FCK - AaB, Superligaen, 9. runde - 23.09.24
-
1885Cricket
- 1. div

- Favoritspiller: Jan Pedersen
Re: FCK - AaB, Superligaen, 9. runde - 23.09.24
Ligeså lidt at det skal være sæsondefinerende at man bliver kørt rundt på røv og albuer af FCK i Parken, ligeså lidt skal vi vel definere den enkelte spillers evne i kommende kampe pga denne kamp.
Så nogen skrive at Helenius var for gammel og langsom, manden har fået 1 startchance i denne sæson. Jeg er sgu frisk på at give flere.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Så nogen skrive at Helenius var for gammel og langsom, manden har fået 1 startchance i denne sæson. Jeg er sgu frisk på at give flere.
Jeg vil ønske af hele mit hjerte at Helenius er manden der skal score mål for os. Vi har set hvad han kan og det kan være virkelig godt. Problemet er bare at han ikke viser det, han viser det ikke når han bliver skiftet ind eller når han starter. Han viser derimod en opgivende attitude hver gang bolden ikke lander lige i fødderne på ham, hver gang han beslutter sig for at presse og de andre ikke lige har opfattet det (selvom de har presset gang på gang uden opbakning fra ham) og hver gang han får det mindste skub. Det helenius var god var at modtage bolden med ryggen til modstanderen og vende rundt og aflevere videre, men gang på gang springer bolden fra ham eller han falder forover. Det handler i mange tilfælde om at spillerne omkring ham ikke er gode nok til at spille ham god, men det handler satme os om at helenius ikke har skyggen af den power han havde engang. Havde han været håndbold eller football spiller, så kom han kun ind når der skulle skydes straffe eller fieldgoal..1885Cricket skrev: ↑24. sep 2024, 11:52Ligeså lidt at det skal være sæsondefinerende at man bliver kørt rundt på røv og albuer af FCK i Parken, ligeså lidt skal vi vel definere den enkelte spillers evne i kommende kampe pga denne kamp.
Det kommer til at kræve alt af menno ar få ham til at lykkedes, men skulle det så ske, så er han giftig. Jeg tror bare ikke på ham mere.. Der er en grund til at han får lavest karakter efter kampen igår af fodbold oraklet Morten Bruun..
Her er jeg enig med dig. Hvis Menno mener hvad han siger om, at Helenius har vist sig godt frem til træning og banket mere og mere på til start-11, så må man også have modet til at give ham chancen i mere end den sværeste udebanekamp i hele sæsonen. Lad ham starte mod SønderJyske.1885Cricket skrev: ↑24. sep 2024, 11:52Ligeså lidt at det skal være sæsondefinerende at man bliver kørt rundt på røv og albuer af FCK i Parken, ligeså lidt skal vi vel definere den enkelte spillers evne i kommende kampe pga denne kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Helenius skal have en chance, vi har vel en enkelt situation hvor vi er ved at spille ham til en chance på et hovedstød. Hvis man vil have output fra Helenius, så kræver det at man sætter chancer op til manden, ved at få bolden ind i boksen, og i det hele taget bare i nærheden af modstanderens felt. Jeg synes Helenius har en glimrende attitude i øjeblikket, og det er stort at han bare klør på til træning og tror på sin chance. Den skal nok komme, men sandsynligvis ikke mod FCK i parken, hvor der skabes ½ chance til ham i løbet af 90 minutter..Funky skrev: ↑24. sep 2024, 12:40Her er jeg enig med dig. Hvis Menno mener hvad han siger om, at Helenius har vist sig godt frem til træning og banket mere og mere på til start-11, så må man også have modet til at give ham chancen i mere end den sværeste udebanekamp i hele sæsonen. Lad ham starte mod SønderJyske.1885Cricket skrev: ↑24. sep 2024, 11:52Ligeså lidt at det skal være sæsondefinerende at man bliver kørt rundt på røv og albuer af FCK i Parken, ligeså lidt skal vi vel definere den enkelte spillers evne i kommende kampe pga denne kamp.
