Ny træner Lars Friis fra 1. August

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Klitgaard89
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 29. okt 2020, 12:05
Favoritspiller: Søren Andersen

Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af Klitgaard89 » 25. jan 2022, 11:25

Hvad synes I?

Lars Friis er pt. træner i Viborg FF som ind til videre har undgået, at blive en del af nedrykningskampen.

Inge André Olsens udtalelser:

- Lars Friis er et ønskevalg for os, og derfor er vi også parate til at vente på ham, fordi vi har en stor tro på, at han er den rigtige mand til at forbedre os og føre os videre fra, hvor vi er nu.

- Med Lars Friis får vi et stærkt lederskab og en person med gode menneskelige egenskaber og værdier, og så er Lars selvfølgelig fodboldfagligt særdeles kompetent, hvilket blandt andet inkluderer dyb indsigt i talentudvikling og en fodboldfilosofi, der matcher vores.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af jonas386 » 25. jan 2022, 12:03

Jeg er meget enig med Inge. Omstændighederne taget i betragtning synes jeg ikke, at det kunne blive meget bedre - måske lige bortset fra, at det kunne være fedt, hvis han var kommet allerede nu.

Uden tvivl den træneransættelse jeg, på forhånd, har været mest positiv omkring i min AaB tid (kendte ikke Hamren før han var i AaB)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af FIDEL » 25. jan 2022, 12:39

Det er super! Den rigtige mand til jobbet imo.
Og forhåbentligt kan han trække Kramer og Sørensen med fra Viborg.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jan 2022, 12:48

Som udgangspunkt er han ikke den rigtige, hvis han først tiltræder den 1. august.

Så jeg forventer Inge har givet Viborg et ordentlig tilbud og de "blot" lige skal finde en afløser selv.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af Klaus » 25. jan 2022, 15:02

Velkommen til Friis. Jeg synes Viborg har spillet noget god fodbold under ham, og er spændt på om han også kan hæve vores niveau. Og så håber jeg, vi har givet Viborg et godt tilbud, så de også har økonomien til at finde deres nye træner med det samme..

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 340
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af Nordjyden HY » 25. jan 2022, 15:35

Jeg må indrømme, at jeg ikke var den store tilhænger af at hente Lars Friis fra Viborg. Med kun 1 års trænererfaring i bagagen, er det ikke ligefrem noget, man kan prale af. Mit klare førstevalg var Thomas Thomasberg, som kontinuitet gennem flere år har lykkedes med at fået et utiltalende Randers hold til at spille attraktiv fodbold.
Jeg må erkende, da AaB hentede Lars Friis var jeg ikke meget begejstret. Men nu har jeg tygget lidt på det, og jeg må indrømme, at ideen om Lars Friis som cheftræner langsomt kryber ind under huden på mig. Han er et stort trænertalent, der kræver det maksimale af sine spillere. Han spiller attraktivt offensiv fodbold, som jeg tror kan være holdbar og optimal i længden. Jeg er sikker på, at Lars Friis nok skal blive en succes.
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af Funky » 25. jan 2022, 16:11

Den ene af mine to favoritter (den anden var Thomasberg). Jeg er meget begejstret, og kan kun klage over, at det ikke blev en bare lidt længere kontrakt. Jeg er enormt spændt på at se, hvilke knapper Friis vil trykke på i AaB for at udvikle holdet videre fra det det sted, man står nu - som i sig selv er et bedre sted end for et år siden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af R Rosenberg » 25. jan 2022, 17:33

Jeg er meget spændt på, hvad det er for type spillere, han gerne ser Inge hente, hvis han skal praktisere "mest muligt på modstandernes banehalvdel", hvor Cifuentes gerne ville have spillere, der kunne trille den mest muligt rundt i trekanter.
Ædruelighedens stemme

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af raekkeettre » 25. jan 2022, 19:48

R Rosenberg skrev:
25. jan 2022, 17:33
Jeg er meget spændt på, hvad det er for type spillere, han gerne ser Inge hente, hvis han skal praktisere "mest muligt på modstandernes banehalvdel", hvor Cifuentes gerne ville have spillere, der kunne trille den mest muligt rundt i trekanter.
Tror du allerede nu de snakker om det, mens han er i Viborg, eller kan vi forvente et sløjt vintervindue og så handle til sommer. Har selv lidt svært ved at tænke at de allerede nu snakker om det, men ja, man ved nok ikke hvad der foregår på rastepladserne mellem Aalborg og Viborg.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af R Rosenberg » 25. jan 2022, 20:07

raekkeettre skrev:
25. jan 2022, 19:48
R Rosenberg skrev:
25. jan 2022, 17:33
Jeg er meget spændt på, hvad det er for type spillere, han gerne ser Inge hente, hvis han skal praktisere "mest muligt på modstandernes banehalvdel", hvor Cifuentes gerne ville have spillere, der kunne trille den mest muligt rundt i trekanter.
Tror du allerede nu de snakker om det, mens han er i Viborg, eller kan vi forvente et sløjt vintervindue og så handle til sommer. Har selv lidt svært ved at tænke at de allerede nu snakker om det, men ja, man ved nok ikke hvad der foregår på rastepladserne mellem Aalborg og Viborg.
Der foregår sgu mange spændende ting.
Og ja, måske det først er til sommer - omend jeg er 99,9% på, at Friis står på sidelinjen til AaB's kamp mod fcm.
#GloryHole
Ædruelighedens stemme

