Næ, det behøver vel ikke være svært at spille 4-3-3, hvis bare man har to gode defensive backs. Men der er vel købt ind til at der skal spilles med wingbacks. Det jeg tror Hamren tænker, er at han ideelt set gerne vil spille med en 4-back kæde når der forsvares, men samtidig have glæde af wingbacks, når man selv har spillet (altså mere en 3-4-3). Det er sådan set en sympatisk tanke, at man gerne vil frigøre en ekstra midtbanespiller, i presspillet. Man ser faktisk Uwe Rösler eksperimentere med det samme i AGF i træningskampene lige nu, så måske er det en trend. I AGFs kamp mod FCK spillede de med tre centrale midtbanespillere og en venstreback i en 4-back kæde, når de forsvarede, mens deres højre wingback fik mere frie tøjler.Rockafellar skrev: ↑4. feb 2023, 08:29Undskyld mig så er det sgu da heller ikke sværere at spille 4-3-3. Det lyder sgu næsten som om at det kun er de allemest gudsbenådede spillere i de allerstørste klubber som mestrer den helt særlige taktik.SteenA skrev: ↑3. feb 2023, 13:10Det bliver rigtig interessant at se, hvordan Hamren har tænkt sig at løse sin 4-3-3 - hvis han da har lagt sig fast på den. Der er ikke lige tid til at bruge et par måneder på at spille 4-back kæden sammen, som Cifuentes prøvede (og opgav) og som Lars Friis også satte sig for uden held.
Det kan sagtens være at der er en forkromet plan med en 4-3-3, hvor Kasper Jørgensen så får mere frihed til sine raids opad banen, mens Poulsen så bliver en mere defensiv back i venstresiden. Det vil i hvert fald være det eneste der kan forklare kombinationen af formationsskifte og køb af Jørgensen. Men spørgsmålet bliver stadig, hvor stabilt det kommer til at være defensivt.
Den gang de fleste af os spillede bold var det sgu da med 4 nede bag i. Det er der ingen hokus pokus i.
Det her handler om indbyggede spilforståelser/mønstre som ikke er i skabet. Som ikke er naturligt indlejret i spillerne og som skal voldtrænes igen og igen. Og så er jeg enig i at viljen til at vinde. Til at kæmpe for hinanden og for klubben har været/er en mangelvare.
Man bliver sgu ikke lige pludselig en dårligere fordboldspiller. Det er det mentale som det først og fremmest skal arbejdes med - og de skide spilmønstre og så for satan at vinde en fodboldkamp.
Det er altid et defensivt problem med 3-4-3 eller 3-5-2, at man får en tendens til at stå med 5 mand tilbage og have svært ved at presse/erobre bolden på den centrale midtbane.
Lige nu tænker jeg, at det største problem ved at spille en klassisk 4-3-3 vil være, at jeg så ikke synes Kasper Jørgensen er det bedste valg som højreback.