-
1885Cricket
- 1. div

- Favoritspiller: Jan Pedersen
Hånden på hjertet synes jeg også at det er lang tid siden at Helenius har vist noget, men en udekamp mod FCK er ikke der hvor jeg dømmer ham færdig. Ret beset blev han ikke serviceret til hans spidskompetence i feltet en eneste gang. Giv ham 5 kampe fra start i streg, og vurder derefter.RicoBR02 skrev:Jeg vil ønske af hele mit hjerte at Helenius er manden der skal score mål for os. Vi har set hvad han kan og det kan være virkelig godt. Problemet er bare at han ikke viser det, han viser det ikke når han bliver skiftet ind eller når han starter. Han viser derimod en opgivende attitude hver gang bolden ikke lander lige i fødderne på ham, hver gang han beslutter sig for at presse og de andre ikke lige har opfattet det (selvom de har presset gang på gang uden opbakning fra ham) og hver gang han får det mindste skub. Det helenius var god var at modtage bolden med ryggen til modstanderen og vende rundt og aflevere videre, men gang på gang springer bolden fra ham eller han falder forover. Det handler i mange tilfælde om at spillerne omkring ham ikke er gode nok til at spille ham god, men det handler satme os om at helenius ikke har skyggen af den power han havde engang. Havde han været håndbold eller football spiller, så kom han kun ind når der skulle skydes straffe eller fieldgoal..1885Cricket skrev: ↑24. sep 2024, 11:52Ligeså lidt at det skal være sæsondefinerende at man bliver kørt rundt på røv og albuer af FCK i Parken, ligeså lidt skal vi vel definere den enkelte spillers evne i kommende kampe pga denne kamp.
Det kommer til at kræve alt af menno ar få ham til at lykkedes, men skulle det så ske, så er han giftig. Jeg tror bare ikke på ham mere.. Der er en grund til at han får lavest karakter efter kampen igår af fodbold oraklet Morten Bruun..
Iredale ser jeg ikke som løsningen, han har flere starter, og jeg orker ikke at se Ross som 9’er eksperiment mere.
Hvem syntes du virker overrasket?Funky skrev: ↑24. sep 2024, 09:44Jeg er bare ikke enig i, at der er grund til den overraskelse - jeg er heller ikke enig i, at vi er “SÅ ringe”. Vi rykkede op som nr. 2 fra 1. div., og ligger pt. klart foran dem. Vi har haft et sværere program end dem so far. Vi havde det svært men vandt altså over Lyngby. Vi skal forbedre os over sæsonen for at optimere chancen for at holde Lyngby og/eller SJ under os. Spillet sidder ikke endnu, og vi er i øvrigt ramt af et par trælse skader. Det glippede med at hente en stærk 6’er (men forsøget blev gjort). Det er mit grundlag for at sige, at jeg ikke er særligt overrasket. Skulle jeg være det, så skulle det være over, at Menno er mindre ultimativ om sin spillestil, end han blev udskreget til af diverse “eksperter”. Men det er jeg ikke sikker på er en dårlig ting. Dette hold har kun 1 mål - overlevelse - og der skal udvikles og top-performes for, at det mål bliver nået.
Det er ikke mig, Rosenberg, Hovedet og mange andre. Jeg syntes vi har været ekstremt tydelige fra dag 1 i vores vurdering af den spillertrup, som SSE22 har sat sammen op til denne sæson.
SSE22 har været ude og skralde spillere fra anden- og tredjebedste række rundt omkring i verden og spillere der aldrig har spillet seniorfodbold mv.
I den forbindelse var der mange af os der udtrykte, at det virkede ikke som en farbar strategi, hvis målet er at blive i Superligaen.
Så var der en gruppe på debatsiden der omvendt mente, at det kan man sagtens; man kan finde den fornødne kvalitet i sekundære rækker og rejects fra akademier. Transferfrie spillere til lav løn fra øst og vest. Det er bare et spørgsmål om at scoute godt nok. Og SSE22 er de her grundige, yderst fodboldkyndige tyskere med et super fint netværk.
Der blev jublet herinde i takt med SSE22 præsenterede den ene spiller efter den anden, hentet ind til decideret at kunne spille den nye spillestil - masser af superlativer.
Er det dem der er blevet overrasket?
Jeg er ikke blevet overrasket! Jeg skrev for flere måneder siden: giv mig den fulde SSE22 pakke.
Det var fordi jeg ikke ønskede at høre undskyldningen: “jamen nu skal de lige have lov til at lave de fornødne ændringer og hente deres egne spillere”.
Vi har fået SSE22 for fuld udblæsning. Tak for det.
Det er muligt de har lavet nogle fornuftige tiltag rundt om i klubben, men hvad angår spillertruppens kvalitet, den er urimeligt ringe.
