Erik Hamren

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Erik Hamren

Indlæg af raekkeettre » 18. sep 2022, 17:48

Moen skrev:
16. sep 2022, 11:24
Yankee skrev:
16. sep 2022, 11:12
Posavec
Ludewig - Kramer - Nadrani - Poulsen
Prip - Fossum - Pedro - Lucas
Bakiz - Sousa
Godt bud. Jeg tror, Pallesen starter igen og at han starter med en enkelt af de rigtige angribere.
Jeg ser måske mere en midtbane/angreb i en 4-4-2

Sousa - Højholdt - Pedro - Fossum
Lukas - Makaric

Det synes jeg giver noget mere pondus på midtbanen og sikre og 2 indadvente kanter som giver plads til backs, som 2 6ere til at dække af for forsvaret.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Erik Hamren

Indlæg af 9800 » 21. sep 2022, 17:11

Jeg hørte om spillere der var smidt ind fra træning. Nogen der har detaljer om det?

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Erik Hamren

Indlæg af RicoBR02 » 21. sep 2022, 17:13

9800 skrev:
21. sep 2022, 17:11
Jeg hørte om spillere der var smidt ind fra træning. Nogen der har detaljer om det?
Under Friis eller Hamren?

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Erik Hamren

Indlæg af 9800 » 21. sep 2022, 17:22

RicoBR02 skrev:
21. sep 2022, 17:13
9800 skrev:
21. sep 2022, 17:11
Jeg hørte om spillere der var smidt ind fra træning. Nogen der har detaljer om det?
Under Friis eller Hamren?
Under Hamren

ktjiona
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 12. aug 2022, 10:07

Re: Erik Hamren

Indlæg af ktjiona » 21. sep 2022, 18:01

Yankee skrev:
16. sep 2022, 11:12
Reyad skrev:
16. sep 2022, 10:45
Jeg tror Hamren ændrer en smule. Hvilket der offensivt også er behov for.

Tror det bliver en 4-4-1-1
Egentlig tror jeg helst han ville over i en 4-4-2, men det har han ikke spillerne til.
Både og - det kunne jo godt se sådan her ud:

Posavec
Ludewig - Kramer - Nadrani - Poulsen
Prip - Fossum - Pedro - Lucas
Bakiz - Sousa

Der mangler selvfølgelig en Prica, men det gjorde der jo også i foråret 2008, hvor opstillingen mere var:

Zaza
Olesen - Califf - Olfers - MJ
Enevoldsen - Risgård - Augu - Johansson
Curth - Nilsson
Spillerne øvede defensiv organisation ved mandagens træning klokken 14 i løbesko, hvor Hamrén gik rundt og forklarede imens reservene stod i forskellige opstillinger. Her virkede det som om, at de stod i en 4-1-4-1, når de andre havde bolden. Det var Lucas, der var længst fremme, men samtidigt også Pallesen, der indgik i midterforsvaret, så det virker til, at tog udgangspunkt i tingenes nuværende tilstand.
Optimist

ktjiona
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 12. aug 2022, 10:07

Re: Erik Hamren

Indlæg af ktjiona » 21. sep 2022, 18:09

9800 skrev:
21. sep 2022, 17:22
RicoBR02 skrev:
21. sep 2022, 17:13
9800 skrev:
21. sep 2022, 17:11
Jeg hørte om spillere der var smidt ind fra træning. Nogen der har detaljer om det?
Under Friis eller Hamren?
Under Hamren
Jeg er ikke sikker på, om det er det du mener, men det var kun spillerne udtaget til Future Cup-kampen mod fcm, der trænede fodbold mandag 10:30.

https://aabsport.dk/nyheder/2022/septem ... d-kl-1300/
Optimist

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Erik Hamren

Indlæg af RicoBR02 » 21. sep 2022, 19:23

9800 skrev:
21. sep 2022, 17:22
RicoBR02 skrev:
21. sep 2022, 17:13
9800 skrev:
21. sep 2022, 17:11
Jeg hørte om spillere der var smidt ind fra træning. Nogen der har detaljer om det?
Under Friis eller Hamren?
Under Hamren
Lyder usandsynligt at det skulle være sket uden nogen har opsnappet det..

