han rent faktisk magter.
Er det mig der er helt væk eller hvad? Jeg kan ikke se du har forklaret hvad der er konfliktsøgende i at spørge til MC. Ikke at du ligefrem skylder mig et svar.
Cifuentes ros af MC holder åbenbart Julgranen vågen om natten, så det skal der findes en (søgt) bortforklaring på. Videre.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Debatjuntaen » 19. jul 2021, 21:26

Vi er med på, at I har forskellige holdninger til Magnus og hinanden. Stop den her, tak.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af 9000AA » 19. jul 2021, 23:05

Come on boys. Hvis i er uenige i noget, så ta den i PB. Der er sgu ingen grund til at debatside skal lukke ned igen, fordi folk ikke kan finde ud af reglerne.
Det har været et helvede ikke at kunne debattere AaB i den tid juntaen har været nedlagt - sådan behøver det ikke blive igen tak!

Besvar