Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af R Rosenberg » 25. jul 2022, 22:31

Debatjuntaen skrev:
25. jul 2022, 22:28
Debatjuntaen er opmærksom på at resultaterne på banen ofte afspejler stemningen herinde på forummet. Og der skal også være højt til loftet i debatten, og konstruktiv og debatskabende kritik af vores klub er velkommen herinde.

Vi vil dog gerne venligt, men bestemt påpege at vi ikke vil se på bevidst forsøg på at provokere andre brugere med generaliserende kommentarer, der udelukkende handler om at skabe ballade herinde. Kig egne indlæg igennem, og lær af det.
Tak.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Buzz Killington » 25. jul 2022, 22:56

Jeg er ikke verdens største Pallesenhader, men jeg må indrømme det ligner han har et ornli ansvar for FCKs første mål. Læser bolden forkert, er helt febrilsk i sin forsvarsaktion og ender med at løbe forbi den mand han skal dække.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Quetzal
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 21
Tilmeldt: 27. okt 2019, 18:28

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Quetzal » 26. jul 2022, 04:58

Jeg tror desværre på, at denne kamp ender til Horsens fordel. De er så afklaret i deres tilgang og har en lang succesrække bag sig, modsat vores spillere. Vi er uafklarede, mangler selvtillid og usikkerheden breder sig til personlige fejl, som ikke er tilfældige. Vi skal have styr på den midtbane, som skal til at blive meget mere tydelige og tage styring. Vi kan simpelthen ikke satse på, at lange bolde til Ementa kan udgøre opskriften på succes. Vores backs og central midtbane skal der styr på, men generelt skal vi få styr på konceptet og tro på det, vi laver. Der ser jeg ingen tegn på, heller ikke mod FCK, der heller ikke er oppe i gear og derfor tillod os mere, end de vil gøre mod andre hold om et par måneder. Hvor er det bare en skuffende start, der trækker energi ud af troen på noget stort i år .

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af alithebeast » 26. jul 2022, 12:29

I AaBs nuværende forfatning så ville det bedste hold at møde for at bryde stimen jo være.. AaB, :|
Hader København!

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af emenike » 26. jul 2022, 12:40

Ser ud til at vi måske får lov at slippe for James Gomez der har været en profil i deres midterforsvar i en årrække nu, som meldes på vej til Molde.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1007
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Bong » 26. jul 2022, 13:36

Det vi gør er.... At spille 4-1-5...

Lange bolde op til Ementa og så må kvartetten Kusk, Lucas, Prip og Sousa få noget ud af det nedfald der kommer.

Stensikre tre point - lige der!
A slightly more sophisticated hooligan...

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af 9000AA » 26. jul 2022, 17:49

Bong skrev:
26. jul 2022, 13:36
Det vi gør er.... At spille 4-1-5...

Lange bolde op til Ementa og så må kvartetten Kusk, Lucas, Prip og Sousa få noget ud af det nedfald der kommer.

Stensikre tre point - lige der!
Jeg tænker mere vi er ude i en 5-5-5 hvis vi skal have en chance for 3 point.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af R Rosenberg » 26. jul 2022, 18:08

Triste tider.

Man (ingen nævnt, ingen glemt) sidder simpelthen og forventer nederlag til endnu en oprykker? En dag en rigtig pølet én af slagsen.

Jeg savner også de tider, hvor kampe mod SIF, VFF, RFC, SJE, Horsens var sikre sejre, men argh den pessimisme svier selv mig i øjnene.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14882
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Hanga » 26. jul 2022, 18:15

R Rosenberg skrev:
26. jul 2022, 18:08
Triste tider.

Man (ingen nævnt, ingen glemt) sidder simpelthen og forventer nederlag til endnu en oprykker? En dag en rigtig pølet én af slagsen.