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Erik Hamren

Indlæg af 634 » 21. sep 2022, 19:31

RicoBR02 skrev:
21. sep 2022, 19:23
9800 skrev:
21. sep 2022, 17:22
RicoBR02 skrev:
21. sep 2022, 17:13
9800 skrev:
21. sep 2022, 17:11
Jeg hørte om spillere der var smidt ind fra træning. Nogen der har detaljer om det?
Under Friis eller Hamren?
Under Hamren
Lyder usandsynligt at det skulle være sket uden nogen har opsnappet det..
Dem som spillede Future kampen deltog ikke i den afsluttende formiddags træning. Hvis de har haft en trænings samling tidligere på dagen kan jeg ikke se det forkerte i det, tværtimod er det nye tider med Hamren. For 14 til 18 år siden var Hamren god til at sætte fysisk træning op til sæsonstarten, den for de så nu :)
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Erik Hamren

Indlæg af RicoBR02 » 21. sep 2022, 19:39

634 skrev:
21. sep 2022, 19:31
RicoBR02 skrev:
21. sep 2022, 19:23
9800 skrev:
21. sep 2022, 17:22
RicoBR02 skrev:
21. sep 2022, 17:13
9800 skrev:
21. sep 2022, 17:11
Jeg hørte om spillere der var smidt ind fra træning. Nogen der har detaljer om det?
Under Friis eller Hamren?
Under Hamren
Lyder usandsynligt at det skulle være sket uden nogen har opsnappet det..
Dem som spillede Future kampen deltog ikke i den afsluttende formiddags træning. Hvis de har haft en trænings samling tidligere på dagen kan jeg ikke se det forkerte i det, tværtimod er det nye tider med Hamren. For 14 til 18 år siden var Hamren god til at sætte fysisk træning op til sæsonstarten, den for de så nu :)
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du skriver.. Altså at du mener at spillerne er blevet sendt ind fra træning fordi de ikke har præsteret godt nok?
Jeg ser heller ikke noget forkert i det, men jeg tror simpelthen ikke på det..

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Erik Hamren

Indlæg af 634 » 21. sep 2022, 20:55

RicoBR02 skrev:
21. sep 2022, 19:39
634 skrev:
21. sep 2022, 19:31
RicoBR02 skrev:
21. sep 2022, 19:23
9800 skrev:
21. sep 2022, 17:22
RicoBR02 skrev:
21. sep 2022, 17:13
9800 skrev:
21. sep 2022, 17:11
Jeg hørte om spillere der var smidt ind fra træning. Nogen der har detaljer om det?
Under Friis eller Hamren?
Under Hamren
Lyder usandsynligt at det skulle være sket uden nogen har opsnappet det..
Dem som spillede Future kampen deltog ikke i den afsluttende formiddags træning. Hvis de har haft en trænings samling tidligere på dagen kan jeg ikke se det forkerte i det, tværtimod er det nye tider med Hamren. For 14 til 18 år siden var Hamren god til at sætte fysisk træning op til sæsonstarten, den for de så nu :)
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du skriver.. Altså at du mener at spillerne er blevet sendt ind fra træning fordi de ikke har præsteret godt nok?
Jeg ser heller ikke noget forkert i det, men jeg tror simpelthen ikke på det..
Nej
ingen straf handling, men jeg tror gerne at Future holdet har haft en let formiddags træning med taktik og spillet kampen kl.13
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Erik Hamren

Indlæg af FlemmingG » 22. sep 2022, 11:39

Hørte Rød Aalborg Podcasten, hvor den deltagende journalist, mente at man måske burde skrue ned for de sportslige og økonomiske ambitioner i nogle år, for derefter måske at skrue langsomt op igen. Sådan forstod jeg i hvert fald hans udtalelser…
Det mener jeg er den fuldstændig forkerte vej at gå. Vi kan ikke spare os ud af den nuværende situation. Ved godt at pengene lige pt ryger i et sort hul, men vælger du sparevejen, så vil vi også opleve at den fanopbakning og de mange sæsonkort der er solgt, langsomt men sikker vil gå tilbage. Sponsorer vil begynde at falde fra - de vil eksponeres i bedste sendetid og også gerne opnå opmærksomhed udenfor landets grænser, gennem europæisk deltagelse…
Men det tror jeg nu heller ikke sker. Kan simpelthen ikke forestille mig at Hamren har sagt ja til det her job, hvis vilkårene er at de sportslige budgetter bliver barberet ned og at vi skal sammenligne os med Randers, Viborg, Silkeborg osv.
Er sikker på at Hamren har et stort AaB hjerte og at han er helt på det rene med at den her sæson gælder overlevelse. Men derfra er jeg også overbevist om at der er stillet god økonomi til rådighed for ham, således at han kan bygge sit AaB hold op

