Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Indlæg af Sønderhof » 10. okt 2024, 09:15

FIDEL skrev:
10. okt 2024, 07:43
baresi skrev:
9. okt 2024, 11:17
Gamling skrev:
7. okt 2024, 15:19
Oven i hatten med vurdering af de nye/nyeste spillere skal lægges til Adedeji fortsætter med at skuffe massivt.
Der har jeg det stikmodsat
Han er lige kommet tilbage fra en skade, der har sat ham langt tilbage.
han har ikke spillet superliga før
Han har haft et par gode pokalkampe
han kæmper godt og er meget mere aggressiv og defensiv hjælp end antaget
han er fysisk stærk, god at spille den op på, og god i de nærkampe hvor han har bolden
han er måske den bedste direkte mand til mand udfordrer i truppen, og her skiller han sig ud ift. hvad vi ellers har.

men afslutninger er en stor mangelvare.
Fuldstændig enig.
Adedeji giver vores spil noget ekstra. Han har masser af kvalitet på bolden og kommer frem til en masse chancer.
Folk kritiserer ham for hans afslutninger, hvilket er helt fair, da de er elendige, men i det opbyggende spil er han stærk og har noget x faktor.
Jeg tænker han vil være bedst som falsk 9'er eller off. midt.
Jeg kan godt se han har nogle evner, som pynter på vores spil, til gengæld er manglerne ligeså udtalte. Derfor skal han simpelthen være markant farligere end han er lige nu, ellers er jeg sikker på han kun bliver rotations-/indskiftningsspiller.
En rolle centralt ser jeg slet ikke for mig. Her får vi slet ikke brugt hans udfordringer og hurtighed, som er hans primære kvaliteter. Hvorimod han umuligt kan modtage bolden med en stor stopper på ryggen, ligesom hans taktiske og arbejdsmæssige disciplin ikke er alt for imponerende.

Jeg er modsat andre pro Ross som falsk 9'er. Han skal blive bedre til at udnytte sin størrelse, men hans evner på bolden synes jeg er værd at bygge på, hvor han er god til at gå ned og modtage mens kanterne søger dybt. Hans assist mod SønderjyskE taler netop ind i hvad hans roller er, når han er bedst. Ligeledes er han en habil afslutter. Jeg håber de arbejder på hans løb i boksen, så han kan blive farligere. Han er ung, men klør på. Jeg tror det kan blive rigtig godt.

Ligeledes synes jeg Helenius bidrager fint når han kommer ind. Hans evner til at sætte de andre i scene på den sidste 1/3 er en nøgle vi skal gøre brug af. Jeg er sikker på vi nok skal se en del mål fra ham, hvis han får spilletid fremfor Iredale, der virker overmatchet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6760
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Indlæg af FlæskeFrank » 12. okt 2024, 10:54

En tanke.

Vil Müller være i spil til det gyldne bur i efterårssæsonen? Han har vel vist fremgang og blev et eller andet sted valgt til septembers målmand.

Inden vi taler ham ned, så skal der navne på bordet som er bedre end ham. Jesper Hansen er vel det eneste bud?
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Indlæg af jonas386 » 12. okt 2024, 11:00

FlæskeFrank skrev:
12. okt 2024, 10:54
En tanke.

Vil Müller være i spil til det gyldne bur i efterårssæsonen? Han har vel vist fremgang og blev et eller andet sted valgt til septembers målmand.

Inden vi taler ham ned, så skal der navne på bordet som er bedre end ham. Jesper Hansen er vel det eneste bud?
Tror det ikke. Vi lukker for mange mål ind, og han har set lidt uheldig ud et par gange. Hansen, Olafsson i FCM eller Lucas Hedvall i VFF er mine umiddelbare bud før Müller.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Indlæg af R Rosenberg » 13. okt 2024, 20:22

FlæskeFrank skrev:
12. okt 2024, 10:54
En tanke.

Vil Müller være i spil til det gyldne bur i efterårssæsonen? Han har vel vist fremgang og blev et eller andet sted valgt til septembers målmand.

Inden vi taler ham ned, så skal der navne på bordet som er bedre end ham. Jesper Hansen er vel det eneste bud?
Tanker forpligter heldigvis ikke. Men det er dog nok en af de mere syrede, jeg nogensinde har set formuleret. Og jeg har endda arbejdet med mennesker med endog meget syrede tanker.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Indlæg af FIDEL » 14. okt 2024, 08:42

R Rosenberg skrev:
13. okt 2024, 20:22
FlæskeFrank skrev:
12. okt 2024, 10:54
En tanke.

Vil Müller være i spil til det gyldne bur i efterårssæsonen? Han har vel vist fremgang og blev et eller andet sted valgt til septembers målmand.

Inden vi taler ham ned, så skal der navne på bordet som er bedre end ham. Jesper Hansen er vel det eneste bud?
Tanker forpligter heldigvis ikke. Men det er dog nok en af de mere syrede, jeg nogensinde har set formuleret. Og jeg har endda arbejdet med mennesker med endog meget syrede tanker.
Enig. Vanvittig tanke.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 5043
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Indlæg af le Cid » 14. okt 2024, 09:54

FlæskeFrank skrev:
12. okt 2024, 10:54
En tanke.

Vil Müller være i spil til det gyldne bur i efterårssæsonen? Han har vel vist fremgang og blev et eller andet sted valgt til septembers målmand.

Inden vi taler ham ned, så skal der navne på bordet som er bedre end ham. Jesper Hansen er vel det eneste bud?
Billede
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

1885Cricket
1. div
1. div
Indlæg: 312
Tilmeldt: 14. jul 2024, 19:41
Favoritspiller: Jan Pedersen

Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Indlæg af 1885Cricket » 14. okt 2024, 12:30

FlæskeFrank skrev:En tanke.

Vil Müller være i spil til det gyldne bur i efterårssæsonen? Han har vel vist fremgang og blev et eller andet sted valgt til septembers målmand.

Inden vi taler ham ned, så skal der navne på bordet som er bedre end ham. Jesper Hansen er vel det eneste bud?
Tror ikke at han er i spil, det har vi simpelthen lukket for mange mål ind til.
Og det kan faktisk godt lade sig gøre at svare dig uden analogier om alt muligt.
Håber Juntaen ser på tidligere svar til dig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6759
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Indlæg af Jakobsen » 14. okt 2024, 12:54

Synes Müller bliver snakket alt for ringe af vores egne og ikke mindst Bistre Nord Segmentet med Søndergaard Jr., Mikkel B. Ottesen osv., men om jeg synes han er Superligaens bedste målmand eller ham som har præsteret bedst?

Nej - überhaupt nichts!
Han er en fornuftig Superligamålmand, hverken mere eller mindre og det er fint.
RAUS RAUS SSE!

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 217
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Indlæg af Bugatti1 » 14. okt 2024, 13:00

Min evaluering er lidt to-delt.
Der er de ydmygende kampe mod BiF, AgF og FcK, hvor holdet SLET ikke møder op???
Der så vi altså taktiske mangler fra trænerstaben. Selv Vejle formåede at gøre mere skade mod de hold.
Så det er skræmmende, hvis man ikke kan "drille" de større, bare en gang i mellem.
Og så mangler vi altså flere der kan score mål jævnligt end bare Jørgensen. Sælges han til vinter rykker vi ned!!

Der ud over har vi altså også været heldige i kampe mod Silkeborg, Lyngby og senest Vejle, hvor vi er bag ud 2-0.

Men på pointstavlen er det fint med 13 points over 11 kampe, og lidt luft til 11-12 pladsen.
Der ud over ser vi (lidt) ud til at glemt det manglende indkøb af en 6´er. Måske meget godt at køre med Davidsen, Jimenez, bomholt, hvis det er holdbart i længden?
Og når vi møder svage hold virker holdet til at være bedre sammensat og skruet taktisk godt sammen.
Og hvad så efter vinterferien, er vi endnu bedre sat sammen og samspillet bare kører, hvad kan det så ende med, ja, det må tiden kun vise.

Jeg tænker AaB her fra kan få en vurdering på 5-6 på 10 skalaen.
10 skalaen forstået på den måde: 0=rykker ud med nul points - 10=Vinder superligaen

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6759
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Indlæg af Jakobsen » 14. okt 2024, 13:06

Bugatti1 skrev:
14. okt 2024, 13:00
Min evaluering er lidt to-delt.
Der er de ydmygende kampe mod BiF, AgF og FcK, hvor holdet SLET ikke møder op???
Der så vi altså taktiske mangler fra trænerstaben. Selv Vejle formåede at gøre mere skade mod de hold.
Så det er skræmmende, hvis man ikke kan "drille" de større, bare en gang i mellem.
Og så mangler vi altså flere der kan score mål jævnligt end bare Jørgensen. Sælges han til vinter rykker vi ned!!

Der ud over har vi altså også været heldige i kampe mod Silkeborg, Lyngby og senest Vejle, hvor vi er bag ud 2-0.

Men på pointstavlen er det fint med 13 points over 11 kampe, og lidt luft til 11-12 pladsen.
Der ud over ser vi (lidt) ud til at glemt det manglende indkøb af en 6´er. Måske meget godt at køre med Davidsen, Jimenez, bomholt, hvis det er holdbart i længden?
Og når vi møder svage hold virker holdet til at være bedre sammensat og skruet taktisk godt sammen.
Og hvad så efter vinterferien, er vi endnu bedre sat sammen og samspillet bare kører, hvad kan det så ende med, ja, det må tiden kun vise.

Jeg tænker AaB her fra kan få en vurdering på 5-6 på 10 skalaen.
10 skalaen forstået på den måde: 0=rykker ud med nul points - 10=Vinder superligaen
Altså du er med på, at AaB som sammenspillet hold er nok dem der er tidligst i deres "cyklus". Nye spillere, ny træner og nye spillestil. Tingene skal da ses relativt i forhold til det og i det lys er både præstationer og resultater super godt.
Jeg køber heller ikke, at holdet ikke var mødt mod BIF, AGF og FCK. Holdet var overmatchet og rådvildt i de to første kampe. Det vil ikke ske senere når holdet og spillerne er modnet samt, at konceptet er indarbejdet bedre. FCK synes jeg for så vidt var en fin indsats. Missionen kunne sagtens have lykkedes og at sige de ikke mødte op til den kamp er simpelthen uforskammet!
RAUS RAUS SSE!

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 217
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Indlæg af Bugatti1 » 14. okt 2024, 13:34

@Jakobsen - Jo jo, jeg er skam med - Da også derfor jeg mener de kan få en 5-6 på 10´er skalaen.
Og mod FcK var vi jo overmatchet, har jo stort set ingen chancer. Mærkeligt du ikke kunne se det?
Men igen, det er jo også et DEBATforum :-)

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Indlæg: 875
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Indlæg af bonanza » 14. okt 2024, 15:59

Bugatti1 skrev:
14. okt 2024, 13:34
@Jakobsen - Jo jo, jeg er skam med - Da også derfor jeg mener de kan få en 5-6 på 10´er skalaen.
Og mod FcK var vi jo overmatchet, har jo stort set ingen chancer. Mærkeligt du ikke kunne se det?
Men igen, det er jo også et DEBATforum :-)
Nu er det bare gætværk, men hvis vi havde stillet os mere frem i den kamp, så havde vi fået endnu en kæmpe lussing på deres omstillinger. Det hjørnespark vi tilkæmper, er desværre det som de kører omstilling på og scorer. På det tidspunkt er vi med i kampen, men vi oversatser den dødbold. Jeg kan egentligt meget godt lide at vi spiller den chance vi har for at vinde. Hvis vi begynder at stille os frem og starte det høje press, så får vi ørene i den helt tunge maskine på sådan en udebane.

Så længe vi spiller på en måde, hvor vi holder fat i vores chance for at få point, så synes jeg at oplægget er godt. Med tiden skal vi nok komme til at drille bedre hold, men det kræver både stærkere relationer og mere rutine.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Indlæg: 1033
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Indlæg af Rams » 14. okt 2024, 23:10

Man skal kravle før man kan gå….

I denne sæson skal vi kunne spille op til dans med bund 6 i ligaen. Der har været mere udvikling end de sidste 5 år i denne halvsæson. Så må vi leve med at vi kommer til at sende en af de bedre unge videre, men det er hvor vi er i fødekæden.

Ps - Finske Jensen fra Vejle virker som et ægte sisu møgsvin, der ville kunne straffe/motivere de unge både på banen og under bruseren.
In verbis simus faciles

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Indlæg af R Rosenberg » 15. okt 2024, 06:48

Rams skrev:
14. okt 2024, 23:10
Man skal kravle før man kan gå….

I denne sæson skal vi kunne spille op til dans med bund 6 i ligaen. Der har været mere udvikling end de sidste 5 år i denne halvsæson. Så må vi leve med at vi kommer til at sende en af de bedre unge videre, men det er hvor vi er i fødekæden.

Ps - Jensen fra Vejle virker som et ægte sisu møgsvin, der ville kunne straffe/motivere de unge både på banen og under bruseren.
Det kan vi lide. Jo, tak.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Første tredjedel af sæsonen - evaluering

Indlæg af Halil » 15. okt 2024, 12:53

R Rosenberg skrev:
15. okt 2024, 06:48
Rams skrev:
14. okt 2024, 23:10
Man skal kravle før man kan gå….

I denne sæson skal vi kunne spille op til dans med bund 6 i ligaen. Der har været mere udvikling end de sidste 5 år i denne halvsæson. Så må vi leve med at vi kommer til at sende en af de bedre unge videre, men det er hvor vi er i fødekæden.

Ps - Jensen fra Vejle virker som et ægte sisu møgsvin, der ville kunne straffe/motivere de unge både på banen og under bruseren.
Det kan vi lide. Jo, tak.
Rams approves of this Richard Jensen.

Så er det bare at gå i gang for tyskerne.
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar