Lars Friis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 682
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Lars Friis

Indlæg af Mr Gold » 23. mar 2022, 16:52

Jeg er bare fan af den træner!!
Tror det bliver SYGT godt!!

Det bliver SÅ spændende at følge udviklingen.
Han er mega fed i pressen også :aabfan: :aabfan:

Tror hans mandskabspleje bliver virkelig guld værd for vores unge upcommings.

Og se lige Kusk, det er jo ik tilfældigt!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lars Friis

Indlæg af Funky » 6. maj 2022, 12:19

Jeg vil anbefale folk at lytte til seneste Riposten-afsnit, hvor Jacob "Figo" interviewes om sin retur til AaB. I sig selv interessant, hvad han skal udrette, men til allersidst i udsendelsen kommer han lige med en positiv 'tåhyler' om Lars Friis. Den efterlader ikke megen tvivl om, at vi har fået fat i en rigtig, rigtig dygtig træner og klub-udvikler.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Lars Friis

Indlæg af Proppen » 15. maj 2022, 20:20

Jeg ved ikke, om det er for tidligt at konkludere, men nu har Friis snart været her en halvsæson, og jeg synes, at der i hvert fald er en tendens, og den er desværre ikke særlig positiv.

De formår meget sjældent at blive retvendt foran modstanderens felt, boldomgangen er meget langsom og de skaber nærmest lige så få chancer som under Wieghorst. Det er nærmest som om, at der ikke er en offensiv plan.

Taber vi i Parken (hvilket alt jo taler for), så har han fået en start, der har budt på 7 nederlag i 12 kampe.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Lars Friis

Indlæg af Mephisto2 » 15. maj 2022, 20:30

Mr Gold skrev:
23. mar 2022, 16:52
Jeg er bare fan af den træner!!
Tror det bliver SYGT godt!!

Det bliver SÅ spændende at følge udviklingen.
Han er mega fed i pressen også :aabfan: :aabfan:

Tror hans mandskabspleje bliver virkelig guld værd for vores unge upcommings.

Og se lige Kusk, det er jo ik tilfældigt!!
That didn’t age well…..

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Lars Friis

Indlæg af gwailo » 15. maj 2022, 20:37

Proppen skrev:
15. maj 2022, 20:20
Jeg ved ikke, om det er for tidligt at konkludere, men nu har Friis snart været her en halvsæson, og jeg synes, at der i hvert fald er en tendens, og den er desværre ikke særlig positiv.

De formår meget sjældent at blive retvendt foran modstanderens felt, boldomgangen er meget langsom og de skaber nærmest lige så få chancer som under Wieghorst. Det er nærmest som om, at der ikke er en offensiv plan.

Taber vi i Parken (hvilket alt jo taler for), så har han fået en start, der har budt på 7 nederlag i 12 kampe.
Det er det!
// gwailo

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Lars Friis

Indlæg af Stegosaurus » 15. maj 2022, 20:39

Proppen skrev:
15. maj 2022, 20:20
Jeg ved ikke, om det er for tidligt at konkludere, men nu har Friis snart været her en halvsæson, og jeg synes, at der i hvert fald er en tendens, og den er desværre ikke særlig positiv.

De formår meget sjældent at blive retvendt foran modstanderens felt, boldomgangen er meget langsom og de skaber nærmest lige så få chancer som under Wieghorst. Det er nærmest som om, at der ikke er en offensiv plan.

Taber vi i Parken (hvilket alt jo taler for), så har han fået en start, der har budt på 7 nederlag i 12 kampe.
Christ.... tag sgu da nogle lykkepiller...... Friis har da fået et fornuftigt output af truppen - vi ender nr. 4-6, og det er jo fuldstændig truppens styrke. Vi bør ikke ende højere og gør det så heller ikke.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Lars Friis

Indlæg af Mephisto2 » 15. maj 2022, 20:43

Stegosaurus skrev:
15. maj 2022, 20:39
Proppen skrev:
15. maj 2022, 20:20
Jeg ved ikke, om det er for tidligt at konkludere, men nu har Friis snart været her en halvsæson, og jeg synes, at der i hvert fald er en tendens, og den er desværre ikke særlig positiv.

De formår meget sjældent at blive retvendt foran modstanderens felt, boldomgangen er meget langsom og de skaber nærmest lige så få chancer som under Wieghorst. Det er nærmest som om, at der ikke er en offensiv plan.

Taber vi i Parken (hvilket alt jo taler for), så har han fået en start, der har budt på 7 nederlag i 12 kampe.
Christ.... tag sgu da nogle lykkepiller...... Friis har da fået et fornuftigt output af truppen - vi ender nr. 4-6, og det er jo fuldstændig truppens styrke. Vi bør ikke ende højere og gør det så heller ikke.
Så 13 point i 12 kampe - og vel dermed ringeste snit i historisk tid - vil være “fornuftigt”?

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Lars Friis

Indlæg af Proppen » 15. maj 2022, 20:48

gwailo skrev:
15. maj 2022, 20:37
Proppen skrev:
15. maj 2022, 20:20
Jeg ved ikke, om det er for tidligt at konkludere, men nu har Friis snart været her en halvsæson, og jeg synes, at der i hvert fald er en tendens, og den er desværre ikke særlig positiv.

De formår meget sjældent at blive retvendt foran modstanderens felt, boldomgangen er meget langsom og de skaber nærmest lige så få chancer som under Wieghorst. Det er nærmest som om, at der ikke er en offensiv plan.

Taber vi i Parken (hvilket alt jo taler for), så har han fået en start, der har budt på 7 nederlag i 12 kampe.
Det er det!
OK - længere snor end en halvsæson, før vi konkluderer. Men tendenserne er i hvert ikke rosenrøde.

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Lars Friis

Indlæg af gwailo » 15. maj 2022, 21:00

Proppen skrev:
15. maj 2022, 20:48
gwailo skrev:
15. maj 2022, 20:37
Proppen skrev:
15. maj 2022, 20:20
Jeg ved ikke, om det er for tidligt at konkludere, men nu har Friis snart været her en halvsæson, og jeg synes, at der i hvert fald er en tendens, og den er desværre ikke særlig positiv.

De formår meget sjældent at blive retvendt foran modstanderens felt, boldomgangen er meget langsom og de skaber nærmest lige så få chancer som under Wieghorst. Det er nærmest som om, at der ikke er en offensiv plan.

Taber vi i Parken (hvilket alt jo taler for), så har han fået en start, der har budt på 7 nederlag i 12 kampe.
Det er det!
OK - længere snor end en halvsæson, før vi konkluderer. Men tendenserne er i hvert ikke rosenrøde.
Nej det er de ikke. Men jeg har ikke indtryk af at Friis sådan rigtig er begyndt at bygge sit eget endnu.
Han har forsøgte at levere de umiddelbare resultater ved at stå på skuldrene af Cifuentes og lave så lidt om som muligt.

Desværre har resultaterne udlignet sig henover sæsonen og vi er rendt ind i en byge af skader og karantæner, der har gjort at vi har famlet efter formationer og identitet.

Jeg er spændt på hvad et fasttømret system som han står inde for og opbygning af et nyt hold gør...
// gwailo

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Lars Friis

Indlæg af Lyfe » 15. maj 2022, 21:07

Marti har tabt 1 kamp ud af 8 og kan gå på første pladsen da de er en kamp bagud...

Tror nu stadig Friis er det rigtige på sigt men det koster nok at skifte træner 3 gange på en sæson. Desværre har det i år kostet vores tur ud i europa! FUCK JEG HADER DET LORT!!! VIL I FUCKING EUROPA OG SE BOLD!!

Men selvfølgelig er det rigtige ikke og pege pilen mod træneren nu. Vi skal have tålmodighed og indse vi endnu engang sluttede højere en GF
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Lars Friis

Indlæg af Brodernumsi » 15. maj 2022, 21:26

Friis er en af IAO's bedste transfers. Jeg håber, han får lidt styr på, hvad Inge henter i næste vindue.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Lars Friis

Indlæg af Proppen » 16. maj 2022, 00:05

Lyfe skrev:
15. maj 2022, 21:07
Marti har tabt 1 kamp ud af 8 og kan gå på første pladsen da de er en kamp bagud...

Tror nu stadig Friis er det rigtige på sigt men det koster nok at skifte træner 3 gange på en sæson. Desværre har det i år kostet vores tur ud i europa! FUCK JEG HADER DET LORT!!! VIL I FUCKING EUROPA OG SE BOLD!!

Men selvfølgelig er det rigtige ikke og pege pilen mod træneren nu. Vi skal have tålmodighed og indse vi endnu engang sluttede højere en GF
Hvad baserer du det med Friis på sigt på? Jeg håber, du har ret. Men siden han kom til synes jeg, at angrebsspillet lige så langsomt er faldet fra hinanden. Det er helt uden perspektiv og fantasi - præcis som under Wieghorst. Det synes jeg er bekymrende og peger (også) i retning af træneren.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lars Friis

Indlæg af Eksil » 16. maj 2022, 11:29

Lyfe skrev:
15. maj 2022, 21:07
Marti har tabt 1 kamp ud af 8 og kan gå på første pladsen da de er en kamp bagud...

Tror nu stadig Friis er det rigtige på sigt men det koster nok at skifte træner 3 gange på en sæson. Desværre har det i år kostet vores tur ud i europa! FUCK JEG HADER DET LORT!!! VIL I FUCKING EUROPA OG SE BOLD!!

Men selvfølgelig er det rigtige ikke og pege pilen mod træneren nu. Vi skal have tålmodighed og indse vi endnu engang sluttede højere en GF
Vil i princippet også gerne i Europa, men som klubben er nu bliver det en gang hård spanking fra en hollansk mellem klub og så hjem og skamme sig.

Gevinsten er i et gruppespil og det er lige så realistisk som AGF i CL.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Lars Friis

Indlæg af FIDEL » 16. maj 2022, 16:14

Jeg er bestemt ikke imponeret af Friis indtil videre. Det startede fint, men har været katastrofalt ringe i flere kampe. Hold kæft, hvor er jeg træt af det middelmådige lort de formår at præstere hver sæson.
Klubben satsede ved at holde på profilerne, men de skuffer igen igen igen.
Lad os nu bare få en klam ny ejer ind, som vil investere og stille højere krav til det sportslige. Det er der brug for.

Brugeravatar
Dorezha
Junior
Junior
Indlæg: 62
Tilmeldt: 25. apr 2022, 11:35
Favoritspiller: Martin P

Re: Lars Friis

Indlæg af Dorezha » 16. maj 2022, 16:31

FIDEL skrev:
16. maj 2022, 16:14
Jeg er bestemt ikke imponeret af Friis indtil videre. Det startede fint, men har været katastrofalt ringe i flere kampe. Hold kæft, hvor er jeg træt af det middelmådige lort de formår at præstere hver sæson.
Klubben satsede ved at holde på profilerne, men de skuffer igen igen igen.
Lad os nu bare få en klam ny ejer ind, som vil investere og stille højere krav til det sportslige. Det er der brug for.
Som i SønderjyskE, EfB m.fl.?

Cifuentes havde brug for tid. Giv nu Friis lidt længere snor. Klopp startede heller ikke super godt ud i Liverpool, men han gør det OK nu.
Et hjerte - En klub

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lars Friis

Indlæg af Pastorius » 16. maj 2022, 16:48

FIDEL skrev:
16. maj 2022, 16:14
Jeg er bestemt ikke imponeret af Friis indtil videre. Det startede fint, men har været katastrofalt ringe i flere kampe. Hold kæft, hvor er jeg træt af det middelmådige lort de formår at præstere hver sæson.
Klubben satsede ved at holde på profilerne, men de skuffer igen igen igen.
Lad os nu bare få en klam ny ejer ind, som vil investere og stille højere krav til det sportslige. Det er der brug for.
Efter den første gode tid, blev jeg moppet lidt fordi jeg inden han kom havde skrevet at en ny træner ikke rigtig kan gøre den store forskel. Grundlæggende er problemet kvaliteten af det spillermateriale der er til rådighed.

Vi har alt for mange spillere, med alt for store huller i deres kompetencer til at vi kan blive ved med at dække svaghederne af rundt omkring. Det bliver endnu sværere hvis vi skifter en del ud, og helt umuligt når dem der skal lukke hullerne rundt omkring også kommer til at mangle, og når også nogle af førstereserverne render ind i skader.

- Pedro har været førstevalg den største del af tiden han har været her. Han har næsten kun været skadet i foråret.
- MC har været hans førstereserve og har også været skadet - som han faktisk altid er blevet, når han har spillet 3 gode kampe i træk. (selvom jeg stadig vil mene at hans gode kampe ikke er nok til de fejl han laver).
- Ahlmann har døjet med niveauet og ham vi købte for at dække af, blev også hurtigt skadet.
- Rufo har i den tid han har været her enten været starter eller en af de første indskiftere - skadet.
- Børsting - som også har været stort set fast starter er solgt.
- Trajkovski, som var hentet på leje til at løfte holdet er væk igen.
- Makaric har været lidt småskadet i løbet af sæsonen - og Kasper Høgh løb også ind i en fiber.
- Iver Fossum - som jeg vil fastholde er langt bedre når han er længere fremme på banen, har måtte spille længere tilbage.
- Højholt som også er bedre lidt længere fremme har måtte være mere defensiv.
- Alle fire midterforsvarer har også været skadet i en eller flere kampe i foråret.

Oveni det har vi så karantæner og bare nogle spillere der hver har deres svagheder. Kusk, der åbenbart viser sig så ringe frem til træning at man ikke kan forsvare at sætte ham på hold fra start. Pallesen som er Pallesen. Vores midterforsvar som også alle har deres fejl, og hver især han set rigtig dumme ud i lidt for mange kampe.

Tilbage har vi fået Lucas fra en skade, men han er væk igen, og har naturligt nok ikke kunnet flytte holdet voldsomt efter så lang en pause.
Og så har vi fået Kasper Høgh, som selv efter en rigtig fin start, ikke har vist sig at kunne komme foran Makaric som starter.

Jeg ved det kan være svært, når vi nu virkelig var på bronzekurs, men vi burde egentlig være ovenud tilfredse med at vi kom i top-6 og stadig med én runde tilbage har mulighed (spinkel ser den ud) for europæisk næste sæson.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lars Friis

Indlæg af Forza » 16. maj 2022, 16:52

Pastorius skrev:
16. maj 2022, 16:48
FIDEL skrev:
16. maj 2022, 16:14
Jeg er bestemt ikke imponeret af Friis indtil videre. Det startede fint, men har været katastrofalt ringe i flere kampe. Hold kæft, hvor er jeg træt af det middelmådige lort de formår at præstere hver sæson.
Klubben satsede ved at holde på profilerne, men de skuffer igen igen igen.
Lad os nu bare få en klam ny ejer ind, som vil investere og stille højere krav til det sportslige. Det er der brug for.
Efter den første gode tid, blev jeg moppet lidt fordi jeg inden han kom havde skrevet at en ny træner ikke rigtig kan gøre den store forskel. Grundlæggende er problemet kvaliteten af det spillermateriale der er til rådighed.

Vi har alt for mange spillere, med alt for store huller i deres kompetencer til at vi kan blive ved med at dække svaghederne af rundt omkring. Det bliver endnu sværere hvis vi skifter en del ud, og helt umuligt når dem der skal lukke hullerne rundt omkring også kommer til at mangle, og når også nogle af førstereserverne render ind i skader.

- Pedro har været førstevalg den største del af tiden han har været her. Han har næsten kun været skadet i foråret.
- MC har været hans førstereserve og har også været skadet - som han faktisk altid er blevet, når han har spillet 3 gode kampe i træk. (selvom jeg stadig vil mene at hans gode kampe ikke er nok til de fejl han laver).
- Ahlmann har døjet med niveauet og ham vi købte for at dække af, blev også hurtigt skadet.
- Rufo har i den tid han har været her enten været starter eller en af de første indskiftere - skadet.
- Børsting - som også har været stort set fast starter er solgt.
- Trajkovski, som var hentet på leje til at løfte holdet er væk igen.
- Makaric har været lidt småskadet i løbet af sæsonen - og Kasper Høgh løb også ind i en fiber.
- Iver Fossum - som jeg vil fastholde er langt bedre når han er længere fremme på banen, har måtte spille længere tilbage.
- Højholt som også er bedre lidt længere fremme har måtte være mere defensiv.
- Alle fire midterforsvarer har også været skadet i en eller flere kampe i foråret.

Oveni det har vi så karantæner og bare nogle spillere der hver har deres svagheder. Kusk, der åbenbart viser sig så ringe frem til træning at man ikke kan forsvare at sætte ham på hold fra start. Pallesen som er Pallesen. Vores midterforsvar som også alle har deres fejl, og hver især han set rigtig dumme ud i lidt for mange kampe.

Tilbage har vi fået Lucas fra en skade, men han er væk igen, og har naturligt nok ikke kunnet flytte holdet voldsomt efter så lang en pause.
Og så har vi fået Kasper Høgh, som selv efter en rigtig fin start, ikke har vist sig at kunne komme foran Makaric som starter.

Jeg ved det kan være svært, når vi nu virkelig var på bronzekurs, men vi burde egentlig være ovenud tilfredse med at vi kom i top-6 og stadig med én runde tilbage har mulighed (spinkel ser den ud) for europæisk næste sæson.
Gode betragtninger og jeg er faktisk enig. Vi har haft en smal trup og har været skadesplaget på en del positioner. Ofte har vores indskiftninger båret præg af omrokeringer og ungdomssspillere. Den slags koster.

I den seneste kamp tabte vi klart og fortjent. Men i nogle af de andre seneste nederlag har vi leveret fine indsatser, som med lidt held kunne ha’ tippet vores vej. Det er vel hvad vi kan forlange i top 6.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Lars Friis

Indlæg af FIDEL » 16. maj 2022, 17:19

Dorezha skrev:
16. maj 2022, 16:31
FIDEL skrev:
16. maj 2022, 16:14
Jeg er bestemt ikke imponeret af Friis indtil videre. Det startede fint, men har været katastrofalt ringe i flere kampe. Hold kæft, hvor er jeg træt af det middelmådige lort de formår at præstere hver sæson.
Klubben satsede ved at holde på profilerne, men de skuffer igen igen igen.
Lad os nu bare få en klam ny ejer ind, som vil investere og stille højere krav til det sportslige. Det er der brug for.
Som i SønderjyskE, EfB m.fl.?

Cifuentes havde brug for tid. Giv nu Friis lidt længere snor. Klopp startede heller ikke super godt ud i Liverpool, men han gør det OK nu.
Jeg mener selvfølgelig ikke kun i denne sæson.
De seneste sæsoner har været en kavalkade af skuffelser: pokalfinalen, skader til Lucas og Hiljemark, misset playoff finale imod agf, missede top 6 placeringer.
Men ja, vi er vel bare ikke bedre.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Lars Friis

Indlæg af FIDEL » 16. maj 2022, 22:19

Stegosaurus skrev:
16. maj 2022, 20:49
FIDEL skrev:
16. maj 2022, 17:19
Dorezha skrev:
16. maj 2022, 16:31
FIDEL skrev:
16. maj 2022, 16:14
Jeg er bestemt ikke imponeret af Friis indtil videre. Det startede fint, men har været katastrofalt ringe i flere kampe. Hold kæft, hvor er jeg træt af det middelmådige lort de formår at præstere hver sæson.
Klubben satsede ved at holde på profilerne, men de skuffer igen igen igen.
Lad os nu bare få en klam ny ejer ind, som vil investere og stille højere krav til det sportslige. Det er der brug for.
Som i SønderjyskE, EfB m.fl.?

Cifuentes havde brug for tid. Giv nu Friis lidt længere snor. Klopp startede heller ikke super godt ud i Liverpool, men han gør det OK nu.
Jeg mener selvfølgelig ikke kun i denne sæson.
De seneste sæsoner har været en kavalkade af skuffelser: pokalfinalen, skader til Lucas og Hiljemark, misset playoff finale imod agf, missede top 6 placeringer.
Men ja, vi er vel bare ikke bedre.
Du må være glad for, at du så har debatsiden, så du ikke skal sidde alene med dine skuffelser.
Ja, absolut.
Friis skal naturligvis have lang snor, så vi kan få mere kontinuitet.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Lars Friis

Indlæg af sulakvelidze » 22. maj 2022, 08:35

Lidt om, hvor sure de var i Viborg:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ub/9263782

Besvar