Raptorr skrev: ↑10. apr 2024, 18:06
R Rosenberg skrev: ↑10. apr 2024, 15:26
Forza skrev: ↑10. apr 2024, 15:13
Halil skrev: ↑10. apr 2024, 15:08
Raptorr skrev: ↑10. apr 2024, 13:09
R Rosenberg skrev: ↑10. apr 2024, 11:32
De seneste 10 år har AaB været defineret af kontinuitet - direkte mod afgrunden.
Som andre skriver, er kontinuitet kun noget værd, hvis det indebærer en positiv retning. Det gør intet under Hiljemark desværre.
Tabellen siger noget andet. Folk synes det ene og det andet, og det er helt på sin plads på en debatside. Jeg synes også selv nogle ting, fx. at der er fremskridt at spore i spillet, men en del tilbage at ønske. Uanset hvad man synes, så kommer man dog ikke udenom tabellen, og den fortæller ikke en historie om deroute i denne sæson. At Bomholt, Arnorsson og til dels Ross på det seneste har vist fremgang, synes jeg også er svært at komme udenom. Det skal Hiljemark vel krediteres for, når han nu (naturligt nok) skal krediteres for det som ikke fungerer.
Tabellen siger pt. at AaB er det 13 bedste hold i Danmark.
Tabellen siger at AaB dominerer og fører den liga de spiller i.
Tabellen siger det samme om EfB. Og Frem. Og Sundby.
Jeg synes faktisk, @Halil har en bedre målestok.
Men så er det vel en målestok, som skal bruges i en tråd om AaB's udvikling de sidste år, og ikke en tråd om Hiljemarks resultater som træner i AaB? Han kunne selvfølgelig have reddet holdet fra nedrykning, og det var da også tæt på. Men jeg mener bestemt ikke, at man kan tilskrive ham nedrykningen, og det hører jeg da heller ikke folk gøre. Dermed skal han vel måles på resultaterne i denne sæson?
For det første, så er jeg én af dem, der mener, at en træner ikke kun skal måles på resultater. Og da slet ikke, når han ikke spiller i den bedste række. Heller ikke, når han har et mandskab til rådighed, der individuelt er adskillige niveauer over konkurrenterne.
Så nej, jeg mener, år han skal måles på meget andet end resultaterne i indeværende sæson, da en abe ville have kunne få det hold til at ligge nummer 1 med den trupstyrke og -bredde versus konkurrenterne.
For det andet mener jeg, at Hiljemark i dén grad bærer et stort ansvar i forhold til nedrykningen.
Da man fyrede Hamrén stod der 15 point på bogen efter 22 kampe, hvoraf Hamrén skaffede 1 i sine 6 kampe. Hiljemark lykkedes med at få skrabet 12 point hjem i de næste 7 kampe, blandt andet takket været sejre over de direkte konkurrenter samt et par gode uafgjorte. Det virkede til, at man klarede den.
Og så satme, om man ikke smider hele pisset på gulvet i de to sidste kampe, hvoraf den ene var en direkte finale. 1 (ÉT) point skulle man bruge ud af 6 mulige. Det magtede han ikke at sætte holdet op til.