Jeg var bestemt ikke begejstret over, at Hamrén blev hevet ind som træner for godt et halvt år siden; dels frygtede jeg, at det ville plette hans smukke eftermæle, dels kunne jeg ikke fra AaBs side se det fjerneste perspektiv i en ansættelse, der mest af alt bar præg af, at en klub uden fremtid som en sidste krampetrækning søgte tilbage til en fjern, mytisk fortid.
Tilsvarende ville jeg heller ikke modtage forkyndelsen om Lynges genkomst som sportsdirektør med begejstring. Af tilsvarende eksempler husker jeg Brøndbys forsøg med Elmander, Kahlenberg og Agger, der ligeledes endte i en småtrist og nærmest ligegyldig omgang.
Beklageligvis fik jeg ret i det ovenstående, og af samme årsag kan jeg heller ikke se noget perspektiv i en Allan Kuhn, der i øvrigt virker helt forsvundet fra dansk fodbold. Det er i hvert fald flere år siden, jeg har hørt noget om eller til ham.
Hiljemark? Tja, bum, bum. Man kan selvsagt ikke fælde en dom over ham på baggrund af de 3 kampe i forrige sæson. Imidlertid har han jo været fedtet godt og grundigt ind i den nuværende deroute, og skønt Bælum godt kan have en pointe i, at en udefrakommende kan hive "nogle procenter" ud af et identisk spillermateriale, så vil jeg jo netop fremhæve udefrakommende, hvad Hiljemark jo ikke er. Denne har ganske vist ikke stået med det overordnede ansvar, men havde han haft nogle løsninger på AaBs problemer, må man formode, at han har luftet disse for Hamrén.
Jeg husker, at vi tilbage i efteråret 2003 havde en sløv start på den daværende sæson og derpå hev Kusk Senior ind som vikar i 13 kampe med meget stor succes. Det er sådant et type boost, vi har brug for; og i den sammenhæng kunne jeg have forestillet mig en Bo Henriksen (der så selvsagt ikke er realistisk) eller en David Nielsen.