Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj
-
- 1. div
Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj
Er der nogen der ved hvordan indtægterne fra pokalfinalen bliver fordelt?
Du må ikke hænge mig op på det, men mener det er 40/40 til klubberne, og 20% til DBU.PonySlaystation skrev: ↑16. maj 2023, 15:48Er der nogen der ved hvordan indtægterne fra pokalfinalen bliver fordelt?
Googlede lige lidt, og kan finde denne artikel fra 2006. Mener jeg hørte tallet for nylig i Mediano, og det er formentlig samme fordeling som 2006.
https://www.tv2ostjylland.dk/ostjylland ... randers-fc
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
- Allstar
- Favoritspiller: Johansson
AaB fans anbefales at benytte Vibenhus Runddel metrostation da det dels er tættere på den bolsjestribede fanzone og derudover slipper man for FC Københavns fanzone der er tæt på Trianglen metrostationRaptorr skrev: ↑15. maj 2023, 13:48Hvis i vælger at parkere i anden by, så er der i Roskilde ved Røde Port (få minutters gang fra tog stationen) gratis parkering 24/7. Tog herfra til Kbh. H. går flere gange i timen og tager cirka 25 minutter. Fra Hovedbanen tager i Metro til Trianglen, og så er der få minutter på gåben til Parken.Dennis Nielsen skrev: ↑15. maj 2023, 13:30Vi er et par stykker der kører selv og da der formentlig er frygtelige parkeringsvilkår, og et manglende kendskab til den københavnske infrastruktur, vil jeg lige høre, hvad andre gør?
Parkerer i i en anden by og snupper metro/tog eller bus?
På forhånd tak
https://aabsport.dk/nyheder/2023/maj/fa ... alfinalen/
-
- 1. div
Tak for detjonas386 skrev: ↑16. maj 2023, 16:05Du må ikke hænge mig op på det, men mener det er 40/40 til klubberne, og 20% til DBU.PonySlaystation skrev: ↑16. maj 2023, 15:48Er der nogen der ved hvordan indtægterne fra pokalfinalen bliver fordelt?
Googlede lige lidt, og kan finde denne artikel fra 2006. Mener jeg hørte tallet for nylig i Mediano, og det er formentlig samme fordeling som 2006.
Jeg prøvede også at google det, men fik resultater for indtægten ved at vinde og derigennem europæisk fodbold. Jeg kan se jeg skulle have søgt mere simpelt. "pokalfinalen indtægt* fordeling" giver den artikel du har fundet som første resultat
Glæder mig som et lille barn... Tror det har kostet tilskuere, at man stoppede salget af busser... Vi har valgt i stedet at køre selv og tage en overnatning, men det er ikke alle, der kan det....
-
- Allstar
- Geografisk sted: Middelfart
Det fremgår af turneringsreglerne §24.1 https://cms.pokalturnering.dk/media/bau ... -s2022.pdfPonySlaystation skrev: ↑16. maj 2023, 17:20Tak for detjonas386 skrev: ↑16. maj 2023, 16:05Du må ikke hænge mig op på det, men mener det er 40/40 til klubberne, og 20% til DBU.PonySlaystation skrev: ↑16. maj 2023, 15:48Er der nogen der ved hvordan indtægterne fra pokalfinalen bliver fordelt?
Jeg prøvede også at google det, men fik resultater for indtægten ved at vinde og derigennem europæisk fodbold. Jeg kan se jeg skulle have søgt mere simpelt. "pokalfinalen indtægt* fordeling" giver den artikel du har fundet som første resultat
For så vidt angår finalen
Det økonomiske nettoresultat for finalen opgøres af administrator, som summen af alle udgifter og indtægter, herunder TV-honorar og udgifter til leje af stadion. Kampens nettooverskud fordeles med 20% til DBU og Divisionsforeningen og 40% til hver af de finaledeltagende klubber.
- FlæskeFrank
- Kristian
- Allstar
- Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland
Med et lille regnestykke på finalen mellem Randers og Esjberg, så ender AaB med en indtægt på mellem 1,3 og 1,5 mio. Hvis der kommer 30.000 tilskuere.FlæskeFrank skrev: ↑16. maj 2023, 17:34Det fremgår af turneringsreglerne §24.1 https://cms.pokalturnering.dk/media/bau ... -s2022.pdfPonySlaystation skrev: ↑16. maj 2023, 17:20Tak for detjonas386 skrev: ↑16. maj 2023, 16:05Du må ikke hænge mig op på det, men mener det er 40/40 til klubberne, og 20% til DBU.PonySlaystation skrev: ↑16. maj 2023, 15:48Er der nogen der ved hvordan indtægterne fra pokalfinalen bliver fordelt?
Det økonomiske nettoresultat for finalen opgøres af administrator, som summen af alle udgifter og indtægter, herunder TV-honorar og udgifter til leje af stadion. Kampens nettooverskud fordeles med 20% til DBU og Divisionsforeningen og 40% til hver af de finaledeltagende klubber.
