Jeg tror ikke på, at vi kan komme af med ham. Det bliver en lang sæson med Højholt, Pedro og Fossum. Ingen af de tre fungerer til det her hold. To af dem er bare ikke gode nok, og den tredje (Fossum) fungerer kun hvis han har de helt rigtige holdkammerater.
Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00
Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
- Allstar
- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: Aalborg
Hvem mon vi skal møde i nedrykningsspillet?
Vi er simpelhen en skændsel
For 3-4 måneder siden var der en tiltro til AaB i hele Nordjylland, nu har man pisset det hele væk på rekordtid (selv for AaB)
For hede hule helvede Lars Friis, få nu sat de spillere op, og få nu for satan da trænet straffespark, hvor svært kan det være at score fra 11 meter pletten
For 3-4 måneder siden var der en tiltro til AaB i hele Nordjylland, nu har man pisset det hele væk på rekordtid (selv for AaB)
For hede hule helvede Lars Friis, få nu sat de spillere op, og få nu for satan da trænet straffespark, hvor svært kan det være at score fra 11 meter pletten
Godkendt indsats: Ementa og Sousa.
Resten kan simpelten bare skride. Jeg orker ikke mere.
Resten kan simpelten bare skride. Jeg orker ikke mere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Hvorfor sparker Kusk eller Lucas dig ikke? Det er jo næsten komisk.
jonas386 skrev: ↑17. jul 2022, 15:54Jeg tror ikke på, at vi kan komme af med ham. Det bliver en lang sæson med Højholt, Pedro og Fossum. Ingen af de tre fungerer til det her hold. To af dem er bare ikke gode nok, og den tredje (Fossum) fungerer kun hvis han har de helt rigtige holdkammerater. lige præcis
AaB AaB AaB AaB
jeg har det sådan, at jeg er tæt på ligeglad med, hvad der er blevet budt på ham (og vi ved jo, at der ER blevet budt på ham) - det ligner en kæmpe fejl ikke bare tage tage de penge og løbe.
Var det 1 point i 9 kampe? Bravo Lars Friis…
Man kan som minimum sparke et straffe nogenlunde hårdt. I det hele taget sparkes der utroligt mange Superliga-straffe, der kun har halvt så meget fart på ift. dem, der bliver sparket i de bedste ligaer.
Øv kamp.
Jeg er ked af at sige det - og får nok folk på nakken for det - men den her kamp er tabt på bænken. De er helt uden offensive idéer, og bliver aldrig retvendt med bolden på modstanderens banehalvdel. De kommer meget sjældent frem til indlæg og kvaliteten af dem er håbløse. De defensive fejl står i kø, og genpresset fungerer heller ikke. Viborg spiller gang på gang lige gennem vores kæder. Man formår ikke at ændre kampbilleder med indskiftningerne. De fungerer slet ikke som et hold, og læg dertil at de heller ikke synes at være klar mentalt - mest tydeligt med det brændte straffe (igen, igen), men også generelt ligner de ikke nogen, der er klar.
Jamen enig. 5 millioner burde være mere end rigeligt til en anden type spiller som faktisk giver holdet det vi mangler. Alene de sparede lønkroner burde kunne gøre et eller andet.Funky skrev: ↑17. jul 2022, 15:58jeg har det sådan, at jeg er tæt på ligeglad med, hvad der er blevet budt på ham (og vi ved jo, at der ER blevet budt på ham) - det ligner en kæmpe fejl ikke bare tage tage de penge og løbe.
Jeg forstår bare ikke at så profilleret en spiller kan være så ligegyldig på en fodboldbane.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Fuld fortjent Viborg sejr, som overmatcher os hele kampen igennem. Intet lykkedes i dag, men med de træningskampe vi har spillet op til, er det jo ikke den store overraskelse. Elendigheden under Friis fortsætter.
-
- Allstar
Fuldstændig rigtigt. Som jeg har sagt længe, er dette vindue hans endelige eksamen. Får han ikke stablet et hold på benene, som er slagkraftigt og balanceret, så må hans tid være ovre, for så han han ikke løst sin opgave.jonas386 skrev: ↑17. jul 2022, 15:48Men han har jo ikke formået at løse et eneste af vores problemer henover sommeren. Traditionen tro har vi åbenbart lejet en ubrugelig spiller i en større klub, vi er blevet dårligere i midterforsvaret OG på målmandsposten samtidig med at problemerne med den centrale midtbane bare fortsætter med at blive ignoreret.
Det ér Inges skyld, og jeg forstår ikke at folk kan blive ved med at lade som om det ikke er.