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Erik Hamren

Indlæg af FIDEL » 22. sep 2022, 11:59

FlemmingG skrev:
22. sep 2022, 11:39
Hørte Rød Aalborg Podcasten, hvor den deltagende journalist, mente at man måske burde skrue ned for de sportslige og økonomiske ambitioner i nogle år, for derefter måske at skrue langsomt op igen. Sådan forstod jeg i hvert fald hans udtalelser…
Det mener jeg er den fuldstændig forkerte vej at gå. Vi kan ikke spare os ud af den nuværende situation. Ved godt at pengene lige pt ryger i et sort hul, men vælger du sparevejen, så vil vi også opleve at den fanopbakning og de mange sæsonkort der er solgt, langsomt men sikker vil gå tilbage. Sponsorer vil begynde at falde fra - de vil eksponeres i bedste sendetid og også gerne opnå opmærksomhed udenfor landets grænser, gennem europæisk deltagelse…
Men det tror jeg nu heller ikke sker. Kan simpelthen ikke forestille mig at Hamren har sagt ja til det her job, hvis vilkårene er at de sportslige budgetter bliver barberet ned og at vi skal sammenligne os med Randers, Viborg, Silkeborg osv.
Er sikker på at Hamren har et stort AaB hjerte og at han er helt på det rene med at den her sæson gælder overlevelse. Men derfra er jeg også overbevist om at der er stillet god økonomi til rådighed for ham, således at han kan bygge sit AaB hold op
Mit bud er, at Hamrén er Caretaker indtil bestyrelsen har helt styr på strategi og retning. Afhængigt af de resultater han får, så er det selvfølgelig realistisk, at klubben forlænger aftalen.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Erik Hamren

Indlæg af SteenA » 22. sep 2022, 19:24

FlemmingG skrev:
22. sep 2022, 11:39
Hørte Rød Aalborg Podcasten, hvor den deltagende journalist, mente at man måske burde skrue ned for de sportslige og økonomiske ambitioner i nogle år, for derefter måske at skrue langsomt op igen. Sådan forstod jeg i hvert fald hans udtalelser…
Det mener jeg er den fuldstændig forkerte vej at gå. Vi kan ikke spare os ud af den nuværende situation. Ved godt at pengene lige pt ryger i et sort hul, men vælger du sparevejen, så vil vi også opleve at den fanopbakning og de mange sæsonkort der er solgt, langsomt men sikker vil gå tilbage. Sponsorer vil begynde at falde fra - de vil eksponeres i bedste sendetid og også gerne opnå opmærksomhed udenfor landets grænser, gennem europæisk deltagelse…
Men det tror jeg nu heller ikke sker. Kan simpelthen ikke forestille mig at Hamren har sagt ja til det her job, hvis vilkårene er at de sportslige budgetter bliver barberet ned og at vi skal sammenligne os med Randers, Viborg, Silkeborg osv.
Er sikker på at Hamren har et stort AaB hjerte og at han er helt på det rene med at den her sæson gælder overlevelse. Men derfra er jeg også overbevist om at der er stillet god økonomi til rådighed for ham, således at han kan bygge sit AaB hold op
Selvfølgelig kan man spare sig ud af den nuværende situation. Det skal bare ikke gøres på den måde man gør lige nu. IAO har jo netop sparet alt hvad han kunne de sidste par år.

Det er ikke nogen naturlov, at AaBs trup skal aflønnes for 43 mio om året, mens Randers, Viborg og Silkeborg bruger 30 mio eller mindre. Man skal ganske enkelt holde op med at overbetale sine spillere. Der er jo ikke mange spillere i AaBs trup, der holder et højere niveau end spillerne i Randers. Lucas gør af navn men ikke af gavn. Så det er bare at komme i gang med hestekuren. Den sælges ved at man gøre kontrakterne præstationsbaserede. Man kunne skrue dem sammen så den nuværende løn opnås, hvis holdet opnår en 4. plads. Med mulighed for endda at tjene mere. Men slutter man nr. 10, så bliver det noget mere beskedent med bonus oveni grundlønnen.

Det skal selvfølgelig stadig være et mål at sælge spillere, men der skal genskabes luft i økonomien til også at købe spillere. Men generelt bliver man jo nødt til at skrue økonomien sammen, så det kan løbe rundt. Bliver der vist ansvarlighed og budgetter der holder, så vil det også være lettere at trække nye sponsorer til. Sponsorer der gerne vil spytte i kassen for at se, at AaB får råd til at hente bedre spillere, men som ikke synes det er helt så fedt at kaste pengene ned i et stort sort hul, som det sker nu - hvilket man også så ved den seneste aktieemission.

Jo, der findes stadig gode venner af huset, som træder til når nøden er størst, men det er altså ikke den fede måde at drive sin økonomi på. Der skal optimisme og opbakning til og det kræver at der er styr på butikken på en realistisk måde.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Erik Hamren

Indlæg af Maglau » 22. sep 2022, 20:55

SteenA skrev:
22. sep 2022, 19:24
FlemmingG skrev:
22. sep 2022, 11:39
Hørte Rød Aalborg Podcasten, hvor den deltagende journalist, mente at man måske burde skrue ned for de sportslige og økonomiske ambitioner i nogle år, for derefter måske at skrue langsomt op igen. Sådan forstod jeg i hvert fald hans udtalelser…
Det mener jeg er den fuldstændig forkerte vej at gå. Vi kan ikke spare os ud af den nuværende situation. Ved godt at pengene lige pt ryger i et sort hul, men vælger du sparevejen, så vil vi også opleve at den fanopbakning og de mange sæsonkort der er solgt, langsomt men sikker vil gå tilbage. Sponsorer vil begynde at falde fra - de vil eksponeres i bedste sendetid og også gerne opnå opmærksomhed udenfor landets grænser, gennem europæisk deltagelse…
Men det tror jeg nu heller ikke sker. Kan simpelthen ikke forestille mig at Hamren har sagt ja til det her job, hvis vilkårene er at de sportslige budgetter bliver barberet ned og at vi skal sammenligne os med Randers, Viborg, Silkeborg osv.
Er sikker på at Hamren har et stort AaB hjerte og at han er helt på det rene med at den her sæson gælder overlevelse. Men derfra er jeg også overbevist om at der er stillet god økonomi til rådighed for ham, således at han kan bygge sit AaB hold op
Selvfølgelig kan man spare sig ud af den nuværende situation. Det skal bare ikke gøres på den måde man gør lige nu. IAO har jo netop sparet alt hvad han kunne de sidste par år.

Det er ikke nogen naturlov, at AaBs trup skal aflønnes for 43 mio om året, mens Randers, Viborg og Silkeborg bruger 30 mio eller mindre. Man skal ganske enkelt holde op med at overbetale sine spillere. Der er jo ikke mange spillere i AaBs trup, der holder et højere niveau end spillerne i Randers. Lucas gør af navn men ikke af gavn. Så det er bare at komme i gang med hestekuren. Den sælges ved at man gøre kontrakterne præstationsbaserede. Man kunne skrue dem sammen så den nuværende løn opnås, hvis holdet opnår en 4. plads. Med mulighed for endda at tjene mere. Men slutter man nr. 10, så bliver det noget mere beskedent med bonus oveni grundlønnen.

Det skal selvfølgelig stadig være et mål at sælge spillere, men der skal genskabes luft i økonomien til også at købe spillere. Men generelt bliver man jo nødt til at skrue økonomien sammen, så det kan løbe rundt. Bliver der vist ansvarlighed og budgetter der holder, så vil det også være lettere at trække nye sponsorer til. Sponsorer der gerne vil spytte i kassen for at se, at AaB får råd til at hente bedre spillere, men som ikke synes det er helt så fedt at kaste pengene ned i et stort sort hul, som det sker nu - hvilket man også så ved den seneste aktieemission.

Jo, der findes stadig gode venner af huset, som træder til når nøden er størst, men det er altså ikke den fede måde at drive sin økonomi på. Der skal optimisme og opbakning til og det kræver at der er styr på butikken på en realistisk måde.
Inkluderer den spare runde en tur i 1 division.
Jeg tror ikke på man kan slå markedet over en længere periode. De hold der bruger flest penge er også dem der får de bedste placeringer - det alle tal fra hele Europa.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Erik Hamren

Indlæg af SteenA » 23. sep 2022, 08:50

Maglau skrev:
22. sep 2022, 20:55

Inkluderer den spare runde en tur i 1 division.
Jeg tror ikke på man kan slå markedet over en længere periode. De hold der bruger flest penge er også dem der får de bedste placeringer - det alle tal fra hele Europa.
Det handler for mig at se ikke om at slå markedet. AaB vil stadig have bedre forudsætninger end klubber som Randers og Viborg. At slå FCK, Brøndby og AGF på den lange bane er sværere.

Den nuværende kurs fører efter min mening mod 1. division. Det er heller ikke sikkert at kursen kan vendes før det bliver en realitet. Men ellers taler jeg jo bare om at lægge lønstrukturen om i klubben. Mange spillere vil synes at det lyder helt fair, andre vil ikke og de må så genforhandle eller forlade klubben ved kontraktudløb. Det væsentlige er at nye spillere kommer på ny type kontrakt. Det er præcis den øvelse der førte til et turn-around i AGF. Så ja, det er en sparekur, men det er en som langsomt slår igennem over nogle år. Skal AaB være blød mellemvare udenfor top-6, så skal lønomkosningerne være væsentlig lavere. 10 mio eller deromkring. Men når først de omkostninger er reguleret på plads, så vil der være mulighed for langsomt at vokse igen med støtte fra omgivelserne.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Erik Hamren

Indlæg af Yankee » 23. sep 2022, 10:08

SteenA skrev:
22. sep 2022, 19:24
Selvfølgelig kan man spare sig ud af den nuværende situation. Det skal bare ikke gøres på den måde man gør lige nu. IAO har jo netop sparet alt hvad han kunne de sidste par år.

Det er ikke nogen naturlov, at AaBs trup skal aflønnes for 43 mio om året, mens Randers, Viborg og Silkeborg bruger 30 mio eller mindre. Man skal ganske enkelt holde op med at overbetale sine spillere. Der er jo ikke mange spillere i AaBs trup, der holder et højere niveau end spillerne i Randers. Lucas gør af navn men ikke af gavn. Så det er bare at komme i gang med hestekuren. Den sælges ved at man gøre kontrakterne præstationsbaserede. Man kunne skrue dem sammen så den nuværende løn opnås, hvis holdet opnår en 4. plads. Med mulighed for endda at tjene mere. Men slutter man nr. 10, så bliver det noget mere beskedent med bonus oveni grundlønnen.
Jeg kan ikke helt få din argumentation til at hænge sammen. Inge har sparet alt hvad han kunne, men alligevel er truppen fyldt med overbetalte spillere?

Hvis AaB var inde på en all-out sparekurs, så havde man jo ikke købt Younes Bakiz for 2,5 mio. kr. så sent som for tre uger siden.

Det er også en usund tanke at medarbejderne skal aflønnes præstationsbetinget ligesom det er usundt at lave masser af lejeaftaler. Hvis man er bange for at binde sig til en fast løn og en ordentlig kontraktlængde, så er det fordi man ikke tror nok på spilleren - så simpelt kan det siges.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Erik Hamren

Indlæg af SteenA » 23. sep 2022, 10:30

Yankee skrev:
23. sep 2022, 10:08

Jeg kan ikke helt få din argumentation til at hænge sammen. Inge har sparet alt hvad han kunne, men alligevel er truppen fyldt med overbetalte spillere?

Hvis AaB var inde på en all-out sparekurs, så havde man jo ikke købt Younes Bakiz for 2,5 mio. kr. så sent som for tre uger siden.

Det er også en usund tanke at medarbejderne skal aflønnes præstationsbetinget ligesom det er usundt at lave masser af lejeaftaler. Hvis man er bange for at binde sig til en fast løn og en ordentlig kontraktlængde, så er det fordi man ikke tror nok på spilleren - så simpelt kan det siges.
At betale en transfer på 2,5 mio er jo absolut også en undtagelse og faktisk overraskende, da transfermålet ikke bliver nået i denne sæson og faktisk så endnu værre ud på det tidspunkt.

Men ellers taler vi om to forskellige ting. Faste udgifter på aflønning af spillere (hvor der mig bekendt ikke er nogen sparekurs) og transfers, hvor vi ikke taler om at spare, men direkte om at generere indtægter samlet set. Jeg mener også at salg af spillere i fremtiden kan være en måde at lave indtjening for klubben, men det skal være mere balanceret.

Nå, men vi kommer lidt langt væk fra Hamren her.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2546
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Erik Hamren

Indlæg af baresi » 23. sep 2022, 11:13

tror faktisk jeg er kommet til det punkt hvor jeg mere eller mindre er "ligeglad" med formationen.
bare der bliver brugt de spillere der fysisk og mentalt er klar, og dem som præsterer.
Dermed også at dem der IKKE præstere ryger på bænken.
Giv de unge som O.Ross chancen - det bliver altid spændende når han bl.a. er på banen.

Fossum bidrager med ingenting ligesom prip, og til dels Lucas
Find en spillestil der passer til dem der kan vende klubben NU, for det her vindue er sgu lukket.

for at rydde lidt op så jeg gerne:
Ludewig - nadrani - kramer - poulsen
sousa - højholt - pedro - bakiz
o.ross - makaric
Hvis vi altså skal i 442
Men hellere end 4-2-3-1
Hvor højholt og pedro klare 6eren
Sousa - o.ross - bakiz
makaric
Er nok for stor en omvæltning - men der kunne jeg se lidt flere mål.
prip, fossum og lucas er der bare ik. Det går simpelthen for langsomt. De får ALT for lang snor.
Det håber jeg hamren rydder op i.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Erik Hamren

Indlæg af AaB-Jones » 23. sep 2022, 11:22

baresi skrev:
23. sep 2022, 11:13
tror faktisk jeg er kommet til det punkt hvor jeg mere eller mindre er "ligeglad" med formationen.
bare der bliver brugt de spillere der fysisk og mentalt er klar, og dem som præsterer.
Dermed også at dem der IKKE præstere ryger på bænken.
Giv de unge som O.Ross chancen - det bliver altid spændende når han bl.a. er på banen.

Fossum bidrager med ingenting ligesom prip, og til dels Lucas
Find en spillestil der passer til dem der kan vende klubben NU, for det her vindue er sgu lukket.

for at rydde lidt op så jeg gerne:
Ludewig - nadrani - kramer - poulsen
sousa - højholt - pedro - bakiz
o.ross - makaric
Hvis vi altså skal i 442
Men hellere end 4-2-3-1
Hvor højholt og pedro klare 6eren
Sousa - o.ross - bakiz
makaric
Er nok for stor en omvæltning - men der kunne jeg se lidt flere mål.
prip, fossum og lucas er der bare ik. Det går simpelthen for langsomt. De får ALT for lang snor.
Det håber jeg hamren rydder op i.
Det handler ikke kun om, hvem der byder sig bedst til individuelt - det handler også om at skabe stabilitet i kæderne hele vejen rundt.
At sætte både Fossum, Prip og Lucas af samtidigt er for voldsomt - især fordi både Højholt og Makaric kæmper alvorligt med selvtilliden, desværre.

Derudover har Andreas Poulsen ikke overbevist mig om, at han pt er bedre end Ahlmann - og der er bare brug for noget stabilitet og defensiv styrke i en ellers helt ny bagkæde foran en ny keeper. Af samme grund vil jeg heller ikke afskrive Granli som starter - Nadrani skal også stille og roligt ind i tingene. Jeg ville fortsætte med Fossum som 8'er og Lucas som 10'er bag Ross. Så må Prip, Makaric og Højholt komme ind fra bænken.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Erik Hamren

Indlæg af Yankee » 23. sep 2022, 11:49

SteenA skrev:
23. sep 2022, 10:30

At betale en transfer på 2,5 mio er jo absolut også en undtagelse og faktisk overraskende, da transfermålet ikke bliver nået i denne sæson og faktisk så endnu værre ud på det tidspunkt.
Nej, AaB har da købt masser af spillere i det prisleje.

Det er muligt at det er overraskende, men det viser i hvert fald at AaB ikke har været igang med en spareøvelse, som du skrev.

Besvar