Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Kasper » 1. aug 2021, 14:52

Kunne måske hjælpe midtbanen en lille smule, hvis vi spillede med en højre back med lidt teknik.
Han pisser samtlige bolde væk, pinligt at man er tvunget til at spille udenom en mand.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

OrkSatme
2. div
2. div
Indlæg: 140
Tilmeldt: 3. mar 2021, 19:20
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af OrkSatme » 1. aug 2021, 14:52

R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 14:44
OrkSatme skrev:
1. aug 2021, 14:40
RufusTheDog skrev:
1. aug 2021, 14:35
OrkSatme skrev:
1. aug 2021, 14:31
Morten Bruun er simpelthen forfærdelig at høre på. Uanset hvad samtalen går på fordrejer han det negativt for AaB.
Vi skal have tempo i spillet og så skal Magnus og resten af midtbanen virkelig til at tage noget offensivt initiativ.
Kom nu forfaen gutter!!
Synes han er rimelig fornuftig at høre på, hvad er du uenig i af det han har sagt?
Synes generel bare han har et negativt syn på AaB. Det er ikke kun i denne kamp jeg tænker. Men måske jeg tager fejl?
Uenig. Men han er som fodboldmand generelt ofte dybt skuffet over AaB. Og det er jo ret beset en ros.
Helt fair at være uenig. Et eksempel var feks under optakten hvor han bliver spurgt ind til købet af Prip. Her får han det fordrejet det til at de spillere vi har hentet hjem ikke har præsteret, istedet for at svare på spørgsmålet og egentlig give Prip den ros han nu engang har fortjent.

Nå men nu til første halvleg. Der mangler i den grad tempo på midtbanen. Alt for sporadisk agressivitet i presspillet (jeg ved godt man ikke kan presse 100% altid).
Men jeg tror at hvis vi lige får skruet på de sidste marginaler så hiver vi sæsonens første 3 point hjem🔥
All Cats Are Beautyfull

OrkSatme
2. div
2. div
Indlæg: 140
Tilmeldt: 3. mar 2021, 19:20
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af OrkSatme » 1. aug 2021, 14:54

[/quote]

Det har jeg i hvert fald ikke opdaget. Til gengæld har jeg lagt mærke til, at han jævnligt er imponeret over de to mål, Thelander scorede i pokalfinalen 2014. Så hukommelsen fejler ikke noget.
[/quote]

Haha ja den skal han have. De 2 mål bliver nævnt hver gang han kommenterer😂..
All Cats Are Beautyfull

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2620
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af baresi » 1. aug 2021, 14:54

min oplevelse af 1. halvleg er at vi er mødt op for at sikre 1 point. og de 11 der starter på banen ser jeg ikke som et hold der skal udfordre top 6. Man maximere altså ikke den trup man har.

Brugeravatar
PFA
2. div
2. div
Indlæg: 217
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:26
Geografisk sted: Aabybro

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af PFA » 1. aug 2021, 14:55

Dårligst spillende midtbane i mange mange år, hvis ikke også den dårligste i de 27 år jeg har følget AaB i tykt og tyndt. Bliver aldrig fan af Magnus C, og forstår simpelthen ikke han får så meget tid på banen, det hæmmer spillet gevaldigt både i dag, og mod fcm. 3-4-3 ind med Kusk så vi kan få noget mere pres på Silkeborg.

Og så må Inge ud og finde noget nyt til midten, is i maven eller ej så kan det blive dyrt at vente en lille måned med en forstærkning eller to.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Mikki89 » 1. aug 2021, 14:57

Bruhn havde vel den legendariske kommentar om, at Cifuentes ikke kunne være den rette træner, når han gik rundt i moderigtigt tøj.
Jeg plejer dog at lukke for lyden. Det er det letteste.
Omkring kampen: Vi er alt for langsomme på bolden. Det minder uhyrligt meget om tiden under Wieghorst. Vi har næsten intet genpres og vores midtbane sejler rundt og har ingen offensive ideer med bolden.
Prip er bedste mand. Han slår nogle formidable bolde. Vi skal have Kusk ind og Magnus skal ud og erstattes af Pedro.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. aug 2021, 14:57

