Mathias Haugaasen glemmer duFlæskeFrank skrev: ↑16. okt 2023, 14:56Da Cifuentes smuttede havde vi vel kun en med Pro licens. Nu er der minimum Hiljemark, Würtz, Figo og Løvenkrands. Så nu er vi vel også dækket lidt bedre ind der.
U19, U17 og U15 tråden
Re: U19, U17 og U15 tråden
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Det er da ikke nogen lille historie, den signing af Løvenkrands som træner for U19. Klart signal om, hvor alvorligt det menes med at styrke talentarbejdet og forbindelsen til 1.holdet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Det var heller ikke Claus selv, som ikke ville være ungdomstræner i AaB, men han fik at vide at AaB ville kigge en anden vej, og at det ikke var en vej han var en del af.Jakobsen skrev: ↑16. okt 2023, 15:42Claus Bech må have været glad for at være i Aalborg. Han er blevet cheftræner for AaB af 1885s kvindeligahold.jonas386 skrev:Interessant med Løvenkrands. Har vel ingen videre forbindelse til AaB eller nordjylland, men har noget international erfaring som ikke hænger på træerne. Som profil kunne jeg også godt lide Claus Bech Jørgensen, som havde en hen ad vejen tilsvarende profil.
Og enig, fint at supplere med folk selvom vi må håbe, at vi begynder at uddanne gode trænere igen.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg savner Winsnes
Den får alt for lidt Credit herinde den historie, det er kæmpe stort at vi kan hive ham ind..
Synes da det er spændende, men det er en eks-spiller nogle års erfaring med u-bold i Rangers og et rimeligt skidt ophold som cheftræner for Fremad Amager.
Flot navn, men så er det vidst heller ikke vildere.
Har det lidt på samme måde. Jeg synes det er fedt der oprustes på akademiet, men om Løvenkrands er scoop som i at han bliver en succes er svært at vide. Jeg er optimistisk især fordi det virker til at det meget mere er summen af stabens arbejde end de enkelte personer i det nye setup. Hans personlige kompetencer er selvfølgelig stadig vigtige, men jeg tror det nye AaB setup viser sig at være ret godt at udvikle unge trænere i.Eksil skrev:Synes da det er spændende, men det er en eks-spiller nogle års erfaring med u-bold i Rangers og et rimeligt skidt ophold som cheftræner for Fremad Amager.
Flot navn, men så er det vidst heller ikke vildere.
SSE22 Indexet
Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.
-
- Allstar
Jeg synes, at det fedeste er, at den nye ledelse ikke er bange for at muge ud, hvor der trænger - hvad enten det er spillere eller ledere.
Det er en svært god start i et optimeringsforløb.
Ædruelighedens stemme
Kender du noget til ham der stopper? Der kan sikkert optimeres, men vi har vel også et ret sløjt U19 der tilmed er rippet for de bedste spillere. Min pointe er egentlig bare at Løvenkrands’ meritter ikke er voldsomt meget bedre end Noers så jeg synes det er svært at have mening om hvorvidt det er en position hvor udrensning var nødvendig eller ar Løvenkrands er en opgradering. Misforstå mig ikke for jeg synes det er fedt der investeres i akademiet, men synes det er isoleret er lidt svært at udråbe det her skifte som det ene eller andet.R Rosenberg skrev:Jeg synes, at det fedeste er, at den nye ledelse ikke er bange for at muge ud, hvor der trænger - hvad enten det er spillere eller ledere.
SSE22 Indexet
-
- Allstar
Det skal jeg ikke kunne sige. Men blot det, at man rykker på det, man ikke er tilfredse med, er i mine øjne meget positivt.Jakobsen skrev: ↑17. okt 2023, 17:18Kender du noget til ham der stopper? Der kan sikkert optimeres, men vi har vel også et ret sløjt U19 der tilmed er rippet for de bedste spillere. Min pointe er egentlig bare at Løvenkrands’ meritter ikke er voldsomt meget bedre end Noers så jeg synes det er svært at have mening om hvorvidt det er en position hvor udrensning var nødvendig eller ar Løvenkrands er en opgradering. Misforstå mig ikke for jeg synes det er fedt der investeres i akademiet, men synes det er isoleret er lidt svært at udråbe det her skifte som det ene eller andet.R Rosenberg skrev:Jeg synes, at det fedeste er, at den nye ledelse ikke er bange for at muge ud, hvor der trænger - hvad enten det er spillere eller ledere.
Og et nybrud i stedet for årevis med "vi gør bare det, vi altid har gjort" eller folk, der er i klubben, for det har de nu engang været længe.
Ædruelighedens stemme
-
- Superliga
- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Løvenkrands var ikke havnet i AaB som U19 træner, hvis han havde fået Fremad Amager til at spille som City i en sæson hvor de var igennem to ejerskifter og en konkursbegæring.R Rosenberg skrev: ↑17. okt 2023, 17:32Det skal jeg ikke kunne sige. Men blot det, at man rykker på det, man ikke er tilfredse med, er i mine øjne meget positivt.Jakobsen skrev: ↑17. okt 2023, 17:18Kender du noget til ham der stopper? Der kan sikkert optimeres, men vi har vel også et ret sløjt U19 der tilmed er rippet for de bedste spillere. Min pointe er egentlig bare at Løvenkrands’ meritter ikke er voldsomt meget bedre end Noers så jeg synes det er svært at have mening om hvorvidt det er en position hvor udrensning var nødvendig eller ar Løvenkrands er en opgradering. Misforstå mig ikke for jeg synes det er fedt der investeres i akademiet, men synes det er isoleret er lidt svært at udråbe det her skifte som det ene eller andet.R Rosenberg skrev:Jeg synes, at det fedeste er, at den nye ledelse ikke er bange for at muge ud, hvor der trænger - hvad enten det er spillere eller ledere.
Og et nybrud i stedet for årevis med "vi gør bare det, vi altid har gjort" eller folk, der er i klubben, for det har de nu engang været længe.
Lars Noer har en træner A-Licens og kom fra en stilling som elitetræner på en idrætsefterskole. Han var klart andetvalg efter Bo Zinck og det var i en tid hvor der lugtede mere af lort end af lagkage på Hornevej.
Peter Løvenkrands er tidligere topspiller med Pro licens, oplært i Glasgow Rangers og har chef-cheftræner erfaring fra 1. Division.
Jeg synes godt man kan påstå Løvenkrands har de klart største meritter af de to.
Fuldstændig enig!DarkHorse9000 skrev: ↑17. okt 2023, 19:20Løvenkrands var ikke havnet i AaB som U19 træner, hvis han havde fået Fremad Amager til at spille som City i en sæson hvor de var igennem to ejerskifter og en konkursbegæring.R Rosenberg skrev: ↑17. okt 2023, 17:32Det skal jeg ikke kunne sige. Men blot det, at man rykker på det, man ikke er tilfredse med, er i mine øjne meget positivt.Jakobsen skrev: ↑17. okt 2023, 17:18Kender du noget til ham der stopper? Der kan sikkert optimeres, men vi har vel også et ret sløjt U19 der tilmed er rippet for de bedste spillere. Min pointe er egentlig bare at Løvenkrands’ meritter ikke er voldsomt meget bedre end Noers så jeg synes det er svært at have mening om hvorvidt det er en position hvor udrensning var nødvendig eller ar Løvenkrands er en opgradering. Misforstå mig ikke for jeg synes det er fedt der investeres i akademiet, men synes det er isoleret er lidt svært at udråbe det her skifte som det ene eller andet.R Rosenberg skrev:Jeg synes, at det fedeste er, at den nye ledelse ikke er bange for at muge ud, hvor der trænger - hvad enten det er spillere eller ledere.
Lars Noer har en træner A-Licens og kom fra en stilling som elitetræner på en idrætsefterskole. Han var klart andetvalg efter Bo Zinck og det var i en tid hvor der lugtede mere af lort end af lagkage på Hornevej.
Peter Løvenkrands er tidligere topspiller med Pro licens, oplært i Glasgow Rangers og har chef-cheftræner erfaring fra 1. Division.
Jeg synes godt man kan påstå Løvenkrands har de klart største meritter af de to.
-
- Allstar
- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Uden at vide det, tror jeg det er Løvenkrands’ tyske connection(Schalke 04), der har givet ham jobbet. Ikke Rangers.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
-
- 1. div
- Favoritspiller: Milan Timko
Det er alligevel en rimelig spøjs antagelse, når man tænker på, at det er fjorten år siden, han spillede i Schalke.
Og så skrives der vist ikke, at Rangersforbindelsen har givet ham jobbet, men blot at det er et habilt sted at få sin træneruddannelse. Hvilket jeg ikke aner noget om.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
- Winterburn
- Superliga
- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Den skotske traener uddannelse er en af de bedste i verden. Mener Mourinho f.eks. valgte den over saa mange andre
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
Det er nu nogle år siden, men ja, det var i mange år et rigtig fint sted at blive uddannet. Det er dog længe siden vi har set skotske toptrænere, og skotsk fodbold har i det hele taget haft svært ved at følge med ind i den moderne fodbold.Winterburn skrev: ↑18. okt 2023, 14:35Den skotske traener uddannelse er en af de bedste i verden. Mener Mourinho f.eks. valgte den over saa mange andre
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
- Junior
- Favoritspiller: Ib Simonsen
U19 spillede mod Lyngby. Lyngby skiftede Jonathan Otoa ind...mon en bror til vores Otoa.
U17 fortsætter deres positive udvikling med 3-1 ude over Lyngby
-
- Allstar
Jeg mener, "Otoa" er Otoas lillebror.kjeldgaard12 skrev: ↑22. okt 2023, 09:43U19 spillede mod Lyngby. Lyngby skiftede Jonathan Otoa ind...mon en bror til vores Otoa.
Adam Rasheed fik spilletid for U19, som fortsætter den elendige/pinlige stime. Kan det virkelig passe, at Rasheed først er blevet 17 år her for et par måneder siden, i juli, jf. Transfermarkt??
-
- Allstar
Jep, det er hans bror. Ham kan Kappmeier lige så godt hente med det samme.kjeldgaard12 skrev: ↑22. okt 2023, 09:43U19 spillede mod Lyngby. Lyngby skiftede Jonathan Otoa ind...mon en bror til vores Otoa.
Ædruelighedens stemme
-
- Superliga
- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Vi vil jo gerne satse på talenterne og u17 klarer sig flot mens u19 humper afsted. Så er der reelt nogen ud over arnarsson og bomholt (og otea) fra U19 der har en chance for at få spilletid på nb liga holdet (stahlfest, Nymann, Davidsen, Allentoft, meedom og noshe har jo alle tidligere i kortere eller længere tid været omkring førsteholdet
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
-
- Allstar
Deres chancer øges betragteligt, hvis de er defensive eller defensivt orienteret.Gamling skrev: ↑7. nov 2023, 08:22Vi vil jo gerne satse på talenterne og u17 klarer sig flot mens u19 humper afsted. Så er der reelt nogen ud over arnarsson og bomholt (og otea) fra U19 der har en chance for at få spilletid på nb liga holdet (stahlfest, Nymann, Davidsen, Allentoft, meedom og noshe har jo alle tidligere i kortere eller længere tid været omkring førsteholdet
Ædruelighedens stemme