De bedste nyheder i dit indlæg er helt klar at vi ikke kommer til at lave en Esbjerg der startede en kamp med 6 spillere fra Barnsley (eller hvad deres samarbejdsklub hed) u23 hold med yderligere 3 stk på bænken.gravballe skrev: ↑7. jun 2023, 09:43Problemet er det er en balance gang, for AaB vil gerne hurtigt op, men de er også klar over, hvis de forsætter som nu, og det glipper er de økonomisk færdig.. Så AaB forsøger at finde en balance gang, hvor en missed oprykning ikke er et dødsstød, men giver mulighed for at satse endnu mere på egne talenter.Funky skrev: ↑7. jun 2023, 09:27fint at holde på Højholt, jeg tror såmænd, han godt kan lære noget af at spille 1. div.gravballe skrev: ↑7. jun 2023, 09:21Planen er at forstærke på visse positioner med kontrakter der er billigere men indeholder opryknings bonus. Samtidig supplere op med egne talenter.. Man satser på at beholde Højholdt f.eks.R Rosenberg skrev: ↑7. jun 2023, 08:37Hvis vi sender både Sousa, Kramer og Bakiz videre, kan vi lige så godt droppe oprykningen.
Og hvad så, HVIS vi skulle rykke op? Så skal vi til at hente nye spillere igen, som så skal spilles sammen.
Hvorfor er 'kontinuitet' lige så stort et fyord i denne klub som en mand i et nonnekloster.
Jeg synes i øvrigt ikke, det, du beskriver, lyder som en større oprydning - men Fossum ud skal selvfølgelig medregnes, Pallesen som formentlig ikke når en hel masse mere før hans kontrakt udløber. Så er der Ahlmann...og hvad vil Andreas Poulsen og Jørgensen? Prip?
Prip - ingen bud.. man mener han kan levere i 1 div
Ahlman bliver
Andreas Poulsen bliver med mindre der kommer bud. i så fald er planen en ny vb, glipper er der Granli, som man dog gerne vil sælge.
Man vil stadig gerne beholde Ludewig, men han er for dyr. men man mener han vil kunne udvikle sig godt med konstant spilletid i 1 div, så han er klar til superliga nivue ved en evt oprykning..
Marco bliver men man tror ikke på ham mere. Emenka vil man forsøge at satse på som sekundær angriber med helenius. (måske 4-4-2 / 4-3-3 hybrid hvor helenius ligger bag ved emenka??)
Otoa fremtidens mand, planen er at køre ham ind nu.
Nu skal det siges det er sjældent jeg deler så løse rygter som det her, så det hele er meget oppe i luften lige nu. Men situationen tænkte jeg det måske er rart at vide lidt om hvad AaB tænker eller forsøger.. AaB skulle melde en større plan ud her inden for 14 dage. Tyskerne ryster ikke på hånden... og de forsøger ikke bare købe en masse tyske spillere eller andet pjat ind.. Så vi skal ikke være nervøse for at vi får et helt hold udskiftet med tyske spillere eller andet. Ideen er er profiler på visse pladser suppleret op med talenter og ellers stabile fodbold spillere, og knap så meget fokus på spillere med få spids kompetancer, hvis det betyder de mangler det bredere fodbold egenskaber.
der kommer også til at ske ting på ungdoms siden, men det bliver ikke de store invisteringer, men målet skulle være mere ens spillestil på tværs af holdene, og flere speciale trænere.. jeg ved dog ikke hvor meget det bliver nu hvor man mister de penge der var afsat til det pga nedrykning.
Jeg frygtede det inderst inde, selvom jeg ikke fandt det sandsynligt.