Jeg synes at alt indikerer at man vil spille med 3 i bagkæden.baresi skrev: ↑12. jan 2023, 17:313-4-3
Mantl
kramer - thelander - hagelskjær
jørgensen - NY - Pedro - Poulsen
Sousa - Marcus - Bakiz
4-2-3-1
Mantl
Jørgensen - Kramer - Thelander - Poulsen
NY - Pedro
Sousa - Lucas - Bakiz
Marcus
Lige gyldigt hvad er det ikke helt skidt - det begynder at ligne noget.
Formation efter transfervinduet
Re: Formation efter transfervinduet
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Enig det har Erik også mere eller mindre sagt i et interview (kan ikke huske om det var Rød Aalborg eller Ripodsten).Forza skrev: ↑13. jan 2023, 08:51Jeg synes at alt indikerer at man vil spille med 3 i bagkæden.baresi skrev: ↑12. jan 2023, 17:313-4-3
Mantl
Sousa - Marcus - Bakiz
4-2-3-1
Mantl
NY - Pedro
Sousa - Lucas - Bakiz
Marcus
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Man kan vel heller ikke afvise at Luka Prip vågner op til dåd igen.Hanga skrev: ↑13. jan 2023, 09:18Enig det har Erik også mere eller mindre sagt i et interview (kan ikke huske om det var Rød Aalborg eller Ripodsten).Forza skrev: ↑13. jan 2023, 08:51Jeg synes at alt indikerer at man vil spille med 3 i bagkæden.baresi skrev: ↑12. jan 2023, 17:313-4-3
Mantl
Sousa - Marcus - Bakiz
4-2-3-1
Mantl
NY - Pedro
Sousa - Lucas - Bakiz
Marcus
-
- Allstar
- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Det jeg mest har hæftet mig ved Eriks udtalelser er, at formationen nærmest er underordnet. Det handler om, hvordan vi spiller.
Offensivt, med attitude og høj intensitet.
Derfor tror jeg, at vi vil se et AaB-hold der veksler mellem to eller flere formationer.
3-4-3 og 4-2-3-1.
Og måske vi endda ser en mere gammeldags 3-5-2 med en 10'er, hvis vi får hentet en god angriber. Eller en 4-4-2.
Hvem der spiller hvor må træningskampene afgøre. Jeg tror mere eller mindre, at alle starter fra nul. Nu skal der leveres.
Nærmest kun Thelander der er selvskrevet til startopstillingen.
Håber meget vi ser lidt af den gamle Lucas igen. Det gør alle nok. Håber også meget at Kasper Jørgensen kan løse den gordiske knude på højrebacken og at Andreas Poulsen brager igennem.
På midten skal Pedro holde højt niveau og hans nye makker (måske Lucas?) skal tage den spillemæssige styring.
Prip, Bakiz og Sousa har alle højt niveau. Men viser det kun i glimt.
Og endelig skal en ny angriber tage ejerskabet på positionen. Tror ikke på Makaric, Ementa eller Høgh.
Ramkilde en god reserve, men fysikken gør ham særdeles skrøbelig.
Derfor tror jeg, at vi vil se et AaB-hold der veksler mellem to eller flere formationer.
3-4-3 og 4-2-3-1.
Og måske vi endda ser en mere gammeldags 3-5-2 med en 10'er, hvis vi får hentet en god angriber. Eller en 4-4-2.
Hvem der spiller hvor må træningskampene afgøre. Jeg tror mere eller mindre, at alle starter fra nul. Nu skal der leveres.
Håber meget vi ser lidt af den gamle Lucas igen. Det gør alle nok. Håber også meget at Kasper Jørgensen kan løse den gordiske knude på højrebacken og at Andreas Poulsen brager igennem.
På midten skal Pedro holde højt niveau og hans nye makker (måske Lucas?) skal tage den spillemæssige styring.
Og endelig skal en ny angriber tage ejerskabet på positionen. Tror ikke på Makaric, Ementa eller Høgh.
helt enig - det skinner tydeligt igennem, og så må det være sådan. Kræver også at dem der er på bænken, hvad end om det er lucas, prip, sousa, bakiz, højholt mfl. virkelig stepper op når endelig de kommer på banen. Så den del er sgu fint. Konkurrencen er noget større pt, og det har været savnet.Hanga skrev: ↑13. jan 2023, 09:18Enig det har Erik også mere eller mindre sagt i et interview (kan ikke huske om det var Rød Aalborg eller Ripodsten).Forza skrev: ↑13. jan 2023, 08:51Jeg synes at alt indikerer at man vil spille med 3 i bagkæden.baresi skrev: ↑12. jan 2023, 17:313-4-3
Mantl
Sousa - Marcus - Bakiz
4-2-3-1
Mantl
NY - Pedro
Sousa - Lucas - Bakiz
Marcus
Sjovt du skriver det med Lucas i parantes - det er den rolle jeg ser ham i - der tror jeg han kan eksplodere og være et sindssygt stærkt bindeled. men nok ikke den plads han får - kunne bare være fedt at se.Reyad skrev: ↑13. jan 2023, 09:49Det jeg mest har hæftet mig ved Eriks udtalelser er, at formationen nærmest er underordnet. Det handler om, hvordan vi spiller.
3-4-3 og 4-2-3-1.
Med tilgangen af Helenius ser vores startopstillinger nu efterhånden ganske solide ud. Mener stadig vi har et problem ved siden af Pedro, men håber stadig på ledelsen kigger efter en der kan spille derinde i stedet for Fossum.
Personligt foretrækker jeg følgende, hvor jeg mener vi får flest af vores bedste spillere på banen.
Mantl
Jørgensen-Thelander-Kramer-Poulsen
Fossum-Pedro-Lucas
Sousa-Helenius-Bakiz
Alternativt her (ligner det på udtalelser) - vurderer Granli til at være en bedre spiller en Hagelskjær, men kan sagtens se kampe hvor Hagelskjær kan være berettiget. Eneste punkt med denne - kan være nervøs for Lucas bliver sendt op på en kant hvor jeg ikke syntes han har nok tempo til at spille.
Mantl
Jørgensen-Kramer-Thelander-Granli-Poulsen
Pedro-Fossum/Lucas
Sousa-Helenius-Bakiz
Personligt foretrækker jeg følgende, hvor jeg mener vi får flest af vores bedste spillere på banen.
Mantl
Jørgensen-Thelander-Kramer-Poulsen
Fossum-Pedro-Lucas
Sousa-Helenius-Bakiz
Alternativt her (ligner det på udtalelser) - vurderer Granli til at være en bedre spiller en Hagelskjær, men kan sagtens se kampe hvor Hagelskjær kan være berettiget. Eneste punkt med denne - kan være nervøs for Lucas bliver sendt op på en kant hvor jeg ikke syntes han har nok tempo til at spille.
Mantl
Jørgensen-Kramer-Thelander-Granli-Poulsen
Pedro-Fossum/Lucas
Sousa-Helenius-Bakiz
I den første træningskamp virkede det til, Hamrén stillede med en 4-back-kæde hele kampen igennem. Jeg kan derfor bestemt forestille mig, at vi i flere kampe vil se en 4-back-kæde med Jørgensen-Kramer-Thelander-Ahlmann/Poulsen, hvilket vil kunne åbne for at bringe alle vores bedste offensiv-spillere på samme tid:
Pedro - Lucas bag ved Souza, Prip og Bakiz og med Helenius forrest. Det kan godt være giftigt.
Vigtigst er dog, at relationerne kommer på plads. Så er tal-kombinationerne underordnede. Vi skal have Lucas, Prip, Bakiz, Souza og Helenius til at arbejde sammen. Så kommer vi til at lave mål.
Pedro - Lucas bag ved Souza, Prip og Bakiz og med Helenius forrest. Det kan godt være giftigt.
Vigtigst er dog, at relationerne kommer på plads. Så er tal-kombinationerne underordnede. Vi skal have Lucas, Prip, Bakiz, Souza og Helenius til at arbejde sammen. Så kommer vi til at lave mål.
