Raptorr skrev: ↑7. mar 2024, 07:34
R Rosenberg skrev: ↑7. mar 2024, 07:05
Raptorr skrev: ↑7. mar 2024, 00:10
R Rosenberg skrev: ↑6. mar 2024, 07:50
Den tidligere AaB'er David Nielsen er ny cheftræner i Lyngby.
Ærgerligt, ham så jeg gerne som træner i AaB.
David N. passer ikke til det projekt AaB har gang i. Jeg tror til gengæld, at "ild i øjnene" peptalks og indpisker mentaliteten kommer til at redde Lyngby fri af nedrykning.
Sjovt, jeg synes, det passer perfekt. Til gengæld har jeg svært ved at se, hvorfor det ikke gør.
Det kan være min fordom, men jeg ser ham ikke som en træner, der har sin styrke i udvikling af de enkelte spillere og det lange seje træk med implementering af koncept og spillestil. For mig lever han meget på motivation og energi, hvilket bestemt har sin berettigelse, men som regel også en begrænset løbetid. Men meget afhænger sikkert også af, hvem han er i træner team med. Tror han havde perioder i AGF, hvor han og assistenterne fungerede rigtig godt sammen. I øvrigt kan man ikke tage hans arbejde og resultater i AGF (eller Lyngby) fra ham. Jeg tror bare ikke, at han og AaB er et match.
Det er klart, hvis man insisterer på, at AaB altid skal være sådan en lidt pæn klub, der er for fin til at slås på banen. Ikke at jeg siger, du gør, men det har sådan lidt været mit indtryk gennem årene både fra klubben og mange fans.
Jeg synes ikke, at AGF fx spillede grim bold under David. Klart, at det på mange parametre også var fysisk betonet, men det forekom mig aldrig at være decideret tonserbold.
Jeg tænker godt, at man kan matche "ild i øjnene" med god fodbold.
Eller også er det bare mig, der er ved at være så underligt træt af de evindelige tørvetrillere, der sidder i sædet hos AaB, Søndergaard, Wieghorst, Friis, Friis og nu Hiljemark, som i øvrigt efterlader mig med et helt andet indtryk, end jeg havde forventet. Gab, han er kedelig.