Brodernumsi skrev: ↑9. apr 2024, 14:03
Jakobsen skrev: ↑9. apr 2024, 12:23
Eksil skrev:Raptorr skrev: ↑9. apr 2024, 10:46
jonas386 skrev: ↑9. apr 2024, 10:38
Så røg Rasmus Würtz også
Ja, det lyder nu som om, at det skyldes prioriteter i forhold til familiens fremtid og ikke uenighed med ledelsen. Således er han jo heller ikke afskediget. Kappmeier giver ham roser med på vejen og lader døren stå åben for en tilbagevenden til AaB.
https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... -nyt-spor/
Enig. Et helt liv bundet i de relativt snævre rammer et kampprogram dikterer kan nok blive for meget en dag. Kan godt forstå lysten til at prøve et mere almineligt arbejdsliv.
Det kan ikke pisse mig af. Det var en uskik med de der overgange fra truppen til førsteholdsstaben. Synes ikke noget tilsiger, at Würtz var noget særligt som træner. Et stærkt AaB spiller CV gør ikke god træner. Würtz er en cool fyr og sikker på han er super intelligent, men brød mig ikke om de to forfremmelser af ham og Augu fordi det var direkte fra spiller til assistenttræner.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er en uskik at bruge 'uskik'.
Der er ret mange trænere, der er gået fra spiller til assistent til træner. Jeg tænker, det er et spring, der giver god mening, og er afprøvet en del steder.
Jeg synes det giver bedre mening, at man starter med at dygtiggøre sig længere nede i fødekæden end chef- eller assistenttræner for et førstehold.
Synes det er fint at fastholde dem vi ser en fremtid for som træner, men hvorfor ikke starter som assistent på et U-hold eller noget lignende. Erfaringer og dygtighed er ikke ligefremme proportionelle størrelser, men har man den tilpasse mængde erfaring så er man markant dygtige end en der slet ikke har erfaring med trænergerningen. Jeg var btw. heller ingen fan af Hiljemark forefremmelsen til først asisstent og siden cheftræner.
Jeg er heller ikke på det skingre "fyr Hiljemark hold", men jeg synes ikke det var en god beslutning.
Nu nævnes et lige, at det skulle være lige til at gå ind som cheftræner fra spillerkarrieren, men se lige på de mest succesfulde trænere i Danmark i nyere tid. Langt de fleste har startet deres trænerkarriere med at dygtiggøre sig som træner og leder på U-niveau eller på som chef på lavere niveau end Superligaen.
- Kasper Hjulmand trænede en masse U-hold og var sidenhen med til at føre Lyngby op igennem divisionerne.
- Ståle Solbakken øvede sig på Ham-Kam og kunne trænerhåndværk inden han kom til FCK
- Kent Nielsen stratede trænertiden med at være på Hessel Gods fodboldakademi, Grenå på serieniveau og så sidenhen at vokse med Horsens op i Superligaen
- David Nielsen startede helt fra scratch med at træne Nest-Sotra i den norske tredje liga.
- Jakob Neestrup uddanndede sig som træner igennem FCKs akademi og startede med et job i næstbedste række
- Jacob Friis kom med solid trænererfaring fra ufodbolden
- Thomas Frank dygtiggjorde sig som træner i DBU systemet og inden da som u-træner i Lyngby, Hvidovre og B93 inden han fik Brøndbyjobbet og siden Brentford
- Bo Henriksen startede på lavere niveau med at udanne sig i Brønshøj og fik dem rykket op inden større trænerjobs i Horsens, Herning og siden udlandet
- Brian Riemer startede som U-træner i FCK og Hvidovre.