AaB - Brøndby Søndag d 18/8

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Re: AaB - Brøndby Søndag d 18/8

Indlæg af Dennis Nielsen » 16. aug 2024, 18:31

Buzz Killington skrev:
16. aug 2024, 18:28
Dennis Nielsen skrev:
16. aug 2024, 18:22
jonas386 skrev:
16. aug 2024, 15:27
Lol. Inge Andre havde kørt den her klub i graven, hvis han havde fået tid og lov. Han skal ikke have ros for noget som helst.
Han er en væsentlig årsag til, at vi har Otoa, Ross,Bomholt, Davidsen og Arnor på holdet.

Det må du jo leve med eller endnu bedre, skrive en artikel i Tipsbladet, hvor du arbejder med din håbløse forudindtaget tankegang.
Bomholt, Noel og Davidsen kom forresten til AaB under Gaarde, fra samarbejdsklubber. Ross har "altid" været her. Otoa kom ca. samme dag som Inge officielt smuttede - efter at have været sygemeldt i en længere periode.

Ikke at jeg vil give Gaarde kredit for at vi alle dage har haft et fornuftigt talentsamarbejde i nordjylland. Men jeg vil da meget gerne høre helt konkret hvad det er du mener Inge skal have kredit for her, i de små 2 år han var aktiv i klubben?
Har Figo og IAO haft ansvaret for akademiet?

Blev IAO ansat til at gøre akademiet bedre og skabe bedre forudsætninger for at få unge spillere frem?

Er det efterfølgende sket?

Ja ja og ja.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 16. aug 2024, 18:34

Dennis Nielsen skrev:
16. aug 2024, 18:31
Buzz Killington skrev:
Dennis Nielsen skrev:
jonas386 skrev:
Lol. Inge Andre havde kørt den her klub i graven, hvis han havde fået tid og lov. Han skal ikke have ros for noget som helst.
Han er en væsentlig årsag til, at vi har Otoa, Ross,Bomholt, Davidsen og Arnor på holdet.

Det må du jo leve med eller endnu bedre, skrive en artikel i Tipsbladet, hvor du arbejder med din håbløse forudindtaget tankegang.
Bomholt, Noel og Davidsen kom forresten til AaB under Gaarde, fra samarbejdsklubber. Ross har "altid" været her. Otoa kom ca. samme dag som Inge officielt smuttede - efter at have været sygemeldt i en længere periode.

Ikke at jeg vil give Gaarde kredit for at vi alle dage har haft et fornuftigt talentsamarbejde i nordjylland. Men jeg vil da meget gerne høre helt konkret hvad det er du mener Inge skal have kredit for her, i de små 2 år han var aktiv i klubben?

Blev IAO ansat til at gøre akademiet bedre og skabe bedre forudsætninger for at få unge spillere frem?

Ja ja og ja.
O.k. Det er alligevel en meget overfladisk og unkonkret analyse. Men tak for svar.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 16. aug 2024, 18:37

Buzz Killington skrev:
16. aug 2024, 18:34
Dennis Nielsen skrev:
Buzz Killington skrev:
Dennis Nielsen skrev:
jonas386 skrev:

Ja ja og ja.
O.k. Det er alligevel en meget overfladisk og unkonkret analyse. Men tak for svar.
Er du så dum, at du havde forventet et svar, hvor jeg ville redegøre konkret for, hvad Iao gjorde?

Vi ka blot konkludere, at der var utilfredshed med Gaardes talentudvikling og iao blev ansat til at gøre det bedre. Det gjorde han så og vi har så resultatet i dag.

Det skal vi selvfølgelig takke iao og Figo for!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 16. aug 2024, 18:41

Dennis Nielsen skrev:
16. aug 2024, 18:37
Buzz Killington skrev:
Dennis Nielsen skrev:
Buzz Killington skrev:
Dennis Nielsen skrev:
jonas386 skrev:

Ja ja og ja.
Er du så dum, at du havde forventet et svar, hvor jeg ville redegøre konkret for, hvad Iao gjorde?

Vi ka blot konkludere, at der var utilfredshed med Gaardes talentudvikling og iao blev ansat til at gøre det bedre. Det gjorde han så og vi har så resultatet i dag.

Jeg må udtrykke min dybeste beklagelse, hvis mit spørgsmål på nogen måde har virket provokerende. Det var på ingen måde min intention at skabe nogen form for ubehag eller misforståelse. Jeg forstår fuldt ud, at mit spørgsmål kunne opfattes som upassende, og jeg er oprigtigt ked af, hvis det har påvirket dig negativt. Jeg værdsætter virkelig den tid og opmærksomhed, du har viet til vores samtale, og jeg beklager oprigtigt, hvis jeg har overskredet nogen grænser. Jeg håber, du vil kunne tilgive denne uoverlagte fejltagelse, og jeg vil gøre mit yderste for at undgå lignende situationer fremover. Endnu en gang, undskyld.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 16. aug 2024, 19:00

Buzz Killington skrev:
16. aug 2024, 18:41
Dennis Nielsen skrev:
16. aug 2024, 18:37
Buzz Killington skrev:
Dennis Nielsen skrev:
Buzz Killington skrev:
Dennis Nielsen skrev:

Ja ja og ja.

Jeg må udtrykke min dybeste beklagelse, hvis mit spørgsmål på nogen måde har virket provokerende. Det var på ingen måde min intention at skabe nogen form for ubehag eller misforståelse. Jeg forstår fuldt ud, at mit spørgsmål kunne opfattes som upassende, og jeg er oprigtigt ked af, hvis det har påvirket dig negativt. Jeg værdsætter virkelig den tid og opmærksomhed, du har viet til vores samtale, og jeg beklager oprigtigt, hvis jeg har overskredet nogen grænser. Jeg håber, du vil kunne tilgive denne uoverlagte fejltagelse, og jeg vil gøre mit yderste for at undgå lignende situationer fremover. Endnu en gang, undskyld.
Du kunne eventuelt supplere med at tildele dig selv 12 piskeslag, samt (for en sikkerheds skyld) kaste dig ud af vinduet. Med mindre selvfølgelig, at du bor i stuen.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 16. aug 2024, 19:59

Nogen chance for vi kan debattere kampen mellem AaB og Brøndby på søndag i stedet for debat om Inge og Figo og Søndergaard som vi har haft 100 gange i 100 andre tråde. Tak

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 16. aug 2024, 20:21

Jeg håber at Kasper Jørgensen og Noel er klar på backs, så Otoa og Diakhite kan udgøre midterforsvaret. Er vild med de muligheder, som Otoa kan skabe med sine ryk op ad banen. Dernæst må det blive Jimenez, Davidsen og Jasson på midtbanen, samt M. Jørgensen, Iredale og Widell fremme. Det giver en fin bænk med Ross, Helenius, Kramer, Marc Nielsen, John og Bomholt. Regner med, at det bliver en kamp afviklet i højt tempo og med mange udskiftninger efter pausen.

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 16. aug 2024, 20:27

Raptorr skrev:
16. aug 2024, 20:21
Jeg håber at Kasper Jørgensen og Noel er klar på backs, så Otoa og Diakhite kan udgøre midterforsvaret. Er vild med de muligheder, som Otoa kan skabe med sine ryk op ad banen. Dernæst må det blive Jimenez, Davidsen og Jasson på midtbanen, samt M. Jørgensen, Iredale og Widell fremme. Det giver en fin bænk med Ross, Helenius, Kramer, Marc Nielsen, John og Bomholt. Regner med, at det bliver en kamp afviklet i højt tempo og med mange udskiftninger efter pausen.
Hvilket leder mig frem til, at jeg håber vi får en start klar 6'er ind hurtigt. Der skal ikke gå meget galt, før vi er lidt i bekneb på den defensive midt. Når jeg kigger på ovenstående, har vi ikke en naturlig 6'er at sætte ind fra bænken.

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 16. aug 2024, 20:34

I øvrigt bliver det her for nogle af de unge formentlig karrierens største kamp målt på sportslig betydning, hype og stemning, og helt sikkert største AaB kamp for næsten alle vores udlændinge (måske minus Kramer).

calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 16. aug 2024, 21:29

AaB melder nu om totalt udsolgt. Det burde teoretisk betyde 13.600 tilskuere, men de senere år har "udsolgt" betydet 11-11.500 tilskuere. Fordi mange ikke møder op. Men jeg kan se, at AaB er begyndt mere aktivt at opfordre sæsonkortholdere, der ikke har tænkt sig at komme, til at frigive deres plads. Så jeg håber, at vi i det mindste når over de 12.000 denne gang. Udebanesektionen skulle jo også være udsolgt, det giver også lidt ekstra tilskuere.

Jeg missede kampen mod Silkeborg, da jeg var bortrejst, så jeg er spændt på at se de nye spillere i aktion LIVE for første gang. Jeg forudser en åben kamp, da Brøndby ikke just er usårlige for tiden. Så AaB har helt sikkert en fair chance. Det kan blive både 1, X og 2. Lad os håbe på et 1-tal!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 16. aug 2024, 21:51

calciomania skrev:
16. aug 2024, 21:29
AaB melder nu om totalt udsolgt. Det burde teoretisk betyde 13.600 tilskuere, men de senere år har "udsolgt" betydet 11-11.500 tilskuere. Fordi mange ikke møder op. Men jeg kan se, at AaB er begyndt mere aktivt at opfordre sæsonkortholdere, der ikke har tænkt sig at komme, til at frigive deres plads. Så jeg håber, at vi i det mindste når over de 12.000 denne gang. Udebanesektionen skulle jo også være udsolgt, det giver også lidt ekstra tilskuere.

Jeg missede kampen mod Silkeborg, da jeg var bortrejst, så jeg er spændt på at se de nye spillere i aktion LIVE for første gang. Jeg forudser en åben kamp, da Brøndby ikke just er usårlige for tiden. Så AaB har helt sikkert en fair chance. Det kan blive både 1, X og 2. Lad os håbe på et 1-tal!
Det lugter, nærmest stinker af AaB med 2.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 16. aug 2024, 21:57

I mine øjne er det en gratis kamp.... I år kan vi ikke med rimelighed forvente at vinde over Brøndby der retteligt burde have været mestre i sommers.. Men netop derfor har vi måske en chance med vind, sol og publikum i ryggen... Spændende bliver det i hvert fald, og alene spillernes indsats i de sidste kampe gør, at man glæder sig som et lille barn...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. aug 2024, 22:43

Dennis Nielsen skrev:
jonas386 skrev:

Det må du jo leve med eller endnu bedre skrive en artikel i Tipsbladet, hvor du arbejder med din håbløse forudindtaget tankegang.
Tvivlsomt. Arnor er her fordi hans far har spillet håndbold i aalborg. Bomholt, Davidsen og Ross er vel noget af der mest klassiske i AaB, nordjyder fra samarbejdsklubber.

Og nej, jeg gider ikke leve med halvbagte konklusioner uden grundlag. Sorry. Det kan du godt kalde forudindtaget, men det er altså fjollet skrevet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 17. aug 2024, 08:57

jonas386 skrev:
16. aug 2024, 22:43
Dennis Nielsen skrev:
jonas386 skrev:

Det må du jo leve med eller endnu bedre skrive en artikel i Tipsbladet, hvor du arbejder med din håbløse forudindtaget tankegang.
Tvivlsomt. Arnor er her fordi hans far har spillet håndbold i aalborg. Bomholt, Davidsen og Ross er vel noget af der mest klassiske i AaB, nordjyder fra samarbejdsklubber.

Og nej, jeg gider ikke leve med halvbagte konklusioner uden grundlag. Sorry. Det kan du godt kalde forudindtaget, men det er altså fjollet skrevet.
A hva.. du gider ikke halvbagte konklusioner, men skriver alligevel, at IAO ikke skal roses for noget.

Halvbagt konklusion?

Forudindtaget?

Ja og ja.

At påstå andet er fjollet.

Jeg har aldrig skrevet, at IAO og Figo skal have patent på rosen, men at de selvfølgelig skal roses for deres arbejde og indsats med de opblomstrede talenter.

Nå men nok om det.

3 point I morgen.

Så er der efterhånden en pænt hul til de nederste, top 6 kalder og selvtillid i top.

Aalborg kommer igen på fodbold kortet, byen summer af bold og flere på stadion.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. aug 2024, 09:26

Dennis Nielsen skrev:
17. aug 2024, 08:57
jonas386 skrev:
Dennis Nielsen skrev:
jonas386 skrev:

A hva.. du gider ikke halvbagte konklusioner, men skriver alligevel, at IAO ikke skal roses for noget.

Halvbagt konklusion?

Forudindtaget?

Ja og ja.

Jeg har aldrig skrevet, at IAO og Figo skal have patent på rosen, men at de selvfølgelig skal roses for deres arbejde og indsats med de opblomstrede talenter.

Nå men nok om det.

3 point I morgen.

Så er der efterhånden en pænt hul til de nederste, top 6 kalder og selvtillid i top.

Nej, selvfølgelig skal manden der var ved at køre vores klub i graven, og desuden har gjort stor skade på klubbens brand, ikke roses for at en flok AaB'ere her to år efter hans afsked får spilletid på førsteholdet.

Ellers må du meget gerne fortælle mig hvilket arbejde du mener IAO har udført, som har positiv effekt på vores talenter i dag. Er det nogle særlige ansættelser som stadig er i klubben du tænker på?

Eller er pointen bare at Inge, sammen med Bælum, fik os så langt ud, at vi nu er tvunget til at gøre mere brug af egne talenter? I så fald, så forstår jeg ikke den manglende anerkendelse af Per Søndergaards arbejde op til mesterskabet I 14..

Men altså, indtil du, eller andre, kan komme med nogle eksempler på det gode arbejde Inge har udført, og som nyder godt af i dag, så tillader jeg mig at være forudindtaget over for den norske brugtvognshandler, og tillade mig at antage jeg stadig har ret i min vurdering af ham og hans arbejde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 17. aug 2024, 10:16

jonas386 skrev:
17. aug 2024, 09:26
Dennis Nielsen skrev:
17. aug 2024, 08:57
jonas386 skrev:
Dennis Nielsen skrev:
jonas386 skrev:

Halvbagt konklusion?

Forudindtaget?

Ja og ja.

Nå men nok om det.

3 point I morgen.

Nej, selvfølgelig skal manden der var ved at køre vores klub i graven, og desuden har gjort stor skade på klubbens brand, ikke roses for at en flok AaB'ere her to år efter hans afsked får spilletid på førsteholdet.

Ellers må du meget gerne fortælle mig hvilket arbejde du mener IAO har udført, som har positiv effekt på vores talenter i dag. Er det nogle særlige ansættelser som stadig er i klubben du tænker på?

Eller er pointen bare at Inge, sammen med Bælum, fik os så langt ud, at vi nu er tvunget til at gøre mere brug af egne talenter? I så fald, så forstår jeg ikke den manglende anerkendelse af Per Søndergaards arbejde op til mesterskabet I 14..

Men altså, indtil du, eller andre, kan komme med nogle eksempler på det gode arbejde Inge har udført, og som nyder godt af i dag, så tillader jeg mig at være forudindtaget over for den norske brugtvognshandler, og tillade mig at antage jeg stadig har ret i min vurdering af ham og hans arbejde.
Jeg ved for lidt om, hvad IAO specifikt iværksatte, men jeg husker, at han var hentet ind, blandt andet for at styrke akademiet og på baggrund af det akademi, som eksisterede i Stabæk. Virkeligheden viste sig hurtigt at være en anden og bestyrelsens planer (løfter) led skibbrud, da man ikke hentede nok penge ind ved aktieemissionen. Jeg er ikke en fan af IAO, men han stod nok ikke i vejen for vores talenter.

Nu til kampen! Som andre brugere kan jeg næsten ikke være i mig selv af spænding og glæde over, at AaB og Aalborg for alvor er på fodbold landkortet igen. Byen og Nordjylland summer igen af fodbold, og det er på en positiv baggrund med fornyet tro på fremtiden. Vi har spillet adskillige brandkampe imod Brøndby, som en overgang havde det meget svært på Aalborg Stadion. Glæder mig til at se drengene levere en ny pragtpræstation på søndag.

hundekiks
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af hundekiks » 17. aug 2024, 10:29

https://www.youtube.com/watch?v=mvFv9n5QXL0

Drømmekampen - lad os få en gentagelse

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 17. aug 2024, 13:19

Fornemmelsen er, at tilskuerne kommer for at se AaB og ikke udeholdet.
- FlæskeFrank

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 17. aug 2024, 13:43

FlæskeFrank skrev:
17. aug 2024, 13:19
Det tror jeg ikke helt - der ville ikke, fraregnet bif tilskuerne - være solgt lige så mange billetter som hvis det eks havde været Lyngby eller Sdr jysk.
BIF trækker altså noget interesse stadigvæk
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 17. aug 2024, 14:03

Maglau skrev:
17. aug 2024, 13:43
FlæskeFrank skrev:
17. aug 2024, 13:19
Det tror jeg ikke helt - der ville ikke, fraregnet bif tilskuerne - være solgt lige så mange billetter som hvis det eks havde været Lyngby eller Sdr jysk.
BIF trækker altså noget interesse stadigvæk
Klart. Men vi var også knap 10.000 mod Silkeborg, og siden er der kommet to sejre på kontoen. Tror også AaB’s spil trækker folk til.

Besvar