Fastland
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 24. feb 2014, 12:56
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af Fastland » 25. jan 2022, 22:07

Hvis folk vil have lidt læsestof til aftenkaffen, så gå ind og læs kommentarerne på Viborgs Facebook :D :cheers:

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 340
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af Nordjyden HY » 25. jan 2022, 22:11

Fastland skrev:
25. jan 2022, 22:07
Hvis folk vil have lidt læsestof til aftenkaffen, så gå ind og læs kommentarerne på Viborgs Facebook :D :cheers:
Ja, folk er sku' ikke helt glade😅
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 340
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af Nordjyden HY » 25. jan 2022, 22:13

Mon ikke vi ser et formationsskift under Lars Friis, hvor vi spiller 4 mand i bagerste kæde i en 4-3-3.
Det er en formation, som jeg har ville set længe, og det virker til at være det perfekte tidspunkt at afprøve det.
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af Pastorius » 25. jan 2022, 23:11

Nordjyden HY skrev:
25. jan 2022, 22:11
Fastland skrev:
25. jan 2022, 22:07
Hvis folk vil have lidt læsestof til aftenkaffen, så gå ind og læs kommentarerne på Viborgs Facebook :D :cheers:
Ja, folk er sku' ikke helt glade😅
Deres uofficielle twitterprofil er klasse, men undlader helt at komme ind på trænerskiftet.
Jeg ville hellere have nappet en trænerprofil fra Randers end fra dem (hvis nu ikke der var forskel på træneren).

Det er svært ikke at have sympati for tweets i denne dur:
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 216
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af Rolden » 26. jan 2022, 09:03

Jeg er positivt stemt overfor Lars Friis.

Hvis man har lyst, kan man se et interview med ham her. Han taler bla. om sine tidligere træner jobs og hvordan han gerne vil spille fodbold.

https://www.tvmidtvest.dk/fodboldfamili ... lars-friis

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af baresi » 26. jan 2022, 09:46

Citat Lars Friis:
"jeg står for en boldbesiddende stil med retning på. Sørger for modstanderen har bolden så lidt som muligt. lidt rockn roll, lidt derud af, sørger for der er gang i kampene. Jeg er ikke sindssyg vild med masser af possesion bare for at have bolden, jeg synes det bliver kedeligt. Vi skal underholde og entertaine dem der kommer på stadion. jeg vil gerne have det er gang i den med omtanke"

altså jeg er sikker på mentaliteten, det taktiske og fodboldfaglige er til stede. Ikke ud fra ovennævnte 3 linjer. Men Viborg er også et spændende hold når det har kørt for dem. Vi kunne da godt grave os ned efter en af kampene.

Han er spændende.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af Pastorius » 26. jan 2022, 10:12

baresi skrev:
26. jan 2022, 09:46
Citat Lars Friis:
"jeg står for en boldbesiddende stil med retning på. Sørger for modstanderen har bolden så lidt som muligt. lidt rockn roll, lidt derud af, sørger for der er gang i kampene. Jeg er ikke sindssyg vild med masser af possesion bare for at have bolden, jeg synes det bliver kedeligt. Vi skal underholde og entertaine dem der kommer på stadion. jeg vil gerne have det er gang i den med omtanke"

altså jeg er sikker på mentaliteten, det taktiske og fodboldfaglige er til stede. Ikke ud fra ovennævnte 3 linjer. Men Viborg er også et spændende hold når det har kørt for dem. Vi kunne da godt grave os ned efter en af kampene.

Han er spændende.
Det lyder meget som den retning Lars Søndergaard prøvede at ændre succesholdet i og han havde et fundament at starte fra.

Jeg synes AaB har været bedst når vi i perioder kan være meget boldbesiddende - ind i mellem så meget at det bliver lidt kedeligt - og i andre perioder kører hurtige kontra. Det var vekselvirkningen der gjorde og stærke.

Jeg synes også Cifuentes' ideer med skiftende formationer var spændende (omend svære at praktisere), og jeg ærger mig over at han gik væk fra det i efteråret.

Jeg kan rigtig godt lide ideen om at have flere strenge at spille på, især i en liga som den danske, hvor holdene er få og kender hinanden ud og ind. Det er langt sværere at implementere, og tager længere tid, men det er også mere langtidsholdbart, og giver bedre resultater i længden.