Kunji skrev:
1. aug 2021, 14:28
Rinne er topklasse 99% af tiden, men indimellem kommer de her tåbelige afleveringer. Den skal jo bare serves væk.
Det er svært at klandre Rinne at træneren vil have ham til at spille bolden istedetfor blot at losse den væk. Håbløst af Cifuentes. Det kommer snart til at koste mål.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Kristian » 1. aug 2021, 14:59

Køllen I Møllen skrev:
1. aug 2021, 14:57
Kunji skrev:
1. aug 2021, 14:28
Rinne er topklasse 99% af tiden, men indimellem kommer de her tåbelige afleveringer. Den skal jo bare serves væk.
Det er svært at klandre Rinne at træneren vil have ham til at spille bolden istedetfor blot at losse den væk. Håbløst af Cifuentes. Det kommer snart til at koste mål.
Den klodsede aflevering hænger Rinne da 100 % på. En målmand må også godt tænke selv.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Kunji » 1. aug 2021, 15:01

Køllen I Møllen skrev:
1. aug 2021, 14:57
Kunji skrev:
1. aug 2021, 14:28
Rinne er topklasse 99% af tiden, men indimellem kommer de her tåbelige afleveringer. Den skal jo bare serves væk.
Det er svært at klandre Rinne at træneren vil have ham til at spille bolden istedetfor blot at losse den væk. Håbløst af Cifuentes. Det kommer snart til at koste mål.
Ej, det er noget pjat. Der findes ikke en træner i verden, der vil foretrække den aflevering kontra at losse den ud. Heller ikke selvom træneren foretrækker at spille bolden ud i andre situationer.

Selvfølgelig er Rinne ansvarlig for egne aktioner.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1039
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Mephisto2 » 1. aug 2021, 15:02

Kristian skrev:
1. aug 2021, 14:59
Køllen I Møllen skrev:
1. aug 2021, 14:57
Kunji skrev:
1. aug 2021, 14:28
Rinne er topklasse 99% af tiden, men indimellem kommer de her tåbelige afleveringer. Den skal jo bare serves væk.
Det er svært at klandre Rinne at træneren vil have ham til at spille bolden istedetfor blot at losse den væk. Håbløst af Cifuentes. Det kommer snart til at koste mål.
Den klodsede aflevering hænger Rinne da 100 % på. En målmand må også godt tænke selv.
Tror hele bagkæden inkl Rinne har fået forbud mod de lange bolde. Det er helt tydeligt.

Quetzal
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 21
Tilmeldt: 27. okt 2019, 18:28

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Quetzal » 1. aug 2021, 15:03

Helt og aldeles enig Bak. Krummer tæer hver gang vi triller den rundt nede bagi for så at stresse totalt ved det mindste pres fra modstanderen. Det bliver ikke ved at gå og kommer til at koste snart.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9628
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Buzz Killington » 1. aug 2021, 15:04

jonas386 skrev:
1. aug 2021, 14:50
Buzz Killington skrev:
1. aug 2021, 14:49
Cifuentes har aldrig overbevist om at han forstår at implementere et ordentligt presspil eller i det mindste bare noget der ligner genpres.
Så hvad har han overbevist dig om?
Det ved jeg ikke lige. Men jeg husker da at der til tider var tegninger til en plan på den sidste tredjedel i løbet af nedrykningsspillet. Og så har vores backspil forbedret sig en del fra forgængeren.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Legum Magister » 1. aug 2021, 15:04

At se AaB giver en fornemmelse af, hvordan det var for israelitterne i ørkenen.

Prip er lyspunktet; men han mangler en offensiv legekammerat.

Børsting har gjort et fint indhop, og virker mere offensivt indstillet; end Ahlmann, der virkede hæmmet fra kampens start, og som altid med Børsting får man 100% indsats.

Højbjerg er ved at vise kulør, som en MC version 2.0 (modellen med forbedret teknik; men samme håbløst uinspirerede standardindstilling, hvor der ikke er noget fremadrettet gear.)

Rinnes boldbehandling med fødderne er - som altid - af varierende kvalitet, og han bærer 50% af skylden for det kort, som MC måtte trække. (En superligaspiller burde dog kunne have gjort mere, selv med Rinnes håbløse aflevering; end MC formåede; men nu var det jo MC...)

MC er dårligste tekniker blandt de 20 markspillere; men trods alt bedre end Rinne.