Og man kan jo få våde drømme over den offensiv hvis bare de får relationerne og selvtilliden på plads til sæsonstart. For helvede det lyder sjaskvådt på papiret..BoT skrev: ↑17. jan 2023, 14:23I den første træningskamp virkede det til, Hamrén stillede med en 4-back-kæde hele kampen igennem. Jeg kan derfor bestemt forestille mig, at vi i flere kampe vil se en 4-back-kæde med Jørgensen-Kramer-Thelander-Ahlmann/Poulsen, hvilket vil kunne åbne for at bringe alle vores bedste offensiv-spillere på samme tid:
Det er dyrt at nosse op.
Wowsa der bliver brugt nogle skillinger på at AaB skal lave en feberredning i foråret.
Wowsa der bliver brugt nogle skillinger på at AaB skal lave en feberredning i foråret.
Uden Synd Ingen Frelse
Lucas kan ikke spille den plads - det har hvis også set alt for mange gange.BoT skrev: ↑17. jan 2023, 14:23I den første træningskamp virkede det til, Hamrén stillede med en 4-back-kæde hele kampen igennem. Jeg kan derfor bestemt forestille mig, at vi i flere kampe vil se en 4-back-kæde med Jørgensen-Kramer-Thelander-Ahlmann/Poulsen, hvilket vil kunne åbne for at bringe alle vores bedste offensiv-spillere på samme tid:
SSE22 Indexet
Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.
Den må nu hedde:
Målmand??
kramer - thelander - hagelskjær/Granli
jørgensen - NY/Pedersen - Pedro - Poulsen
Sousa - Helenius - Bakiz
På papiret et OK hold, der normalt burde kunne spille med om en top 6-placering.
Og Prip og Ramkilde som stærke kort til offensiven på bænken.
Numerisk er vi også OK med på forsvarsspillere. Det bliver dog hurtigt lidt udvandet i kvalitet, når vi kommer ud over start-11’eren.
Det svage led er stadig den centrale midt og især en boldstærk mand, som kan binde spillet sammen. Det har vi simpelhen ikke.
Målmand??
kramer - thelander - hagelskjær/Granli
jørgensen - NY/Pedersen - Pedro - Poulsen
Sousa - Helenius - Bakiz
På papiret et OK hold, der normalt burde kunne spille med om en top 6-placering.
Og Prip og Ramkilde som stærke kort til offensiven på bænken.
Numerisk er vi også OK med på forsvarsspillere. Det bliver dog hurtigt lidt udvandet i kvalitet, når vi kommer ud over start-11’eren.
Det svage led er stadig den centrale midt og især en boldstærk mand, som kan binde spillet sammen. Det har vi simpelhen ikke.
- Nordjyden HY
- 1. div
- Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
- Geografisk sted: Nordens Paris
- Kontakt:
Jeg ser klart holdet stærkest i en 4-2-3-1 formation.
Mantl
Ny - Pedro
Sousa - Lucas - Prip
Helenius
Mantl
Ny - Pedro
Sousa - Lucas - Prip
Helenius
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."
Forudsat der kun kommer en midtbanespiller yderligere så så jeg gerne noget ala. dette
Mantl (medmindre Theo virkelig er vokset - og bare ikke Posavec)
Jørgensen, Thelander, Kramer, Poulsen
Pedro, Ny
Souza, Prip/Lucas, Lucas/Bakiz
Helenius
Jeg vil have Prip eller Lucas ind bag Helenius. De to fungerer begge godt i den hængende rolle og Prip synes jeg er bedst der. Lucas kan også spille kant så hvis han er i fremgang så ser jeg ham gerne på kanten, hvor han måske også kan få mere frihed.
Skal vi lege med tre i bagkæden så ser jeg det sådan her
Mantl
Kramer, Thelander, Granli/Hagelskjær
Jørgensen, Pedro, Ny, Poulsen
Det svære i det her system bliver konfigurationen af de tre forreste. Det kan jo enten være #1 tre på linje eller #2 med to angribere med en 10'er bag.
Souza/Prip, Helenius, Lucas/Bakiz
Prip/Lucas
Helenius, Ramkilde
Det giver selvfølgelig vild konkurrence om pladserne, men jeg synes også vi mister en offensivspiller. Jeg kan heller ikke helt lide tanken om, at vi mister en af vores mange offensivspillere for Ramkilde.
Jokeren - den Ærke svenske
Mantl
Jørgensen, Thelander, Kramer, Ahlmann
Prip/Souza, Pedro, Ny, Lucas/Bakiz
Helenius, Ramkilde
Hvis vi gerne vil have en god old school 4-4-2. Kan godt lide tanken om en angriber ved siden af Helenius, men igen synes jeg vi mister en anden god offensivspiller ved at gøre det.
Når jeg ser på alternativerne så jeg er klart mest hooked på en 4-2-3-1 da jeg synes vi kan få flest af vores bedste spillere i spil på deres bedste plads.
Mantl (medmindre Theo virkelig er vokset - og bare ikke Posavec)
Jørgensen, Thelander, Kramer, Poulsen
Pedro, Ny
Souza, Prip/Lucas, Lucas/Bakiz
Helenius
Jeg vil have Prip eller Lucas ind bag Helenius. De to fungerer begge godt i den hængende rolle og Prip synes jeg er bedst der. Lucas kan også spille kant så hvis han er i fremgang så ser jeg ham gerne på kanten, hvor han måske også kan få mere frihed.
Skal vi lege med tre i bagkæden så ser jeg det sådan her
Mantl
Kramer, Thelander, Granli/Hagelskjær
Jørgensen, Pedro, Ny, Poulsen
Det svære i det her system bliver konfigurationen af de tre forreste. Det kan jo enten være #1 tre på linje eller #2 med to angribere med en 10'er bag.
Souza/Prip, Helenius, Lucas/Bakiz
Prip/Lucas
Helenius, Ramkilde
Det giver selvfølgelig vild konkurrence om pladserne, men jeg synes også vi mister en offensivspiller. Jeg kan heller ikke helt lide tanken om, at vi mister en af vores mange offensivspillere for Ramkilde.
Jokeren - den Ærke svenske
Mantl
Jørgensen, Thelander, Kramer, Ahlmann
Prip/Souza, Pedro, Ny, Lucas/Bakiz
Helenius, Ramkilde
Hvis vi gerne vil have en god old school 4-4-2. Kan godt lide tanken om en angriber ved siden af Helenius, men igen synes jeg vi mister en anden god offensivspiller ved at gøre det.
Når jeg ser på alternativerne så jeg er klart mest hooked på en 4-2-3-1 da jeg synes vi kan få flest af vores bedste spillere i spil på deres bedste plads.
SSE22 Indexet
Vi spiller 4-3-3, det er i hvert fald det jeg har hørt fra en i truppen.
Mantl
Jørgensen T Kramer Poulsen
Ny spiller Pedro Lucas
Prip/Sousa Helenius Bakiz
Det eneste holdet mangler nu er en Risgård type inde på midtbanen.
Mantl
Jørgensen T Kramer Poulsen
Ny spiller Pedro Lucas
Prip/Sousa Helenius Bakiz
Det eneste holdet mangler nu er en Risgård type inde på midtbanen.
- doukas
- Allstar
- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
- Lilleput
Jeg kunne godt tænke mig at se en af disse
5-2-2-1
Mantl
Jørgensen-kramer-t-hagelskær-poulsen
Ny-pedro
Lucas-Sousa
Helenius
Eller en 4-2-3-1
Mantl
Jørgensen-kramer-T-poulsen
Ny-pedro
Sousa-Prip-Lucas
Helenius
5-2-2-1
Mantl
Jørgensen-kramer-t-hagelskær-poulsen
Ny-pedro
Lucas-Sousa
Helenius
Eller en 4-2-3-1
Mantl
Jørgensen-kramer-T-poulsen
Ny-pedro
Sousa-Prip-Lucas
Helenius
altså hvilken stil og formation kommer vi ud med - Hvis abildgaard lander har jeg utroligt svært ved at se et 3 mands forsvar for Abild er i min verden mere 6er end 8er. Han er oprydder og bølgebryder, men ikke nogen 8er strateg.
Så hvis pedro og abild forventes af spille begge - så duer et system med wingbacks ikke, for så ligger abild og pedro som 2 centrale, flankeret af 3 midt stoppere og 2 wingbacks og dermed KUN 3 offensive. Det er satme ubalance i min verden.
Men hvad gør man så. 4-3-3 hvor han ligger til venstre for Pedro og lucas til højre for Pedro - eller 4-2-3-1 hvor pedro og abild ligger centralt som primært 2 - 6ere og lucas som offensiv central midt.
Spørgsmålene er mange - men der skal sgu ikke skiftes for meget formation her i optakten ift. hvordan der skal spilles i foråret for at undgå nedrykning. Og lige nu ligner det en 4 back kæde. Der får vi en offensiv mere ind, til gengæld så er hverken jørgensen og slet ikke poulsen optimale som backs - de er klart bedre som wingbacks - og thelander er bedst som bagerst mand i en 3 back.
FUCK det er interessant hvad det bliver til.
Så hvis pedro og abild forventes af spille begge - så duer et system med wingbacks ikke, for så ligger abild og pedro som 2 centrale, flankeret af 3 midt stoppere og 2 wingbacks og dermed KUN 3 offensive. Det er satme ubalance i min verden.
Men hvad gør man så. 4-3-3 hvor han ligger til venstre for Pedro og lucas til højre for Pedro - eller 4-2-3-1 hvor pedro og abild ligger centralt som primært 2 - 6ere og lucas som offensiv central midt.
Spørgsmålene er mange - men der skal sgu ikke skiftes for meget formation her i optakten ift. hvordan der skal spilles i foråret for at undgå nedrykning. Og lige nu ligner det en 4 back kæde. Der får vi en offensiv mere ind, til gengæld så er hverken jørgensen og slet ikke poulsen optimale som backs - de er klart bedre som wingbacks - og thelander er bedst som bagerst mand i en 3 back.
- Bong
- Allstar
- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Geografisk sted: 9000
Du rammer den meget godt Baresi. Det er ikke til at finde ud af, hvad vi vil med de indkøb der er lavet. Ludewig, Poulsen og Jørgensen er klart bedst som wingbacks. Alligevel ligner det nu, at vi skal spille en form for 4-4-2.
Dertil har du helt ret med Thelander. Ham og Kramer som 2 CB's i en 4-back kæde. Det er altså for langsomt. De er kun marginalt hurtigere end Dronning Ingrid, som Poul Hansen ville sige
Dertil har du helt ret med Thelander. Ham og Kramer som 2 CB's i en 4-back kæde. Det er altså for langsomt. De er kun marginalt hurtigere end Dronning Ingrid, som Poul Hansen ville sige
A slightly more sophisticated hooligan...
En 4-4-2 med Abilgaard og Pedro giver da fin mening. Det var Ståles FCK opskrift i mange år: To midtforsvarer, to centralt til at skærme dem og to offensive wingbacks. Når FCK var bedst var det fordi de havde gode centralemidtbanespillere, der kunne rydde op, bygge op og give plads til de offensive spillere, samt overlap fra backs.baresi skrev: ↑23. jan 2023, 09:02altså hvilken stil og formation kommer vi ud med - Hvis abildgaard lander har jeg utroligt svært ved at se et 3 mands forsvar for Abild er i min verden mere 6er end 8er. Han er oprydder og bølgebryder, men ikke nogen 8er strateg.
Om du sætter de sidste fire op med to angribere og to wings, eller 10+angriber og to wings er lidt efter behov og personale. Vil tro at en 10 bag en angriber og så to wings giver mest mening. Så ville man nok kalde det en 4-4-1-1. Kanter er der nok af, 10eren kan udfyldes af Lucas eller Sousa, angriber er lidt for tyndt til at spille to, så vil tro det bliver Helenius alene på topppen som udgangpunkt.