1.division 23/24
1.division 23/24
Såfremt miraklernes tid ikke er forbi, spiller vi 1.division næste sæson.
Da jeg ikke tror på mirakler må vi hellere starte tråden.
Rækken kunne se sådan ud
Lyngby
AaB
SønderjyskE
Næstved
Helsingør
Vendsyssel
HB Køge
Hillerød
Hobro
Fremad Amager
Aarhus Fremad
B93
Charmerende og frygteligt uinteressant.
Rækken kunne se sådan ud
Lyngby
AaB
SønderjyskE
Næstved
Helsingør
Vendsyssel
HB Køge
Hillerød
Hobro
Fremad Amager
Aarhus Fremad
B93
Re: 1.division 23/24
Uinteressant er det bestemt ikke imo. Der er mange gamle og ægte boldklubber, og det bliver da interessant at se deres stadions mm.Remark skrev: ↑25. mar 2023, 13:50Såfremt miraklernes tid ikke er forbi, spiller vi 1.division næste sæson.
Rækken kunne se sådan ud
Lyngby
AaB
SønderjyskE
Næstved
Helsingør
Vendsyssel
HB Køge
Hillerød
Hobro
Fremad Amager
Aarhus Fremad
B93
Det bliver derudover interessant om vi kan rykke op igen. Det bliver ikke en walkover.
Der er vel både interessante og uinteressante ting ved at spille i 1.division.
Jeg vil da hellere til Hobro og Hjørring og se bold end til plastikbold på heden. Der glæder jeg mig også til bedre og endda billigere øl, og mennesker der ikke har herningbriller på.
Jeg mener også der kommer noget mere fysik og fight på banen end vi er vant til i suppen.
Så får vi måske også mere syn for nogle af de andre gode spillere i 1.div som måske kan blive kommende gode spillere for vores klub.
Der er vel en ok chance for vi begynder at vinde kampe igen?
Find selv på flere
Det er selvfølgeligt at foretrække at ens klub spiller i toppen af dansk fodbold, men nu den ikke gør det så må man vel få det bedste ud af det og støtte så godt man kan så vi forhåbentligt finder vejen tilbage. Alternativet er at shoppe sig til et andet hold.......
Jeg vil da hellere til Hobro og Hjørring og se bold end til plastikbold på heden. Der glæder jeg mig også til bedre og endda billigere øl, og mennesker der ikke har herningbriller på.
Jeg mener også der kommer noget mere fysik og fight på banen end vi er vant til i suppen.
Så får vi måske også mere syn for nogle af de andre gode spillere i 1.div som måske kan blive kommende gode spillere for vores klub.
Der er vel en ok chance for vi begynder at vinde kampe igen?
Find selv på flere
Det er selvfølgeligt at foretrække at ens klub spiller i toppen af dansk fodbold, men nu den ikke gør det så må man vel få det bedste ud af det og støtte så godt man kan så vi forhåbentligt finder vejen tilbage. Alternativet er at shoppe sig til et andet hold.......
- Brodernumsi
- Allstar
- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Thomsen på Aalborg stadion igen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Med holdets nuværende niveau, er der mange hold på den liste vi får meget svært ved at slå.Remark skrev: ↑25. mar 2023, 13:50Såfremt miraklernes tid ikke er forbi, spiller vi 1.division næste sæson.
Rækken kunne se sådan ud
Lyngby
AaB
SønderjyskE
Næstved
Helsingør
Vendsyssel
HB Køge
Hillerød
Hobro
Fremad Amager
Aarhus Fremad
B93
Kæft hvor skal der luges ud i truppen, de dyre drenge Lucas, Fossum, Sousa og Helenius hiver vel tilsammen +en million i måneden. Jeg tænker to, måske tre af dem skal videre.
Så skal der ryddes op i fyld og og Inges wildcards Posavec, Andreas P, Makaric og Pedro skal videre.
Holdet skal bygges op omkring en blanding af unge talenter og erfarne solide spillere.
Theo, Thelander, Kramer, Kasper Jørgensen, Jeppe P, Højholt, Bakiz, Ross, Ramkilde.
Prica og måske Theo bliver solgt, og der skal hentes nogle nye spillere, gerne profiler fra vores nye rivaler i 1. Division, fremfor eksotiske lottokuponer.
Det bliver et langt sejt træk at få AaB tilbage på rette kurs.
Andreas Poulsen videre...
Wauv...
Det statment tror jeg bliver gjort til skamme!
Wauv...
Det statment tror jeg bliver gjort til skamme!
-
- Allstar
- Favoritspiller: Johansson
Overflødig tråd da det ikke bliver aktuelt, når vi har vundet på søndag ser det hele meget lysere ud
-
- Superliga
- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Jeg er spændt på hvad Hiljemarks aftryk bliver på holdet og om han kam forløse det sidste. Sikke en gyser på søndag.
Det vil være en jævnbyrdig division med mange tætte opgør.
Enig, så længe intet er afgjort er den ihverfald ikke relevant.Aalborg frederikshavner skrev: ↑27. mar 2023, 18:33Overflødig tråd da det ikke bliver aktuelt, når vi har vundet på søndag ser det hele meget lysere ud
- MarkyMark
- Ynglinge
- Favoritspiller: Munken
- Geografisk sted: Kastetvej
Eftersom du skriver det samme statement uge efter uge, så tilsiger statistikken at du jo må få ret på et eller andet tidspunkt.Aalborg frederikshavner skrev: ↑27. mar 2023, 18:33Overflødig tråd da det ikke bliver aktuelt, når vi har vundet på søndag ser det hele meget lysere ud
Lidt ligesom dem der konsekvent smider en 10'er på 5-0 til AaB uge efter uge....
Enig - lidt ligesom det plejer at være, måske med et enkelt hold der skiller sig dårligt ud.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
100 på 3-0 hver gang!!MarkyMark skrev: ↑28. mar 2023, 08:04Eftersom du skriver det samme statement uge efter uge, så tilsiger statistikken at du jo må få ret på et eller andet tidspunkt.Aalborg frederikshavner skrev: ↑27. mar 2023, 18:33Overflødig tråd da det ikke bliver aktuelt, når vi har vundet på søndag ser det hele meget lysere ud
Lidt ligesom dem der konsekvent smider en 10'er på 5-0 til AaB uge efter uge....
Desværre aktuel som ingensinde før.
Der bør ske en væsentlig oprydning i truppen
Fossum har udløb som den eneste:
Herudover må det være mindst farvel til
Andersen
Pedro
Ludewig
Mantl
Ementa
Der bør ske en væsentlig oprydning i truppen
Fossum har udløb som den eneste:
Herudover må det være mindst farvel til
Andersen
Pedro
Ludewig
Mantl
Ementa
-
- Allstar
- MortenN
- Superliga
- Favoritspiller: Strandli
- Geografisk sted: Nibe
Hvordan vil du få de pågældende spillere væk?
Går ud fra de har en kontrakt
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely
Make people say
You're either weird or lonely
-
- Allstar
Ferreira og Ementa kan man vel sælge.
Ludewig og Mantl er på leje.
Lucas bør man lave en gentlemanaftale med - hans kærlighed til klubben er vel stor.
Ædruelighedens stemme
Det er ikke uinteressant, om Esbjerg klarer skærerne og rykker op fra 2. division. For de vil - trods deres nuværende forfatning - komme med ambition på Superliga. Så vil du altså have Esbjerg, Sønderjylland, Lyngby og AaB, som alle mener, de bare skal rykke op. Og derudover en række ikke uefne hold, som gerne vil blande sig i kampen om oprykning. Jeg tror ikke, at AaB rykker op med det samme, som tingene ligger lige nu.Remark skrev: ↑25. mar 2023, 13:50Såfremt miraklernes tid ikke er forbi, spiller vi 1.division næste sæson.
Rækken kunne se sådan ud
Lyngby
AaB
SønderjyskE
Næstved
Helsingør
Vendsyssel
HB Køge
Hillerød
Hobro
Fremad Amager
Aarhus Fremad
B93
Apropos Lucas Andersen; sig mig, udløber den kontrakt aldrig? Kom han ikke til klubben i 2018?R Rosenberg skrev: ↑10. apr 2023, 21:24Ferreira og Ementa kan man vel sælge.
Ludewig og Mantl er på leje.
Lucas bør man lave en gentlemanaftale med - hans kærlighed til klubben er vel stor.
Jeg mener og håber, at vi økonomisk set kan køre nogenlunde det samme setup i 1. division. På ingen måde at forveksle med det samme hold som nu naturligvis, men altså med et hold, der omgående bør vende tilbage til Superligaen.
- MarkyMark
- Ynglinge
- Favoritspiller: Munken
- Geografisk sted: Kastetvej
Det er ikke en kritik af dit indlæg, jeg er bare nysgerrig efter hvordan du får dit regnestykke til at gå op. Den måde AaB kører på nu, så starter man hvert regnskabsår med et minus på 20 mio. og skal så i løbet af sæsonen sælge spillere, overpræstere i turneringen for at få flere TV-penge eller sælge flere sponsorater for at få enderne til at mødes i et rundt 0.
Så kommer vi ned i 1. division, hvor jeg er med på der er helikopterpenge, men vist nok ikke 1:1, så det er fair at antage at vi starter med 25-30 mio. i minus fremfor de 20 mio. Så kommer der sponsoraftalerne der, hvis jeg husker rigtigt fra en episode i Mediano med Peter Froulund fra AL, sagde at alle store sponsoraftaler har klausuler der korrigerer for den manglende eksponering som en tur ned nødvendigvis medfører. Så ser vi vel realistisk set ind i 30-35 mio. i underskud.
Så kommer der matchdayindtægter som naturligvis også vil falde, hvor meget ved jeg ikke, men vi havde matchdayindtægter i 2022 på 19 mio. Og er man optimistisk hiver man måske 15 mio. hjem.
Alt i alt starter vi vel ved en nedrykning med 34-39 mio. i minus, hvilket på den korte bane betyder at kassen er tom omkring årsskiftet 23/24 såfremt man kører videre i et uændret setup. Så kan vi sælge spillere for at afbøde effekten, og der kan Theo og Højholt sælges, men selvfølgelig ikke til den pris vi kunne have forlangt for et år siden. Held og lykke med at finde aftagere til Ementa og Prip med mindre det er på en fri transfer.