Fossum er fejlplaceret. Ud med MC, ind med Kusk, Fossum ned på MC's plads og Kusk ind for at skabe en reel offensiv sammen med Prip og Prica.

Skidt at Ross fik raget et gult kort til sig. Synes dog at han, Granli og Thelander har gjort det godt, og fin lille dribletur af Thelander.

Og hvor er det dog nemt at se, at Kent Nielsen er træner for Silkeborg. Respekt for, hvad han er lykkedes med også i den klub. Godt at den sidste aflevering ikke har siddet i skabet for dem.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 795
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Dennis Nielsen » 1. aug 2021, 15:08

Quetzal skrev:
1. aug 2021, 15:03
Helt og aldeles enig Bak. Krummer tæer hver gang vi triller den rundt nede bagi for så at stresse totalt ved det mindste pres fra modstanderen. Det bliver ikke ved at gå og kommer til at koste snart.
Det er alt for stationært vores spil. Dynamikken centralt er minimal og det er som om, at spillerne er limet fast til deres positioner. Der skal brydes nogle linjer med løb og dette skal gøres i tempo, således muligheder åbnes op og dynamikken skabes.

det kunne fx være, at man lod Granli skubbe op i visse situationer eller lod Prip eller Prica komme ned, således der skabes overtal og forvirring hos modstanderne.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Lyfe » 1. aug 2021, 15:09

Prica lykkes bare heller ikke med noget som helst. Vi er kommet helt anderledes ud til 2 halvleg og det skal give et mål hurtigt


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Kunji » 1. aug 2021, 15:09

Dumt, Prip.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5370
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 1. aug 2021, 15:10

Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 15:04
At se AaB giver en fornemmelse af, hvordan det var for israelitterne i ørkenen.

Prip er lyspunktet; men han mangler en offensiv legekammerat.

Børsting har gjort et fint indhop, og virker mere offensivt indstillet; end Ahlmann, der virkede hæmmet fra kampens start, og som altid med Børsting får man 100% indsats.

Højbjerg er ved at vise kulør, som en MC version 2.0 (modellen med forbedret teknik; men samme håbløst uinspirerede standardindstilling, hvor der ikke er noget fremadrettet gear.)

Rinnes boldbehandling med fødderne er - som altid - af varierende kvalitet, og han bærer 50% af skylden for det kort, som MC måtte trække. (En superligaspiller burde dog kunne have gjort mere, selv med Rinnes håbløse aflevering; end MC formåede; men nu var det jo MC...)

MC er dårligste tekniker blandt de 20 markspillere; men trods alt bedre end Rinne.

Fossum er fejlplaceret. Ud med MC, ind med Kusk, Fossum ned på MC's plads og Kusk ind for at skabe en reel offensiv sammen med Prip og Prica.

Skidt at Ross fik raget et gult kort til sig. Synes dog at han, Granli og Thelander har gjort det godt, og fin lille dribletur af Thelander.

Og hvor er det dog nemt at se, at Kent Nielsen er træner for Silkeborg. Respekt for, hvad han er lykkedes med også i den klub. Godt at den sidste aflevering ikke har siddet i skabet for dem.
Jeg har egentlig altid undret mig over, at de 500-600 km tog 40 år.
På den anden side har jeg også undret mig en del over, at AaB siden 2014 simpelthen ikke magter at sætte et hold sammen, der kan generere højt tempo med og uden bold.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 488
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af AnyFellow » 1. aug 2021, 15:15

Øh ja, det lyder da sandsynligt at Hiljemark har fastholdt sin løn. Nogle gange skulle kommentatorerne prøve at aktivere et par hjerneceller.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9628
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Buzz Killington » 1. aug 2021, 15:16

AnyFellow skrev:
1. aug 2021, 15:15
Øh ja, det lyder da sandsynligt at Hiljemark har fastholdt sin løn. Nogle gange skulle kommentatorerne prøve at aktivere et par hjerneceller.
Hvilket incitament har Hiljemark da til at gå drastisk ned i løn?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2620
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af baresi » 1. aug 2021, 15:17

AnyFellow skrev:
1. aug 2021, 15:15
Øh ja, det lyder da sandsynligt at Hiljemark har fastholdt sin løn. Nogle gange skulle kommentatorerne prøve at aktivere et par hjerneceller.
Hilje er gået markant ned i løn

Besvar