Hanga skrev: ↑3. mar 2023, 17:03
optimisten skrev: ↑3. mar 2023, 16:52
Selvfølgelig har bestyrelsesformanden et ansvar for AaBs udvikling de senere år. Men generelt synes jeg godt vi kunne ønske os, at folk viser lidt mere respekt for en mand, som trods alt har gjort en stor indsats for at holde AaB A/S flydende - også økonomisk.
Jeg synes altid at Fristrup har optrådt sympatisk, selv om meget er gået galt de senere år.
Og han er ved gud ikke det største tågehorn i den bestyrelse. Ingenting er blevet bedre med dagens nyhed.
Enig.
Fristrup er en af de nordjyder der samlede AaB op da vi senest lå ned, ikke mindst økonomisk, men også med et stort arbejde for klubben. Jeg er helt enig i kritikken af bestyrelsens arbejde, men han har jo uden tvivl arbejdet efter bedste hensigt. De ting må vi kunne adskille og trods alt give ham respekt for, at han har kastet sig helhjertet ind i AaB.
Forandringen er dog nødvendig af åbenlyse grunde, så skiftet var alt andet lige kommet under alle omstændigheder. Trist at det sker under disse. God bedring til ham.
God bedring til ham, og tanker til ham og hans familie!
Ja, vi er alle enige om bestyrelse ikke har vaeret heldige med deres dispositioner de seneste aar. De kom alle med hjaelp til klubben da den var paa roeven oekonomisk, og det skal vi vaere dem forevigt taknemmelige for. Desvaerre fik de i medkoeb pladser i bestyrelsen saa de kunne administrere pengene blev brugt fornuftigt. Jeg ville nok have gjort det samme hvis det var mine penge der blev investeret.
Naar det er sagt, skulle de istedet have valgt/ansat folk med mere fodboldforstand. for at citere hedengange Richard Moller Nielsen: Ingen er forpligtet ud over deres evner.
Man kunne haabe resten af bestyrelsen kan se fidussen i at lade fodboldfolk drive klubben paa vejende af dem, saa deres investeringer kan baere frugt.
Man skal som bestyrelse eller leder altid omgive sig med folk der er bedre end een selv til de specifikke opgaver, saa man kan koncentrrere sig om at lede, fordele og kigge fremad + vaere innovative.
“If you are the smartest person in the room, then you are in the wrong room.” - Confucius
Som saa mange andre har naevnt boer direktionen ogsaa have en overhaling. Baelum er for commercial til at vaere adm direktoer. han skal vaere netop det: commercial direktor. Tom Mathiesen type ind som CEO. Saa have en sportsdirektor eller teknisk direktor med en ass. sportschef/chef scout ala Ove P.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.