AaB vs. Lyngby

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Siyabonga
Drenge
Drenge
Indlæg: 25
Tilmeldt: 11. maj 2023, 22:35
Favoritspiller: Nomvethe
Geografisk sted: København

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af Siyabonga » 13. apr 2025, 14:20

baresi skrev:
12. apr 2025, 12:08
Længere opslag:
Man har brugt al tid og energi på at bygge et aggressivt - højtstående direkte spillende 4-3-3 hold
Man har afhændet og hentet spillere der burde passe til den filosofi. Man har sunget den ene sang efter den anden om hvordan AaB vil underholde som var det en ny russel Crowe Gladiator

Vi har dog ikke en 9er
- Og seydel er et luftkastel
Ikke en 6er der kan bryde og er dygtig på bolden
- Travis spændende men ikke løsningen
- Davidsen ikke god nok (endnu) alt for nervøs i sit spil
Kun 1 kantspiller = MJ

Ikke en venstre back - eller vi hentede en der ikke er god nok = MN forkert
Og Bruus blir aldrig en kompetente venstre back - hvilket am han jo heller ikke er.
Vi har ikke et midterforsvar med fart
Og vi har kun 1 dygtig 8er Widell og en upcoming i Bomholt.
SÅ alt det man vil med stilen og 4-3-3 det har man ikke spillere til.

Og Og Og
I Viaplay står menno og siger at man af nød står mere kompakt fordi XG imod os er helt vildt…

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... i-tabellen


Så nu står vi i en 4-4-2, lavt, lever på kontra - ingen sammenhængende pres og spillere der igen er ude af positioner

Man har hentet forkerte spillere eller spillere der simpelthen ikke er gode nok.

Problemet i truppen er en kæmpe mangel på kvalitet - og så har man taget for let på opgaven.
Træneren har været for naiv og har ikke sat holdet op efter de spillere vi har.
Den sportslige ledelse har undervurderet suppen.

Hele den her entertain the crowd den er død for lang tid siden..
vi scorer ikke fordi kvaliteten bare ikke er bedre og vi spiller mere eller mindre uden struktur
Vi står lavt i hele 2. Halvleg og er mere bange for at tabe end for at vinde

Og af den grund taber vi…

Jeg ville elske at bruge de spillere der bare kan mest og hvor vi står bedre som hold.
Jeg ville klart spille 3-4-2-1:
Bruus - Kramer - pudel
KJ - travis - Widell - arnorsson
Bomholt - Isak
MJ
Bruus som højre stopper i en 3 back og pudel venstre
Bruus i samme side som KJ så har vi en fart og agressiv højre side
Arnorssons store motor til at hjælpe Pudel men også til at skubbe med op.
Widell ind centralt med Travis til at bryde og igen komme med diesel kræfter i 90min og så til at sætte de forreste op .
Bomholt og Isak som inner wings og som utroligt dygtige mellemrums spillere hvis begge wingbacks kan komme i overlap men også hvor Bomholt og Isak kan blive mere direkte.
MJ helt frem - vi har ingen 9er og han er bedst alternativ
Og så kommer han med fart og direkte hed ethvert forsvar skal tage sig af.

For mig vil det her hold lukke langt færre mål ind fordi vi har bedre spillere på banen og de bliver brugt bedre pr position.
Desuden er der en større sammenhængs kraft ift at stå imod modstanderne .

Det kommer aldrig til at ske og det er også bare egne antagelser
Men vi hænger ikke sammen.
Overlever vi mener jeg det er et mindre mirakel for vi står som det hold med det dårligste koncept
Jeg deler din frustration – det er virkelig svært at blive klog på, hvad AaB's spillemæssige strategi har været de seneste kampe. Vil vi presse højt, stå dybt, spille på omstillinger eller mere teknisk funderet spil med løb fra 8'erne også? Det gør det næsten irrelevant at snakke formationer med så skizofren taktik :)

Men jeg synes dog, vi – fra et pragmatisk perspektiv – har set lidt mere solide ud i 4-5-1/4-2-2 (eller 4-2-3-1, om man vil), som vi har benyttet mod Vejle og Lyngby.
Vi skal huske, at vi har vundet begge kampe klart på xG. Og ja, vi mangler skarphed oppe foran, men det er svært at gøre noget ved rent taktisk. Men hvis vi bliver ved med at vinde så klart på xG, skal sejrene nok følge med også. Statistikken holder (næsten) altid.