Og intet tyder på det efter i dag:
Det mangeårige midtbaneproblem er stadig ikke løst.
Man har hentet en konkurrent til vores svageste spiller gennem flere sæsoner, som åbenbart ikke er god nok til at vippe ham af.
Der er stadig en udpræget mental taberkultur i klubben.
Og man kunne blive ved.
Ædruelighedens stemme
Al den tiltro man hade med de tidlige handler og et positiv transfer vindue er bare helt væk i hvert fald for mit vedkommen
AaB AaB AaB AaB
Jeg frygter virkelig for denne sæson, jeg havde håbet på, at vi havde rettet op efter den forfærdelige afslutning på sidste sæson, og håbede på træningskampene ikke sagde noget om vores reelle niveau, men nej det er som frygtet, vi er pivhamrende ringe, og bliver spillet under græstæppet i 90 minutter af Viborg FF.
Sædet må brænde under Inge.
Hvad er det helt præcist, at folk forventer af AaB?
Det her er jo niveauet, når man kigger på spillerne.
Der er vel reelt set kun 3-4 spillere, som er bedre end til nedrykningsspillet/1. division.
Posavec har ikke vist meget andet end at han ikke kan spille bolden. Ahlmann og Pallesen er for ringe, længere er den ikke. Ross laver for mange fejl. Højholt kommer jeg ikke til at se meget i, han er bare endnu en MC, som bliver hyped de første år men aldrig udvikler sig mere. Pedro har intet vist siden sin skade. Makaric kan hverken modtage bolden eller sætte en mand. Fossum gider ikke.
Det er under al kritik, at man kan gøre karriere i en klub som AaB, tjene så mange penge og være så pivringe, som de fleste spillere i truppen er.
Det nytter jo intet at hive en ny træner ind og snakke taktik, når spillerne er så fundamentalt ringe til spille fodbold.
Det her er jo niveauet, når man kigger på spillerne.
Der er vel reelt set kun 3-4 spillere, som er bedre end til nedrykningsspillet/1. division.
Posavec har ikke vist meget andet end at han ikke kan spille bolden. Ahlmann og Pallesen er for ringe, længere er den ikke. Ross laver for mange fejl. Højholt kommer jeg ikke til at se meget i, han er bare endnu en MC, som bliver hyped de første år men aldrig udvikler sig mere. Pedro har intet vist siden sin skade. Makaric kan hverken modtage bolden eller sætte en mand. Fossum gider ikke.
Det er under al kritik, at man kan gøre karriere i en klub som AaB, tjene så mange penge og være så pivringe, som de fleste spillere i truppen er.
Det nytter jo intet at hive en ny træner ind og snakke taktik, når spillerne er så fundamentalt ringe til spille fodbold.
Al kritik er vist gangbar efter denne mødding af en AaB-indsats. Og jeg er enig: Defensiven var håbløs helt fra start. Som jeg skrev efter 5 minutter: Det her ligner en kamp, hvor begge hold kan skabe chancer ad libitum. Det var så 50% rigtigt - det galdt kun for Viborg. Men de pissede jo bare igennem igen og igen og igen. Når defensiven er så elendig, så kan det ikke overraske at resten også halter.Proppen skrev: ↑17. jul 2022, 15:59Jeg er ked af at sige det - og får nok folk på nakken for det - men den her kamp er tabt på bænken. De er helt uden offensive idéer, og bliver aldrig retvendt med bolden på modstanderens banehalvdel. De kommer meget sjældent frem til indlæg og kvaliteten af dem er håbløse. De defensive fejl står i kø, og genpresset fungerer heller ikke. Viborg spiller gang på gang lige gennem vores kæder. Man formår ikke at ændre kampbilleder med indskiftningerne. De fungerer slet ikke som et hold, og læg dertil at de heller ikke synes at være klar mentalt - mest tydeligt med det brændte straffe (igen, igen), men også generelt ligner de ikke nogen, der er klar.
Igen, Sousa og Ementa gjorde det fint, begge overstråler klart eks. Lucas Andersen, og at det kan lade sig gøre at se godt ud når alle holdkammerater står og kaster bananskræller og hundelorte i antændte papirsposer for ens fødder, det er faktisk helt godt klaret.
Fanme utroligt hvad man skal stå model til, som AaB fan.
Nederlag i de 3-4 første kamp, så har vi krisen, og en Lars Friis, som bliver presset.
Nederlag i de 3-4 første kamp, så har vi krisen, og en Lars Friis, som bliver presset.