AaB ligner ofte ikke et Superliga-hold og det gjorde de heller ikke i går mod FCK. De kunne slet ikke spille bolden rundt eller sætte noget offensivt sammen.
Hvad angår skader, hvordan tror du Lyngby har det med at deres første- og andenmålmand er skadet? Eller de skader deres offensive spillere døjede med i starten af sæsonen?
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Jeg skulle lige overbevise mig selv om at jeg ikke bare havde set mig sur på Helenius.1885Cricket skrev: ↑24. sep 2024, 14:50Hånden på hjertet synes jeg også at det er lang tid siden at Helenius har vist noget, men en udekamp mod FCK er ikke der hvor jeg dømmer ham færdig. Ret beset blev han ikke serviceret til hans spidskompetence i feltet en eneste gang. Giv ham 5 kampe fra start i streg, og vurder derefter.RicoBR02 skrev:Jeg vil ønske af hele mit hjerte at Helenius er manden der skal score mål for os. Vi har set hvad han kan og det kan være virkelig godt. Problemet er bare at han ikke viser det, han viser det ikke når han bliver skiftet ind eller når han starter. Han viser derimod en opgivende attitude hver gang bolden ikke lander lige i fødderne på ham, hver gang han beslutter sig for at presse og de andre ikke lige har opfattet det (selvom de har presset gang på gang uden opbakning fra ham) og hver gang han får det mindste skub. Det helenius var god var at modtage bolden med ryggen til modstanderen og vende rundt og aflevere videre, men gang på gang springer bolden fra ham eller han falder forover. Det handler i mange tilfælde om at spillerne omkring ham ikke er gode nok til at spille ham god, men det handler satme os om at helenius ikke har skyggen af den power han havde engang. Havde han været håndbold eller football spiller, så kom han kun ind når der skulle skydes straffe eller fieldgoal..1885Cricket skrev: ↑24. sep 2024, 11:52Ligeså lidt at det skal være sæsondefinerende at man bliver kørt rundt på røv og albuer af FCK i Parken, ligeså lidt skal vi vel definere den enkelte spillers evne i kommende kampe pga denne kamp.
Iredale ser jeg ikke som løsningen, han har flere starter, og jeg orker ikke at se Ross som 9’er eksperiment mere.
https://superliga.dk/AaB/nicklas-helenius
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
Hvis du lige læser det indlæg, jeg faktisk besvarer, så vil det åbenbare sig for dig, hvilken beskrivelse af overraskelse, jeg responderer på. Du skal i øvrigt nok henvende dig andetsteds hvis du er ude efter en medalje eller pokal for, efter egen bedømmelse, at have “fået ret”, her 9 kampe inde i sæsonen. Det virker umiddelbart en lille smule forhastet og anstrengt, og jeg har under alle omstændigheder altså ikke sådanne erkendtligheder liggende til uddeling.Patmand skrev: ↑24. sep 2024, 15:06Hvem syntes du virker overrasket?Funky skrev: ↑24. sep 2024, 09:44Jeg er bare ikke enig i, at der er grund til den overraskelse - jeg er heller ikke enig i, at vi er “SÅ ringe”. Vi rykkede op som nr. 2 fra 1. div., og ligger pt. klart foran dem. Vi har haft et sværere program end dem so far. Vi havde det svært men vandt altså over Lyngby. Vi skal forbedre os over sæsonen for at optimere chancen for at holde Lyngby og/eller SJ under os. Spillet sidder ikke endnu, og vi er i øvrigt ramt af et par trælse skader. Det glippede med at hente en stærk 6’er (men forsøget blev gjort). Det er mit grundlag for at sige, at jeg ikke er særligt overrasket. Skulle jeg være det, så skulle det være over, at Menno er mindre ultimativ om sin spillestil, end han blev udskreget til af diverse “eksperter”. Men det er jeg ikke sikker på er en dårlig ting. Dette hold har kun 1 mål - overlevelse - og der skal udvikles og top-performes for, at det mål bliver nået.
Det er ikke mig, Rosenberg, Hovedet og mange andre. Jeg syntes vi har været ekstremt tydelige fra dag 1 i vores vurdering af den spillertrup, som SSE22 har sat sammen op til denne sæson.
SSE22 har været ude og skralde spillere fra anden- og tredjebedste række rundt omkring i verden og spillere der aldrig har spillet seniorfodbold mv.
I den forbindelse var der mange af os der udtrykte, at det virkede ikke som en farbar strategi, hvis målet er at blive i Superligaen.