Baseret på tallene i 2006. Mon ikke de er steget betragteligt siden. Faktisk det dobbelte pga. entreindtægter er steget det dobbelte bl.a.
Så indtægt på små 2,5-3 mio er nok ikke helt skidt.
------------------
mvh Kristian
mvh Kristian
-
- Allstar
- Geografisk sted: Middelfart
Så er A10 også åbnet.
Vi kan nok godt være billetsalget bekendt.
Vi kan nok godt være billetsalget bekendt.
- FlæskeFrank
Det ser ud til, at det er AaB, der selv driver fanzonen.... Hvis vejret bliver godt kunne det vist også give en god skilling til klubbenKristian skrev: ↑16. maj 2023, 22:10Med et lille regnestykke på finalen mellem Randers og Esjberg, så ender AaB med en indtægt på mellem 1,3 og 1,5 mio. Hvis der kommer 30.000 tilskuere.FlæskeFrank skrev: ↑16. maj 2023, 17:34Det fremgår af turneringsreglerne §24.1 https://cms.pokalturnering.dk/media/bau ... -s2022.pdfPonySlaystation skrev: ↑16. maj 2023, 17:20Tak for detjonas386 skrev: ↑16. maj 2023, 16:05Du må ikke hænge mig op på det, men mener det er 40/40 til klubberne, og 20% til DBU.PonySlaystation skrev: ↑16. maj 2023, 15:48Er der nogen der ved hvordan indtægterne fra pokalfinalen bliver fordelt?
Baseret på tallene i 2006. Mon ikke de er steget betragteligt siden. Faktisk det dobbelte pga. entreindtægter er steget det dobbelte bl.a.
Så indtægt på små 2,5-3 mio er nok ikke helt skidt.
Jeg ligger inde med en ekstra billet til D-Tribunen, jeg gerne vil af med, da en makker har meldt fra.
Jeg har billet til C, da D var fuld. Er der nogen der skulle være interesseret i at bytte?
Har været tråden igennem.
Så vidt jeg kan se vider DR1 kampen !? Men for folk på ferie uden for EU, kommer beskeden “Beklager. Inhold kun tilgængelig i Grønland….”.
Så er der VPN muligheden, men så fraskriver man sig åbentbart muligheden for at ChromeCaste op på en lidt større TV-skærm.
Og her kommer problemet: jeg har inviteret det halve af Portland, OR til morgen “Cup Party” kl. 8am.
Der er rygter om at tidligere pokalfinaler har været vist på ESPN, men jeg kan intet finde om kampen i morgen. Er der nogen, der kan supplere med viden om, hvordan kampen kommer på en 60” skærm her i US?
Så vidt jeg kan se vider DR1 kampen !? Men for folk på ferie uden for EU, kommer beskeden “Beklager. Inhold kun tilgængelig i Grønland….”.
Så er der VPN muligheden, men så fraskriver man sig åbentbart muligheden for at ChromeCaste op på en lidt større TV-skærm.
Og her kommer problemet: jeg har inviteret det halve af Portland, OR til morgen “Cup Party” kl. 8am.
Der er rygter om at tidligere pokalfinaler har været vist på ESPN, men jeg kan intet finde om kampen i morgen. Er der nogen, der kan supplere med viden om, hvordan kampen kommer på en 60” skærm her i US?
Viaplay viser den også
- KongGulerod
- Superliga
Francis Dickoh vurderer, at Daramy ikke er med i morgen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
AaB's offensive profil Allan Sousa forventes at blive 100 procent klar til pokalfinalen.
fra bold.dk
fra bold.dk
Er der ikke noget med at DR TV virker hvis man er logget ind med en (dansk?) profil?bearous skrev: ↑17. maj 2023, 15:38Har været tråden igennem.
Vil intet mindre end elske at tage fejl, men det lugter langt væk af spin..
Hvis man skal tro meldingerne fra træning, så kan han ikke være 100 % (eller noget i nærheden deraf).
Jeg tror det er spin rettet mod FCKs forberedelse, men hey det er en af disse gange, hvor jeg da gerne vil tage fejl!
(Og så vil jeg gerne gentage: Det er fuldstændig vanvid, hvis han ikke er noget der ligner 100 %, og trænerstaben så bringer ham i spil alligevel. Det har vi simpelthen ikke råd til at tage chancen på.. Men jaja, hvad ved jeg..)
-
- Allstar
Du kan kun se drtv i EU/EØS. Andre steder skal du benytte en VPN. Det skulle efter sigende være fuldt lovligt.bearous skrev: ↑17. maj 2023, 15:38Har været tråden igennem.
https://vpnhero.dk/se-dr-udlandet/
Mht chrome cast/større skærm, så kan du vel bare spejle den computer, du kører fra, så er det jo bare en projektor.
Ædruelighedens stemme
Kan vi blive enige om at Grabara skal have en konstant sviner fra samtlige personer på D tribunen bare han nærmer sig bolden ?