RicoBR02 skrev: ↑23. okt 2023, 14:19
Læs nu artiklen inden.. Det er hans afslutningsfod og fart der blandt andet bliver fremhævet..
Jeg læste artiklen, og manden bag twitterprofilen om estisk fodbold tvivler jo også på om han vil være klar til superligaen. Man køber sjældent en 18-årig, for at han kan score mål i morgen, og hvis han har de spidskompetencer på et niveau der er relevant, så er der vel ti eller elleve klubber i superligaen der sagtens kunne bruge sådan en spiller, og relativt hurtigt gøre ham til en profil.
Han siger: - "
For at kunne begå sig i Danmark, skal hans taktiske forståelse øves og det samme skal hans boldomgang. Hans førsteberøring i pasningsspillet kunne blive bedre. Fysisk vil det nok også være en omvæltning. Esiliiga (Estlands næstbedste række, red.) er bare en rigtig ung liga med en gennemsnitsalder, der er yngre end FC Nordsjællands, og han mangler generelt at blive matchet op imod nogle fysiske brød."
Selvom han selv vurderer ligaen til at være et sted mellem 2. og 3. division, og nok nærmere det sidste, så lyder det ikke til at det er på et meget højere niveau end u19-ligaen herhjemme.
"
I min perfekte verden røg han til en Superliga-klubs U19-hold og spillede der et halvt år og blev så enten indlemmet i Superliga-truppen eller udlånt til en lavere hylde. Når man har så meget tur i den, som Egert har, skal man ikke sidde på bænken."
Igen, det er virkeligt flotte tal, men jeg synes ikke det lyder som en spiller der pt. er relevant for førsteholdet eller er en løsning på vores problemer på den korte bane. Når det så er sagt, så er det ikke fordi jeg mener, at man under ingen omstændigheder skal forsøge sig med sådan en spiller. Det virker på langt de fleste måder også som en spiller der ville kræve noget tilvænning, ikke har oplevet den fysikske forskel, som man møder i voksenfodbold, og stadig mangler en del færdigheder for at kunne overføre bare noget, der minder om de samme tal på et højere niveau. Det er en lottokupon i ordets bedste forstand, og nærmere et køb til u19 holdet end førsteholdet.