Jeg deler din frustration – det er virkelig svært at blive klog på, hvad AaB's spillemæssige strategi har været de seneste kampe. Vil vi presse højt, stå dybt, spille på omstillinger eller mere teknisk funderet spil med løb fra 8'erne også? Det gør det næsten irrelevant at snakke formationer med så skizofren taktikbaresi skrev: ↑12. apr 2025, 12:08Længere opslag:
Man har brugt al tid og energi på at bygge et aggressivt - højtstående direkte spillende 4-3-3 hold
Man har afhændet og hentet spillere der burde passe til den filosofi. Man har sunget den ene sang efter den anden om hvordan AaB vil underholde som var det en ny russel Crowe Gladiator
Vi har dog ikke en 9er
- Og seydel er et luftkastel
Ikke en 6er der kan bryde og er dygtig på bolden
- Travis spændende men ikke løsningen
- Davidsen ikke god nok (endnu) alt for nervøs i sit spil
Kun 1 kantspiller = MJ
Ikke en venstre back - eller vi hentede en der ikke er god nok = MN forkert
Og Bruus blir aldrig en kompetente venstre back - hvilket am han jo heller ikke er.
Vi har ikke et midterforsvar med fart
Og vi har kun 1 dygtig 8er Widell og en upcoming i Bomholt.
SÅ alt det man vil med stilen og 4-3-3 det har man ikke spillere til.
Og Og Og
I Viaplay står menno og siger at man af nød står mere kompakt fordi XG imod os er helt vildt…
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... i-tabellen
Så nu står vi i en 4-4-2, lavt, lever på kontra - ingen sammenhængende pres og spillere der igen er ude af positioner
Man har hentet forkerte spillere eller spillere der simpelthen ikke er gode nok.
Problemet i truppen er en kæmpe mangel på kvalitet - og så har man taget for let på opgaven.
Træneren har været for naiv og har ikke sat holdet op efter de spillere vi har.
Den sportslige ledelse har undervurderet suppen.
Hele den her entertain the crowd den er død for lang tid siden..
vi scorer ikke fordi kvaliteten bare ikke er bedre og vi spiller mere eller mindre uden struktur
Vi står lavt i hele 2. Halvleg og er mere bange for at tabe end for at vinde
Og af den grund taber vi…
Jeg ville elske at bruge de spillere der bare kan mest og hvor vi står bedre som hold.
Jeg ville klart spille 3-4-2-1:
Bruus - Kramer - pudel
KJ - travis - Widell - arnorsson
Bomholt - Isak
MJ
Bruus som højre stopper i en 3 back og pudel venstre
Bruus i samme side som KJ så har vi en fart og agressiv højre side
Arnorssons store motor til at hjælpe Pudel men også til at skubbe med op.
Widell ind centralt med Travis til at bryde og igen komme med diesel kræfter i 90min og så til at sætte de forreste op .
Bomholt og Isak som inner wings og som utroligt dygtige mellemrums spillere hvis begge wingbacks kan komme i overlap men også hvor Bomholt og Isak kan blive mere direkte.
MJ helt frem - vi har ingen 9er og han er bedst alternativ
Og så kommer han med fart og direkte hed ethvert forsvar skal tage sig af.
For mig vil det her hold lukke langt færre mål ind fordi vi har bedre spillere på banen og de bliver brugt bedre pr position.
Desuden er der en større sammenhængs kraft ift at stå imod modstanderne .
Det kommer aldrig til at ske og det er også bare egne antagelser
Men vi hænger ikke sammen.
Overlever vi mener jeg det er et mindre mirakel for vi står som det hold med det dårligste koncept
Men jeg synes dog, vi – fra et pragmatisk perspektiv – har set lidt mere solide ud i 4-5-1/4-2-2 (eller 4-2-3-1, om man vil), som vi har benyttet mod Vejle og Lyngby.
Vi skal huske, at vi har vundet begge kampe klart på xG. Og ja, vi mangler skarphed oppe foran, men det er svært at gøre noget ved rent taktisk. Men hvis vi bliver ved med at vinde så klart på xG, skal sejrene nok følge med også. Statistikken holder (næsten) altid.
Så jeg synes faktisk, vi skal fortsætte i denne formation og få den spillet mere ind i holdet resten af kampene nu. Der er brug for noget kontinuitet her i slutspillet – det er sikrest.
Og så ind med Bommeren, da han har slutprodukt
Kunne se sådan ud:
KJ – Kramer – Pudel – Bruus
Travis – Davidsen
Bomholt – Isak – Widell
MJ
Jeg har stadig ret store forhåbninger til John (måske en af de få naive


