Nu kan jeg ikke læse artiklen, men udtalelsen du citerer ville da i hvert fald være pænt oplagt at efterfølge med et spørgsmål om hvordan "offensiv fodbold" harmonerer med hans nuværende tilgang. For der er dælme ikke mange der ser og følger AaB der vil kalde vores nuværende tilgang for et forsøg på at spille offensivt, ligesom at vi ikke har en eneste på banen der kan sætte spillet bagfra. Det er det stik modsatte vi gør og han ender med at se dum ud med sådan en udtalelse. Så ville jeg have langt større respekt for en ærlig udmelding ala "vi har erkendt at vi først og fremmest er nød til at finde en defensiv stabilitet og så arbejder vi på at lægge på det offensive".Kunji skrev: ↑6. nov 2023, 11:01For anden gang på en uge laver Nordjyske en artikel omkring AaBs skuffende tilgang til tingene. For anden gang på en uge er den hamrendes overfladisk, og hverken Kappmeier - eller denne gang Hiljemark - presses det mindste.
Hiljemark udtaler:Jeg spiller fodbold for at vinde, og det er det absolut vigtigste.Ingen kritiske spørgsmål. Og nej, @FIDEL, ingen taktiske overvejelser.Vi vil spille den frem bagfra, vi vil spille hurtigt, og vi vil spille offensiv fodbold. Nogle gange tager det længere tid, og andre gange går det hurtigere. Jeg synes, at begge vores mål var gode.
Artiklen er bag betalingsvæg her: https://nordjyske.dk/nyheder/sport/her- ... fi/4646711
Det mest bekymrende hos mig er at jeg sidder med en klar fornemmelse af at AaB egentlig er OK tilfredse med spillet. Jojo engang imellem er de da også klar til at indrømme at vi skal skabe flere chancer, men i grove træk føler de egentlig tilfredshed med spillet. De taler meget om at kontrollere kampene. Som om at det at kunne kontrollere modstandere som Helsingør og B93 skulle være en stor opgave, og at det er nødvendigt først og fremmest at gøre det ved at lukke dem fra deres muligheder. Deprimerende at vi ikke har større ambitioner om vores eget spil må jeg bare sige.