Så var der en gruppe på debatsiden der omvendt mente, at det kan man sagtens; man kan finde den fornødne kvalitet i sekundære rækker og rejects fra akademier. Transferfrie spillere til lav løn fra øst og vest. Det er bare et spørgsmål om at scoute godt nok. Og SSE22 er de her grundige, yderst fodboldkyndige tyskere med et super fint netværk.
Der blev jublet herinde i takt med SSE22 præsenterede den ene spiller efter den anden, hentet ind til decideret at kunne spille den nye spillestil - masser af superlativer.
Jeg er ikke blevet overrasket! Jeg skrev for flere måneder siden: giv mig den fulde SSE22 pakke.
Det var fordi jeg ikke ønskede at høre undskyldningen: “jamen nu skal de lige have lov til at lave de fornødne ændringer og hente deres egne spillere”.
Det er muligt de har lavet nogle fornuftige tiltag rundt om i klubben, men hvad angår spillertruppens kvalitet, den er urimeligt ringe.
AaB ligner ofte ikke et Superliga-hold og det gjorde de heller ikke i går mod FCK. De kunne slet ikke spille bolden rundt eller sætte noget offensivt sammen.
Hvad angår skader, hvordan tror du Lyngby har det med at deres første- og andenmålmand er skadet? Eller de skader deres offensive spillere døjede med i starten af sæsonen?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Det er fint nok, at du Patmand og nogle andre brugere ikke forsømmer et nederlag eller dårlig præstation til at klandre SSE22 for trup sammensætningen og forbruget af penge, med de tillægsord der nu bliver anvendt. Men det forandrer bare ikke, at ingen af os (uanset vores mening om SSE22) med overbevisning kan evaluere på SSE22, før vi kan begynde at se en afslutning på sæsonen. Det har aldrig været en præmis, at dette hold skulle være "klar fra start", men derimod at det skal udvikles og sammenspilles henover sæsonen for at fremstå stærkere efter vinterpausen (eller jo længere sæsonen skrider frem). Der er på alle mulige måder derfor intet underligt i, at kampen i går afslørede niveau forskel. Jeg tror, at det bliver AaB fans lod i denne sæson, og det kan sagtens blive værre. Vi kan fx tabe den næste kamp. Spørgsmålet er, om SSE22 har set rigtigt og vi fremstår stærkere til foråret, og om en spiller som Davidsen profiterer af at spille imod spillere og hold over hans eget niveau, og om han udvikler sig på den baggrund. Hvis SSE22 har ret i sidstnævnte antagelse, så vil vi have flere unge spillere, som har løftet niveauet til foråret. Vi ved det ikke, men må vente og se. Først da mener jeg, at vi (med overbevisning) kan evaluere på deres strategi.Patmand skrev: ↑24. sep 2024, 15:06Hvem syntes du virker overrasket?Funky skrev: ↑24. sep 2024, 09:44Jeg er bare ikke enig i, at der er grund til den overraskelse - jeg er heller ikke enig i, at vi er “SÅ ringe”. Vi rykkede op som nr. 2 fra 1. div., og ligger pt. klart foran dem. Vi har haft et sværere program end dem so far. Vi havde det svært men vandt altså over Lyngby. Vi skal forbedre os over sæsonen for at optimere chancen for at holde Lyngby og/eller SJ under os. Spillet sidder ikke endnu, og vi er i øvrigt ramt af et par trælse skader. Det glippede med at hente en stærk 6’er (men forsøget blev gjort). Det er mit grundlag for at sige, at jeg ikke er særligt overrasket. Skulle jeg være det, så skulle det være over, at Menno er mindre ultimativ om sin spillestil, end han blev udskreget til af diverse “eksperter”. Men det er jeg ikke sikker på er en dårlig ting. Dette hold har kun 1 mål - overlevelse - og der skal udvikles og top-performes for, at det mål bliver nået.