Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5265
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 15. maj 2022, 10:33

jonas386 skrev:
15. maj 2022, 10:17
Synes godt nok at nordjyske bliver ved med at påstå der er en lille dør på klem for både Thelander og Rinne.
Jeg tænker, at de begge er der, hvor der er flere ting, der er afgørende for dem.

1. Jeg er slet ikke i tvivl om, at de begge har masser af muligheder. Men er de interessante nok (sportsligt såvel som økonomiske) ift AaB? Og de har begge også små børn - så er alt heller ikke lige interessant.
2. Muligheden for europæisk fodbold består endnu. Det er klart, at det vil de begge gerne. Kan de få det andre steder?

Normalt er jeg sådan, at klubben bør sige "fuck jer", hvis I ikke forlænger. Men med de to synes jeg, at det lille festspil er okay. Dels har de tjent klubben flot og længe. Og dels har de begge været meget reelle omkring, at de helst vil til udlandet igen.
Ædruelighedens stemme

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Martino » 15. maj 2022, 10:38

Jakobsen skrev:
15. maj 2022, 10:29
jonas386 skrev:
15. maj 2022, 10:17
Synes godt nok at nordjyske bliver ved med at påstå der er en lille dør på klem for både Thelander og Rinne.
Spørgsmålet er så hvad der er bedst

1) At beholde kendte spillere, som vi ved har højt niveau, men måske ikke er så sultne på mere AaB. De skal nok yde det profesionelle arbejde, som skal til, men sulten har jo også noget at sige for hvordan man udfører sit arbejde.
2) Bruge muligheden for at caste nye stærke kræfter der måske også kan bære holdet i flere år end de to. Jeg er nok selv lidt forebeholden der. De kan nok godt finde en målmand der enten er tæt på Rinnes niveau eller kan nå det. Målmandsmarkedet har jo færre pladser.
Mht. forsvaret kan de også godt finde en spiller på Thelander niveau, men kan vi også finde en der både spiller fodbold på samme niveau og kan lede forsvaret. Jeg frygter virkelig en Okore casting af en spiller der ikke har lederevenre og har for lavet et bundniveau, men opgaven skal løses før eller siden og Thelander har jo også en udløbsdato.
Med IAO kan man dog godt frygte vi får noget leverpostej fra Norge, Balkan eller en dårlige klub. Håber da i hvert fald ikke man laver de signings ud ra datasystemets evne til at finde billige lottokuponer som Hagelskjær og Høgh.
Men Hagelskjær og Høgh er jo netop hentet som billige lottokuponer. Jeg synes begge er fornuftige signings til en numerisk tynd trup. Hagelskjær har spillet gode kampe for os, omend han pt er ramt på selvtilliden. Høgh har noget fandeninvolskhed som vi har manglet - sikkert også på træningsbanen. IAO har et god samarbejde med Hobro, hvorfor denne transfer på alle måder gav god mening.
Det spændende bliver denne sommer. Det har vi alle sagt, og jeg tror det bliver godt.
Jeg savner Winsnes

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Maglau » 15. maj 2022, 11:17

Martino skrev:
15. maj 2022, 10:38
Jakobsen skrev:
15. maj 2022, 10:29
jonas386 skrev:
15. maj 2022, 10:17
Synes godt nok at nordjyske bliver ved med at påstå der er en lille dør på klem for både Thelander og Rinne.
Spørgsmålet er så hvad der er bedst

1) At beholde kendte spillere, som vi ved har højt niveau, men måske ikke er så sultne på mere AaB. De skal nok yde det profesionelle arbejde, som skal til, men sulten har jo også noget at sige for hvordan man udfører sit arbejde.
2) Bruge muligheden for at caste nye stærke kræfter der måske også kan bære holdet i flere år end de to. Jeg er nok selv lidt forebeholden der. De kan nok godt finde en målmand der enten er tæt på Rinnes niveau eller kan nå det. Målmandsmarkedet har jo færre pladser.
Mht. forsvaret kan de også godt finde en spiller på Thelander niveau, men kan vi også finde en der både spiller fodbold på samme niveau og kan lede forsvaret. Jeg frygter virkelig en Okore casting af en spiller der ikke har lederevenre og har for lavet et bundniveau, men opgaven skal løses før eller siden og Thelander har jo også en udløbsdato.
Med IAO kan man dog godt frygte vi får noget leverpostej fra Norge, Balkan eller en dårlige klub. Håber da i hvert fald ikke man laver de signings ud ra datasystemets evne til at finde billige lottokuponer som Hagelskjær og Høgh.
Men Hagelskjær og Høgh er jo netop hentet som billige lottokuponer. Jeg synes begge er fornuftige signings til en numerisk tynd trup. Hagelskjær har spillet gode kampe for os, omend han pt er ramt på selvtilliden. Høgh har noget fandeninvolskhed som vi har manglet - sikkert også på træningsbanen. IAO har et god samarbejde med Hobro, hvorfor denne transfer på alle måder gav god mening.
Det spændende bliver denne sommer. Det har vi alle sagt, og jeg tror det bliver godt.
Problemet er som så sådan ikke at vi har Høgh og hagelskjær i truppen - udfordringen er at de enten er start 11 eller alt for tæt derpå.
Ingen tvivl om at det bliver en vild sommer med kontrakter.
Vi har et ok hold men som nævnt med nogle åbenlyse mangler i start 11 som skal adresseres. Når vi så samtidigt står til at miste en stor del af rygraden op midt i banen, Rinne Thelander og Fossum (for at få noget mønt mens tid er) - så bliver det mere spændende end jeg bryder mig om.
Det er ikke fedt at skulle spille så vigtige pladser ind på en gang. Derfor håber jeg inderligt at Thelander som den vigtigste af dem skriver på en ny kontrakt og dermed giver både Friis og de nye der kommer noget at læne sig op af.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af troelsh » 15. maj 2022, 11:45

Jakobsen skrev:
15. maj 2022, 10:29
jonas386 skrev:
15. maj 2022, 10:17
Synes godt nok at nordjyske bliver ved med at påstå der er en lille dør på klem for både Thelander og Rinne.
Spørgsmålet er så hvad der er bedst

1) At beholde kendte spillere, som vi ved har højt niveau, men måske ikke er så sultne på mere AaB. De skal nok yde det profesionelle arbejde, som skal til, men sulten har jo også noget at sige for hvordan man udfører sit arbejde.
2) Bruge muligheden for at caste nye stærke kræfter der måske også kan bære holdet i flere år end de to. Jeg er nok selv lidt forebeholden der. De kan nok godt finde en målmand der enten er tæt på Rinnes niveau eller kan nå det. Målmandsmarkedet har jo færre pladser.
Mht. forsvaret kan de også godt finde en spiller på Thelander niveau, men kan vi også finde en der både spiller fodbold på samme niveau og kan lede forsvaret. Jeg frygter virkelig en Okore casting af en spiller der ikke har lederevenre og har for lavet et bundniveau, men opgaven skal løses før eller siden og Thelander har jo også en udløbsdato.
Med IAO kan man dog godt frygte vi får noget leverpostej fra Norge, Balkan eller en dårlige klub. Håber da i hvert fald ikke man laver de signings ud ra datasystemets evne til at finde billige lottokuponer som Hagelskjær og Høgh.
Jeg er ikke umiddelbart enig i, at vi “bare” kan finde en målmand på niveau med Rinne og en forsvarsspiller på niveau med Thelander.
Rinne er et scoop, og vel den bedste målmand har haft.
Thelander valgte vel AaB dels pga skadeshistorik og tilhørsforhold.
At finde to nye der er mindst ligeså gode, kræver i den grad noget af IAO, for AaB står ikke øverst på ønskeseddelen for spillere af den kaliber

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 15. maj 2022, 12:30

Lidt fra vandrørene:

Der er interesse for Thelander fra cypriotiske Apollon Limassol, Alexander Zornigers klub. Uden at det overhovedet er tæt på endnu, er det mere konkret end det japanske.

Rinne har sværere ved at tiltrække interesse og en forlængelse kan blive en mulighed, som han selv åbner op for i Nordjyskes artikel.

Prip er (næsten som eneste mand) ret varm i markedet og AaB sælger ikke billigt. Jeg synes, det lugter af et salg.

Makaric kan også være på vej ud. Det kan blive en profitcase og AaB kigger på andre angribere, som tidligere nævnt, så derfor giver det god mening at afsøge markedet for bejlere.

