Forza skrev: ↑25. jul 2022, 12:53
jonas386 skrev: ↑25. jul 2022, 12:51
Forza skrev: ↑25. jul 2022, 12:41
Lucas udtaler at man muligvis har den stærkeste trup i hans tid i klubben. Det synes jeg er ret store ord. Der er konkurrence om de fleste pladser og kvalitet fra bænken.
Det står i hvert fald i stor kontrast til de hurtige reaktioner, man nogle gange læser herinde efter nederlag, hvor alt er dårligt og alle skal fyres.
Jeg synes samlet set at der var gode takter i FCK kampen. Spiller man sådan mod mindre gode hold har man gode chancer for sejre.
På papiret er der da også stor konkurrence omkring lige nøjagtigt Lucas' position, og pladserne i de kæder. De andre positioner; not so much.
Jeg er uenig. Jeg ser stor konkurrence om mange pladser. Især i forhold til hvad vi tidligere har haft i klubben.
Hvilke positioner tænker du på?
Der er lidt i midterforsvaret mellem Ross og Granli. Venstrebacken med Ahlmann og Poulsen, og så til dels angrebet hvor Makaric har formået at spille sig bag Kasper Høgh og Ementa. Reelt set er det dog kun de offensive midtbanepladser hvor der er faktisk konkurrence, og hvor der er flere gode superligaspillere at vælge imellem.
Hverken Pallesen, Fossum, Højholt, Pedro eller Lars Kramer har faktisk konkurrence at bekymre sig om. Posavec bør måske mærke Theo i nakken, men det er da kun fordi han selv har åbnet konkurrencen med et par ærgerlige aktioner fra start.
Keeperpositionen og angrebet er hvad jeg vil kalde falsk konkurrence, hvor konkurrencen ikke opstår fordi flere spillere viser et højt niveau, men nærmere fordi ingen af de valgte formår at gribe chancen.