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Det ændrer bare ikke på at folk bliver kritik-liderlige efter en ikke-overraskende præstation der giver et øjebliksbillede. At vi taber 2-0 i Parken uden at have et skud på mål, taler direkte ind i den analogi om at vi ikke er gode nok gode nok til superligaen. Det taler så igen ind i en kritik af SSE22. Der er bare nogen der virkelig gerne vil have ret i at SSE22 ikke løfter klubben, men nærmere undergraver den. Hvad er alternativet? Uden de kapitalindsprøjtninger osv, var vi sandssynligvis allerede imploderet ala Esbjerg eller endnu værre ala Chang. Da vi rykker ned er der langt værre forudsætninger end for Esbjerg for at komme tilbage til noget som helst niveau igen. Er det alternativet som folk foretrækker? Jeg fatter ikke en meter af det.Raptorr skrev: ↑24. sep 2024, 16:29Det er fint nok, at du Patmand og nogle andre brugere ikke forsømmer et nederlag eller dårlig præstation til at klandre SSE22 for trup sammensætningen og forbruget af penge, med de tillægsord der nu bliver anvendt. Men det forandrer bare ikke, at ingen af os (uanset vores mening om SSE22) med overbevisning kan evaluere på SSE22, før vi kan begynde at se en afslutning på sæsonen. Det har aldrig været en præmis, at dette hold skulle være "klar fra start", men derimod at det skal udvikles og sammenspilles henover sæsonen for at fremstå stærkere efter vinterpausen (eller jo længere sæsonen skrider frem). Der er på alle mulige måder derfor intet underligt i, at kampen i går afslørede niveau forskel. Jeg tror, at det bliver AaB fans lod i denne sæson, og det kan sagtens blive værre. Vi kan fx tabe den næste kamp. Spørgsmålet er, om SSE22 har set rigtigt og vi fremstår stærkere til foråret, og om en spiller som Davidsen profiterer af at spille imod spillere og hold over hans eget niveau, og om han udvikler sig på den baggrund. Hvis SSE22 har ret i sidstnævnte antagelse, så vil vi have flere unge spillere, som har løftet niveauet til foråret. Vi ved det ikke, men må vente og se. Først da mener jeg, at vi (med overbevisning) kan evaluere på deres strategi.Patmand skrev: ↑24. sep 2024, 15:06Hvem syntes du virker overrasket?Funky skrev: ↑24. sep 2024, 09:44Jeg er bare ikke enig i, at der er grund til den overraskelse - jeg er heller ikke enig i, at vi er “SÅ ringe”. Vi rykkede op som nr. 2 fra 1. div., og ligger pt. klart foran dem. Vi har haft et sværere program end dem so far. Vi havde det svært men vandt altså over Lyngby. Vi skal forbedre os over sæsonen for at optimere chancen for at holde Lyngby og/eller SJ under os. Spillet sidder ikke endnu, og vi er i øvrigt ramt af et par trælse skader. Det glippede med at hente en stærk 6’er (men forsøget blev gjort). Det er mit grundlag for at sige, at jeg ikke er særligt overrasket. Skulle jeg være det, så skulle det være over, at Menno er mindre ultimativ om sin spillestil, end han blev udskreget til af diverse “eksperter”. Men det er jeg ikke sikker på er en dårlig ting. Dette hold har kun 1 mål - overlevelse - og der skal udvikles og top-performes for, at det mål bliver nået.
Tabellen fortæller heldigvis en helt anden historie, end at AaB ikke er gode nok til superligaen. Folk lader til at se totalt bort fra at kampen er åben efter 60 minutter, åben for marginaler og muligheden for point. Det er i sig selv en klar fremgang, ifht at være bagud 3-0 efter 60 minutter mod henholdsvis AGF og Brøndby. Truppen er god nok til at blive i superligaen, og har potentiale til at løfte klubben ud af nedrykningskampen. Der taler poinnt-snittet og sammenligning med andre nedrykningskandidater sit tydelige sprog. Vi går ind i en vigtig tid nu med afgørende kampe, men derudover venter et slutspil med kampe mod de direkte konkurrenter. Der er rigeligt med tid til at opfylde et mål om at blive i ligaen. Status efter 9 kampe siger intet andet end at vores nuværende niveau er bund 4. At vi ikke skaber en chance i Parken, ændrer ikke på overlevelses muligheden eller potentialet i truppen.
-
DenGamleMand
- 1. div

En Toyota Aygo er driftsikker. Det har AaB aldrig nogensinde været.Salle17 skrev: ↑23. sep 2024, 21:20Tror aldrig jeg har set en klare bund 4 end nogensinde før i suppen.. Vi er virkelig jammerlige ringe - en skrabet toyota aygo.
Med de alle skader ligner vores hold mere et 1.div. hold end et superliga hold - men man er efterhånden vant til jammerlighed, så det næppe overrasker.
SSE22 RAUS!
Lad det regne med tennisbolde.
Lad det regne med tennisbolde.
Amen.bonanza skrev: ↑24. sep 2024, 16:50
Tabellen fortæller heldigvis en helt anden historie, end at AaB ikke er gode nok til superligaen. Folk lader til at se totalt bort fra at kampen er åben efter 60 minutter, åben for marginaler og muligheden for point. Det er i sig selv en klar fremgang, ifht at være bagud 3-0 efter 60 minutter mod henholdsvis AGF og Brøndby. Truppen er god nok til at blive i superligaen, og har potentiale til at løfte klubben ud af nedrykningskampen. Der taler poinnt-snittet og sammenligning med andre nedrykningskandidater sit tydelige sprog. Vi går ind i en vigtig tid nu med afgørende kampe, men derudover venter et slutspil med kampe mod de direkte konkurrenter. Der er rigeligt med tid til at opfylde et mål om at blive i ligaen. Status efter 9 kampe siger intet andet end at vores nuværende niveau er bund 4. At vi ikke skaber en chance i Parken, ændrer ikke på overlevelses muligheden eller potentialet i truppen.
Personligt har jeg langt mere tiltro til at den nuværende trup klarer den, sammenlignet med den trup der rykkede ned, eller sågar den trup der rykkede op igen. Jeg ser også betydeligt mere udviklingspotentiale og jernvilje i de fleste kampe, sammenlignet med de sidste - hvad - 5-7 år. Vi har haft en hård start, og har nu 7-8 runder der passer os noget bedre, og hvor pointhøsten forhåbentlig bliver noget bedre. Vi kan allerede være 6-9 point fra stregen om to runder, og hvem tænker så på 2-0 i parken..?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Vi kan ikke evaluere SE før om 2-3 år....7 års mere eller mindre stilstand fulgt op af 2 år med den ene katastrofe efter den anden, kan ikke rettes op på så hurtigt, specielt når økonomien trækker os helt ned i hullet. Vi er i minus med 45 millioner!!! Hvad har folk tænkt på ville ske?! Hvad er alternativerne...de minus på 45 er jo ikke SE skyld, det er 2-3 års med den ene katastrofe efter den anden!bonanza skrev: ↑24. sep 2024, 16:50Det ændrer bare ikke på at folk bliver kritik-liderlige efter en ikke-overraskende præstation der giver et øjebliksbillede. At vi taber 2-0 i Parken uden at have et skud på mål, taler direkte ind i den analogi om at vi ikke er gode nok gode nok til superligaen. Det taler så igen ind i en kritik af SSE22. Der er bare nogen der virkelig gerne vil have ret i at SSE22 ikke løfter klubben, men nærmere undergraver den. Hvad er alternativet? Uden de kapitalindsprøjtninger osv, var vi sandssynligvis allerede imploderet ala Esbjerg eller endnu værre ala Chang. Da vi rykker ned er der langt værre forudsætninger end for Esbjerg for at komme tilbage til noget som helst niveau igen. Er det alternativet som folk foretrækker? Jeg fatter ikke en meter af det.Raptorr skrev: ↑24. sep 2024, 16:29Det er fint nok, at du Patmand og nogle andre brugere ikke forsømmer et nederlag eller dårlig præstation til at klandre SSE22 for trup sammensætningen og forbruget af penge, med de tillægsord der nu bliver anvendt. Men det forandrer bare ikke, at ingen af os (uanset vores mening om SSE22) med overbevisning kan evaluere på SSE22, før vi kan begynde at se en afslutning på sæsonen. Det har aldrig været en præmis, at dette hold skulle være "klar fra start", men derimod at det skal udvikles og sammenspilles henover sæsonen for at fremstå stærkere efter vinterpausen (eller jo længere sæsonen skrider frem). Der er på alle mulige måder derfor intet underligt i, at kampen i går afslørede niveau forskel. Jeg tror, at det bliver AaB fans lod i denne sæson, og det kan sagtens blive værre. Vi kan fx tabe den næste kamp. Spørgsmålet er, om SSE22 har set rigtigt og vi fremstår stærkere til foråret, og om en spiller som Davidsen profiterer af at spille imod spillere og hold over hans eget niveau, og om han udvikler sig på den baggrund. Hvis SSE22 har ret i sidstnævnte antagelse, så vil vi have flere unge spillere, som har løftet niveauet til foråret. Vi ved det ikke, men må vente og se. Først da mener jeg, at vi (med overbevisning) kan evaluere på deres strategi.Patmand skrev: ↑24. sep 2024, 15:06Hvem syntes du virker overrasket?Funky skrev: ↑24. sep 2024, 09:44Jeg er bare ikke enig i, at der er grund til den overraskelse - jeg er heller ikke enig i, at vi er “SÅ ringe”. Vi rykkede op som nr. 2 fra 1. div., og ligger pt. klart foran dem. Vi har haft et sværere program end dem so far. Vi havde det svært men vandt altså over Lyngby. Vi skal forbedre os over sæsonen for at optimere chancen for at holde Lyngby og/eller SJ under os. Spillet sidder ikke endnu, og vi er i øvrigt ramt af et par trælse skader. Det glippede med at hente en stærk 6’er (men forsøget blev gjort). Det er mit grundlag for at sige, at jeg ikke er særligt overrasket. Skulle jeg være det, så skulle det være over, at Menno er mindre ultimativ om sin spillestil, end han blev udskreget til af diverse “eksperter”. Men det er jeg ikke sikker på er en dårlig ting. Dette hold har kun 1 mål - overlevelse - og der skal udvikles og top-performes for, at det mål bliver nået.
Jeg kan simpelthen ikke se alternativerne, andet end jeg ELSKER, at der kommer nogle ind med en klar strategi og plan og står ved den - det står på 1. Side af enhver virksomhedsledelses bog...noget nogle i 2-3 år før dem havde glemt at læse.
Hvis vi overlever, står vi med et hold med måske 10 salgsemner, nogle klare end andre. Men vores gennemsnitsalder er måske 5 år yngre end Lyngby eller nogle af de andre der nede hvor vi ligger. Jeg vil mene at der så er en MEGET bedre platform for at rykke yderligere frem år efter år. Vi SKAL bare over i år, og håber alle folk støtter op lige meget hvad, for shit hvor vil vi stå godt, hvis det lykkes!!!
Evaluering om 2-3 år tak...og husk på præmissen og økonomien!
-
raekkeettre
- Allstar

Altså vores pointhøst nu på 1.0 i snit ville være det samme som det OB rykkede ned med sidste år, så hvis vi bare får 3 point i de 2 sidste kampe, så vil vores pointsnit holde os oppe i forhold til sidste år. Så helt galt er det jo ikke.jonas386 skrev: ↑24. sep 2024, 17:44Amen.bonanza skrev: ↑24. sep 2024, 16:50
Personligt har jeg langt mere tiltro til at den nuværende trup klarer den, sammenlignet med den trup der rykkede ned, eller sågar den trup der rykkede op igen. Jeg ser også betydeligt mere udviklingspotentiale og jernvilje i de fleste kampe, sammenlignet med de sidste - hvad - 5-7 år. Vi har haft en hård start, og har nu 7-8 runder der passer os noget bedre, og hvor pointhøsten forhåbentlig bliver noget bedre. Vi kan allerede være 6-9 point fra stregen om to runder, og hvem tænker så på 2-0 i parken..?
What the fuck?raekkeettre skrev: ↑24. sep 2024, 17:51Altså vores pointhøst nu på 1.0 i snit ville være det samme som det OB rykkede ned med sidste år, så hvis vi bare får 3 point i de 2 sidste kampe, så vil vores pointsnit holde os oppe i forhold til sidste år. Så helt galt er det jo ikke.jonas386 skrev: ↑24. sep 2024, 17:44Amen.bonanza skrev: ↑24. sep 2024, 16:50
Så må vi satme håbe vi får de 3 point, så vi ikke rykker ned på bagkant?
Jeg føler mig dum, fordi jeg kan simpelthen ikke finde hoved eller hale i det du skriver.
-
raekkeettre
- Allstar

Jonas skriver at forhåbentlig bliver vores pointhøst bedre end nu..og det svare jeg på ved at dokumentere hvordan snit og point sidste år så ud, i forhold til det jo ikke er helt skidt lige nu med 1.0 i snit og 2 kampe endnu mod hold på vores niveau.Patmand skrev: ↑24. sep 2024, 18:28What the fuck?raekkeettre skrev: ↑24. sep 2024, 17:51Altså vores pointhøst nu på 1.0 i snit ville være det samme som det OB rykkede ned med sidste år, så hvis vi bare får 3 point i de 2 sidste kampe, så vil vores pointsnit holde os oppe i forhold til sidste år. Så helt galt er det jo ikke.jonas386 skrev: ↑24. sep 2024, 17:44Amen.bonanza skrev: ↑24. sep 2024, 16:50
Så må vi satme håbe vi får de 3 point, så vi ikke rykker ned på bagkant?
Jeg føler mig dum, fordi jeg kan simpelthen ikke finde hoved eller hale i det du skriver.
Men hvorfor svare du overhoved på noget du ikke er involveret i, altså tråden
Det her kan gå begge veje. Når jeg alligevel er forsigtig optimist skyldes det, at jeg bilder mig ind, at jeg har set noget vilje og et sammenhold, jeg tidligere har savnet. Men når det er sagt er det klart, at kvaliteten i truppen lige nu er den laveste i mange år. Mens man tidligere har oplevet at hold har forstærket sig efter en oprykning, er vi i den ejendommelige situation at vi er blevet svækket. Jeg er helt sikker på, at der findes gode økonomiske argumenter for det meste, men jeg undrer mig fx voldsomt over, at man ikke forlængede et år med Ahlmann, Det var tydeligt noget han ønskede og jeg tænker ikke vi var blevet ruineret af den grund. Det havde givet os et stk erfaren forsvarer, der kender ligaen. En mand de nye kunne læne sig op ad og noget rutine vi har brug for.
Jeg er ked af at sige det men Ahlmann var færdig - og i min optik ville det være total perspektivløst.Klaus skrev: ↑24. sep 2024, 23:10Det her kan gå begge veje. Når jeg alligevel er forsigtig optimist skyldes det, at jeg bilder mig ind, at jeg har set noget vilje og et sammenhold, jeg tidligere har savnet. Men når det er sagt er det klart, at kvaliteten i truppen lige nu er den laveste i mange år. Mens man tidligere har oplevet at hold har forstærket sig efter en oprykning, er vi i den ejendommelige situation at vi er blevet svækket. Jeg er helt sikker på, at der findes gode økonomiske argumenter for det meste, men jeg undrer mig fx voldsomt over, at man ikke forlængede et år med Ahlmann, Det var tydeligt noget han ønskede og jeg tænker ikke vi var blevet ruineret af den grund. Det havde givet os et stk erfaren forsvarer, der kender ligaen. En mand de nye kunne læne sig op ad og noget rutine vi har brug for.
Spot on.bonanza skrev: ↑24. sep 2024, 11:12AaB spiller sin chance for point, holder 0-0 til godt en time, oversatser en dødbold i håb om at skabe en chance, hvorefter man taber anden bolden og FCK løber ned og scorer på omstillingen. Det er benhårdt og kynisk, typisk niveau forskel der kommer til udtryk Herefter punkterer AaB fuldstænding, men det er også meget at forlange at AaB pludselig finder energi og vender spillet når hele holdet har brugt 1 time på at løbe rundt efter bolden. Det ændrer ikke på at kampen igår spilles på en måde der giver mulighed for at få point. Det er mere end hvad man kan sige om kampene mod BIF og AGF f.eks.
Der er niveau forskel, ligesom der er forskel på samtlige andre parametre i en direkte sammenligning mod FCK. Der findes ikke en dimension hvor AaB kan spille mere positivt og bibeholde chancen for point.
Jeg tager det med fra den her kamp, at vi så solide ud defensivt, meget mere solide end mod BIF og AGF f.eks. Vi laver fejl i pasningsspillet, i drev med bolden, på vores standarder og positioneringen til andenboldene. Det må de bare analysere og arbejde på, på træningsbanen.
Forventningerne virker igen helt på månen på det her forum. Jeg forstår ikke kritikken af at der justeres på det taktiske oplæg til kampene, det er tydeligt at vi eksperimentere og arbejder på specifikke facetter til specifikke kampe, med det formål at få point. Det SKAL man gøre. Vi skal kunne forsvare et stort tryk, som mod Lyngby. Ellers får vi ikke point, og det er fordi vi ikke har kvaliteten og erfaringen til at dominere en kamp som FCK gør det igår. Der må I sgu bryste jer med tålmodighed, det her kommer til at tage lang tid og det starter med økonomien. Så tag og kom på stadion og spyt lidt i kassen.
Det er så tydeligt at se, at hver eneste FCK-spiller er på et væsentligt højere niveau, end AaBs spillere. Og så er det alligevel begrænset, hvad træneren kan stille op. Glimrende fight og indstilling - og jeg er sikker på, at spillerne lærer rigtig meget at sådan en kamp.