AaB-Jones skrev: ↑16. sep 2022, 11:07
baresi skrev: ↑16. sep 2022, 10:38
ERIKS HAMRENS STIL:
personligt synes jeg nedenstående hold ser stærkt ud - og indtil videre er Hamren her jo kun til sommer så hvad er planen?
Posavec
Ludewig - Nadrani - Kramer - Poulsen
Fossum - Pedro - Lucas
Sousa - O.Ross - Bakiz
Kunne Hamren finde på at gå i 4-4-2 evt. med makaric eller ementa med en makker ala prip, ross, bakiz eller
Tænker også at hvis vi går i 4-4-2 så er der igen mange offensive der enten bænkes eller anvendes på andre pladser. Nu er spillere ved at være på plads til det her system. Hvor skal en Bakiz være i en 4-4-2 f.eks.
Jeg hælder til at man fortsætter som nu. men med ovennævnte hold. Der er vi spændende. Og det hold ser altså skarpt ud (på papiret)
Jeg er simpelthen nødt til at kommentere dit indlæg - det virker som om, at du er faldet lidt ned igen efter nogle meget emotionelle indlæg i går
Du konkluderer selv, at dette hold ser skarpt ud spiller for spiller (enig!) - hvorfor er det så helt utilgiveligt og forfærdeligt at fyre Friis, som langt fra har forløst potentialet i dette hold. Ja, Ross-salget falder uheldigt (og nok mod Inges vilje) - ja, der er byttet profiler ud i sommerpausen (men der blev rettidigt fundet erstatninger i form af Posavec og Kramer - og derudover krydrede man med 2 backer og en topprofil i Sousa), ja, vi startede lige på og hårdt i et medaljeslutspil etc. MEN niveauet på banen har simpelthen været for lavt, hvilket pointhøsten også afspejler.
Du har lovet en CM (+ til dels en 9'er) herinde over flere vinduer - disse ville da pynte, men i vores økonomiske situation ville det da være uansvarligt at gå den vej, når holdets formnedgang + tilsvarende hos især Fossum og Prip har gjort mulighederne for større salg ganske vanskelige.
Jeg fornemmer ikke, at Friis har haft den metodiske struktur i tingene, som især Cifuentes og Hamrén er garanter for - og det tror jeg, at fx Fossum og nok også Højholt vil trives væsentligt bedre i. Fakta er, at vi har skuffet big time under Friis - vilkårene har periodevist været svære for ham, men sådan er livet vist som træner i en klub, hvor omgivelsernes ambitioner er større end de ressourcer, der er til rådighed til at imødekomme disse.
Er Inge og Bælum fejlfri? Nej, langt fra - men de har begge bidraget til, at hypen omkring vores klub er i positiv udvikling, og jeg synes langt fra, at trænerens forudsætninger er så dårlige, som skeptikerne vil anføre. Jeg tror fuldt og fast på, at Hamrén er det rette vitaminindspark til at rykke klubben og holdet i den retning, som Friis ikke lykkedes med (se bare pointsnit, boldbesiddelse, chanceproduktion og mål i kampene samt spillernes individuelle formkurver).
GODT kommenteret faktisk - super sagligt.
jeg tror egentlig min frustration udelukkende møntes på den måde man agerer på. Og jeg savner endnu mere tydelighed fra bestyrelsen, fra bælum og fra Inge. Jeg savner at forstå hvad AaB projektet egentlig er, for at være ærligt.
Hvad har man købt Lars Friis ind til? var det ikke et offensivt 4-3-3. hvorfor prøvede han så ikke det af i slutspillet sidste år istedet for at fortsætte 3-4-3 (det tror jeg ikke kun var hans egen ide) denne sæson skifter man så spillere ud og planen bliver at i AaB spiller man 4-3-3 med et offensivt udtryk og som chanceskabende hold.
Med de spillere der er købt og solgt, så kan man sige at det først er nu en posavec virker stabil. en Poulsen kommer i form. En bakiz kommer ind og først på vej. Pedro kommer retur i form de sidste 3 kampe, Ludewig har vel ikke overbevist endnu. sousa har været klar dag 1.
Så på mange måder er holdet først ved at være mere eller mindre klart nu ift. det FRIIS ville med holdet.
det var der jeg så undskyldning ift. at han skulle fyres - og den synes jeg personligt er urimelig, og jeg synes stadig at overordnede ledelse flakker rundt ift. hvad planen med AaB egentlig er. Jeg savner tydelighed - længere er den ikke.
MEN der hvor fyringen kan forsvares isoleret set er jo ret simpel - 6 sejre i 22 kampe (mener jeg) mislykket 3-4 plads, mislykket europa - igen dårlige resultater i år - spillere der anvendes for mærkeligt, og for lidt konsekvens ved f.eks. både en ementa og makaric der får for lang snor. En sousa der flyttes rundt. en prip der spiller dårligt. en fossum der har spillet elendigt men som kommer lidt nu. Der er for mange "fejl" som man ikke kan beskytte, og resultaterne er piv ringe.
Den del vi ikke, eller jeg ikke ved er - gad vide om truppen faktisk var lidt modstander af udviklingen - havde han i sidste ende truppens respekt og ville de projektet eller? alle kan aldrig være tilfredse - men hvis de bærende kræfter ikke følger med træneren er han altid dead man walking.
MEN jo jeg er faldet ned - jeg savner bare mere ordentlighed. :-)
Køber ind på dine argumentationer