AaB vil igen til sommer forsøge at forstærke akademiet med en håndfuld spillere udefra.

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RØDESVIN » 15. maj 2022, 12:45

Mht til Rinne så ved jeg fra folk helt tæt på at han så godt som sikkert er væk til sommer og også at det bliver et skifte man nok ikke lige havde regnet med

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 15. maj 2022, 12:48

RØDESVIN skrev:
15. maj 2022, 12:45
Mht til Rinne så ved jeg fra folk helt tæt på at han så godt som sikkert er væk til sommer og også at det bliver et skifte man nok ikke lige havde regnet med
Forhåbentlig ikke anden dansk klub.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 15. maj 2022, 12:58

RØDESVIN skrev:
15. maj 2022, 12:45
Mht til Rinne så ved jeg fra folk helt tæt på at han så godt som sikkert er væk til sommer og også at det bliver et skifte man nok ikke lige havde regnet med
Spændende. Noget du kan røbe mere om?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FIDEL » 15. maj 2022, 13:56

Prica22 skrev:
15. maj 2022, 12:58
RØDESVIN skrev:
15. maj 2022, 12:45
Mht til Rinne så ved jeg fra folk helt tæt på at han så godt som sikkert er væk til sommer og også at det bliver et skifte man nok ikke lige havde regnet med
Spændende. Noget du kan røbe mere om?
Hvis han skifter til en dansk klub, så kommer jeg ud på Hornevej og laver ballade.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 15. maj 2022, 14:16

Prica22 skrev:
15. maj 2022, 12:58
RØDESVIN skrev:
15. maj 2022, 12:45
Mht til Rinne så ved jeg fra folk helt tæt på at han så godt som sikkert er væk til sommer og også at det bliver et skifte man nok ikke lige havde regnet med
Spændende. Noget du kan røbe mere om?
Ja. Kæmpe cliffhanger han smider der :D
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af 9520AaB » 15. maj 2022, 14:20

Forza skrev:
Prica22 skrev:
15. maj 2022, 12:58
RØDESVIN skrev:
15. maj 2022, 12:45
Mht til Rinne så ved jeg fra folk helt tæt på at han så godt som sikkert er væk til sommer og også at det bliver et skifte man nok ikke lige havde regnet med
Spændende. Noget du kan røbe mere om?
Ja. Kæmpe cliffhanger han smider der :D
Der er stor interesse for Grabara fra Tyskland. Hvis han sælges, er Rinne til FCK vel en no-brainer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RØDESVIN » 15. maj 2022, 14:23

Prica22 skrev:
15. maj 2022, 12:58
RØDESVIN skrev:
15. maj 2022, 12:45
Mht til Rinne så ved jeg fra folk helt tæt på at han så godt som sikkert er væk til sommer og også at det bliver et skifte man nok ikke lige havde regnet med
Spændende. Noget du kan røbe mere om?
Nej det er ikke en dansk klub, det havde været ulideligt hvis det havde været tilfældet

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af DenGamleMand » 15. maj 2022, 14:24

RØDESVIN skrev:
15. maj 2022, 12:45
Mht til Rinne så ved jeg fra folk helt tæt på at han så godt som sikkert er væk til sommer og også at det bliver et skifte man nok ikke lige havde regnet med
Hvad pokker vil Rinne i Esbjerg? :D
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 15. maj 2022, 14:39

RØDESVIN skrev:
15. maj 2022, 14:23
Prica22 skrev:
15. maj 2022, 12:58
RØDESVIN skrev:
15. maj 2022, 12:45
Mht til Rinne så ved jeg fra folk helt tæt på at han så godt som sikkert er væk til sommer og også at det bliver et skifte man nok ikke lige havde regnet med
Spændende. Noget du kan røbe mere om?
Nej det er ikke en dansk klub, det havde været ulideligt hvis det havde været tilfældet
Thank god. Svensk?

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RØDESVIN » 15. maj 2022, 15:46

Meget mere eksotisk

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jonas386 » 15. maj 2022, 16:15

RØDESVIN skrev:
15. maj 2022, 15:46
Meget mere eksotisk
Qatar? Eller er vi ude i USA eller Sydamerika?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 15. maj 2022, 16:28

Hvis det er så godt som på plads, så kan det undre mig at man ikke har meldt ud, at aftenens kamp er Rinnes sidste i Aalborg, så han kunne få en "farvel hyldest".
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Brodernumsi » 15. maj 2022, 17:32

Prica22 skrev:
15. maj 2022, 12:30
Lidt fra vandrørene:

Der er interesse for Thelander fra cypriotiske Apollon Limassol, Alexander Zornigers klub. Uden at det overhovedet er tæt på endnu, er det mere konkret end det japanske.

Rinne har sværere ved at tiltrække interesse og en forlængelse kan blive en mulighed, som han selv åbner op for i Nordjyskes artikel.

Prip er (næsten som eneste mand) ret varm i markedet og AaB sælger ikke billigt. Jeg synes, det lugter af et salg.

Makaric kan også være på vej ud. Det kan blive en profitcase og AaB kigger på andre angribere, som tidligere nævnt, så derfor giver det god mening at afsøge markedet for bejlere.

AaB vil igen til sommer forsøge at forstærke akademiet med en håndfuld spillere udefra.
Forstår ikke man er villig til at sælge Prip eller Makaric.
Selvfølgelig kan penge blive så store, at vi ikke kan sige nej, og så er det også ok. Men vi har så mange huller i start-11 allerede,og så mange, der kun burde være reserve.
At man så er villige til at sælge ud af de få sikre startere vi har, synes jeg er meget skræmmende. Bliver svært at få et slagkraftigt hold klar til start af næste sæson.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7815
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 15. maj 2022, 17:47

Brodernumsi skrev:
15. maj 2022, 17:32
Prica22 skrev:
15. maj 2022, 12:30
Lidt fra vandrørene:

Der er interesse for Thelander fra cypriotiske Apollon Limassol, Alexander Zornigers klub. Uden at det overhovedet er tæt på endnu, er det mere konkret end det japanske.

Rinne har sværere ved at tiltrække interesse og en forlængelse kan blive en mulighed, som han selv åbner op for i Nordjyskes artikel.

Prip er (næsten som eneste mand) ret varm i markedet og AaB sælger ikke billigt. Jeg synes, det lugter af et salg.

Makaric kan også være på vej ud. Det kan blive en profitcase og AaB kigger på andre angribere, som tidligere nævnt, så derfor giver det god mening at afsøge markedet for bejlere.

AaB vil igen til sommer forsøge at forstærke akademiet med en håndfuld spillere udefra.
Forstår ikke man er villig til at sælge Prip eller Makaric.
Selvfølgelig kan penge blive så store, at vi ikke kan sige nej, og så er det også ok. Men vi har så mange huller i start-11 allerede,og så mange, der kun burde være reserve.
At man så er villige til at sælge ud af de få sikre startere vi har, synes jeg er meget skræmmende. Bliver svært at få et slagkraftigt hold klar til start af næste sæson.
Vi budgetterer med store salg i hvert vindue. Vi har ikke solgt i to vinduer. Det er strategien at sælge profiler, så det er logik at sælger hvis buddene er fornuftige.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Buzz Killington » 15. maj 2022, 17:48

Prica22 skrev:
15. maj 2022, 12:30
Lidt fra vandrørene:

Der er interesse for Thelander fra cypriotiske Apollon Limassol, Alexander Zornigers klub. Uden at det overhovedet er tæt på endnu, er det mere konkret end det japanske.

Rinne har sværere ved at tiltrække interesse og en forlængelse kan blive en mulighed, som han selv åbner op for i Nordjyskes artikel.

Prip er (næsten som eneste mand) ret varm i markedet og AaB sælger ikke billigt. Jeg synes, det lugter af et salg.

Makaric kan også være på vej ud. Det kan blive en profitcase og AaB kigger på andre angribere, som tidligere nævnt, så derfor giver det god mening at afsøge markedet for bejlere.

AaB vil igen til sommer forsøge at forstærke akademiet med en håndfuld spillere udefra.
Som altid en fornøjelse at høre fra dig. Spændende med Maka. Det må også give genlyd at han kunne overføre noget af hans malfarlighed (pr minut) til en bedre liga. Og så er angribere med hans fysik altid i høj kurs.

Samtidig synes jeg ikke han passer fantastisk ind i vores måde at spille på hvor jeg tænker noget mere fart ville være at foretrække.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar