Kamptråd: AaB - AC Horsens, 07.05.2023
-
- Allstar
- Favoritspiller: Johansson
Kamptråd: AaB - AC Horsens, 07.05.2023
Dato: 7. maj 2023
Kick off: Kl. 12
Sted: Aalborg Stadion
TV: TV3 Sport
Skader: ?
Karantæne: P. Ferreira
Karantæne risiko: A. Sousa, K. Jørgensen, A. Ementa (næste advarsel uanset strafpoint), L. Kramer (6 strafpoint)
Kick off: Kl. 12
Sted: Aalborg Stadion
TV: TV3 Sport
Skader: ?
Karantæne: P. Ferreira
Karantæne risiko: A. Sousa, K. Jørgensen, A. Ementa (næste advarsel uanset strafpoint), L. Kramer (6 strafpoint)
-
- Allstar
Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 07.05.2023
Tyvstarter endnu en kamptråd da denne kamp simpelthen er så vigtig.
Kampen forventes i øvrigt at blive udsolgt men det mangler også bare, så må vi se hvor mange der rent faktisk dukker op
Kampen forventes i øvrigt at blive udsolgt men det mangler også bare, så må vi se hvor mange der rent faktisk dukker op
Velsagtens den vigtigste kamp i Aalborg i mange, mange år. Jeg holder det næsten ikke ud - på den ene side glæder jeg mig helt tovligt til, at vi forhåbentlig for alvor haler ind på Horsens og på den anden side frygter jeg, at kampen kan blive det endelige søm i ligkisten.
Jeg håber vi tør starte lidt mere offensivt ud. Jeg synes, at vores klart bedste perioder i denne sæson har været når vi spiller med to angribere. I mange kampe synes jeg, at Helenius har ligget meget alene så jeg håber på noget ala:
Mantl
K. Jørgensen - Kramer - Thelander - Ahlmann/Granli
Sousa - Fossum - Højholt - Bakiz
Ramkilde - Helenius
Og lad os så lige få et propfyldt Communale, høj sol over Vestbyen og en sejr på 5-0, det er vel for fanden da ikke for meget at forlange efter sådan en sæson?
Jeg håber vi tør starte lidt mere offensivt ud. Jeg synes, at vores klart bedste perioder i denne sæson har været når vi spiller med to angribere. I mange kampe synes jeg, at Helenius har ligget meget alene så jeg håber på noget ala:
Mantl
Ramkilde - Helenius
Og lad os så lige få et propfyldt Communale, høj sol over Vestbyen og en sejr på 5-0, det er vel for fanden da ikke for meget at forlange efter sådan en sæson?
Kampen er ultra vigtig!
Derfor har Vesttribunen også arrangeret fællesmarch på søndag kl. 10.30
Kom og vær med - alle er velkomne. Vi er der for AaB og for at få skabt de bedste omgivelser og betingelser for en sejr. Så kom frisk og tag alle du kender med
Derfor har Vesttribunen også arrangeret fællesmarch på søndag kl. 10.30
Kom og vær med - alle er velkomne. Vi er der for AaB og for at få skabt de bedste omgivelser og betingelser for en sejr. Så kom frisk og tag alle du kender med
-
- Allstar
- Geografisk sted: Middelfart
Nu skal vi jo være gode nok selv, men ved vi om Magnus Jensen fra ACH spiller? Han fylder godt nok meget hos dem. Det lignede en fiber i kampen mod OB, så han er måske ude.
For første gang siden runde 11 kan vi vel lægge pres på 10. pladsen!!!
Vi fik rigtig meget foræret i sidste Horsens-kamp, da vi kom foran hurtigt. Det må gerne ske igen.
Vi fik rigtig meget foræret i sidste Horsens-kamp, da vi kom foran hurtigt. Det må gerne ske igen.
- FlæskeFrank
Har ikke kunnet finde noget om Magnus Jensen, tænker også at kortene holdes tæt til kroppen op til kampen.FlæskeFrank skrev: ↑3. maj 2023, 09:59Nu skal vi jo være gode nok selv, men ved vi om Magnus Jensen fra ACH spiller? Han fylder godt nok meget hos dem. Det lignede en fiber i kampen mod OB, så han er måske ude.
Før OB kampen var der optimisme at spore i Horsens lejren, da Santos, Musonda, Drachmann og Sigurdarson var tilbage efter skader.
https://hsfo.dk/achorsens/disse-fire-sp ... tum-mod-ob
Vi kommer ikke til at skifte system fra 4-3-3. Det er helt sikkert. Det er og bliver vores system sålænge Hiljemark er træner (og håber også fremover uanset hvad)Hybris skrev: ↑3. maj 2023, 09:38Velsagtens den vigtigste kamp i Aalborg i mange, mange år. Jeg holder det næsten ikke ud - på den ene side glæder jeg mig helt tovligt til, at vi forhåbentlig for alvor haler ind på Horsens og på den anden side frygter jeg, at kampen kan blive det endelige søm i ligkisten.
Mantl
Ramkilde - Helenius
I hvilke gode kampe har vi spillet 4-4-2
Vi har vel ret beset ikke spillet bedre i hele sæsonen end vi gør nu...?
Jeg håber Prip for en pause og Bakiz spiller istedet for ham. Så kan Lucas spille i stedet for Pedro
Så er vi fanme klar til søndag
- Lindmark
- Allstar
- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Præcis - med et kæmpe skud selvtillid og optimisme både på og udenfor banen. Hvis vi kommer ud med samme udtryk som i de tre Silkeborgkampe, så har vi altså gode muligheder mod Horsens. Det bliver helt sikkert spændende, og shit hvor er det en vigtig kamp.
Lindmark / Vendelbokartellet
-
- Allstar
Er på ingen måde nervøs angående kampen da det kun er et spørgsmål om hvor stort vi vinder.
Overlevelsen er hjemme
Overlevelsen er hjemme
-
- Allstar
Mon ikke Lucas og Prip starter inde for Sousa og Bakiz?
- FlæskeFrank
Prip starter på højre wing, Bakiz skubbes ned som 8er, da Pedro sidder ude. Hvorfor Sousa ude?
-
- Allstar
Sousa er vores mest målfarlige spiller og den eneste i truppen med x factor, så han må være første mand på holdkortet sammen med Højholt og Kramer.
Måske ikke lige den vigtigste kamp i flere år, hvor man skal give de bedste pause.
Nå anyways, jeg tror ikke Thelander bliver klar, så det bliver formentlig
Mantl
Palle - Kramer - Granli - Jørgensen
Fossum - Højholt - Lucas
Bakiz - Helenius - Sousa
Måske ikke lige den vigtigste kamp i flere år, hvor man skal give de bedste pause.
Nå anyways, jeg tror ikke Thelander bliver klar, så det bliver formentlig
Mantl
Palle - Kramer - Granli - Jørgensen
Fossum - Højholt - Lucas
Bakiz - Helenius - Sousa
- Trickster
- Superliga
- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
Opdatering på Fossum, Thelander og Ahlmann? Hvorfor blev Fossum skiftet ud i pausen og er han klar til søndag?
Mantle - Pallesen, Kramer, Granli, Jørgensen - Bakiz, Højholt, Fossum - Prip, Helenius, Sousa
Jeg klager ikke, hvis LA starter inde i stedet for Prip.
Den skal have fuld pedal - vi skal angribe kampen og score mål. Horsens vil lure på omstillinger, hvorfor fart i bagkæden er kærkomment. Thelander bænkes.
Mantle - Pallesen, Kramer, Granli, Jørgensen - Bakiz, Højholt, Fossum - Prip, Helenius, Sousa
Jeg klager ikke, hvis LA starter inde i stedet for Prip.
Den skal have fuld pedal - vi skal angribe kampen og score mål. Horsens vil lure på omstillinger, hvorfor fart i bagkæden er kærkomment. Thelander bænkes.
Hair is not a right: it´s a privilege!
Kan Thelander spille, skal han naturligvis det... Og lige så sikkert er det, at Sousa skal starte... Han er vores topscorer og er varm lige nu.... Men hvis en eller anden kan forklare ham betydningen af dumme gule kort for brok, vil det være yderst relevant. Når det er sagt, er det SÅ fedt, at vi igen har fået en spiller med personlighed og X-faktor.
Det kan vel højst blive en heldig/ufortjent sejr? Og selvom der er 11000 billetter ude, så kommer der kun 8-9000. Så nu er du advaret.Aalborg frederikshavner skrev: ↑5. maj 2023, 07:08Er på ingen måde nervøs angående kampen da det kun er et spørgsmål om hvor stort vi vinder.
Overlevelsen er hjemme
Ærgeligt med Sousas mange point.. Havde han haft én advarsel tilbage i "reserve", så kunne man tro, at man kunne få ham til at holde sig i skindet..
Nu er det vist rimeligt givet, at han kommer til at sidde ude i en kamp mere..
Thelander kan jeg ikke forstille mig ikke spiller.. Om end han har set rusten ud i mange kampe efterhånden.
Fossum er jeg meget nysgerrig på.. Det lover altså ikke godt at blive skiftet ud ved pause efter en flot halvleg.. Slet ikke når det sker torsdag, og man spiller igen søndag..
Jeg tror, at han er ude..
Hvis ikke Bakiz er klar til at starte, så var den en fejl at spille ham fra start i går..
Jeg vil hellere se Lucas i stedet for Fossum end Prip.. Lucas er der ikke endnu, men hellere havde ham fra start og så skift ham ud efter 60, end at han kommer ind, når kampen måske kræver fight og slåskamp..
Thelander kan jeg ikke forstille mig ikke spiller.. Om end han har set rusten ud i mange kampe efterhånden.
Fossum er jeg meget nysgerrig på.. Det lover altså ikke godt at blive skiftet ud ved pause efter en flot halvleg.. Slet ikke når det sker torsdag, og man spiller igen søndag..
Hvis ikke Bakiz er klar til at starte, så var den en fejl at spille ham fra start i går..
Jeg vil hellere se Lucas i stedet for Fossum end Prip.. Lucas er der ikke endnu, men hellere havde ham fra start og så skift ham ud efter 60, end at han kommer ind, når kampen måske kræver fight og slåskamp..
Jeg er optimistisk for imorgen. Vi plejer at skabe mange chancer imod Horsens, selv i de to 0-0 kampe vi har spillet.
Vi vinder, og så redder Vi os.
Vi vinder, og så redder Vi os.
Hvad baserer du det på at Thelander bænkes? Jeg gætter på at han blot blev sparet mod Silkeborg og starter inde.Dalbjerg skrev: ↑5. maj 2023, 22:00Ærgeligt med Sousas mange point.. Havde han haft én advarsel tilbage i "reserve", så kunne man tro, at man kunne få ham til at holde sig i skindet..