Jeg synes det er interessant om der kommer en sportsdirektør der er ansvarlig for hele den sportslige sektor. Inge var kun sportschef og jeg ved ikke om der i den titel ligger arbejdsopgaver der udelukkende relaterer sig til 1 holdstruppen dvs køb, salg og kontrakforhandlinger.gravballe skrev: ↑29. mar 2023, 15:46Nordkaften var som du siger en god ide, men dårlig udført. Men det hænger jo sammen med hele AaB´s snak om talent udvikling, som enlig bestod af Poul erik og FIgo.. og så lidt held i 2014 og så troede AaB at man ikke behøvede at invistere de penge i det FCN gjorde, de har jo fra start af kørt med special trænere, samme fodbold spil system og filosofi på alle deres ungdoms hold osv.. AaB er var så købløst langt bag ud.. At det er chokerende dårligt det man har lavet....raekkeettre skrev: ↑29. mar 2023, 15:42Nordkraft var godt tænkt, god strategi. Lagt flere ungdomsspillere end nogle andre klub i Danmark i oplandet. Fuldstændig latterligt udført med manglende evner. Så regner med de sætter energi til den strategi, og får sat tryk på det alle andre med en strategisk tankegang kan se er de eneste barrierer AaB kan sætte op sportsligtDennis Nielsen skrev: ↑29. mar 2023, 15:28Jeg er meget spændt på at høre, hvorledes de vil samme Nordjylland og finde eller skabe de talenter, der snakkes om. Jeg husker en podcast om AaB - formentlig rød aalborg eller ripodsten - hvor en debattør fortalte, at han var blevet spurgt indtil, om de havde en 3 mod 3 bane i Gug.
Så er vi godt nok helt nede i materien.
Jeg forestiller mig flere talentsamlinger, trænere der kommer ud i samarbejdsklubberne meget ofte og kvalificerer træningen der. Det vil vi så først se resultatet af om ret mange år.
Hvad har i andre af ideer og forestillinger om dette?
Det er klart AaBs største værdi, i en tid hvor talent er så højt værdisat. Det er det tyskerne køber ind i - sammen med en god kultur, stor by og en succesfuld historie.
Spillerne og trænerne kan alle udskiftes....og bliver det efter år med inkompetence, dertil skal bestyrelsen samme vej.
Men ovenstående skal udvikles og sættes energi til....så har vi et hold og klub igen. Men det vare år!! Uheldigvis kom de ikke nogle år tidligere. Men lige nu er vi kørt så leget i sænk så hurtigt at der er ikke anden udvej.
bliver spændene hvornår en ny sports direktør, eller hvad fanden inges title nu var.... der har været rygter om figo ....
Jeg håber og tror ud fra baresis indlæg at tyskerne sætter sig på hele den sportslige sektor med en sportsdirektør der sikrer at der er de samme processer hele vejen ned igennem systemet - og ikke kun i 1 holdet.
Det vil give mest mening at det er det AaB har købt ind i.