Hvis en fodboldspiller vil vinde titler og sælges til udlandet er FC Nordsjælland da et langt bedre bud end AaB. De har styr på forretningen, har måske allerede overhalet AaB på budgetterne, sælger gang på gang for store beløb har været i mesterskabsslutspillet seks ud af syv gange, og har lige kæmpet med om mesterskabet.RicoBR02 skrev: ↑14. jun 2023, 11:39Men viser det sig så at Don deedson vælger AaB over klubber i superligaen, som det forlyder, så falder dit argument om at det er vrøvl vel lidt til jorden ikke?Patmand skrev: ↑14. jun 2023, 11:28Sikke noget vrøvl. Karriereplanlægning er stort alt for en professionel fodboldspiller, de er pisseligeglade med at AaB engang var noget ved musikken. Det der tæller er situationen i klubben lige NU og 1-2-3 år frem i tiden. De er fuldstændig ligeglade med gamle pokaler.RicoBR02 skrev: ↑14. jun 2023, 10:05Fuldstændig enig og det er ikke bare fordi vi er romantiske og kærligheden til klubben er stor. AaB, brøndby, Ikast og København er stadig de største navne i Danmark hvis man forhører sig i udlandet, fcn er på vej men det er udelukkende på deres transfers og ikke fordi de har gjort sig bemærket ellers. Rykker vi ikke op i første forsøg begynder det selvfølgelig at blive svært, men lige nu er vi stadig attraktive for spillere..Kovacs skrev: ↑14. jun 2023, 07:13Selvfølgelig er vi stadigvæk mere attraktive end en del af Superligaklubberne, uagtet vores midlertidige status som 1 divisionsklub. At vi også har større økonomiske muskler, spiller selvfølgelig også ind.MarkyMark skrev: ↑14. jun 2023, 07:04Selvfølgelig var han endt i en klub fra Suppen hvis interessen havde været der, lad os nu også få lidt realisme ind i hvor attraktive vi er som klub.Sønderhof skrev: ↑13. jun 2023, 20:55Jeg følger Hobro.
Som jeg skrev for et par dage siden, så mente jeg det var at skyde højt over mål, når man foreslog spillere som Deedson og Emil Frederiksen. Det er en ret vild signing vi er på vej til at lave, hvis I spørger mig. Havde regnet med han ville ryge udenlands. Der har været noget snak om Tyrkiet og USA. Hvis han bliver i DK, overrasker det mig en del, at det er os og ikke klubber fra den bedre halvdel af ligaen der ender med ham. Han har netop fart, driblefærdigheder og en evigt pågående tilgang, som altid er efterspurgt.
Vi har manglet spillere (med niveau til mere end 2.div!) der gerne vil løbe dybt i umindelige tider. Det får vi med Deedson. Han fylder ca som Kusk på egen banehalvdel, både med og uden bold. Til gengæld er han blev mere målrettet og skarpere denne sæson.
Et kæmpe "GO" herfra.
“Daniel Ingi Johannesson var eftertragtet blandt flere klubber i Danmark, og FC København ville ligeledes gerne have haft fingrene i ham. Islændingen valgte dog FC Nordsjælland.
- Jeg var afsted i marts (til prøvetræning, red.), og jeg var meget tilfreds med, hvordan de tog imod mig og viste mig, hvordan klubben er. Jeg kunne rigtig godt lide det. De er de bedste i verden til at producere unge spillere - de bedste til at give de unge spillere muligheden. Det var det, der gjorde indtryk på mig, forklarede han sit valg af FC Nordsjælland over for fotbolti.net.”
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... mel-rekord
AaB har været en kæmpestor rodebutik og er det velsagtens stadigvæk. Resultatet er tydeligt: nedrykning.
Når nu den unge islænding udråber FCN til at være de bedste i verden til at producere unge spillere og give dem chancen, så spørg jer selv: på hvilke områder er AaB virkeligt dygtige?
Altså hvor er de dygtige lige NU, ikke noget fortidsbavl.
Jeg giver absolut også fcn den ros de fortjener, de har været ekstremt dygtige til at udvikle og sælge spillere, men sportsligt er de jo ikke ambitiøse. De har en rendyrket købmandsbutik med enkelte gode sæsoner. Vil man vinde mesterskaber, pokaltitler og spille europæisk så er der få klubber i Danmark med samme gode ry som AaB og det tror jeg ikke en nedrykning har ændret på, men kommer vi ikke op i første hug, så er virkeligheden anderledes..
AaB har to gange været i pokalfinalen, har kun været i mesterskabsslutspillet tre ud af syv gange har ikke været i nærheden af mesterskabet siden 2014, har i flere år været en rodebutik, og er lige rykket ned.
For en fodboldspiller er den nære fortid og fremtidsperspektivet altafgørende, og på begge parametre er Nordsjælland milevidt foran AaB.