Jeg er ikke vild med koncepttrænere, der kører den samme stil og prøver at blive bedre og bedre til den. Det giver tit gode resultater på kort sigt, men når modstanderne har lært lektien, så giver det kun resultater, hvis man har et bedre hold og bedre spillere end modstanderne (og så ender vi i den der irriterende midtergruppe fra 5-8). Zorninger var et klassisk eksempel på det sidste, og Lars Friis lyder lidt på samme måde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af baresi » 26. jan 2022, 10:26

Pastorius skrev:
26. jan 2022, 10:12
baresi skrev:
26. jan 2022, 09:46
Citat Lars Friis:
"jeg står for en boldbesiddende stil med retning på. Sørger for modstanderen har bolden så lidt som muligt. lidt rockn roll, lidt derud af, sørger for der er gang i kampene. Jeg er ikke sindssyg vild med masser af possesion bare for at have bolden, jeg synes det bliver kedeligt. Vi skal underholde og entertaine dem der kommer på stadion. jeg vil gerne have det er gang i den med omtanke"

altså jeg er sikker på mentaliteten, det taktiske og fodboldfaglige er til stede. Ikke ud fra ovennævnte 3 linjer. Men Viborg er også et spændende hold når det har kørt for dem. Vi kunne da godt grave os ned efter en af kampene.

Han er spændende.
Det lyder meget som den retning Lars Søndergaard prøvede at ændre succesholdet i og han havde et fundament at starte fra.

Jeg synes AaB har været bedst når vi i perioder kan være meget boldbesiddende - ind i mellem så meget at det bliver lidt kedeligt - og i andre perioder kører hurtige kontra. Det var vekselvirkningen der gjorde og stærke.

Jeg synes også Cifuentes' ideer med skiftende formationer var spændende (omend svære at praktisere), og jeg ærger mig over at han gik væk fra det i efteråret.

Jeg kan rigtig godt lide ideen om at have flere strenge at spille på, især i en liga som den danske, hvor holdene er få og kender hinanden ud og ind. Det er langt sværere at implementere, og tager længere tid, men det er også mere langtidsholdbart, og giver bedre resultater i længden.

Jeg er ikke vild med koncepttrænere, der kører den samme stil og prøver at blive bedre og bedre til den. Det giver tit gode resultater på kort sigt, men når modstanderne har lært lektien, så giver det kun resultater, hvis man har et bedre hold og bedre spillere end modstanderne (og så ender vi i den der irriterende midtergruppe fra 5-8). Zorninger var et klassisk eksempel på det sidste, og Lars Friis lyder lidt på samme måde.
han har i interviews virket meget pragmatisk, også ift. opstart med ringe baner grundet vejr, der omstillede han sig med det samme. Lyder også til at være flexibel på formationer. men synes at tydeligheden i hvad han vil er super, og det bør da være til at relatere sig til.
Jeg er positiv indtil videre, hvor jeg synes vi har haft mange ansættelser, bl.a søndergaard, jakob friis m.fl, hvor man mere har tænkt. Okay lad os nu se.
men han må lade resultaterne tale :-)

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af FIDEL » 26. jan 2022, 11:45

Nordjyden HY skrev:
25. jan 2022, 22:13
Mon ikke vi ser et formationsskift under Lars Friis, hvor vi spiller 4 mand i bagerste kæde i en 4-3-3.
Det er en formation, som jeg har ville set længe, og det virker til at være det perfekte tidspunkt at afprøve det.
Det håber jeg.
Makaric vil have gavn af 2 wings, så han kan komme mere i boksen, hvor han er farlig.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny træner Lars Friis fra 1. August

Indlæg af Buzz Killington » 26. jan 2022, 11:56

baresi skrev:
26. jan 2022, 09:46
Citat Lars Friis:
"jeg står for en boldbesiddende stil med retning på. Sørger for modstanderen har bolden så lidt som muligt. lidt rockn roll, lidt derud af, sørger for der er gang i kampene. Jeg er ikke sindssyg vild med masser af possesion bare for at have bolden, jeg synes det bliver kedeligt. Vi skal underholde og entertaine dem der kommer på stadion. jeg vil gerne have det er gang i den med omtanke"

altså jeg er sikker på mentaliteten, det taktiske og fodboldfaglige er til stede. Ikke ud fra ovennævnte 3 linjer. Men Viborg er også et spændende hold når det har kørt for dem. Vi kunne da godt grave os ned efter en af kampene.

Han er spændende.
Underholde OG entertaine?! Det bliver vildt. Han ligner forresten stadig noget fra min søns Playmobil. Jeg er alligevel vild med hans tilgang. Er dog mere i tvivl om vi har holdet til tjubang. Men Pedro var god under gamle Friis, og det er vel lidt mere af den skole vi sigter mod nu.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar