Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af R Rosenberg » 9. dec 2023, 22:08

Raptorr skrev:
9. dec 2023, 21:35
Jeg foretrækker, at kommende AaB profiler og bærende kræfter på holdet kommer fra ungdomsrækkerne. Hvis Mæhle ønsker at spille et par sæsoner på Aalborg Stadion, før han pensionerer sig selv som topspiller, skal han selvfølgelig være velkommen. Men ellers foretrækker jeg, at vi holder os til strategien, dvs. foryngelse, udvikling af talenter fra oplandet og et stærkt akademi som fødekæde til AaB's førstehold. Selvfølgelig kombineret med en kompetent rekruttering og scouting indsats. Men ikke flere Helenius cases. Det skal være undtagelsen, at "gamle stjerner" får attraktive kontrakter at slutte af på i AaB. I givet fald, skal vi op i Mæhle eller Grønkjær klassen.
Helt enig. Folk, der har været omkring landsholdet, har spillet i de store ligaer (længe og relativt fast) og stadig har mere end en enkelt sæson i sig kan bruges. Ikke flere Børstinger, Kaufmanner, Heleniusser, Thelandere og den slags, som aldrig rigtig har slået igennem i udlandet i store ligaer, hvis de da overhovedet har været i en.

Lucas hører vel også til i den kategori, så det var godt hentet. Dalgaard også, men han er jo nok over the hill.
Ædruelighedens stemme

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Pollack2 » 10. dec 2023, 01:03

Jubril Adedeji smadrer allerede vores konkurrenter på bænken :D :

https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-hels ... -kommentar

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10751
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af jonas386 » 10. dec 2023, 09:48

Pollack2 skrev:
10. dec 2023, 01:03
Jubril Adedeji smadrer allerede vores konkurrenter på bænken :D :

https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-hels ... -kommentar
Det lugter godt nok af, at der er en ledelse der har ventet på en undskyldning for at smide Bredal på porten
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

PohlErDenNyeAugo
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. apr 2018, 15:04
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Skalborg

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af PohlErDenNyeAugo » 10. dec 2023, 19:03

jonas386 skrev:
10. dec 2023, 09:48
Pollack2 skrev:
10. dec 2023, 01:03
Jubril Adedeji smadrer allerede vores konkurrenter på bænken :D :

https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-hels ... -kommentar
Det lugter godt nok af, at der er en ledelse der har ventet på en undskyldning for at smide Bredal på porten
Det virker decideret latterligt hvis det er nok til et fyringsgrundlag.
:aabfan:

Rossinho
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11. maj 2022, 15:11
Favoritspiller: Ross

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Rossinho » 11. dec 2023, 01:53

DarkHorse9000 skrev:
8. dec 2023, 08:21
Dalsgaard er fast mand på Superligaens tophold og endda leder på holdet. Havde det ikke været for bopæl og historik, så var han urealistisk.

I min verden en no-brainer, hvis hans krav er fornuftige.

Dalsgaard er måske endda så dygtig, at det vil åbne for en firebackkæde.
firebackkæden er ikke pga. dårlige midterforsvarer. Det er pga. dårlige defensive backs.
Jeg tror man med Ask kommer til at spille Widell, Ask og Højholt på midten når der skal være boldbesiddelse og Højholt ud med Odada når vi skal fremad. Med 3 forskellige spillere på midten så kan Højholt med god samvittighed trække ned foran forsvarskæden, når vi angriber med backs. Så har vi den ekstra mand i forsvaret der skal til når vi har Jørgensen og Caballo på banen.

Og så håber jeg den hedder Ross - Prica - Adedeji på de tre forreste pladser.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 823
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Raptorr » 11. dec 2023, 07:32

Rossinho skrev:
11. dec 2023, 01:53
DarkHorse9000 skrev:
8. dec 2023, 08:21
Dalsgaard er fast mand på Superligaens tophold og endda leder på holdet. Havde det ikke været for bopæl og historik, så var han urealistisk.

I min verden en no-brainer, hvis hans krav er fornuftige.

Dalsgaard er måske endda så dygtig, at det vil åbne for en firebackkæde.
firebackkæden er ikke pga. dårlige midterforsvarer. Det er pga. dårlige defensive backs.
Jeg tror man med Ask kommer til at spille Widell, Ask og Højholt på midten når der skal være boldbesiddelse og Højholt ud med Odada når vi skal fremad. Med 3 forskellige spillere på midten så kan Højholt med god samvittighed trække ned foran forsvarskæden, når vi angriber med backs. Så har vi den ekstra mand i forsvaret der skal til når vi har Jørgensen og Caballo på banen.

Og så håber jeg den hedder Ross - Prica - Adedeji på de tre forreste pladser.
En Bakiz i form trænger sig også på og er et alternativ til midtbanens offensive del, men vi skal også have nogen til bænken. Hverken Ross eller Prica har vel overbevist, men jeg er med på at give dem chancen, især hvis de kan medvirke til et velfungerende presspil. Toku ser ikke ud til at være i spil til en startplads, så mon ikke vi siger farvel til ham til sommer. Jeg er meget spændt på, hvad Ask og Widell kan drive det til i foråret?!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7870
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Forza » 11. dec 2023, 14:08

https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... 3-division

Jeg er normalt fortaler for at man ikke skal dømme spillere på de klubber de er i. 3. Division for en 21 årig er jeg dog alligevel ret loren omkring.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 119
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Frederiksen

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af DGK » 11. dec 2023, 14:19

Forza skrev:
11. dec 2023, 14:08
https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... 3-division

Jeg er normalt fortaler for at man ikke skal dømme spillere på de klubber de er i. 3. Division for en 21 årig er jeg dog alligevel ret loren omkring.
Virker helt vildt! Var vi ikke lige kommet af med Skulstad?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5222
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 11. dec 2023, 14:27

DGK skrev:
11. dec 2023, 14:19
Forza skrev:
11. dec 2023, 14:08
https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... 3-division

Jeg er normalt fortaler for at man ikke skal dømme spillere på de klubber de er i. 3. Division for en 21 årig er jeg dog alligevel ret loren omkring.
Virker helt vildt! Var vi ikke lige kommet af med Skulstad?
Synes også niveauet her lyder decideret alermerende.
En spiller som Ask bør ud fra det niveau han har spillet på og det, at han er den bedste spiller i svensk 1. div kunne bruges af os og nok også godt gå i Superligaen selvom jeg synes han ser lidt tung ud.
Tredje bedste række i Sverige tænker jeg derimod er rigtigt langt fra Superligaen.
I fodbold anno 2023 bør man være flyveklar til at spille seniorniveau som 21 årig og der kan jeg godt være nervøs for, at springet er for højt ifht. potentielt at spille Superliga til sommer.

Det er fint nok den her transferstrategi med at hente ukendte spillere man tror på man kan forløse, men der må også være en nedre grænse for, hvilket niveau man kan finde brugbare spillere på. Den her synes jeg er decideret kritisk ligesom med ham der fra den 5 bedste hollandske række.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14807
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Hanga » 11. dec 2023, 14:33

Forza skrev:
11. dec 2023, 14:08
https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... 3-division

Jeg er normalt fortaler for at man ikke skal dømme spillere på de klubber de er i. 3. Division for en 21 årig er jeg dog alligevel ret loren omkring.
Altså det kan jo være en ny Henrik Dalsgaard... Meeen enig, umiddelbart lyder det ikke ligefrem spændende. Man må håbe at man virkelig har scoutet ham godt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Erasmus Montanus » 11. dec 2023, 14:34

Jakobsen skrev:
11. dec 2023, 14:27
DGK skrev:
11. dec 2023, 14:19
Forza skrev:
11. dec 2023, 14:08
https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... 3-division

Jeg er normalt fortaler for at man ikke skal dømme spillere på de klubber de er i. 3. Division for en 21 årig er jeg dog alligevel ret loren omkring.
Virker helt vildt! Var vi ikke lige kommet af med Skulstad?
Synes også niveauet her lyder decideret alermerende.
En spiller som Ask bør ud fra det niveau han har spillet på og det, at han er den bedste spiller i svensk 1. div kunne bruges af os og nok også godt gå i Superligaen selvom jeg synes han ser lidt tung ud.
Tredje bedste række i Sverige tænker jeg derimod er rigtigt langt fra Superligaen.
I fodbold anno 2023 bør man være flyveklar til at spille seniorniveau som 21 årig og der kan jeg godt være nervøs for, at springet er for højt ifht. potentielt at spille Superliga til sommer.

Det er fint nok den her transferstrategi med at hente ukendte spillere man tror på man kan forløse, men der må også være en nedre grænse for, hvilket niveau man kan finde brugbare spillere på. Den her synes jeg er decideret kritisk ligesom med ham der fra den 5 bedste hollandske række.
De andre rygter om spillere fra lavere niveauer har vel netop været til amatørafdelingen - men det har medierne alligevel misforstået.

Jeg ved ikke, om det er en lignende case med ham Jensen her, men jeg ville ikke være helt vildt panisk, hvis vi håndplukkede en dygtig 21-årig fra den danske 2. eller 3. div.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 108
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af optimisten » 11. dec 2023, 14:49

På sigt skal det gerne blive sådan, at vi selv kan udvikle spillere på niveau med svensk 2. division...
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3268
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Brodernumsi » 11. dec 2023, 15:03

DGK skrev:
11. dec 2023, 14:19
Forza skrev:
11. dec 2023, 14:08
https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... 3-division

Jeg er normalt fortaler for at man ikke skal dømme spillere på de klubber de er i. 3. Division for en 21 årig er jeg dog alligevel ret loren omkring.
Virker helt vildt! Var vi ikke lige kommet af med Skulstad?
Det lyder da også til, at det netop er som erstatning for ham.
Så inden folk får massedepression, kan vi så ikke godt forvente, vi ser ham ligeså meget på førsteholdet, som vi så Skulstad. Altså medmindre han viser sig at have et kæmpe potentiale.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14807
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Hanga » 11. dec 2023, 15:07

Brodernumsi skrev:
11. dec 2023, 15:03
DGK skrev:
11. dec 2023, 14:19
Forza skrev:
11. dec 2023, 14:08
https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... 3-division

Jeg er normalt fortaler for at man ikke skal dømme spillere på de klubber de er i. 3. Division for en 21 årig er jeg dog alligevel ret loren omkring.
Virker helt vildt! Var vi ikke lige kommet af med Skulstad?
Det lyder da også til, at det netop er som erstatning for ham.
Så inden folk får massedepression, kan vi så ikke godt forvente, vi ser ham ligeså meget på førsteholdet, som vi så Skulstad. Altså medmindre han viser sig at have et kæmpe potentiale.
Vi stikker jo ikke kontrakter ud til spillere der ikke skal kandidere til førsteholdet. Selvfølgelig skal vi gerne undgå en ny Skulstad da han aldrig har presset sig på holdet. Selvom han nok ikke koster ret meget løn så skal vi kun have spillere på kontrakt som rent faktisk vil kunne spille sig på holdkortet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 453
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af DarkHorse9000 » 11. dec 2023, 15:10

Brodernumsi skrev:
11. dec 2023, 15:03
DGK skrev:
11. dec 2023, 14:19
Forza skrev:
11. dec 2023, 14:08
https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... 3-division

Jeg er normalt fortaler for at man ikke skal dømme spillere på de klubber de er i. 3. Division for en 21 årig er jeg dog alligevel ret loren omkring.
Virker helt vildt! Var vi ikke lige kommet af med Skulstad?
Det lyder da også til, at det netop er som erstatning for ham.
Så inden folk får massedepression, kan vi så ikke godt forvente, vi ser ham ligeså meget på førsteholdet, som vi så Skulstad. Altså medmindre han viser sig at have et kæmpe potentiale.
Lucas Larsen har heller ikke mødt AaB endnu, så interessen er altså ikke brand hed. Måske en agent der lige er ved at pudse sin klient inden kontraktudløb.

https://fotbolltransfers.com/nyheter/av ... sen/179262

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af FIDEL » 11. dec 2023, 16:40

Widell spillede da også i den svenske 3. Division for 1 år siden. Eller husker jeg forkert?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10751
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af jonas386 » 11. dec 2023, 16:52

FIDEL skrev:
11. dec 2023, 16:40
Widell spillede da også i den svenske 3. Division for 1 år siden. Eller husker jeg forkert?
3. division er noget misvisende synes jeg. Det er den tredjebedste række, så hvad der vil svare til 2. division herhjemme. Der er ingen der ville omtale Alsvenskan som den svenske 1. division, så hvordan den tredjebedste række, der i øvrigt hedder Division 1 (bare for at gøre forvirringen total) bliver til 3. division forstår jeg ikke, det vil de fleste vel læse som den fjerdebedste række.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1640
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Patmand » 11. dec 2023, 17:48

Brodernumsi skrev:
11. dec 2023, 15:03
DGK skrev:
11. dec 2023, 14:19
Forza skrev:
11. dec 2023, 14:08
https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... 3-division

Jeg er normalt fortaler for at man ikke skal dømme spillere på de klubber de er i. 3. Division for en 21 årig er jeg dog alligevel ret loren omkring.
Virker helt vildt! Var vi ikke lige kommet af med Skulstad?
Det lyder da også til, at det netop er som erstatning for ham.
Så inden folk får massedepression, kan vi så ikke godt forvente, vi ser ham ligeså meget på førsteholdet, som vi så Skulstad. Altså medmindre han viser sig at have et kæmpe potentiale.
Jeg er nok lidt tungnem, men hvorfor er det tvingende nødvendigt, at finde en erstatning for en fuldtidsprofessionel spiller der aldrig var i nærheden af førsteholdet?

Det virker ikke til, at den tyske sportslige ledelse har nogen som helst ambitioner om at hente reelle profiler til AaB.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Reyad » 11. dec 2023, 20:11

Patmand skrev:
11. dec 2023, 17:48
Brodernumsi skrev:
11. dec 2023, 15:03
DGK skrev:
11. dec 2023, 14:19
Forza skrev:
11. dec 2023, 14:08
https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... 3-division

Jeg er normalt fortaler for at man ikke skal dømme spillere på de klubber de er i. 3. Division for en 21 årig er jeg dog alligevel ret loren omkring.
Virker helt vildt! Var vi ikke lige kommet af med Skulstad?
Det lyder da også til, at det netop er som erstatning for ham.
Så inden folk får massedepression, kan vi så ikke godt forvente, vi ser ham ligeså meget på førsteholdet, som vi så Skulstad. Altså medmindre han viser sig at have et kæmpe potentiale.
Jeg er nok lidt tungnem, men hvorfor er det tvingende nødvendigt, at finde en erstatning for en fuldtidsprofessionel spiller der aldrig var i nærheden af førsteholdet?

Det virker ikke til, at den tyske sportslige ledelse har nogen som helst ambitioner om at hente reelle profiler til AaB.
Hvad skal der til for at være en reel profil?
For jeg synes egentlig Widell og Odada har været profiler på AaB-holdet. Caballo tenderende til det samme.

Den tredjebedste svenske række lyder ikke lækkert, men der kan sagtens findes guld i divisionerne. Dog synes jeg helt generelt, at det kan virke lidt bekymrende, hvis ikke vi har u-19 spillere, der kan spille på samme niveau. Men deres resultater er jo heller ikke imponerende.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1640
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Patmand » 12. dec 2023, 00:36

Reyad skrev:
11. dec 2023, 20:11
Patmand skrev:
11. dec 2023, 17:48
Brodernumsi skrev:
11. dec 2023, 15:03
DGK skrev:
11. dec 2023, 14:19
Forza skrev:
11. dec 2023, 14:08
https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... 3-division

Jeg er normalt fortaler for at man ikke skal dømme spillere på de klubber de er i. 3. Division for en 21 årig er jeg dog alligevel ret loren omkring.
Virker helt vildt! Var vi ikke lige kommet af med Skulstad?
Det lyder da også til, at det netop er som erstatning for ham.
Så inden folk får massedepression, kan vi så ikke godt forvente, vi ser ham ligeså meget på førsteholdet, som vi så Skulstad. Altså medmindre han viser sig at have et kæmpe potentiale.
Jeg er nok lidt tungnem, men hvorfor er det tvingende nødvendigt, at finde en erstatning for en fuldtidsprofessionel spiller der aldrig var i nærheden af førsteholdet?

Det virker ikke til, at den tyske sportslige ledelse har nogen som helst ambitioner om at hente reelle profiler til AaB.
Hvad skal der til for at være en reel profil?
For jeg synes egentlig Widell og Odada har været profiler på AaB-holdet. Caballo tenderende til det samme.

Den tredjebedste svenske række lyder ikke lækkert, men der kan sagtens findes guld i divisionerne. Dog synes jeg helt generelt, at det kan virke lidt bekymrende, hvis ikke vi har u-19 spillere, der kan spille på samme niveau. Men deres resultater er jo heller ikke imponerende.
Jeg var ikke tydelig nok i mit ordvalg. Jeg tænkte på spillere der er noget bedre end en gennemsnitsspiller i Superligaen.
Måske Widell kan ende op i den kategori, mens jeg har noget sværere ved at se de to andre udmærke sig i Superligaen.

Skal man have en chance for at klare sig i Superligaen, så er man efter min overbevisning nødt til at have nogle spillere der trækker gennemsnittet op når vi ser på spillernes niveau, for at kunne overleve.
Jeg syntes det ligner man er slået ind på en transferstrategi, der til forveksling kunne minde om den vi ser i Vejle. Måske bruger AaB tilmed endnu færre midler end f.eks. Vejle.

Tror jeg man kan sammensætte en stærk Superligatrup på den facon? Nej.

Låst