Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023
-
- Allstar
- Favoritspiller: Johansson
Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023
Dato: 15. september 2023
Kick off: Kl. 19
Sted: Haderslev Stadion
TV: Viaplay
Række: 1. division
Runde: 9
Karantæne: Ferreira
Kick off: Kl. 19
Sted: Haderslev Stadion
TV: Viaplay
Række: 1. division
Runde: 9
Karantæne: Ferreira
- Gentleman Finn
- Allstar
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023
Sidste halvsæson var de begyndt at flytte på sig, de nuppede 7 point på Hvidovre og var snublende nær oprykning. De har fået tilgang af et par hurtige spillere i Ingason og Agger, så vi skal se os for når de slår kontra. De vil gerne spille bold og de var f.eks bedste hold på banen mod Fredericia for et par runder siden, selvom de fik en sendt ud tidligt, selvom de endte med at tabe den. Men der bliver også skabt pænt med chancer i den anden ende mod dem, så det gælder om at få fat i bolden fra dem og styre kampen. Derudover har de har ikke set heldige ud på standarder.
Det ligner umiddelbart de 2 bedste bud på oprykkere der mødes, og jeg tror det kan blive ret målrigt, forhåbentligt med flest til os. SE kører med hvad der minder om et superliga budget siden de tog turen ned sidste sommer.
Det ligner umiddelbart de 2 bedste bud på oprykkere der mødes, og jeg tror det kan blive ret målrigt, forhåbentligt med flest til os. SE kører med hvad der minder om et superliga budget siden de tog turen ned sidste sommer.
Jeg synes det bliver spændende, hvordan holdet tager sig ud når hvor vi ikke møder et af de onde onde hold der står lavt. Isoleret set for den her kamp er jeg dog også ret nervøs ifht. at vi nok møder et hold der er længere i deres proces end os og nok ca. lige så gode. Jeg vil ikke blive overrasket, hvis det bliver en grim kamp for os, men jeg ville heller ikke blive overrasket, hvis det er en kamp vi kan ende med at vinde klart på cifre i hvert fald.
SSE22 Indexet
Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.
Med den nye 3-4-3 så har jeg 1 ønske
Få widell ned på en af de 2 centrale ….
Få widell ned på en af de 2 centrale ….
Hvis vi tager udgangspunkt i 3-4-3, så ville jeg stille op således:
Posavec
Kramer, Thelander, Otoa
Jørgensen, Widell, højholt, Caballo
Tuku, Helenius, Bakiz.
Posavec
Kramer, Thelander, Otoa
Jørgensen, Widell, højholt, Caballo
Tuku, Helenius, Bakiz.
Det giver ikke plads til Odada, så tror det bliver med Widell på kanten og højholt og Odada centralt
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Tror også det er sådan der tænkes, men jeg håber alligevel man gør det, men så smider højholt på bænken. Syntes han er alt for hæmmende for vores spil fordi han er så ringe på bolden
Eller bare
Posavec
Jørgensen, T, Kramer, Cabello
Odada, Højholt, Widell
Toku, Helenius, Bakiz
Widell skal bygges op som 8’er - ikke det kantfis der. Og vil man så vil noget tre back kæde agtigt må Odada eller Højholt hjælpe stopperne. Og kan T ikke leve med to stoppere så kan vi gå med fremtidens dup Kramer og Otoa i stedet.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet
-
- Allstar
- Geografisk sted: Middelfart
Højholt har det alt for godt i Aalborg, han ved godt at hvis han begynder at score mål, så ryger han videre. Når han ikke kunne score mod vri med de chancer, så kommer det ikke til at ske
Problemet med 3-4-3-opstillingen er lige præcis, at den ofte ender med to defensivt orienterede centrale midtbanespillere for at give wingbacksene frit spil til at være fløjspillere. Det betyder, at der kun er tre deciderede offensiv-pladser tilbage. Den modige træner ville ikke være bange for at spille med en 8-10'er type, som Widell reelt set er, da der burde være rigeligt defensiv opbakning med tre stoppere. Men trænere tænker desværre ofte anderledes. Vi så jo det samme, da Lars Friis forsøgte sig med 3-4-3
Det store spørgsmål er hvornår, og om det bliver i fodbold?
Det tror jeg du får fuldstændig ret i.BoT skrev: ↑8. sep 2023, 12:54Problemet med 3-4-3-opstillingen er lige præcis, at den ofte ender med to defensivt orienterede centrale midtbanespillere for at give wingbacksene frit spil til at være fløjspillere. Det betyder, at der kun er tre deciderede offensiv-pladser tilbage. Den modige træner ville ikke være bange for at spille med en 8-10'er type, som Widell reelt set er, da der burde være rigeligt defensiv opbakning med tre stoppere. Men trænere tænker desværre ofte anderledes. Vi så jo det samme, da Lars Friis forsøgte sig med 3-4-3
"Genialt" at vi efter flere års åbenlyst behov for en dygtig 8'er der kan noget offensivt, endelig får en der går ind og imponerer i 3 kampe, for så at smide ham på kanten fordi man ender i et systemskifte.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Kasper
- Allstar
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Jeg synes Widell tager alt for mange chancer i hans spil til at spille så tæt på eget mål, han har desuden været piv farlig med mål og assist siden han er kommet frem på kanten.
Tror det er genialt set.
Tror det er genialt set.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Han er en spiller der skal modnes, men det er moderne fodboldspiller og det er sjældent vi ser det i AaB.
Fodbolden har taget en drejning, hvor mange af dem vi traditionelt ville se som kanter eller 10'ere nu spiller en 8'er plads og det kræver selvfølgelig der bygges noget på i presspil og placeringsevne. Ja sågar ser vi jo de offensive typer efterhånden kan spille 6'er som Falk gør i FCK og det er jo ikke bare ala. i gamle dage, hvor folk røg tilbage i forsvaret.
Lad gå, hvis man i kampe vil sætte Widell op på en kant i 4-3-3, men det der wingback fis i 3-4-3 skal bare stoppe og jeg synes vi skal bygge en moderne spillestil, hvor en type som Widell kan være 8'er.
SSE22 Indexet
Jeg foretrækker Ahlmann frem for Caballo...
Så lang tid han ikke sætter Widell til at spille back skal det nok gå... Svær kamp, men gode øl og pølser i Haderslev OG en lille tur over grænsen efter øl... Det kan ikke gå helt galt
Så lang tid han ikke sætter Widell til at spille back skal det nok gå... Svær kamp, men gode øl og pølser i Haderslev OG en lille tur over grænsen efter øl... Det kan ikke gå helt galt
Tjaeh - kunne da godt bruge argumentation for umiddelbart ser de to ca. lige gode ud. Bevares - jeg synes ikke at, en halvgammel spanier på gennemrejse er noget AaB burde begive sig ud i, men har svært ved at se han skulle være håbløs.
SSE22 Indexet
3 point, så vi kan få slået et godt hul til resten.
Ja enig og som flere har nævnt, er det også forventet, at de bliver en af de to oprykkere.