Eksil skrev: ↑25. apr 2024, 11:28
jonas386 skrev: ↑25. apr 2024, 10:57
Inge er en svindler. I bedste fald er han snasket brugtvongsforhandler. I værste fald er han kriminel. Indtil det sidste bliver bevist må man jo nøjes med at antage det første. Den mand havde ikke AaB som sin højeste prioritet, da han var chef for klubben..
Jeg benægter ikke det lugter, men indtil nu har ingen bevist noget. Det efterlader to muliger: enten er det et coverup fordi det er pinligt for klubben (må man det som et aktieselskab) eller er der ikke mere i det end at han ikke var specielt dygtig og alt for afhængig af nogle få agtenter.
Oftest er den simpleste forklaring den rigtige, og Inge er blevet prakket spillere på af agtenter som han vidste minimalt om.
Prakket på, måske. Men måske også en villighed til at være cool med dårlige spillere som agent- og advokatvennerne samtidig kunne tjene lidt mønt på.
Mine tanker var dog på den helt absurde Okorehandel, hvor det var nogle af de samme folk, som også var inde over Herman Stengel sagen. Inge påstod, såvidt jeg husker, at det var helt normal praksis når man handlede i Kina, men jeg har hverken før eller siden hørt om sager hvor det er tilfældet. Da Mediano gravede lidt i det, kunne de heller ikke finde lignende tilfælde.
Jeg synes ikke at 'udygtig' og grådig/uhæderlig nødvendigvis udelukker hinanden. Når der ikke er kommet mere ud af det, tror jeg bl.a. det handler om at AaB trods alt fik penge for Okore - som ellers kunne være skiftet gratis - og sekundært at Thomas Bælum og Allan Gaarde ikke havde de juridiske eller økonomiske kompetencer til at forfølge sporet. Hvis politiet først blev indblandet, vil Bælums, Gaardes og bestyrelsens rolle også undersøges, og det kan potentielt udvide ansvaret, hvis vurderingen er, at bestyrelsen eller direktionen burde være bekendt med hvad der foregik, og burde have skredet ind.
PR-mæssigt ville det selvfølgelig også være en katastrofe, som du skriver.