Jeg savner også de tider, hvor kampe mod SIF, VFF, RFC, SJE, Horsens var sikre sejre, men argh den pessimisme svier selv mig i øjnene.
Det har aldrig været sikre sejre. Men der var engang hvor man alt andet lige forventede en sejr, og nogle gange kørte vi dem også over med tenniscifre. I dag ved man at det bliver en lige så svær kamp som så mange andre, og næppe en sikker sejr. Og det er jo ikke fordi vi har set gode ud, når modstanderen har overladt bolden til os. Men jeg kommer ikke til at sidde her og hyle op om en kamp der virker tabt på forhånd, som visse andre er ude i. Hold nu op.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5103
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Kunji » 26. jul 2022, 18:44

Hanga skrev:
26. jul 2022, 18:15
R Rosenberg skrev:
26. jul 2022, 18:08
Triste tider.

Man (ingen nævnt, ingen glemt) sidder simpelthen og forventer nederlag til endnu en oprykker? En dag en rigtig pølet én af slagsen.

Jeg savner også de tider, hvor kampe mod SIF, VFF, RFC, SJE, Horsens var sikre sejre, men argh den pessimisme svier selv mig i øjnene.
Det har aldrig været sikre sejre. Men der var engang hvor man alt andet lige forventede en sejr, og nogle gange kørte vi dem også over med tenniscifre. I dag ved man at det bliver en lige så svær kamp som så mange andre, og næppe en sikker sejr. Og det er jo ikke fordi vi har set gode ud, når modstanderen har overladt bolden til os. Men jeg kommer ikke til at sidde her og hyle op om en kamp der virker tabt på forhånd, som visse andre er ude i. Hold nu op.
Amen!
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Kristian » 26. jul 2022, 18:47

R Rosenberg skrev:
26. jul 2022, 18:08
Triste tider.

Man (ingen nævnt, ingen glemt) sidder simpelthen og forventer nederlag til endnu en oprykker? En dag en rigtig pølet én af slagsen.

Jeg savner også de tider, hvor kampe mod SIF, VFF, RFC, SJE, Horsens var sikre sejre, men argh den pessimisme svier selv mig i øjnene.
Nu ved jeg ikke hvor længe du kan huske tilbage, men AaB har aldrig været gode til at vinde alle de nemme kampe. Man har altid sat gode kampe sammen mod de gode hold og dem som vil spille med os. Men der hvor vi skal diktere og bestemme, der er det vist ikke ret mange sæsoner, hvor vi har kørt de små hold over.

I de gode stimer jo, men det har altid været AaB's problem.

Self skal vi forvente 3 point mod Horsens og alt andet vil jo være decideret ringe.
------------------
mvh Kristian

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af R Rosenberg » 26. jul 2022, 19:00

Hanga skrev:
26. jul 2022, 18:15
R Rosenberg skrev:
26. jul 2022, 18:08
Triste tider.

Man (ingen nævnt, ingen glemt) sidder simpelthen og forventer nederlag til endnu en oprykker? En dag en rigtig pølet én af slagsen.

Jeg savner også de tider, hvor kampe mod SIF, VFF, RFC, SJE, Horsens var sikre sejre, men argh den pessimisme svier selv mig i øjnene.
Det har aldrig været sikre sejre. Men der var engang hvor man alt andet lige forventede en sejr, og nogle gange kørte vi dem også over med tenniscifre. I dag ved man at det bliver en lige så svær kamp som så mange andre, og næppe en sikker sejr. Og det er jo ikke fordi vi har set gode ud, når modstanderen har overladt bolden til os. Men jeg kommer ikke til at sidde her og hyle op om en kamp der virker tabt på forhånd, som visse andre er ude i. Hold nu op.
Fejlformuleret af mig - mente naturligvis, som du skriver, forventelige.
Og jeg forventer stadig, at vi slår Horsens på Aalborg Stadion.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af R Rosenberg » 26. jul 2022, 19:06

Kristian skrev:
26. jul 2022, 18:47
R Rosenberg skrev:
26. jul 2022, 18:08
Triste tider.

Man (ingen nævnt, ingen glemt) sidder simpelthen og forventer nederlag til endnu en oprykker? En dag en rigtig pølet én af slagsen.

Jeg savner også de tider, hvor kampe mod SIF, VFF, RFC, SJE, Horsens var sikre sejre, men argh den pessimisme svier selv mig i øjnene.
Nu ved jeg ikke hvor længe du kan huske tilbage, men AaB har aldrig været gode til at vinde alle de nemme kampe. Man har altid sat gode kampe sammen mod de gode hold og dem som vil spille med os. Men der hvor vi skal diktere og bestemme, der er det vist ikke ret mange sæsoner, hvor vi har kørt de små hold over.

I de gode stimer jo, men det har altid været AaB's problem.

Self skal vi forvente 3 point mod Horsens og alt andet vil jo være decideret ringe.
Jeg husker som en elefant - og jo, jeg husker dengang, når vi maste hold som Viborg, Horsens, AB, Randers, Hobro og den slags inferiøre snask.

Men det er sandt, at vi de senere år har kæmpet noget med det. Men sejre over fucking Horsens på hjemmebane - det skal vi sgu forvente.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14882
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Hanga » 26. jul 2022, 20:17

R Rosenberg skrev:
26. jul 2022, 19:06
Kristian skrev:
26. jul 2022, 18:47
R Rosenberg skrev:
26. jul 2022, 18:08
Triste tider.

Man (ingen nævnt, ingen glemt) sidder simpelthen og forventer nederlag til endnu en oprykker? En dag en rigtig pølet én af slagsen.

Jeg savner også de tider, hvor kampe mod SIF, VFF, RFC, SJE, Horsens var sikre sejre, men argh den pessimisme svier selv mig i øjnene.
Nu ved jeg ikke hvor længe du kan huske tilbage, men AaB har aldrig været gode til at vinde alle de nemme kampe. Man har altid sat gode kampe sammen mod de gode hold og dem som vil spille med os. Men der hvor vi skal diktere og bestemme, der er det vist ikke ret mange sæsoner, hvor vi har kørt de små hold over.

I de gode stimer jo, men det har altid været AaB's problem.

Self skal vi forvente 3 point mod Horsens og alt andet vil jo være decideret ringe.
Jeg husker som en elefant - og jo, jeg husker dengang, når vi maste hold som Viborg, Horsens, AB, Randers, Hobro og den slags inferiøre snask.

Men det er sandt, at vi de senere år har kæmpet noget med det. Men sejre over fucking Horsens på hjemmebane - det skal vi sgu forvente.
Det er ikke for at rette dig igen :P Men faktum er nu at vi de seneste år har haft det bedre i favoritrollen end det modsatte. Jeg behøver vel ikke minde om statistikken mod top6 hold.

Men jeg ved naturligvis godt hvor du vil hen, og er helt enig. I dag kan man ikke vide sig sikker på ret meget. På dagen vinder vi og taber vi til hvem som helst, og desværre er det jo mest det sidste i øjeblikket. Men jeg vil til hver en tid stadig "forvente" at AaB slår Horsens hjemme, fuldt vidende at det muligvis ikke bliver sådan :D :cheers: Og så ringe og dårlige er AaB sku heller ikke, og Horsens er stadig en oprykker. Kom nu AaB for fanden!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af DarkHorse9000 » 26. jul 2022, 22:48

Så det meste af kampen mellem Horsens og Lyngby igår. Horsens var bestemt ikke skræmmende i en kamp der blev spillet i et meget lavt tempo.

Vi skal dæmme op for deres omstillinger og holde dem beskæftigede. De gav mange chancer væk.

Kom så med den sejr…

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10815
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af jonas386 » 27. jul 2022, 14:46

I Medianos preview nævnes vi som potentielle nedrykningskandidater med et nederlag til Horsens. De ser ikke to hold der er ringere end AaB. Pasovec får også grovfilen, og en af eksperterne siger, at han ikke kan stå i 10 kampe hvis han fortsætter det niveau. Svært at være uenig. Det er virkelig en nøglekamp for Pasovec.

Tror dog vi tager den, uagtet at Pasovec skulle levere endnu et drop. Sousa og Ementa scorer. Hvis Ementa bare kan løbe med Vavro og Boilesen på ryggen, så vil jeg gerne se hvad han kan imod et lidt tungere Horsens forsvar.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1554
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af Stegosaurus » 27. jul 2022, 14:56

jonas386 skrev:
27. jul 2022, 14:46
I Medianos preview nævnes vi som potentielle nedrykningskandidater med et nederlag til Horsens. De ser ikke to hold der er ringere end AaB. Pasovec får også grovfilen, og en af eksperterne siger, at han ikke kan stå i 10 kampe hvis han fortsætter det niveau. Svært at være uenig. Det er virkelig en nøglekamp for Pasovec.

Tror dog vi tager den, uagtet at Pasovec skulle levere endnu et drop. Sousa og Ementa scorer. Hvis Ementa bare kan løbe med Vavro og Boilesen på ryggen, så vil jeg gerne se hvad han kan imod et lidt tungere Horsens forsvar.
Christ….

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af gravballe » 27. jul 2022, 14:57

Det er imponerende så meget fan scenen har rykket sig i Aalborg, det er imponerende med den opbanking der har været igennem et års tid eller mere. Men før eller siden skal AaB sku også til at levere, hvis det hele ikke bare skal fuse ud igen,. Ser os ikke som nedryknings kandidater, nu må de sku stramme sig an inde på Mediano, og lad nu lige keeperen få lidt flere kampe inden man hælder ham ud. Andreas Hansen skulle også lige have banket rusten af sig i fCN. man kan dog undre om det ikke havde været bedre bare at have beholdt ham, for selv dengang vidste man vel Rinne var umulig at beholde.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af R Rosenberg » 27. jul 2022, 15:08

jonas386 skrev:
27. jul 2022, 14:46
I Medianos preview nævnes vi som potentielle nedrykningskandidater med et nederlag til Horsens. De ser ikke to hold der er ringere end AaB. Pasovec får også grovfilen, og en af eksperterne siger, at han ikke kan stå i 10 kampe hvis han fortsætter det niveau. Svært at være uenig. Det er virkelig en nøglekamp for Pasovec.

Tror dog vi tager den, uagtet at Pasovec skulle levere endnu et drop. Sousa og Ementa scorer. Hvis Ementa bare kan løbe med Vavro og Boilesen på ryggen, så vil jeg gerne se hvad han kan imod et lidt tungere Horsens forsvar.
Det lyder rimelig dumt efter to kampe. Men så meget for "eksperter".

Og man er vel idiot, hvis man mener, at Posevec skal stå, hvis han laver samme fejl i 10 kampe i streg. Men så meget for "eksperter".

Hvem er i øvrigt ophavet til de voldsomt begavede udtalelser?
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10815
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd AaB - Horsens 31.7.22 Superliga 3. spillerunde

Indlæg af jonas386 » 27. jul 2022, 15:22

R Rosenberg skrev:
27. jul 2022, 15:08
jonas386 skrev:
27. jul 2022, 14:46
I Medianos preview nævnes vi som potentielle nedrykningskandidater med et nederlag til Horsens. De ser ikke to hold der er ringere end AaB. Pasovec får også grovfilen, og en af eksperterne siger, at han ikke kan stå i 10 kampe hvis han fortsætter det niveau. Svært at være uenig. Det er virkelig en nøglekamp for Pasovec.

Tror dog vi tager den, uagtet at Pasovec skulle levere endnu et drop. Sousa og Ementa scorer. Hvis Ementa bare kan løbe med Vavro og Boilesen på ryggen, så vil jeg gerne se hvad han kan imod et lidt tungere Horsens forsvar.
Det lyder rimelig dumt efter to kampe. Men så meget for "eksperter".

Og man er vel idiot, hvis man mener, at Posevec skal stå, hvis han laver samme fejl i 10 kampe i streg. Men så meget for "eksperter".

Hvem er i øvrigt ophavet til de voldsomt begavede udtalelser?
Retfærdigvis gik diskussionen på hvor mange kampe Pasovec skulle have, før Theo Sander burde få chancen. Det var Karsten Krogh der ikke var imponeret af Pasovec, han snakkede derudover om generel usikkerhed, og at kommunikationen ml. forsvar og målmand virker ikke-eksisterende. Derudover nævner han det åbenlyse savn af Thelander i forsvaret.

Jeg er ikke uenig i, at det er lidt tidligt at dømme ham ude, men når han allerede har lavet kampafgørende fejl i sine to første kampe, så bliver jeg i hvert fald noget bekymret. Især når vi ved hvor mange point Rinne reddede sidste sæson.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar