Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Munken83
- 2. div

- Favoritspiller: Würtz - Thelander -
- Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)
Funky skrev: ↑23. apr 2025, 22:13
På en to-årig kontrakt - "indtil videre". Ikke den 3-4 årige kontrakt, han angiveligt har krævet.
Mon ikke det handler om hvis vi nu rykker ned og han ikke formår at få os op i første forsøg?
Er sikker på at aftalen bliver forlænget forholdsvis hurtigt hvis vi overlever i superligaen.
-
Funky
- Allstar

Brix fra TV2 sport noterer sig, at det er et for ham overraskende signal fra SSE22 og engagement i det "lange seje træk". Det kan selvfølgelig være rigtig nok, hvis et alternativt scenarie var, at SSE22 var klar til at springe fra borde i tilfælde af en nedrykning...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Dalbjerg
- Allstar

Funky skrev: ↑23. apr 2025, 22:29
Brix fra TV2 sport noterer sig, at det er et for ham overraskende signal fra SSE22 og engagement i det "lange seje træk". Det kan selvfølgelig være rigtig nok, hvis et alternativt scenarie var, at SSE22 var klar til at springe fra borde i tilfælde af en nedrykning...
Lange seje træk... Hmmm
Det skal godt nok være en desperat kandidat, hvis man skal slippe af sted med en 1årskontrakt som klub..
Så altså... Det er godt nok en tyndbenet "analyse"!!
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
af DenSataniskeHest » 23. apr 2025, 23:58
Jeg er optimistisk, syntes de få gange jeg har læst interview med ham har han virket skarp. Blandt andet hans analyse om AaB da vi mødte dem i 1 div.
Nu håber jeg bare ikke det er for sent han træder til. 2år er lidt kort håber den forlænges hvis vi overlever
-
YentotreKaffe
- 2. div

Så får AaB en rigtig ledertype, og ikke en flyvsk hollænder. En der har lidt rygrad og og karakter. Hvad han lavede med Kolding var imponerende
-
Gaarde6
- Allstar

- Geografisk sted: Sæby Nordjylland
Dejligt det kom på plads.
Tror sgu Wichmann kan gå hen og blive en publikums yndling i Aalborg. Hvis han formår at få noget aggressivitet ind i holdet og vi tilmed redder os.
Vores hold har i mine øjne set meget modløse ud i modgang, og taktisk har vi set forfærdelige ud længe. Kunne vi så i det mindste fighte nogle point hjem i stedet, tror jeg folk hurtigt vil tilskrive Wichmann at ha få det ind i holdet.
Jeg har den store ja hat på over han er landet i Aalborg.
-
Martino1
- Superliga

- Favoritspiller: Winsnes
Perfekt med Wichmann - håber han få lukket den defensiv så vi ikke indkasserer +2 mål i nærmest hver kamp. Nogen der har hørt mere til Bo Zinck rygtet ?
-
Alpa Chino
- Superliga

Simon Ydesen skrev at AaB fortsætter med de nuværende assistenter.
-
Kunji
- Allstar

- Geografisk sted: Hjørring
Ifølge en lukket bold-artikel er det kun Wichmann, som er blevet tilbudt kontrakt. Flere trænere blev kontaktet efter Silkeborg-kampen, men efter fyringen er det kun Wichmann, som man har tilbudt kontrakt.
Blot til modvægt mod det humør, der var herinde efter Tipsbladets artikel.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
baresi
- Allstar

- Favoritspiller: baresi
Kunji skrev: ↑24. apr 2025, 09:15
Ifølge en lukket bold-artikel er det kun Wichmann, som er blevet tilbudt kontrakt. Flere trænere blev kontaktet efter Silkeborg-kampen, men efter fyringen er det kun Wichmann, som man har tilbudt kontrakt.
det humør faldt jeg også i haha
men dejligt at wichmann er her, håber satme han er med til at redde os. synes hans profil er lige det vi har brug for
-
Martino1
- Superliga

- Favoritspiller: Winsnes
Alpa Chino skrev: ↑24. apr 2025, 09:14
For resten af sæsonen eller ind i næste sæson? Synes det er svært at opklare hvor længe de har kontrakter til
-
troelsh
- Allstar

- Geografisk sted: 9000
Det bliver sgu spændende om han kan få styr på den defensiv Menno aldrig formåede at få styr på. Han starter jo i hvert fald uden Kramer der fik brokket sig til gult i 85 minut.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Jeg er fuldstændig kold overfor, om han er én af en flok, de har haft talt med eller tilbudt kontrakt. Som i komplet ligeglad.
Hvem har kompetencer
Hvem er ledig
Hvem har interesse
Selvfølgelig har de haft flere i kikkerten ud fra de præmisser.
Det der stinker dog af en plantet artikel. Men det er også ligegyldigt. Det er glemt om et øjeblik.
Fin ansættelse og ud fra sit interview på AaB sport, så taler han allerede om tydelighed. Det må meget forplante sig tak.
Er der nogle herpå siden, der har info om Wichmann. Udover det der er gængs viden

-
Forza
- Allstar

Det var også ret tydeligt at Farzam havde fået sine informationer fra en i Vejles eks træners lejr, som jo selvfølgelig har interesse i at booste eget navn.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
jonas386
- Allstar

Velkomen til Wichmann, håber han kan få skudt noget organisation ind i holdet i de sidste 5 runder, og at han er bedre end Menno til at få holdet til at spille som en enhed.
Han står overfor en svær opgave, og det lykkedes nok ikke på den korte bane, men hvis vi rykker ned håber jeg bare han er bedre til at bruge 1. division som en mulighed.
Første opgave imod Vejle kan enten sætte os under max pres fra start, eller give Wichmann og truppen noget tiltrængt luft før vi skal møde SønderjyskE igen.
-
Sønderhof
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Augustinussen
R Rosenberg skrev: ↑24. apr 2025, 09:51
Dennis Nielsen skrev: ↑24. apr 2025, 09:35
Jeg er fuldstændig kold overfor, om han er én af en flok, de har haft talt med eller tilbudt kontrakt. Som i komplet ligeglad.
Hvem har kompetencer
Hvem er ledig
Hvem har interesse
Det der stinker dog af en plantet artikel. Men det er også ligegyldigt. Det er glemt om et øjeblik.
Fin ansættelse og ud fra sit interview på AaB sport, så taler han allerede om tydelighed. Det må meget forplante sig tak.
Er der nogle herpå siden, der har info om Wichmann. Udover det der er gængs viden
Fiskarl back then.
Vil anbefale man tjekker Per Frimanns fanboy analyse af ham ud, som Jyden også linkede til i tråden:
https://bold.dk/fodbold/play/638291
Jeg hæfter mig især ved at han lyder til at have yderst stærke lederegenskaber og har en pragmatisk tilgang til spillet. Han har ikke én stil, men har erfaringer med både possesion-fodbold og det mere simple med en stærk defensiv.
-
Sauer
- Allstar

Martino1 skrev: ↑24. apr 2025, 09:22
Alpa Chino skrev: ↑24. apr 2025, 09:14
For resten af sæsonen eller ind i næste sæson? Synes det er svært at opklare hvor længe de har kontrakter til
Ydesen nævnte vist på Twitter, at en af assistenterne 'rejser hjem' til sommer. Lyder på Ydesen som om, at Bo Zinck senere kan blive aktuel som assistent.
-
Sauer
- Allstar

Sønderhof skrev: ↑24. apr 2025, 10:25
R Rosenberg skrev: ↑24. apr 2025, 09:51
Dennis Nielsen skrev: ↑24. apr 2025, 09:35
Hvem har kompetencer
Hvem er ledig
Hvem har interesse
Fiskarl back then.
Vil anbefale man tjekker Per Frimanns fanboy analyse af ham ud, som Jyden også linkede til i tråden:
https://bold.dk/fodbold/play/638291
Jeg hæfter mig især ved at han lyder til at have yderst stærke lederegenskaber og har en pragmatisk tilgang til spillet. Han har ikke én stil, men har erfaringer med både possesion-fodbold og det mere simple med en stærk defensiv.
Videoen er ikke tilgængelig for mig på bold.dk. Måske det her er det samme klip:
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... nedrykning
Her er skudsmålet fra Andreas Kraul (selvom jeg ikke er sikker på, han har set mange Kolding/HIK-kampe):
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/super ... aere-sandt
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Spændende med Wichmann.
Jeg er også blevet mere overbevist og det lyder også til der ikke var mere end som så i den matchfixing sag.
Jeg både der er et kortsigtet og langsigtet perspektiv i den her ansættelse. Han virker for mig som trænertypen der vil kunne sætte en prop i og lave en kortsigtet plan der er solid. Jeg forventer også, at han har fået Ok oppefra til at parkere bussen, hvis han vurderer det er den rigtige løsning eller være formationsfleksibel. Jeg er også rigtigt spændt på om nogle af vore spillere vil tage sig bedre ud på et bedre ledet hold. Det er jo et par kategorier der.
Diakhite, Marc NIelsen og Jasson er jo ret etablerede tilgange som ikke er slået til. Vil de pludselig shine i et system hvor de måske er mere trygge/der ligger en klarere plan for det defensive fremfor Mennos ultimative tilgang. Flindt-Bjerg pointede jo f.eks. i Ripodsten at man heller ikke gjorde Marc Nielsen en tjeneste ved at bede ham gå så langt frem mod AGF. Diakhite har vel egentlig spillet på højere niveau end Bjarne Pudel f.eks. og Jasson har trods alt MLS erfaring.
Derudover virker han jo som en leder type der mestrer flere spillertype og kan få et hold bag sig. Derfor er jeg faktisk ret sikker på, at han kan være den træner der kan få sværdet op af stenen i Aalborg og jeg synes faktisk castet er mere rigtigt end ved mange af vores seneste træneransættelser.
Mht. Van Dam må konklusionen være, at han desværre viste sig at være den uprøvede udenlandske trænertype jeg frygtede SSE kunne finde på at hyre da de kom. Spændende ideer og spændende person, men syntes også det blev tydeligt at hans ledelse af kampene var dårlig. Selvfølgelig har holdet nogle svagheder som han ikke kan gøre for, men der er for mange kampe, hvor holdet var sat forkert op.
RAUS RAUS SSE!
-
Portland
- 1. div

- Favoritspiller: Pallesen
Vi har fået en proven træner med masser af SL erfaring og stor udenlandsk trænerkarriere bag sig.
Eller er det faktisk erfaring fra NordicBet og en assistentrolle, som er erfaringsgrundlafet.
Jeg bliver i tvivl, når jeg læser kommentarerne.