Så jeg synes faktisk, vi skal fortsætte i denne formation og få den spillet mere ind i holdet resten af kampene nu. Der er brug for noget kontinuitet her i slutspillet – det er sikrest.

Og så ind med Bommeren, da han har slutprodukt :) Isak ind centralt til at holde på bolden.
Kunne se sådan ud:

KJ – Kramer – Pudel – Bruus
   Travis – Davidsen
Bomholt – Isak – Widell
       MJ

Jeg har stadig ret store forhåbninger til John (måske en af de få naive :D). Men jeg synes ikke helt, vi har set ham være god til at løbe omstillingerne – ligesom MJ – på trods af sin fart. Men det kan være, det kommer. I så fald kunne han starte på toppen, med MJ på kanten, så vi har to med fart.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4119
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af baresi » 13. apr 2025, 15:26

Patmand skrev:
13. apr 2025, 14:12
baresi skrev:
12. apr 2025, 12:08
Længere opslag:
Man har brugt al tid og energi på at bygge et aggressivt - højtstående direkte spillende 4-3-3 hold
Man har afhændet og hentet spillere der burde passe til den filosofi. Man har sunget den ene sang efter den anden om hvordan AaB vil underholde som var det en ny russel Crowe Gladiator

Vi har dog ikke en 9er
- Og seydel er et luftkastel
Ikke en 6er der kan bryde og er dygtig på bolden
- Travis spændende men ikke løsningen
- Davidsen ikke god nok (endnu) alt for nervøs i sit spil
Kun 1 kantspiller = MJ

Ikke en venstre back - eller vi hentede en der ikke er god nok = MN forkert
Og Bruus blir aldrig en kompetente venstre back - hvilket am han jo heller ikke er.
Vi har ikke et midterforsvar med fart
Og vi har kun 1 dygtig 8er Widell og en upcoming i Bomholt.
SÅ alt det man vil med stilen og 4-3-3 det har man ikke spillere til.

Og Og Og
I Viaplay står menno og siger at man af nød står mere kompakt fordi XG imod os er helt vildt…

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... i-tabellen


Så nu står vi i en 4-4-2, lavt, lever på kontra - ingen sammenhængende pres og spillere der igen er ude af positioner

Man har hentet forkerte spillere eller spillere der simpelthen ikke er gode nok.

Problemet i truppen er en kæmpe mangel på kvalitet - og så har man taget for let på opgaven.
Træneren har været for naiv og har ikke sat holdet op efter de spillere vi har.
Den sportslige ledelse har undervurderet suppen.

Hele den her entertain the crowd den er død for lang tid siden..
vi scorer ikke fordi kvaliteten bare ikke er bedre og vi spiller mere eller mindre uden struktur
Vi står lavt i hele 2. Halvleg og er mere bange for at tabe end for at vinde

Og af den grund taber vi…

Jeg ville elske at bruge de spillere der bare kan mest og hvor vi står bedre som hold.
Jeg ville klart spille 3-4-2-1:
Bruus - Kramer - pudel
KJ - travis - Widell - arnorsson
Bomholt - Isak
MJ
Bruus som højre stopper i en 3 back og pudel venstre
Bruus i samme side som KJ så har vi en fart og agressiv højre side
Arnorssons store motor til at hjælpe Pudel men også til at skubbe med op.
Widell ind centralt med Travis til at bryde og igen komme med diesel kræfter i 90min og så til at sætte de forreste op .
Bomholt og Isak som inner wings og som utroligt dygtige mellemrums spillere hvis begge wingbacks kan komme i overlap men også hvor Bomholt og Isak kan blive mere direkte.
MJ helt frem - vi har ingen 9er og han er bedst alternativ
Og så kommer han med fart og direkte hed ethvert forsvar skal tage sig af.

For mig vil det her hold lukke langt færre mål ind fordi vi har bedre spillere på banen og de bliver brugt bedre pr position.
Desuden er der en større sammenhængs kraft ift at stå imod modstanderne .

Det kommer aldrig til at ske og det er også bare egne antagelser
Men vi hænger ikke sammen.
Overlever vi mener jeg det er et mindre mirakel for vi står som det hold med det dårligste koncept
Objektivt/sandfærdigt opslag:

Jeg er helt enig med dig i en række ting;
- vi har ikke en 9’er
- truppen mangler i den grad kvalitet
- der er hentet for ringe spillere
- man har undervurderet Superligaen

Men jeg mener overhovedet ikke løsningen er at ændre taktik med kun 7 kampe tilbage af sæsonen. Man skal ikke give op når det ser lidt svært ud, så får man aldrig etableret en fast spillestil som sidder på rygraden.

Nu har SSE22 meldt klart ud, at der skal spilles 4-3-3 med højt pres, og det har de hentet spillere ind efter og sågar en træner. Så mener jeg vi bør køre linen ud. Nu vil vi have syn for sagen - hvad kan tyskerne bidrage med?

Menno har lovet, at vi kommer til at se et sprudlende AaB-hold her i foråret. Så må vi se efter sæsonen om det nu også gik som præsten prædikede.

Jeg tror AaB havde stået i en meget bedre situation, hvis blot man havde beholdt Bakiz. En spiller med erfaring fra AaB og Superligaen kontra en ligegyldig udlænding, der ikke har niveauet til at spille i Superligaen. 9 mål og 5 assist indtil videre i sæsonen. Det er sjettebedst.
formationsskifte eller feks ned i 4-5-1
jeg er helt med på hvad du siger, jeg tænker bare at der ikke rigtigt er noget at tabe
vi har ikke vundet hjemme siden september
målene hagler ind på os, vi er mega ineffektive

jeg gad bare godt se en reaktion
se bif og fck begge har nu en 3 back kæde også som de kan skifte til enten i løbet af kampen eller til specifikke kampe
bif vinder over GF og fører nu over fck.
savner at menno ændrer noget så vi kan have en plan b
og 4-3-3 spillede vi ikke i sidste kamp. det var nærmest 4-4-2 hele kampen både defensivt og offensivt.
enig i bakiz osv.
men det de har meldt ud sker jo overhovedet i kampene alligevel, og så ville jeg bare gerne se noget andet. synes det er alt for skrøbeligt :-)

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4119
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af baresi » 13. apr 2025, 15:34

Siyabonga skrev:
13. apr 2025, 14:20
baresi skrev:
12. apr 2025, 12:08
Længere opslag:
Man har brugt al tid og energi på at bygge et aggressivt - højtstående direkte spillende 4-3-3 hold
Man har afhændet og hentet spillere der burde passe til den filosofi. Man har sunget den ene sang efter den anden om hvordan AaB vil underholde som var det en ny russel Crowe Gladiator

Vi har dog ikke en 9er
- Og seydel er et luftkastel
Ikke en 6er der kan bryde og er dygtig på bolden
- Travis spændende men ikke løsningen
- Davidsen ikke god nok (endnu) alt for nervøs i sit spil
Kun 1 kantspiller = MJ

Ikke en venstre back - eller vi hentede en der ikke er god nok = MN forkert
Og Bruus blir aldrig en kompetente venstre back - hvilket am han jo heller ikke er.
Vi har ikke et midterforsvar med fart
Og vi har kun 1 dygtig 8er Widell og en upcoming i Bomholt.
SÅ alt det man vil med stilen og 4-3-3 det har man ikke spillere til.

Og Og Og
I Viaplay står menno og siger at man af nød står mere kompakt fordi XG imod os er helt vildt…

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... i-tabellen


Så nu står vi i en 4-4-2, lavt, lever på kontra - ingen sammenhængende pres og spillere der igen er ude af positioner

Man har hentet forkerte spillere eller spillere der simpelthen ikke er gode nok.

Problemet i truppen er en kæmpe mangel på kvalitet - og så har man taget for let på opgaven.
Træneren har været for naiv og har ikke sat holdet op efter de spillere vi har.
Den sportslige ledelse har undervurderet suppen.

Hele den her entertain the crowd den er død for lang tid siden..
vi scorer ikke fordi kvaliteten bare ikke er bedre og vi spiller mere eller mindre uden struktur
Vi står lavt i hele 2. Halvleg og er mere bange for at tabe end for at vinde

Og af den grund taber vi…

Jeg ville elske at bruge de spillere der bare kan mest og hvor vi står bedre som hold.
Jeg ville klart spille 3-4-2-1:
Bruus - Kramer - pudel
KJ - travis - Widell - arnorsson
Bomholt - Isak
MJ
Bruus som højre stopper i en 3 back og pudel venstre
Bruus i samme side som KJ så har vi en fart og agressiv højre side
Arnorssons store motor til at hjælpe Pudel men også til at skubbe med op.
Widell ind centralt med Travis til at bryde og igen komme med diesel kræfter i 90min og så til at sætte de forreste op .
Bomholt og Isak som inner wings og som utroligt dygtige mellemrums spillere hvis begge wingbacks kan komme i overlap men også hvor Bomholt og Isak kan blive mere direkte.
MJ helt frem - vi har ingen 9er og han er bedst alternativ
Og så kommer han med fart og direkte hed ethvert forsvar skal tage sig af.

For mig vil det her hold lukke langt færre mål ind fordi vi har bedre spillere på banen og de bliver brugt bedre pr position.
Desuden er der en større sammenhængs kraft ift at stå imod modstanderne .

Det kommer aldrig til at ske og det er også bare egne antagelser
Men vi hænger ikke sammen.
Overlever vi mener jeg det er et mindre mirakel for vi står som det hold med det dårligste koncept
Jeg deler din frustration – det er virkelig svært at blive klog på, hvad AaB's spillemæssige strategi har været de seneste kampe. Vil vi presse højt, stå dybt, spille på omstillinger eller mere teknisk funderet spil med løb fra 8'erne også? Det gør det næsten irrelevant at snakke formationer med så skizofren taktik :)

Men jeg synes dog, vi – fra et pragmatisk perspektiv – har set lidt mere solide ud i 4-5-1/4-2-2 (eller 4-2-3-1, om man vil), som vi har benyttet mod Vejle og Lyngby.
Vi skal huske, at vi har vundet begge kampe klart på xG. Og ja, vi mangler skarphed oppe foran, men det er svært at gøre noget ved rent taktisk. Men hvis vi bliver ved med at vinde så klart på xG, skal sejrene nok følge med også. Statistikken holder (næsten) altid.

Så jeg synes faktisk, vi skal fortsætte i denne formation og få den spillet mere ind i holdet resten af kampene nu. Der er brug for noget kontinuitet her i slutspillet – det er sikrest.

Og så ind med Bommeren, da han har slutprodukt :) Isak ind centralt til at holde på bolden.
Kunne se sådan ud:

KJ – Kramer – Pudel – Bruus
   Travis – Davidsen
Bomholt – Isak – Widell
       MJ

Jeg har stadig ret store forhåbninger til John (måske en af de få naive :D). Men jeg synes ikke helt, vi har set ham være god til at løbe omstillingerne – ligesom MJ – på trods af sin fart. Men det kan være, det kommer. I så fald kunne han starte på toppen, med MJ på kanten, så vi har to med fart.
jeg kan faktisk godt leve med det du skriver. isak skal også ind centralt, hvor han kan ligge i mellemrum og ikke skal løbe fra nogen. men styre på bolden
problemet er bare at når vi så spiller 4-4-2 så ligger isak på en kant og i 4-3-3 der ligger han som højre offensiv kant - det duer simpelthen ikke. han er mega dygtig på bolden i mellemrummene
jeg kan virkelig godt li davidsens moral og vilje, men han har stadig alt for mange opspilsfejl specielt farlige afleveringer.
kelvin john, han er lidt svær at blive klog på men jeg kunne faktisk godt se ham som SPIDS i den formation, og så MJ på kanten, samt widell centralt istedet for davidsen. Det synes jeg ville være endnu stærkere, fordi vi så er bedre på bolden når vi har den i egne rækker.

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div
Indlæg: 201
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af YentotreKaffe » 15. apr 2025, 10:35

Synes folk er alt for navlepillende i forhold til kampen mod Lyngby, vi manglede vores bedste spiller til at drive spillet fremad, og Lyngby er gode på bolden. Nogle virker til helt at glemme at det var det samme der skete i efteråret, da Lyngby kom på besøg.

Men det er naturligt nok lidt uro hos enkelte herinde, det giver da fint mening, også selvom vi stadig har 4 point ned efter vi har mødt Vejle ude, og spillet X hjemme mod Lyngby uden vores bedste offensive spiller, til at føre bolden frem, som er afhængig af i systemet. Men mange er ude i nogle over-analyser, det giver ingen mening, de her 6 points kampe lever altid deres eget liv

Vi har 2 stjerner i Melker og Jørgensen som de andre bundhold ikke har. Jeg forventer at de 2 tjekker ind for alvor de næste 4 kampe. Af gode grunde gjorde det ondt på os at mangle Melker i seneste opgør. Vi møder efter Silkeborg Sønderjyske 2 gange og Vejle 1, de 3 kampe kan rykke os fri. Vi har haft nemt ved at skabe chancer imod Sønderjyske, de har lagt godt til os, Vejle hjemme skal vindes også.

Men nu venter Silkeborg og det er en modstander der kommer med nederlag i benene for kun 3 dage siden, og som har haft mange dårlige kampe på hjemmebane i foråret. Og så har vi haft det fint med dem i de indbyrdes kampe. Jeg tror at det godt kan kaste en sejr af sig, hvis vi er kyniske foran kassen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB vs. Lyngby

Indlæg af R Rosenberg » 15. apr 2025, 11:22

YentotreKaffe skrev:
15. apr 2025, 10:35
Synes folk er alt for navlepillende i forhold til kampen mod Lyngby, vi manglede vores bedste spiller til at drive spillet fremad, og Lyngby er gode på bolden. Nogle virker til helt at glemme at det var det samme der skete i efteråret, da Lyngby kom på besøg.

Men det er naturligt nok lidt uro hos enkelte herinde, det giver da fint mening, også selvom vi stadig har 4 point ned efter vi har mødt Vejle ude, og spillet X hjemme mod Lyngby uden vores bedste offensive spiller, til at føre bolden frem, som er afhængig af i systemet. Men mange er ude i nogle over-analyser, det giver ingen mening, de her 6 points kampe lever altid deres eget liv

Vi har 2 stjerner i Melker og Jørgensen som de andre bundhold ikke har. Jeg forventer at de 2 tjekker ind for alvor de næste 4 kampe. Af gode grunde gjorde det ondt på os at mangle Melker i seneste opgør. Vi møder efter Silkeborg Sønderjyske 2 gange og Vejle 1, de 3 kampe kan rykke os fri. Vi har haft nemt ved at skabe chancer imod Sønderjyske, de har lagt godt til os, Vejle hjemme skal vindes også.

Men nu venter Silkeborg og det er en modstander der kommer med nederlag i benene for kun 3 dage siden, og som har haft mange dårlige kampe på hjemmebane i foråret. Og så har vi haft det fint med dem i de indbyrdes kampe. Jeg tror at det godt kan kaste en sejr af sig, hvis vi er kyniske foran kassen.
Nej, det er klart, når nu de er på kontrakt i AaB.
Ædruelighedens stemme

Besvar